New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Er din profil blevet hacket eller er du bare blevet sur/skuffet? Du kan jo ikke tælle MEM og Solbakken som to spillere vi har haft til rådighed samtidig. Eller Bach/Carstensen. Callø fik 24 minutter, Bach i øvrigt kun 45 min.

På dit billede fra Superstats fremgår i øvrigt (spillere med et tal ude til venstre) at der er 24 spillere tilbage, som enten er i A-truppen eller har spillet kampe i denne sæson. Dertil kan du nok ret sikkert lægge, at Borgere kommer til at få debut her i foråret (eller bliver jeg meget overrasket). Endelig kan det jo heller ikke udelukkes, at CV tilføjer en ekstra kontraktløs spiller til truppen indenfor de næste uger, hvis man i evalueringen af transfervinduet føler at man mangler en ekstra gardering.
Jeg er ikke blevet hacket.

Vi har i efteråret 16 spillere, der har deltaget i mere end 10 kampe. Det synes jeg egentligt, er ret positivt.
Knudsen virker absolut som én, der godt kan gå ind og spille lige så meget,.

7 spillere deltog i alle 18 kampe (det er måske i underkanten)
2 spillere deltog i 17 kampe (Arnstand med 1 karantænedag, og så var Hansen på bænken i 1. runde)
1 spiller i 16 kampe
1 spiller i 15 kampe

Tingagaer spillede kun 11 kampe, og kan han bare gøre det igen, er det fint.
Mølgaard kan også bidrage med kampe nu, hvilken han ikke kunne i efteråret.
Solbakken var kun med i 11 kampe, da han lige skulle op i form - det bliver også til flere i foråret,

Badji deltog i 6 kampe - der kunne Serra bare have fået noget mere tid.
Det var ganske få minutter, de var på banen samtidig.

Selvfølgelig kan skader ødelægge meget.
Men jeg synes altså ikke, at tingene står slemt til.

Sorry, dårlig joke. Men du har virket lidt sur i dag.
Jeg er hverken sur eller skuffet over, at CV gør, som han gør. Det er hans og klubbens valg.

Men han har længe insisteret på, at en trup på 25 spillere var den rigtige størrelse. Det mener han tydeligvis ikke længere – og det er fair nok.

Jeg tror bare ikke på, at en U19-spiller for alvor rykker sig, før han er en fast del af A-truppen. Derfor er det ærgerligt, at vi ikke presser mere på for at få en Haugstrup ind på fuld tid allerede nu.

Jeg tror heller ikke på, at Serra pludselig finder målformen efter 788 dage uden mål.

For mig bliver man taktisk skarpest i forberedelserne, når man træner 11 mod 11 – med spillere på nogenlunde samme niveau.

Og i modsætning til mange andre er jeg ikke overbevist om, at Tingager bare vender problemfrit tilbage efter fem måneders pause. Det samme gælder Jacob Andersen efter 13 måneder ude og Nicolai Poulsen uden ét eneste minut på græs indtil videre. Mølgaard så ekstremt træt ud efter 59 minutter i en træningskamp, så han er heller ikke klar til at starte.

Det her kan blive rigtig godt for spillere som Tchamche, Emmery m.fl., der får masser af spilletid – og på den lange bane er det positivt.

Men de problemer, der var før vinduet, er der stadig for de fleste.

Jeg synes, vi på mindst to positioner stadig er markant sårbare.

Men jeg tror - helt bestemt - at man bliver bedre, om man hedder Haugstrup, Patrick Mortensen elelr Kristjannson af at spille og træne med de bedste hver evig eneste dag.

Det er min pointe med hensyn til kontrakten.

Alt er individuelt.

Jeg synes helt bestemt, at OH har bevist, at han er dygtig nok til at være en del af truppen, selvom han endnu ikke er på fuldtid.

Vi har i efteråret 16 spillere, der har deltaget i mere end 10 kampe. Det synes jeg egentligt, er ret positivt.
Knudsen virker absolut som én, der godt kan gå ind og spille lige så meget,.

