Den store økonomitråd
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Meget enig i dit indlæg.Glad for vi ikke er i båd med aab og ob længere - de må virkelige ryste på hånden ift top6 med gns max 1½ plads at spille om pr år, tænker det nærmere er 1,25.1,33 efterhånden, altså det kun vil være 3-4 år en af de små snyder enten agf, bif, fcn.
Jeg vil dog sige, at vi bestemt stadig er i båd med OB og AaB i min optik. Båden jeg forestiller mig indeholder alt fra AGF, FCN, AaB, OB og Randers. Og hvis BIF skal med oppefra, så skal Sønderjyske med nedefra. Men lad os kalde BIF "alene som nummer 3" efter det mesterskab ift hvor klubberne "bør være" ift økonomi, momentum, "sammenspillethed" og andre faktorer.
Jeg anser AGF, FCN, AaB og OB som de 4 hold der er mest sandsynlige i top 6-kampen når sæsonen er slut, rangeret efter FCK/FCM/BIF.
Så kan godt gå med til at sætte en lille streg der.
Men ser os ikke nævneværdigt over OB med Kadrii og co. i år (som de har kunne fortsætte med ca. samme trup, og en brandvarm Kadrii nu), og så AaB som bare over mange år har været i det lag, såvel som FCN. Og som har nogle andre økonomisk kræfter.
SøE, Vejle, Viborg og SIF er mere i en gruppe sammen, synes jeg.
Men okay, kan måske godt sende OB og AaB i gruppe med de andre sportsligt set. Men jeg synes de er et andet sted økonomisk end de andre klubber. Og det er jo økonomi-tråden.