New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 339K
Superligaen 2025/2026
Jeg tror sagtens, beløbet på bordet fra givne klubber kan ændre sig i slutfasen af sådan et forløb - og dermed udfaldet. Og jeg er ikke så skråsikker som dig på, at FCK IKKE har grebet særdeles dybt i pungen i dette tilfælde (uden at jeg dog skal kloge mig på eksakte beløb).
Hvis nu Beijmo har meldt ud, at det kun er AGF for ham i DK, og hvis nu FCK med amputeret sportslig afdeling og en træner der skriger på en som fx Zanka, en med niveau, lederegenskaber og kendskab til ligaen. En der er taktisk fleksibel osv. Og NU, så man kan få ro på den del og signalere handling.

Beijmos agent siger - ja, det lyder sgu fedt, men Felix vil udenlands. Vi kan evt tales ved i starten af juli.

Første indlæg i ca. 10 år (smiler).

Var relativ aktiv på de gamle GF forums, kan genkende mange af jeres navne, og husker dialogen og fælleskabet som noget ret unikt i en digital kontekst.
Nu går min online tid mest med at trolle personer fra Ikast på Insta. Nemt, ja. Barnligt, meget.

Ønsker jer alle et varmt, voldsomt og venskabeligt tillykke med mesterskabet.
Et jeg personligt har ventet på siden 1992, hvor jeg flyttede til Aarhus, og blev ramt hårdt af lige dele hvid magi og den sørgmodige æstetik der omgiver klubben.
Mesterskabet kom hjem, i en sæson der kan skrives ca. 32 kapitler om. Fra trænerskifte og mistro sidste sommer - til magisk maj i 2026.
Betydningen er enorm, og alle har en dybt personlig fortælling om denne sæson. Den vil leve for evigt.

Skud ud til alle med kærlighed til klubben, og jer der har drevet forum, med lige dele passion og utrættelighed.
Håber at bidrage til debatten herfra.

/Kjeldsen

Lad os ignorere ham næste gang vi ser ham, og så håber jeg det er en kamp lige inden vi skal spille i enten Silkeborg eller Farum, så Polle kan ønske ham held og lykke i København, og trække en karantæne.

Måske kan man finde en eller anden formfor fælles forståelse et sted.

For mig er det nærmest ultimativt at kræve behørig respekt for den indsats han lagde, mens på kontrakt for AGF. Det gælder også Kahl, men to spillere med kontraktudløb og dermed meget på spil efter sæsonen, der har holdt stort fokus på bidraget til holdånden.

Når man taler om lejesvende i fodbold er det folk der spiller for næste kontrakt et andet sted - på bekostning af den nuværende arbejdsgiver, der generelt menes.

Både Kahl og Beijmo har i den grad også spillet for AGF. Det er småligt at fjerne billeder af Beijmo, han hører til som en væsentlig del af historien. Jeg vil også mene han hører til om fx 10 år, når jubilæet skal markeres, men det kan vi være uenige om.

Når AGF møder FCK første gang kunne jeg godt tænke mig en hyldest inden kampen - tak for alt en sidste gang (som aktiv spiller) - og så den foretrukne behandling på banen, om det er at pifte, buhe eller ignorere. Men det er igen op til folks egen vurdering.

Og så må vi tolerere at nogen hader ham inderligt for hvad han gjorde efter, mens andre altid vil holde fast i den fremragende præstation.

For mig er det nærmest ultimativt at kræve behørig respekt for den indsats han lagde, mens på kontrakt for AGF. Det gælder også Kahl, men to spillere med kontraktudløb og dermed meget på spil efter sæsonen, der har holdt stort fokus på bidraget til holdånden.

Når man taler om lejesvende i fodbold er det folk der spiller for næste kontrakt et andet sted - på bekostning af den nuværende arbejdsgiver, der generelt menes.

Både Kahl og Beijmo har i den grad også spillet for AGF. Det er småligt at fjerne billeder af Beijmo, han hører til som en væsentlig del af historien. Jeg vil også mene han hører til om fx 10 år, når jubilæet skal markeres, men det kan vi være uenige om.

Når AGF møder FCK første gang kunne jeg godt tænke mig en hyldest inden kampen - tak for alt en sidste gang (som aktiv spiller) - og så den foretrukne behandling på banen, om det er at pifte, buhe eller ignorere. Men det er igen op til folks egen vurdering.

Og så må vi tolerere at nogen hader ham inderligt for hvad han gjorde efter, mens andre altid vil holde fast i den fremragende præstation.
Det med karantænen var bestemt sagt i sjovt.

Jeg respekterer hans indsats og takker ham for, at være med at skaffe mesterskabet til Aarhus.

