New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 62K
Trænertråden
Rygterne siger at Duelund opfører sig lidt forkælet. Om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke. Men uanset hvad så ville en moderne leder få ordnet den slags og givet ham chancen for at lade støvlerne tale.
Tjahhh.... det kommer sgu an på HVOR forkælet, Duelund har opført sig.
Hvad nu, hvis truppen synes han er en hat og ikke fortjener at komme på banen, fordi han opfører sig som en forkælet møgunge?
Så har Uwe en helt anden udfordring, som nok så meget moderne ledelse ikke lige løser.

Jeg aner ikke, hvad der er op og ned, men jeg undrer mig godt nok over, at man slet ikke kan bruge ham. Det får mig til at være ret sikker på, der ligger en uløst konflikt.
Om det Uwe mod Duen, eller om det Duen mod alle, det aner jeg ikke.

Der er en grund til at PM spiller. Hvordan kan man sætte ligaens topscorer på bænken?? Uwe ville jo blive slagtet både herinde og i medierne.
Alt er sgu nød til at være i spil, når pointgennemsnittet er langt under 1. Der er nød til at ske noget, og hvis man tror på at Paddy er bedre at skifte ind med 30 minutterr igen, så skal han prøve det. Der er i hvert fald ikke nogen tvivl om at han har haft kampe, hvor det næsten er som at spille en mand i undertal.

Der er en grund til at PM spiller. Hvordan kan man sætte ligaens topscorer på bænken?? Uwe ville jo blive slagtet både herinde og i medierne.

Det tvivler jeg nu på. De fleste medier pointerer da netop at PM ikke indgår nok i spillet, og som situationen er lige nu er der altså brug alle mand præsterer et eller andet. Hvis han kun kan bidrage offensivt i feltet, og alle modstandere lukker ned for indlæg, eller får dem presset i en dårlig position, hvad skal han så bidrage med? Holdet er så gammelt at der er rigeligt med ledere og rutine.

Forhåbentlig kan det måske også give en form for trods reaktion fra PMs side hvis han får en tur på bænken.

Hvis Uwe og AGFs veje skilles ville man så finde den samme type. Villle man arbejde videre på 3 backkæden eller vil man ville man lave et stilskifte til f.eks. 4231. Jeg har prøvet at sætte 352 overfor 4231, og set på hvem der kan spille hvor i et wvt. skifte.

352 vs 4231

352
MM: L. Wahlstedt, J. Hansen & M. van der Raad

VWB: G. Links & T. Bach

VCB: E. Kahl, J. Jensen-Abbew & M. Akoto

CB: F. Tingager, H. Dalsgaard

HCB: T. Mølgaard, H. Dalsgaard & J. Jensen-Abbew

HWB: F. Beijmo & J. Andersen

VCM: M. Madsen, K. Yakob, K. Arnstad, M. Power

CDM: N. Poulsen, K. Arnstad, F. Brandhof & M. Power

HCM: M. Anderson, K. Arnstad, K. Yakob & M. Duelund

ANG: P. Mortensen & Y. Badji

ANG: T. Bech, Y. Badji & F. Emmery

4231

MM: L. Wahlstedt, J. Hansen & M. van der Raad

VB: E. Kahl & G. Links

VCB: T. Mølgaard & J. Jensen-Abbew

HCB: F. Tingager, H. Dalsgaard & M. Akoto

HB: F. Beijmo & J. Andersen

HCM: M. Madsen, K. Yakob & M. Power

VCM: K. Arnstad, N. Poulsen & F. Brandhof

VW: M. Anderson & F. Enmery

COM: M. Duelund & M. Anderson

HW: G. Links, T. Bech & T. Bach

ANG: Y. Badji, T. Bech & P. Mortensen

Ligegyldig hvad man vælger skal der ske noget i truppen, både den ene og anden vej.

Fordi han ikke har niveauet? Måske endda slet ikke. Hans præstationer i Norge har vel ikke givet den store tro på, at der der ligger forsømte muligheder?

Det er fuldt ud muligt, at han ikke har niveauet. Isoleret synes jeg heller ikke, det er så bemærkelsesværdigt, men det er bemærkelsesværdigt i forhold til, hvor lidt offensivt Uwe har haft at skyde med og ift. hvor lidt, Badji og Duelund er blevet brugt.

