New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Tipsbladet melder videre, at man færst er begyndt at byde på Poulsen for et par dage siden - og de plejer at vide, hvad de (Farzam) snakker om.

Det er - hvis sandt - elendigt arbejde af CV at være så sent ude. At lan begynder at skambyde på Jakob Poulsen i sidste øjeblik signalerer, at man enten har haft verdens langsomste proces for at identificere den træner, man har ville have. Eller at man har sigtet efter en anden kandidat og fejlet, men været alt for langsomme om at erkende det.

Den store forkromede sportsdirektør starter pinligt ringe ud. SIB stod i en langt sværere situation, som han løste forbilideligt sammenlignet med det makværk, CV har gang i.

Edit. Artikel:

Men er han sent ude? Hvad er reelt problemet, hvis de bliver enige senere i dag eller indenfor et par dage?

Arrr, de har spillet en ret god kvalifikationsspil.
De kommer til afslutninger, og har en noget højere xG OT end os i sidste sæson. Jeg er fan af den spillestil Jacob Poulsen praktiserer, om han så kan være cheftræner i en stor klub, det må tiden vise. Men det han har vist for Viborg spillemæssigt, er mere end godkendt.
Det giver ikke mening at sammenligne når VFF spillede nedrykningsspil de sidste to sæsoner mens AGF spillede i masterskabslutspillet - findes der et sted hvor man kan sammenligne kun for grundspillet?

Men husk nu, bare fordi Farzam siger Jacob Poulsen er vores klar første prioritet, betyder det ikke nødvendigvis CV ikke stadig arbejde på de andre prioriteter.
Det giver ikke mening at sammenligne når VFF spillede nedrykningsspil de sidste to sæsoner mens AGF spillede i masterskabslutspillet - findes der et sted hvor man kan sammenligne kun for grundspillet?
Pointen er, at Jacob Poulsen havde en svær start fordi han fastholdte sin spillestil, som så har båret frugt (senest i slutspillet) fordi han fastholdte den.
Og den spillestil så jeg gerne blive praktiseret i AGF.

Det er - hvis sandt - elendigt arbejde af CV at være så sent ude. At lan begynder at skambyde på Jakob Poulsen i sidste øjeblik signalerer, at man enten har haft verdens langsomste proces for at identificere den træner, man har ville have. Eller at man har sigtet efter en anden kandidat og fejlet, men været alt for langsomme om at erkende det.
Eller også har kandidaten meldt fra sent i forløbet? Der kan være så mange ting vi ikke kender til.

Tipsbladet melder videre, at man færst er begyndt at byde på Poulsen for et par dage siden - og de plejer at vide, hvad de (Farzam) snakker om.

Den store forkromede sportsdirektør starter pinligt ringe ud. SIB stod i en langt sværere situation, som han løste forbilideligt sammenlignet med det makværk, CV har gang i.

Edit. Artikel:

Kan jo være man har brugt tiden inden det første bud på, at blive enig med JP, både kontrakt men også strategi mm.
Tænker CV skal have en lille smule mere tillid end det her…..han er trods alt ikke helt grøn

Last edited:
CV hyrede Jesper Sørensen i Brøndby. Hans meritter som cheftræner var u21 og FC Fredericia

I FCN ansatte han Olafur Kristianssjon (kun cheftærnererfaring på Island), Kasper Hjulmand (assistent og to år i Lyngby) og Flemming Pedersen (ingen cheftrænererfaring).

Jeg kan ikke se, om han ansatte Ståle i FCK (som jo også kom grøn)

Han har altså en erfaring med at gå efter nogle med ret korte trænerkarrierer bag sig. Når CV har hyret med erfaring - Ariel Jacobs og Roland Nielsson - har det været med dårligere resultater.

CV hyrede Jesper Sørensen i Brøndby. Hans meritter som cheftræner var u21 og FC Fredericia

I FCN ansatte han Olafur Kristianssjon (kun cheftærnererfaring på Island), Kasper Hjulmand (assistent og to år i Lyngby) og Flemming Pedersen (ingen cheftrænererfaring).

Jeg kan ikke se, om han ansatte Ståle i FCK (som jo også kom grøn)

Han har altså en erfaring med at gå efter nogle med ret korte trænerkarrierer bag sig. Når CV har hyret med erfaring - Ariel Jacobs og Roland Nielsson - har det været med dårligere resultater.

Ja netop.

Den slags tør CV godt.
Og hvis man ser at kandidaten passer godt til de spillere man vil købe - og den måde man vil spille på - så skal han naturligvis også have chancen.
Men det smager ikke godt at læse, at vi gik efter Hoff Thorup, og så står med en uerfaren træner, som er tidligere spiller, og ikke har bevist sig rigtigt.

Men er han sent ude? Hvad er reelt problemet, hvis de bliver enige senere i dag eller indenfor et par dage?

Jeg synes, han er sent ude. Træningen starter i dag. CV har selv givet udtryk for, at det er ambitionen, at træneren er klart til sæsonstarten - senest er det fremhævet i Tipsbladets artikel om Poulsen til AGF. Først nu er CV tilsyneladende i gang med at forhandle med Viborg om Poulsen. Hvor længe skal det pågå? Hvad nu, hvis de ikke kan blive enige med Viborg?

Eller også har kandidaten meldt fra sent i forløbet? Der kan være så mange ting vi ikke kender til.

Det er bestemt en mulighed. Men det falder stadig tilbage på CV. Det er hans ansvar. Så skulle han have haft en strammere deadline for et svar fra kandidaten.

Kan jo være man har brugt tiden inden det første bud på, at blive enig med JP, både kontrakt men også strategi mm.
Tænker CV skal have en lille smule mere tillid end det her…..han er trods alt ikke helt grøn

Man kunne med fordel have afklaret sagerne med Viborg, siddeløbende så. Eller have gået i gang med at blive enig med Jakob Poulsen noget tidligere.

Det går simpelthen for langsomt ift. at man vil hente en træner fra en mindre Superliga konkurrent. Det burde have været klaret for uger siden, hvis det er der, man lander.

Jeg er iøvrigt fint parat til at give CV en chance. Men vi blev lovet en opgradering, da man smed SIB ud. Og foreløbigt synes jeg, at CV har leveret til dumpekarakter vinterens vindue og i denne trænerjagt.

Min kritik har iøvrigt intet med Jakob Poulsen at gøre. Jeg har ingen holdning til, om han er en dygtig træner eller ej.

Det er bestemt en mulighed. Men det falder stadig tilbage på CV. Det er hans ansvar. Så skulle han have haft en strammere deadline for et svar fra kandidaten.
Det er før set, at der ligger en (mundtlig) aftale, og så springes der fra af forskellige årsager.

Men jeg aner ikke hvad der foregår på gangene på Fredensvang, så jeg gætter kun på hvad der kan være sket.

Latest posts

Back