Jeg har ikke megen forståelse for, at han opsøgte Farzam for, at tale om transfers - nu hvor han ved hvor man følelser der er involveret i fodbold - og er han er om nogen, der har hans optræden jo bevist, en der lever af følelser.

Faktum er nu, at han er en (selv valgt) konkurrent. Så skal han naturligvis behandles sådan. De vi som supportere kan hjælpe holdet med er, at give dem støtte og tro på tingene. Nogle modstandere kan vi pifte af - f.eks meget unge spillere - således de bliver forkrampet. Alt sammen for at supporte AGF.
Her tror jeg ikke vi skal hverken hylde eller buhe af Beijmo, jeg tror det der vil gøre hans spil dårligst (hvilket er det vi skal håbe på nu) er, at han blive ignoreret og får samme “behandling” som f.eks Simon Wæver.

Det kan sagtens være det er småligt.

Men der er altså en grund til at Leon Andreasen, Martin Jørgensen, Håvard Flo, Bisseck og andre for mange fans er større "AGF-helte" end Duncan og dem der skiftede til andre danske klubber som profiler.

Man vælger selv hvilke forbilleder man har - og bærer med sig. For mig vil de største helte og forbilleder ALTID være dem der ikke skiftede til de andre topklubber. Af samme grund vil jeg 10000000% glæde mig over - hvis Casper Højer kommer tilbage, og spiller CL og går med ind på det nye stadion med os. Den slags bygger man statuer af..!
Beijmo var en vigtig brik - i et mesterskab i denne sæson, og var også en del af tabt pokalfinale, en svær tid sidste sæson mm - og en del af en fantastisk bronze. Stor spiller for os - men jeg vil da bestemt hellere kigge på billeder af dem der ikke skiftede til FCK få dage efter. Det vil Beijmos afsluttende tid i AGF for evigt bære præg af.

Men når man skifter til de andre topklubber - så får man ingen statuer, forbliver ikke folks forbilleder i AGF, eller andet i den stil.

Kan man til anden side forstå en spiller vil tjene 3 gange så meget? Ja.
Kan man forstå at folk ikke gider glo på Beijmo længere? Ja det kan jeg godt.

Vi skal i min optik ALDRIG hylde aktive modspillere der er skiftet væk fra os - hvor AGF og fansene gerne ville forlænge. Den del om, hvorvidt han om 10 år kan blive inviteret tilbage og følge nye mestre på banen (forhåbenligt sker det før det igen) - hhmm... Det må tiden vise. Meget afhænger også af hvordan Beijmo opfører sig i FCK. Han kan nå at få sagt/gjort en masse lort der (også på banen) - som gør ham persona non grata nogensinde i AGF igen.

Det kan sagtens være det er småligt.

Men der er altså en grund til at Leon Andreasen, Martin Jørgensen, Håvard Flo, Bisseck og andre for mange fans er større "AGF-helte" end Duncan og dem der skiftede til andre danske klubber som profiler.

Klippede lige i det fine indlæg.

Jeg synes vi er enige om det vigtigste, og uenige om det der er fint at være uenige om. Jeg vil ikke påtvinge nogen at skulle hylde Beijmo når AGF møder FCK. Jeg kunne godt tænke mig det skete (før kampen!), men lever fint med det ikke gør.

Mit håb var vi kunne enes om at stp ved Beijmos bidrag, og være respektfuldt uenige om hvordan man håndterer ham efter AGF. Der er stort, fedt flueben ud for dit indlæg, som jeg ser det.

Det smålige er for mig at fjerne billeder af ham fra den triumf han var en stor del af, og forsøge at skrive ham ud af triumfen (sidste del er uacceptabel). Det andet du beskriver er en reaktion jeg finder overdreven, men sagtens kan forstå.

Klippede lige i det fine indlæg.

Jeg synes vi er enige om det vigtigste, og uenige om det der er fint at være uenige om. Jeg vil ikke påtvinge nogen at skulle hylde Beijmo når AGF møder FCK. Jeg kunne godt tænke mig det skete (før kampen!), men lever fint med det ikke gør.

Mit håb var vi kunne enes om at stp ved Beijmos bidrag, og være respektfuldt uenige om hvordan man håndterer ham efter AGF. Der er stort, fedt flueben ud for dit indlæg, som jeg ser det.