Ift. niveauet, så spillede han sidste år trods alt knap 1300 minutter for Haugesund i Eliteserien fordelt på 27 kampe. Bevares, primært som RM og RW, som vi ikke spiller med, men han har tidligere spillet som både CM og AM, så han burde godt kunne spille i Uwes system. Et eller andet, må han trods alt kunne.

Tjahhh.... det kommer sgu an på HVOR forkælet, Duelund har opført sig.
Hvad nu, hvis truppen synes han er en hat og ikke fortjener at komme på banen, fordi han opfører sig som en forkælet møgunge?
Så har Uwe en helt anden udfordring, som nok så meget moderne ledelse ikke lige løser.

Jeg aner ikke, hvad der er op og ned, men jeg undrer mig godt nok over, at man slet ikke kan bruge ham. Det får mig til at være ret sikker på, der ligger en uløst konflikt.
Om det Uwe mod Duen, eller om det Duen mod alle, det aner jeg ikke.

Igen enig. Hvis det rygte er sandt, så fortæller det mig primært, at der er en vis ræson i at bænke Duelund. Jeg tror ikke, en trup har godt af spillere, der opfører sig forkælet. Og det er jo også muligt, Uwe har forsøgt at løse en konflikt med Duelund, og at Duelund ikke har responderet specielt godt.

Det er jo selvfølgelig bare rygter. Men det er i hvert fald ikke entydigt, at Duelund ikke spiller, fordi Uwe er en idiot.

Jeg er umiddelbart på farvel til Uwe holdet.

Jeg er ingenlunde nervøs for omkostninger ved, da det kan være dyrere at lade værre. Ligeledes er jeg sikker på, at han finder et nyt job hurtigt efter.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk er SIB fyringen - eller manglende forlængelse - giver utrolig meget mening. Men det fritager ingenlunde Fournais og Jacob Nielsen der begge micro-manager, og nikker til alle indkøb, og dermed også aldersprofilen på truppen.

En ansvarlig leder i AGF burde have stoppet indkøb af f.els Henrik Dalsgaard, eller i hvert fald forlængelsen der ser helt forfærdelig ud nu. Den rolle må og skal 10+ millioner indkøbet Jonas Jensen-Abbew kunne have løftet.

En ansvarlig leder i AGF burde have stoppet kontrakten til Max Power. Han har spillet 227 minutter. De må simpelthen kunne dækkes med større perspektiv. AGF kiggede på det tidspunkt på også på Hjalte Lærke, U18 landsholdsspiller fra Helsingør i 2. Division. En spiller som ham burde kunne hentes relativt billigt, og samtidig bidrage på vores U19 hold. Endda i mindst to sæsoner, da han kun er 17 år.

En ansvarlig leder i AGF burde have sat et stopper at hente så relativt mange spillere i rækkerne under os, spillere der samtidig er for gamle til U19 holdet eller ungdomslandsholdet. F.eks Tobias Anker og Tobias Bach. De kostede samlede cirka 1 million Euro. De penge kunne være brugt bedre på yngre spillere. Ligeledes har vi endnu til gode, at se hvad det giver os at hente marginal spillere i den næst- og tredjebedste række i Tyskland, der ligeledes også er i midt 20’erne (Serra og Akoto). Der må simpelthen være nogle regler, ala dem Mads Davidsen satte op da han var med til at vende skuden i Brøndby.

En ansvarlig leder i AGF burde ikke godkende en trup i Superligaen med så høj en gennemsnitsalder, samtidig med at U19 holdet er langt efter de hold vi sammenligner os med i Superligaen. En rutineret trup er fin, hvis man skal sluse spillere ind. Men med de kampe jeg har set fra U19, skal der ikke sluses ret mange af dem ind.

Vi virker pt til, at have uhyggelig meget brug for et par rigtig gode vinduer fra CV. Nogle U17 og ikke mindst U15 spillere der tager nogle store spring. Samt et Akademi i Afrika der virkelig løfter sig med mere struktur.

Jeg er ingenlunde nervøs for omkostninger ved, da det kan være dyrere at lade værre. Ligeledes er jeg sikker på, at han finder et nyt job hurtigt efter.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk er SIB fyringen - eller manglende forlængelse - giver utrolig meget mening. Men det fritager ingenlunde Fournais og Jacob Nielsen der begge micro-manager, og nikker til alle indkøb, og dermed også aldersprofilen på truppen.