7 spillere deltog i alle 18 kampe (det er måske i underkanten)
2 spillere deltog i 17 kampe (Arnstand med 1 karantænedag, og så var Hansen på bænken i 1. runde)
1 spiller i 16 kampe
1 spiller i 15 kampe

Tingagaer spillede kun 11 kampe, og kan han bare gøre det igen, er det fint.
Mølgaard kan også bidrage med kampe nu, hvilken han ikke kunne i efteråret.
Solbakken var kun med i 11 kampe, da han lige skulle op i form - det bliver også til flere i foråret,

Badji deltog i 6 kampe - der kunne Serra bare have fået noget mere tid.
Det var ganske få minutter, de var på banen samtidig.

Selvfølgelig kan skader ødelægge meget.
Men jeg synes altså ikke, at tingene står slemt til.
Omvendt, så skal Tingager - hvis han skal deltage fuldt i 11 Superligakampe være klar til at spille allersenest i kampen mod Vejle, og så skal han ikke komme i karantæne eller blive skadet igen.

Ligeledes kan man argumentere, at såfremt Arnstad skal være bedre i slutningen af foråret, end slutningen af efteråret så skal han spille mindre end han gjorde i efteråret.

Jeg synes det er på den tynde side, med et halv år som er helt unik (de sidste 29 år), specielt fordi vi jo snart rammer nogle karantæner.

Jeg er hverken sur eller skuffet over, at CV gør, som han gør. Det er hans og klubbens valg.

Men han har længe insisteret på, at en trup på 25 spillere var den rigtige størrelse. Det mener han tydeligvis ikke længere – og det er fair nok.
Men - og undskyld hvis det har været debatteret tidligere i denne tråd eller en anden - er det ikke bedre at man "nøjes" med den sammentømrede trup man har, end at gå ud og bruge penge på potentielt fyld, fordi det ikke lykkedes at få den eller dem man gerne ville have som førsteprioritet?

Det synes jeg personligt det er. Ja, så er der risiko for at truppen er for smal *hvis* der kommer en skade, men skal vi arbejde med hvis'er i en trupsammensætning?

Jeg tror bare ikke på, at en U19-spiller for alvor rykker sig, før han er en fast del af A-truppen. Derfor er det ærgerligt, at vi ikke presser mere på for at få en Haugstrup ind på fuld tid allerede nu.
Det er svært både at blæse og have mel i munden.
Ja den officielle trup er kun på 23 spillere, men så har vi som minimum 5-6 spillere i U19 truppen, der træner med jævnligt.

Måske ville de blive bedre af en permanent oprykning - måske bliver de bedre af trods alt at spille fast på U19 (måske landets bedste U19 lige nu) ?
Der kan absolut findes argumenter både for og imod.

Men - og undskyld hvis det har været debatteret tidligere i denne tråd eller en anden - er det ikke bedre at man "nøjes" med den sammentømrede trup man har, end at gå ud og bruge penge på potentielt fyld, fordi det ikke lykkedes at få den eller dem man gerne ville have som førsteprioritet?

Det synes jeg personligt det er. Ja, så er der risiko for at truppen er for smal *hvis* der kommer en skade, men skal vi arbejde med hvis'er i en trupsammensætning?
Hvis det var mig, ville jeg først kigge på typiske skader og karantæner i løbet af en sæson. Dernæst ville jeg vurdere spillerne ud fra alder – især over 32-33 år, hvor de fleste har nået deres fysiske peak. Herefter ville jeg analysere skadeshistorikken i truppen: hvor mange har været ude, hvor længe, og sandsynligheden for gentagne skader, som ofte er markant, når man først har været ude en gang.

Nogle ville nok mene, at Sebastian Jørgensen var tæt på fyld sidste sæson – eller i hvert fald Stefan Tchamche. Så spørgsmålet er: hvor går grænsen? 20 mand?

Til sammenligning: i efteråret var truppen 25 mand, i foråret 23, og til fx EM er der 26 spillere i truppen.

En dårlig trup kan virkelig ødelægge mulighederne. Omvendt kan en 11:11 træningsøvelse med fokus på OB-kampen give indsigt, selv med kun 11 startere, 8 markspillere (hvor enkelte spiller samme plads) og Hedenstad til rådighed.

Det er svært både at blæse og have mel i munden.
Ja den officielle trup er kun på 23 spillere, men så har vi som minimum 5-6 spillere i U19 truppen, der træner med jævnligt.

Måske ville de blive bedre af en permanent oprykning - måske bliver de bedre af trods alt at spille fast på U19 (måske landets bedste U19 lige nu) ?
Der kan absolut findes argumenter både for og imod.
Man kan sagtens være rykket op i A-truppen, og så spille U19 kampe i weekenden. Ligeså vel som man kan det omvendte.

