New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
Last edited:
Hvis vi var tilfredse med at gå så langt ned på listen at vi ramte Zorniger, så er jeg ret sikker på at han også var havnet i AGF. Bech har sandsynligvis været afklaret med, at Søren Krogh skulle skiftes ud efter sæsonen og derfor haft helt andre forudsætninger for at finde en afløser. Han har så taget den nemme løsning og ringet til sin gamle ven fra Brøndbytiden som stod uden job efter et par fiaskoer. Det vil jeg ikke som sådan kalde misundelsesværdigt.
Måske vi forandre syn på dét, når Søren Kroght bliver præsenteret her

Enig, men kun, hvis det ender med den rigtige træner. Hvis det ender med metervare eller en træner, der ikke får det til at fungere, så er det kritisabelt, at CV har brugt så lamg tid.
Det synes jeg er svært at konkludere på, det kan være han har forfulgt en chance på en kandidat, fra en hylde ingen af os har talt om, så er det vel et forsøg værd?

Hvis vi var tilfredse med at gå så langt ned på listen at vi ramte Zorniger, så er jeg ret sikker på at han også var havnet i AGF. Bech har sandsynligvis været afklaret med, at Søren Krogh skulle skiftes ud efter sæsonen og derfor haft helt andre forudsætninger for at finde en afløser. Han har så taget den nemme løsning og ringet til sin gamle ven fra Brøndbytiden som stod uden job efter et par fiaskoer. Det vil jeg ikke som sådan kalde misundelsesværdigt.

Det skal der heldigvis også være plads til at være uenig 😊

Jeg ser i OB en klub med en klar plan som de eksekverer for at ruste dem til en hård Superliga sæson. Jeg tænker vi sagtens kan komme til at bokse med dem, Viborg og SIF om den sidste plads i top 6. For nuværende anser jeg både FCN og RFC som være et bedre sted end AGF sportsligt.

Der vil jeg hellere være i de andres sko, end vores. Men forhåbentlig bringer klubben mine bekymringer til skamme 😅

1. Jeg kender til Werges kilde. Han har humor. Jeg tror, at han har moret sig kosteligt over, hvad han har sat i gang. GF har med sikkerhed ikke været i nærheden af at tilbyde Svensson jobbet, da det rygte plantes.

Det tror jeg ikke en meter på. Werge er ikke længere bare journalist men fodboldredaktør på den ene af de 2 rettighedshavere, han er blevet en magtfuld mand i dansk fodbold, så selvom Werge elsker lidt ild i gaden, nægter jeg at tro på, han hiver et rygte ud af røven for at skabe lidt lir i et debatprogram som bliver citeret i alle medier.
Der var i øvrigt heller ingen antydning af, det var sagt for sjovt.

CV satte en deadline for, hvornår den nye træner var præsenteret. Den deadline er i dag.

Har han ændret holdning? For i et interview tidligere sagde han, at det ikke var sikkert, der var en ny træner til sæsonopstart.

Det tror jeg ikke en meter på. Werge er ikke længere bare journalist men fodboldredaktør på den ene af de 2 rettighedshavere, han er blevet en magtfuld mand i dansk fodbold, så selvom Werge elsker lidt ild i gaden, nægter jeg at tro på, han hiver et rygte ud af røven for at skabe lidt lir i et debatprogram som bliver citeret i alle medier.
Der var i øvrigt heller ingen antydning af, det var sagt for sjovt.
Jeg forstod det som om det var Werges kilde, der havde fundet på rygtet. Ikke Werge selv. Som jeg i øvrigt har svært ved at se have et særligt stort kildenet rundt omkring i klubberne.

Jeg forstod det som om det var Werges kilde, der havde fundet på rygtet. Ikke Werge selv. Som jeg i øvrigt har svært ved at se have et særligt stort kildenet rundt omkring i klubberne.

Så vidt jeg husker, sagde Werge, han havde hørt det fra 2 forskellige kilder.

Jeg tror, en fodboldredaktør for en rettighedshaver hører mere end hvad vi tror og flere saftige historier som aldrig når offentligheden. Fodbolden er en relativ lille og lukket verden, hvor ikke meget kan holdes hemmeligt indenfor den boble.

Først og fremmest synes jeg, det er rigtigt fint med en grundig proces. Jeg synes også, det er rigtigt fint, at man går efyer den bedst mulige træner.

CV satte en deadline for, hvornår den nye træner var præsenteret. Den deadline er i dag.

Jeg ved ikke, hvordan man skal tolke scenariet omkring afskedigelsen af Uwe. Men jeg vil forvente, at CV har haft en konkret liste af alternativer klar. Alt andet ville være amatøragtigt. Uagtet om CV selv havde ambitioner om at fortsætte med Uwe, så må det ikke komme bag på ham, at han skulle finde en ny træner (det ved vi retfærdigvis heller ikke, om det har).

I spdan en proces, vil jeg helt klart forvente, at CV bruger de første to uger på at tale med kandidater og danne sig et overblik. Og så vil jeg forvente, at han får lukket en aftale, så vi har en ny træner med inde over hele den meget korte opstart.

