New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
CVs tilgang tror jeg ret meget på som en langsigtet vinderstrategi. Det giver mening at være kræsen og omhyggelig, og der kommer altid et vindue mere.

Udfordringen er blot når man forsømmer rettidig omhu, ved tre vinduer med minimal aktivitet. Dertil en række kontraktudløb og forventede afgange til sommer.

Er der nogen der forestiller sig et let transfervindue til sommer? Opgradering ift Europa. FCM og FCN med mange penge fra transfers. Horsens i suppen, OB der rører på sig. Brøndby investeringsrunde #2 og hvem end der sidder i Sune Schmidts job kommer også til at agere. Udenlandske klubber kommer nok også til at se på de spillere AGF kunne tænke sig.

Man skal hele tiden være velforberedt, kræsen og omhyggelig. Men man skal også undgå at sætte sig selv i svære positioner, ved at handle løbende. Og her kunne man mitigere risiko ved at handle.

CVs tilgang tror jeg ret meget på som en langsigtet vinderstrategi. Det giver mening at være kræsen og omhyggelig, og der kommer altid et vindue mere.

Udfordringen er blot når man forsømmer rettidig omhu, ved tre vinduer med minimal aktivitet. Dertil en række kontraktudløb og forventede afgange til sommer.

Er der nogen der forestiller sig et let transfervindue til sommer? Opgradering ift Europa. FCM og FCN med mange penge fra transfers. Horsens i suppen, OB der rører på sig. Brøndby investeringsrunde #2 og hvem end der sidder i Sune Schmidts job kommer også til at agere. Udenlandske klubber kommer nok også til at se på de spillere AGF kunne tænke sig.

Man skal hele tiden være velforberedt, kræsen og omhyggelig. Men man skal også undgå at sætte sig selv i svære positioner, ved at handle løbende. Og her kunne man mitigere risiko ved at handle.
Jeg tror egentligt udviklingen i truppen er helt som CV og resten af ledelsen havde forudset inden sommervinduet. Planen har været at få ryddet op og skabe plads til talenterne, hvilket er lykkedes. Det der har overrasket er, groft sagt, at vi ligger nr. 1, hvilket pludseligt har skabt et andet pres og en forventning om at forstærke os på den korte bane.

Lå vi 3-5 stykker ville vi jo ikke stresse over en backup til PM eller Links og nok også mindre over Bejimo og Kahl. Og kan ikke se, at CV kunne være kommet de mange udløb til sommer i forkøbet, medmindre vi skulle have haft en trup på 27-28 spillere.

Det er på ingen måde det jeg skriver. Jeg mener blot, at det på ingen måde gav mening at hente en angriber på niveauet mellem Serra og PM her i vintervinduet, da det vil smadre vores muligheder fremadrettet uden at give meget værdi i foråret. Havde man kunnet hente Sørloth (bare for at tage et eksempel som ville være en markant forstærkning) her i vintervinduet, tror jeg gerne man havde gjort det - trupdynamik eller ej.

Til sommer anser jeg PMs dage som starter for at være helt ovre, så hvis han skal blive i klubben skal det være som reserve til en markant lavere løn. Anser det som udelukket at Badji kommer tilbage - så tror jeg hellere man betaler ham ud af aftalen. Han var jo sendt ned at træne med U-19 inden lejeaftalen faldt på plads - så kan man ikke sende et tydeligere signal.
Konsensus synes at have været at Adamsen er en spiller niveaumæssigt mellem PM og Serra, forstået som en der kan leve med ikke at starte, men tilbyde alternative muligheder og generelt være stærkere end Serra.

Jeg mener stadig, som skrevet, at man havde tre muligheder:

1) opgradering ift PM
2) opgradering ift Serra, med relevans efger sommerferien
3) kortsigtet løsning som gapfiller.

Hvis Serra ikke er løsningen på sigt, giver det ikke mere mening at benytte ham end en lejesvend. Og især ikke ift en, der kan blive løsningen på sigt.

Til sommer anser jeg PMs dage som starter for at være helt ovre, så hvis han skal blive i klubben skal det være som reserve til en markant lavere løn. Anser det som udelukket at Badji kommer tilbage - så tror jeg hellere man betaler ham ud af aftalen. Han var jo sendt ned at træne med U-19 inden lejeaftalen faldt på plads - så kan man ikke sende et tydeligere signal.
Patrick Mortensen har mange gange talt om at løbe ind på det nye stadion, og det virker helt oplagt, at man kan finde hinanden i forhold til endnu en 1-års forlængelse.