De optimale forhold for OH kommer jo (senest) til sommer. Som jeg forstår det er der noget skole der lige skal gøres færdig først - og det har AGF altid prioriteret overfor de unge spiller; at de skal gøre skolen færdig og så kommer fodbolden i anden række indtil skolen er overstået.

Jeg kan godt se det ikke står nogen steder i artiklen om hans forlængelse, men som 18-årig så formoder jeg kraftigt der er en HF eller lignende der skal gøres færdig.

Men der står så også "senest til sommer", så det kan jo være han bliver en fast del af A-truppen inden.

Vi må antage at CV og JP har sat sig ned og overvejet hvad man gør hvis forskellige spillere rammes af skade eller karantæne og så har CV ageret i transfervinduet ift den analyse og hvordan det ser ud på kort og lang sigt. Dvs der er en analyse af truppen som de nok er blevet nogenlunde enige om og på transfersiden er det så primært kritisabelt hvis man ikke har ageret ift den analyse.

Det man siger behøver ikke helt at være det man tænker, men at udskifte Badji med Knudsen flugter meget godt med udmeldinger om at vi var for tynde på midten og for tykke forrest. Den er løst med en spiller der oven i købet starter med et lille forspring på visse punkter, selvom han selvfølgelig stadig skal spilles ind igen.

Det kunne være interessant at vide hvordan man har planlagt at løse det hvis PM er ude. Ser man nu en tilstrækkeligt god afløser i Serra, er Bogere klar til Superliga meget hurtigt eller er man nået frem til at Bech vil være bedre at flytte op end en ny angriber man har hentet, ift den svækkelse det vil være at sætte Jørgensen eller Emmery ind som 10'er?

Forhåbentlig behøver vi ikke for alvor finde ud af det, men jeg antager at man i det mindste har besluttet at Serra er OK som indskifter. Han har nogle gode fundamentale redskaber og vi har aldrig rigtig fundet ud af hvad hans problem har været, så måske... Samtidig synes jeg det er rimeligt at antage at Jørgensen og Emmery vil løfte deres niveau fra efteråret, så man er lidt bedre stillet hvis man flytter Bech frem. Ikke ideelt, men en eller anden løsning har man da helt sikkert tænkt på.

Jeg ville gerne have haft en angriber der så også kunne testes og spilles ind inden næste sæson, men nu er vinduet lukket og så må vi se hvordan CV løser det til den tid. Måske med en der har kontraktudløb til sommer. Måske forlænger man også PM's kontrakt, men der skal jo nok stadig være en afløser i startopstillingen.

1000006032.webp

Knudsen er kommet til. JJA har måske spillet sig op fra Droppet til Rusten.

Poulsen har jeg nedgraderet pga skaden, niveauet er starter. Tingager får en Starter-markering, fordi det håber jeg.

Mølgaard og Andersen er begge i Rusten.

Tanken fra min side er der er 14 mand (15 inkl poulsen), man er tryg ved at lade starter for AGF, også på udebane i Herning.

Det er bedre end i efteråret, fordi målmanden er opgraderet, og Knudsen er kommet til.

Måske er Mølgaard og Andersen klar til at blive opgraderet, men vi ved det ikke. Og erfaringerne taler for at træningskampe ikke er nogen god indikator, også selvom man gerne vil have de skal være det. Mølgaard er nok meget tættere på end Andersen, men her er det gns. Og det bringer Beijmo i spil til at skulle dække WB, hvilket kan give ballade i centerforsvaret.

Hvordan man virderer karakteren til CV er afhængigt af temperament og ambitionsniveau. 7 ligger fint på min skala. Ting lykkedes og jeg sidder med fornemmelsen af der arbejdes systematisk med tingene. Men jeg har heller ikke set noget tilfælde af man hæver sig over basis.

Ligeledes kan man argumentere, at såfremt Arnstad skal være bedre i slutningen af foråret, end slutningen af efteråret så skal han spille mindre end han gjorde i efteråret.
Tror det hjælper en del, at han ikke længere skal trækkes tilbage på 8'er positionen. Synes det var en stor del af skylden for, at han faldt i produktion mod slutningen af efteråret.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back