En ansvarlig leder i AGF burde have stoppet indkøb af f.els Henrik Dalsgaard, eller i hvert fald forlængelsen der ser helt forfærdelig ud nu. Den rolle må og skal 10+ millioner indkøbet Jonas Jensen-Abbew kunne have løftet.

En ansvarlig leder i AGF burde have stoppet kontrakten til Max Power. Han har spillet 227 minutter. De må simpelthen kunne dækkes med større perspektiv. AGF kiggede på det tidspunkt på også på Hjalte Lærke, U18 landsholdsspiller fra Helsingør i 2. Division. En spiller som ham burde kunne hentes relativt billigt, og samtidig bidrage på vores U19 hold. Endda i mindst to sæsoner, da han kun er 17 år.

En ansvarlig leder i AGF burde have sat et stopper at hente så relativt mange spillere i rækkerne under os, spillere der samtidig er for gamle til U19 holdet eller ungdomslandsholdet. F.eks Tobias Anker og Tobias Bach. De kostede samlede cirka 1 million Euro. De penge kunne være brugt bedre på yngre spillere. Ligeledes har vi endnu til gode, at se hvad det giver os at hente marginal spillere i den næst- og tredjebedste række i Tyskland, der ligeledes også er i midt 20’erne (Serra og Akoto). Der må simpelthen være nogle regler, ala dem Mads Davidsen satte op da han var med til at vende skuden i Brøndby.

En ansvarlig leder i AGF burde ikke godkende en trup i Superligaen med så høj en gennemsnitsalder, samtidig med at U19 holdet er langt efter de hold vi sammenligner os med i Superligaen. En rutineret trup er fin, hvis man skal sluse spillere ind. Men med de kampe jeg har set fra U19, skal der ikke sluses ret mange af dem ind.

Vi virker pt til, at have uhyggelig meget brug for et par rigtig gode vinduer fra CV. Nogle U17 og ikke mindst U15 spillere der tager nogle store spring. Samt et Akademi i Afrika der virkelig løfter sig med mere struktur.
SPOT SPOT SPOT ON!!!

Enig i at SIB-fyringen giver rigtig god mening.

I dit ellers fine indlæg savner jeg lidt en uddybning af dit åbnings-statement ?

Et virkelig godt indlæg👏

Enig i at SIB-fyringen giver rigtig god mening.

I dit ellers fine indlæg savner jeg lidt en uddybning af dit åbnings-statement ?
Jeg kan huske, da Uwe blev præsenteret at der gik rygter om meget stædig ledelse når tingene ikke gik hans vej. Der var historien om en bustur hjem på 6 timer, og et stadion hvor lyset blev tændt og en trup der skulle øve forsvarsprincipper kl. 23.30 (eller senere). Jeg tror ikke han er sådan længere, det er 10 år siden, omvendt tror jeg også spillere i dag har en væsentlig mindre tolerancetærskel end de havde bare for 10 år siden.

Dét sagt, så tror jeg ikke han er der. Jeg tror dog, at han pt er et sted hvor han føler der er hele verden mod ham, ikke blot modstanderen. Lidt som når Mourinho ikke længere kun peger fingre ad de andre.

Jeg tror at man i et så kompetitivt miljø, som dette, slider hinanden og til sidst sig selv op.

Det er grunden til, at jeg umiddelbart er på Uwe-raus holdet.

NB: Min holdning har intet med Duelund, at gøre - slet ikke - der er altid to sider af en sag. Jeg hæftede mig dog ved, at han i går nævnte, at ved den første dybe bold fra FCK gik man fra mand-mand (som de har gjort i mere end to år) til zone. Det for mig viser lidt, at spillerne falder tilbage til det de er trygge ved, og ikke det de får ind hver dag. Derfor tror jeg truppen vil have godt af noget nyt inspiration.

Fair holdning - jeg tror at Dalsgaard er kommet ind med erfaring og vindermentalitet, der kan gives videre til resten af truppen og forhåbentligt kan medvirke til at ændre strukturerne om at få vinder-dna ind i truppen. Derudover mener jeg at han tidligere holdt et rigtig højt niveau for os-
Du mener en 17-årig der render rundt og spiller nedrykningsspil i 2. divison skal have en rolle som indskiftningsspiller i stort set samtlige kampe. Det forstår jeg ikke.
Gå lidt tilbage og se hvor meget kritik der har været af at vi tidligere ikke hentede de spillere, fx Tonni Adamsen.
Tingager havde vel stort set den profil. Bech var yngre men kom også fra det niveau.
U19 er placeret foran bl.a. Brøndby, FCK og Silkeborg.