Alene dét, at AGF ikke vil være lige så meget under pres til at have erstatningen (eller erstatningerne i flertal) spillet ind i god tid før sæsonstarten midt-juli kan være meget værd for AGF. Især i en situation, hvor der ikke er fuld tiltro til Serra og Tchamche (og dén situation virker plausibel), og hvor Bech kan være på vej væk.

Patrick Mortensen har mange gange talt om at løbe ind på det nye stadion, og det virker helt oplagt, at man kan finde hinanden i forhold til endnu en 1-års forlængelse.

Alene dét, at AGF ikke vil være lige så meget under pres til at have erstatningen (eller erstatningerne i flertal) spillet ind i god tid før sæsonstarten midt-juli kan være meget værd for AGF. Især i en situation, hvor der ikke er fuld tiltro til Serra og Tchamche (og dén situation virker plausibel), og hvor Bech kan være på vej væk.
En ting er jo at have det som mål og en drøm at løbe ind på stadion som anfører. Noget andet om det er realistisk. Han var jo tilsyneladende klar på et udlandseventyr i sommers. Hvis det er en mulighed igen til sommer, kan det godt være det trækker mere end en sidste sæson i Århus som reserve.

Vi skal løbe på banen med det stærkest mulige hold. Hvis det er uden Patrick Mortensen, så er det helt med mig. For så har vi rykket os en del

Vi skal løbe på banen med det stærkest mulige hold. Hvis det er uden Patrick Mortensen, så er det helt med mig. For så har vi rykket os en del
Lige netop her er der tale om en spiller og karaktér jeg godt ser få lidt længere line....tror også det er klubbens holdning. Det bliver stort at se PK komme på banen...og så er jeg lige glad med som det er som indskiftningsspiller 5 min før tid.

En ting er jo at have det som mål og en drøm at løbe ind på stadion som anfører. Noget andet om det er realistisk. Han var jo tilsyneladende klar på et udlandseventyr i sommers. Hvis det er en mulighed igen til sommer, kan det godt være det trækker mere end en sidste sæson i Århus som reserve.

Enig. Men i sommers var vi også på bagkant af en sæson, hvor holdet vag faldet sammen, med en ny træner og hvor PM havde været udsat for stor kritik (selvom buddet først kom, da tingene var vendt). Næste år kigger han potentielt ind i nyt stadion, europæisk fodbold og en rolle som anfører og supersub. Det er ho også vidt forskellige udhægangspunkter

Lige netop her er der tale om en spiller og karaktér jeg godt ser få lidt længere line....tror også det er klubbens holdning. Det bliver stort at se PK komme på banen...og så er jeg lige glad med som det er som indskiftningsspiller 5 min før tid.
Det forstår jeg, men igen vi kører med en smal trup osv, det må ikke være nostalgi der er afgørende

Er der nogen der forestiller sig et let transfervindue til sommer?
Nope. Det bliver ligeså vanskeligt. Og til den tid skal vi vel også passe på med ikke at rykke hierakiet, gøre nuværende spillere sure/kede af at de får konkurrence og passe på en skrøbelig økonomi :) For ikke at nævne vi nok stadig hænger på Serra og Badji hvilket gør at vi numerisk stadig er for mange. Så hvis vi skal have en ny angriber må det jo betyde et farvel til PM som minimum.

Ej der er flere ting der sommervinduet anderledes at handle i end vintervinduet da flere klubbernes ligaer har en naturlig udskiftning. Problemet kan vise sig at være VM, som nok skubber handlerne til senere i vinduet, og vi skal i Danmark generelt være tidligere klar, så det bliver nok det største problem.

Når vi til sommer skal have en ny angriber og vi stadig ikke kan komme af med Serra og Badji, hvordan skal vi så løse den kabale og samtidig holde på PM? Vi skal virkelig hænge vores hat på at Serra og Badji leverer i foråret. I særdeleshed Badji på sin lejeaftale.

Når vi til sommer skal have en ny angriber og vi stadig ikke kan komme af med Serra og Badji, hvordan skal vi så løse den kabale og samtidig holde på PM? Vi skal virkelig hænge vores hat på at Serra og Badji leverer i foråret. I særdeleshed Badji på sin lejeaftale.
Jeg synes bare vi skal betale Badji ud af aftalen, hvis ikke vi kan få nogen til at overtage ham.

Lidt frækt - indrømmet - kunne jeg retorisk spørge…hvem siger vi til sommer skal ha’ ny angriber?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back