Det smålige er for mig at fjerne billeder af ham fra den triumf han var en stor del af, og forsøge at skrive ham ud af triumfen (sidste del er uacceptabel). Det andet du beskriver er en reaktion jeg finder overdreven, men sagtens kan forstå.
Hvad er det egentlig AGF har gjort? Jeg går ud fra at han ikke er retoucheret væk som en anden Trotsky. Det virker unødvendigt hvis man nidkært forsøger at udskifte og undgå billeder med Beijmo, men der er også sammenhænge hvor det er meget naturligt at man vælger noget andet end en FCK-spiller. Og det er vel dybest set sådan man må se på ham nu, men det ændrer ikke på at han var en væsentlig del af mesterskabet, så selvfølgelig vil han også være med på billeder, selvom man måske ikke lige hiver portrætter af ham frem som det første. Når AGF møder FCK skal han behandles på den måde der tjener AGF bedst (jeg tror også det er bedre at ignorere ham, men der kommer nok meget blandede reaktioner.) Til gengæld ophører han også med at være en konkurrent til AGF på et tidspunkt og så kan man jo evaluere igen

Hvad er det egentlig AGF har gjort? Jeg går ud fra at han ikke er retoucheret væk som en anden Trotsky. Det virker unødvendigt hvis man nidkært forsøger at udskifte og undgå billeder med Beijmo, men der er også sammenhænge hvor det er meget naturligt at man vælger noget andet end en FCK-spiller. Og det er vel dybest set sådan man må se på ham nu, men det ændrer ikke på at han var en væsentlig del af mesterskabet, så selvfølgelig vil han også være med på billeder, selvom man måske ikke lige hiver portrætter af ham frem som det første. Når AGF møder FCK skal han behandles på den måde der tjener AGF bedst (jeg tror også det er bedre at ignorere ham, men der kommer nok meget blandede reaktioner.) Til gengæld ophører han også med at være en konkurrent til AGF på et tidspunkt og så kan man jo evaluere igen
Jeg sejler med halv vind, forstået som kun at reagere på hvad andre skriver, men ikke have set det selv.

Det er utænkeligt at AGF skulle retouchere billeder. Det jeg hørte var at billeder af Beijmo var gemt væk.

Jeg er i konflikt internt.

Historikeren i mig vil havde det fremlagt så faktuelt korrekt som muligt, så man kan genskabe/genopleve begivenheden gennem materialet.

Den organisationstaktiske i mig synes ikke der er grund til at fremhæve det valg vi godt ved er oplagt, men samtidig en ubehagelig sandhed.

Den hold/team-orienterede i mig tænker på, hvilket signal det sender til resten af truppen. Og det er både - der er valg man bør afstå fra at træffe (den positive effekt) og - på trods af hvad vi har delt sammen kan vi kamme totalt over og lægge dig for had (hekt klart den negative effekt).

Mest af alt er jeg nok nørden historikeren

Er der i øvrigt nogen der har forslag til billeder der er lige så fede som billedet af en forhenværende AGF-spiller i hegnet på Brøndby Stadion.

Jeg skulle spørge fra en ven der gerne vil skifte billedet på teams, men ikke har fundet noget godt alternativ og derfor kun kører standard blur
695818871_1439876998153713_2040611898842331128_n.webp

Jeg kan umiddelbart ikke finde svenskeren med den bare mave

Jeg sejler med halv vind, forstået som kun at reagere på hvad andre skriver, men ikke have set det selv.

Det er utænkeligt at AGF skulle retouchere billeder. Det jeg hørte var at billeder af Beijmo var gemt væk.

Jeg er i konflikt internt.

Historikeren i mig vil havde det fremlagt så faktuelt korrekt som muligt, så man kan genskabe/genopleve begivenheden gennem materialet.

Den organisationstaktiske i mig synes ikke der er grund til at fremhæve det valg vi godt ved er oplagt, men samtidig en ubehagelig sandhed.

Den hold/team-orienterede i mig tænker på, hvilket signal det sender til resten af truppen. Og det er både - der er valg man bør afstå fra at træffe (den positive effekt) og - på trods af hvad vi har delt sammen kan vi kamme totalt over og lægge dig for had (hekt klart den negative effekt).

Mest af alt er jeg nok nørden historikeren
Det lyder som om der trods alt kun er selekteret lidt i det materiale de bruger fremover. Der er jo i hvert fald en stor forskel på at redigere i det man har udsendt tidligere - de har selvfølgelig ikke manipuleret billederne og klippet ham ud, men kunne måske have udskiftet nogle billeder, men det ville også være lidt underligt. Fremover skal Beijmo selvfølgelig være med hvor det er relevant, men hvis man fx skal bruge et billede af en spiller med pokalen i noget marketingmateriale synes jeg det er fint hvis man vælger et med en spiller der stadig er i klubben. Det er meget logisk hvis man ikke fremhæver en spiller der nu spiller i en konkurrerende klub. På den måde er de tre personaer vel rimeligt tilfredsstillede.

Latest posts

Back