Fair holdning - jeg tror at Dalsgaard er kommet ind med erfaring og vindermentalitet, der kan gives videre til resten af truppen og forhåbentligt kan medvirke til at ændre strukturerne om at få vinder-dna ind i truppen. Derudover mener jeg at han tidligere holdt et rigtig højt niveau for os-

Du mener en 17-årig der render rundt og spiller nedrykningsspil i 2. divison skal have en rolle som indskiftningsspiller i stort set samtlige kampe. Det forstår jeg ikke.

Gå lidt tilbage og se hvor meget kritik der har været af at vi tidligere ikke hentede de spillere, fx Tonni Adamsen.
Tingager havde vel stort set den profil. Bech var yngre men kom også fra det niveau.

U19 er placeret foran bl.a. Brøndby, FCK og Silkeborg.

Lad mig prøve at komme med mine synspunkter.

Dalsgaard - som case
Jeg er er stadig ikke imponeret af, at vi hentede Henrik Dalsgaard, og hans vinder DNA (Beijmo har næsten samme CV når det kommer til titler). Vi brugte cirka 10 millioner på Jonas Jensen-Abbew ½ år før vi hentede Dalsgaard. Han var 21 år på det tidspunkt. Omkring U21 landsholdet. Der må simpelthen være mere tillid til ens egen scouting, og hvis ikke skal man ikke bruge så mange penge på en spiller. Jeg ved ikke hvor meget vinder DNA Jonas Jensen-Abbew har fået ud af samarbejdet med Dalsgaard, men han har i hvertfald ikke fået mere erfaring. Han har spillet 560 minutter i Superligaen i denne sæson. Det er simpelthen for lidt. Jeg synes spillere til den pris, og i den alder, skal have mere snor. Har man taget fejl i den scouting, så forstår jeg ikke at man ikke solgte ham da man havde bud på ham i det netop overståede vindue.

Strategisk bør vi stole mere på vores scouting.

Spillere fra 1. Division
Jeg er, meget langt fra den holdning at det er os der skal hente den næste Tonni Adamsen, Oliver Sonne osv. Jeg synes vi strategisk er et helt andet sted. Jeg synes ikke vi skal være et hold, med dét budget vi har, skal være en rugekasse for 1. Divisonsspillere der er i starten af 20'erne (kald det 22+). Det må og skal foregå i de klubber under os, f.eks. Silkeborg , AaB eller Viborg - ikke os. Jeg kan godt se os (og ville ønske vi gjorde det) os hente Sanders Ngabo der er 20 år og mega spændende. Sami Jalal samme case, selvom det ikke er en position jeg synes vi mangler en spiller på.

Jeg synes vi skal være afklaret omkring vores plads i fødekæden, men heller ikke bange for at bokse opad.

Jeg kan ikke se FCM, FCK eller FCN hente f.eks. Tim Freriks, Frederik Rieper eller Lukas Klitten, der er store profiler i 1. Divsion, og det synes jeg heller ikke AGF skal. Jeg synes vi skal noget helt andet. Jeg synes vi skal hente unge spillere fra 1. Divison (Ngabo og Jalal som nævnt), og synes egentlig Gyamfi casen stadig er spændende, og mere spændende end Bach/Anker nogensiden har været.

Jeg er med på, at vi så engang imellem glipper en Tonni Adamsen og Mads Larsen, men så må vi bruge vores ækonomiske muskler til at hente dem.

Spillere fra lavere rækker i udlandet
Tingager var en etableret superligaprofil der var solgt ud af ligaen, og til et hold der så rykkede ud af den næstbedste række. Tobias Bech havde stadig alderen til U21 landsholdet, tror endda U20. Han var også solgt ud af Superligaen. Jeg synes dog spillere Serra og Akoto - der begge var 25 år - og langt fra faste i de klubber de kom fra, virker som transfers uden perspektiv. Hvis vi skal være et top-4 hold i Danmark, hvilket på en 3 årig horisont må være målet, så skal vores startere være gode nok til at være startere i 3. Bundesliga. Så når vi henter spillere i en mellemhøj alder i udlandet (kald det 25+), så skal de i min optik ikke være breddespillere. Det skal simpelthen kunne gøres bedre.