Det synes jeg faktisk ikke er for megetat forvente. CVs meget udskældte forgænger formådede præcis det. Og han præsenterede en træner, der var rasende succesfuld - i hvert fald i den første sæson.

CV har netop ikke sat nogen deadline. Han har sagt noget i retning af at det selvfølgelig ville være rart med ny træner d. 18. juni og det var en dato man kiggede på, men at det er vigtigere at finde den rigtige profil.

Jeg tror, en fodboldredaktør for en rettighedshaver hører mere end hvad vi tror og flere saftige historier som aldrig når offentligheden. Fodbolden er en relativ lille og lukket verden, hvor ikke meget kan holdes hemmeligt indenfor den boble.
Jeg er helt med på at alle stort set ved alt indenfor miljøet. Men Werge har vel ikke været en del af superliga-miljøet i mange år? Han har været Chl-kommentator og redaktør og har ikke haft sin gang ude i klubberne, på stadions osv.

Jeg er helt enig i, at det er en lille lukket verden og mange mennesker hører mange ting.

Jeg tror dog, desværre, godt vi kan strege Bo Svensson, for jeg forstår ikke hvad formålet skulle være med at trække den så langt, hvis man havde en slags aftale klar.

Det synes jeg er svært at konkludere på, det kan være han har forfulgt en chance på en kandidat, fra en hylde ingen af os har talt om, så er det vel et forsøg værd?

Det synes jeg ikke. Det er vilkåret ved at være sportslig leder. Hvis man satser og fejler, så er det kritisabelt. Hvis man satser og vinder, får man tilsvarende kredit.

Det virker udefra set, som om CV soiller højt spil. Det skal han nok blive rost for, hvis det lykkes. Men hvis han prlsenterer Thomss Nørgaard eller Hjalte Bo i næste uge, så har han givetvis fejlet i sit spil, og så er det kritisabelt, at det har taget så lang tid. De to kan være fine trænere, men pause er så kort, at hver dags forberedelse, der ryger er problematisk. Og der er jo rigeligt at tage fat på.

Helt sikkert. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at de løbende drøfter om det de hører er noget de skal bringe eller ej. Der er nok også folk under Werge som hører noget, som så går videre til ham, og så vurderer de om det er relevant at bringe. Hvis det er en kilde der bare har fundet på noget for sjov, så er hans tid som kilde nok slut. Så man er da idiot hvis man gør det og gerne vil tages seriøs.

Men Werge har vel ikke været en del af superliga-miljøet i mange år?

Irc var han også en del af planlægningen af Superligaen hos Viaplay. Werge er ikke en Farzam, derfor kommer han heller ikke med mange rygter men lige præcis derfor, tager jeg det også seriøst, når han så kommer med et rygte.
Med den position han har, kan han ikke tillade sig at komme med opdigtede rygter.

Jeg tror dog, desværre, godt vi kan strege Bo Svensson, for jeg forstår ikke hvad formålet skulle være med at trække den så langt, hvis man havde en slags aftale klar.

Jeg tror, der har været en kontakt men nej jeg tror heller ikke på Svensson men et scenarie kan stadig være, han har meddelt CV udlandet er 1. prioritet og CV har accepteret det men også gjort det klar overfor Svensson, CV kigger på andre kandidater.

Tipsbladet melder ligeledes ud, at Hoff Thorup skulle have afvist AGF.

Kunne Grobelny ikke godt ligne JHT i en snæver vending? Så er det måske ham alle har set med CV😂 Ham Claus Rasmussen er i hvert fald meget sikker på han så Hoff Thorup i går på Ø.

Irc var han også en del af planlægningen af Superligaen hos Viaplay. Werge er ikke en Farzam, derfor kommer han heller ikke med mange rygter men lige præcis derfor, tager jeg det også seriøst, når han så kommer med et rygte.
Med den position han har, kan han ikke tillade sig at komme med opdigtede rygter.

Jeg tror, der har været en kontakt men nej jeg tror heller ikke på Svensson men et scenarie kan stadig være, han har meddelt CV udlandet er 1. prioritet og CV har accepteret det men også gjort det klar overfor Svensson, CV kigger på andre kandidater.
Dét scenarie tror jeg gerne på, og lyder bestemt ikke usandsynligt. Men så var Carsten Werges udmelding også noget der måske hører hjemme på et mere tabloidt medie.

Den lange proces kan - hovedsageligt - skyldes to ting.

-Ikke mange trænere ønsker at træne AGF, så man skal arbejde hårde for at komme i mål

-Man leder på en meget høj hylde, og de trænere skal "afvises" i udlandet først

Ang Svensson: Vi skal lige have med, CV bekræftede overfor Viaplay, han er en træner, som er eller var på blokken. Hvis det ikke var tilfældet, var der ingen grund til at bekræfte journalistens spørgsmål men bare afvist Svensson i overensstemmelse med sandheden.
Jeg husker et interview, hvor CV bliver spurgte til flere af de store trænere der er ledige (Hoff Thorup, Thorup, Friis og Svensson).

Mener han siger “mon ikke de har været på en liste”

Jeg håber da helt sikkert, at man inden man ansætter en træner sikre sig, at ovennævnte trænere ikke bagefter står og siger “æv, det ville jeg virkelig gerne have haft”

Latest posts

Back