New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 188K
Cykling
Igen må jeg sige du simpelthen misser pointen helt ved hans indlæg/udtalelser

Hans skal jo ikke bevise noget.. han skal bare vurdere og sige Om hvert af de 5 udsagn kan bruges som dokumentation/bevis for doping - det kan de ikke.
Han forholder sig ikke til om opgavar kan være dopet eller ej.

Hans skal ikke tilbagebevise de 5 påstande, han skal kun vurdere om de kan bruges som argument for doping.

Jeg synes, du misser fuldstændigt, hvad det er, jeg siger.

Jeg er ligeglad med, hvad han skal svare på, jeg forholder mig til, hvad man kan bruge hans svar til i en debat om, om Pogacar snyder. Og det er absolut ingeting.

Det har jeg skrevet 117 gange nu.

Jeg synes, du misser fuldstændigt, hvad det er, jeg siger.

Jeg er ligeglad med, hvad han skal svare på, jeg forholder mig til, hvad man kan bruge hans svar til i en debat om, om Pogacar snyder. Og det er absolut ingeting.

Det har jeg skrevet 117 gange nu.

Okay det er så din holdning... jeg syntes jo modsat det igen kan bruges til at der ikke er nogen beviser for, andet en "jeg tror" bygget på hvad fortiden siger.. igen absolut 0 rygende pistoler.

Sagt 117 gange nu

Okay det er så din holdning... jeg syntes jo modsat det igen kan bruges til at der ikke er nogen beviser for, andet en "jeg tror" bygget på hvad fortiden siger.. igen absolut 0 rygende pistoler.

Sagt 117 gange nu

Jeg synes stadig godt, man kan argumentere for, at det er ekstremt mærkeligt, at Pogacar ikke sveder, at han er ekstremt suveræn i cykelsporten og at han ikke bliver træt.

Jeg synes stadig godt, man kan argumentere for, at det er ekstremt mærkeligt, at Pogacar ikke sveder, at han er ekstremt suveræn i cykelsporten og at han ikke bliver træt.

Mistænkeligt ja, men absolut ikke mere det.. og det er jo netop pointen.
Ingen beviser.. og alt andet lige må det være det der skal bevises. Og ikke modsat.

Hvad er det, der er ekstremt hyklerisk? Om noget er det da ekstremt hyklerisk, at vi her i tråden ikke må diskutere, om Pogacar snyder. Men en artikel med så meget manglende substans må vi heller ikke miskrediteres.

Tilsyneladende må kun ting, der hylder Pogacar skrives. Det er fandme hyklerisk.

Og hvor går jeg til provokation? Jeg går 100% efter bolden (artiklen), men du starter med at beskrive mine ‘uheldige vaner’.

Min opfattelse er 100%, at det er dig, der går til provokation og springer reflektionen over.

Jeg har ikke i denne diskussion tilskrevet dig eller andre brugere motiver. Det er en meget uheldig tendens du har fået dig med at beskylde mig for alt muligt.

Hvilken position berettiger dig iøvrigt egentlig til at give henstillinger? For det opfatter jeg sådan set også for ekstremt provokerende.
Fair game. Jeg foreslår, at vi begge bruger en dag på at køle af, og så må vi tage den her i en PB, for når konflikten bliver ved at opstå, kan det ikke nytte noget at lade som ingenting.

Deal?

Uenig.. Den kommer med præcis det den skal. Nemlig at der ikke er noget konkret i de der "han sveder ikke" = Doping, hypoteser. Da det kan være naturligt.

Vi behøver ikke være enige. Men jeg uddyber lige, for hvis hensigten med artiklen er, at en som mig skal blive betrygget i, at Pogacar ikke snyder, så rammer den helt forbi skiven.

Ift. sved kommer den med nogle hypoteser for, hvorfor han ikke sveder (eller sveder meget, det virker til at enten journalisten eller forskeren er lidt forvirret). Det er forskellige modeller, der kan forklare, hvorfor Pogacar ikke sveder. Men vi ved stadig ikke, om han ikke sveder, fordi han kører på elcykel. Dermed er vi ligevidt. Vi ved (tilsyneladende), at han ikke sveder, vi ved, at der kan være legitime grunde hertil, men vi aner ikke, hvad der er årsagen.

Jeg køber ikke rigtigt ind på varmetræning, vind på snuden og så videre, før jeg har set data på det koblet til Pogacar. Bjarne Riis blev også verdens bedste bjergrytter af lidt akupunktur.

Ift. at Pogacar altid er i form og aldrig bliver træt, bringer artiklen intet. Forskeren er ude i, at Pogacar jo bliver træt, hvilket et helt i skoven, hvis man gar fulgt bare en anelse med. Og så nævner han et eksempel fra inden Pogacar blev radioaktiv. Det er tæt på historieløst, det forskeren roder rundt i.

Argumentet ift. hans fænomenstatus gør heller ingen forskel. Det er ligegyldigt, at der findes fænomener i andre sportsgrene, det er langt mere relevant at forholde sig til sammenlignelige atleter (altså cykelryttere).

Som overbevist om, at han snyder, er der ingen af de argumenter, det får mig til at tvivle på min overbevisning.

I en diskussion vil jeg jeg grine hånligt, hvis nogen siger, at Pogacar ikke sveder, på trods af, at det er en fysisk betingelse for at komme af med varme, fordi UAE bare kontrollerer hans hydrering så meget eller fordi han kører så stærkt, at vinden køler ham. Det er vel at mærke det samme cykelhold, som var så uforberedte på TdF, at de ikke havde bestilt tid til at træne holdtidskørsel.

Jeg har faktisk ikke bidt mørke i, om Pogacar sveder eller ej. Men forklaringerne i artiklen gør mig kun mere mistænksom.

Nå, for at få tråden tilbage på sporet. Rimeligt sejt af Mads P. i dag.

Rimeligt fedt, at UAE ikke også vandt denne etape.

Rimeligt grådigt af UAE, at de tilsyneladende også vil æde holdkonkurrencen.

Jeg har det svært med Pogacar, svært med Gianetti og ekstremt svært ved sponsoreren. Men jeg har det allersværest med deres grådighed. Den gavner næppe cykelsporten på langt sigt,

Latest posts

Back