Max Power - casen
Jeg synes fra start, at det var strategisk forkert at hente en afdansket spiller fra Saudi Arabien med begrænset spilletid de sidste 6 måneder til at lukke et hul, hvor jeg egentlig synes vi er rimelig godt besat. Det mener jeg stadig. Han har været til rådighed i 20 kampe, og spillet 226 minutter (cirka 11 minutter pr kamp). De minutter må simpelthen være så ubetydelige, at det - for mig - virker forkert at man bruger en 31 årig spiller til.

Om det skulle være Hjalte Lærke, eller en anden spillere på 17-18 år, der har mere perspektiv betyder mindre. Nu var Hjalte Lærke bare aktuel omkring AGF, så interessen har været der, og det har den nok af en årsag. Han har til info været med i 17 kampe, og starte 15 af dem.

Jeg synes bare, strategisk, at en plads - så yderligt i truppen - ikke bør besættes af en 31 årig, og specielt ikke en spiller man henter. Jeg er med på, at give sådan en rolle til f.eks. Nicolai Poulsen engang, fordi han har været en del af truppen, og har en rolle, og ikke skal integreres.

U19
Mht U19, enig, omend SIlkeborg skilte os ad i dag (hvilket jeg blev frustreret af at se), og FCK er 2 kampe bag os så vi er reelt set 1 point fra dem (de har også 2 måske 3 spillere der stadig kunen spille U19 i SL truppen).

Last edited:
Det er fuldt ud muligt, at han ikke har niveauet. Isoleret synes jeg heller ikke, det er så bemærkelsesværdigt, men det er bemærkelsesværdigt i forhold til, hvor lidt offensivt Uwe har haft at skyde med og ift. hvor lidt, Badji og Duelund er blevet brugt.

Ift. niveauet, så spillede han sidste år trods alt knap 1300 minutter for Haugesund i Eliteserien fordelt på 27 kampe. Bevares, primært som RM og RW, som vi ikke spiller med, men han har tidligere spillet som både CM og AM, så han burde godt kunne spille i Uwes system. Et eller andet, må han trods alt kunne.
Ja, det kan man sige, men er han ikke i Egersund nu af en årsag?

Hans stats for Haugesund siger ikke “missed opportunity”, synes jeg. Han havde fx kun 19,4 pasninger pr. 90 min. og svage/halvsvage stats ift. driblinger, mål og chanceskabelse såvel som presspil sammenlignet med andre Eliteserie-spillere på hans position. Ikke meget schwung over det…

Mit gæt er, at hans fodboldkarriere kommer til at udspille sig på et noget lavere niveau end det, AGF gerne vil være på.

Last edited:

Hans stats for Haugesund siger ikke “missed opportunity”, synes jeg. Han havde fx kun 19,4 pasninger pr. 90 min. og svage/halvsvage stats ift. driblinger, mål og chanceskabelse såvel som presspil sammenlignet med andre Eliteserie-spillere på hans position. Ikke meget schwung over det…

Mit gæt er, at hans fodboldkarriere kommer til at udspille sig på et noget lavere niveau end det, AGF gerne vil være på.
Meget enig.

Der er nok en grund til, at FC Fredericia, Horsens, Sønderjyske, Kolding osv ikke nappede ham

Jeg er slet ikke uenig. Og jeg prøver heller ikke at problematisere, at Uwe ikke kunne bruge Sauer isoleret set. Men truppen skriger på offensive indskiftningsmuligheder. I den situation ser jeg en udfordring i, at der er tre offensive spillere, som Uwe slet ikke eller næsten ikke bruger. Jeg mener, vores offensive muligheder er for få, og når Duelund tilsyneladende er afskrevet, kunne jeg godt tænke mig, at man i det mindste havde forsøgt med Sauer.

Jeg er helt med på, at han næppe er nogen Anderson klon. Men jeg gætter på, at niveauet trods alt rækker til mere end når Power bliver en offensiv indskiftning (jeg har ikke så meget mod Power, han er bare ikke offensiv spiller). Og vi mangler i dem grad offensive spillere at sætte ind.

Back