New posts

Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 389
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 23-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    51
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00
Last edited:
Vi har overhovedet ikke holdet til at være dødboldshold i forhold til højde og drøjde. Specielt ikke når Tingager er ude. Det er en stor del af forklaringen, men dog ikke den hele.

15 hjørnespark skal dog give mere - også for dødboldsdårlige hold.

Så definitionen på at spille pissegodt er bare at kunne lave 1-2 kombinationer, som i de fleste tilfælde fører til hjørne- eller frispark, hvor vi så er totalt ufarlige, samtidig med at vores forsvar er rystende usikkert?

Nej, definitionen er at vi i store dele af kampen kører rundt med OB og spiller os til mange chancer og rammer træværket er det hele 4 gange? Vi kunne sagtens gøre det bedre både i afslutningerne og især dødboldene men spillemæssigt var det tæt på at være på højde med efteråret 2025 og det efter kort restitution og hård kamp i Lissabon.

Vildt at man kan være SÅ uhæmmet kritisk oven på en kamp hvor vi nedspiller en anden top 6 kandidat som vi gør. Vi rammer sammenlagt træværket 5 gange i dag!

Hedenstad har vel knap en redning og Ob har 0 hjørnespark.

Havde vi vundet 6-2 havde ingen mennesker sagt et ord.
Jeg er kun uenig i 1 ting du skriver: At OB er kandidat til top seks.

Det kommer de ikke i nærheden af.

Så skulle vi krafteddeme sige Bogere tre fucking gange efter målet! Nej TAK!

Okay lige en enkelt ting mere

FUCK det der pis med at råbe målscorerens navn tre gange!!! Det er noget der hører til i fusionsklubber og håndbold. Vi var efterhånden den eneste klub der ikke lavede det åndsbollede cirkusnummer, hvad har Unterschlag røget siden han pludselig synes vi skal være med på den latterlige leg? Er det et uforklarligt forsøg på at overgå Benficas stadionspeaker i bøvethed? Jeg er seriøst kvart i borgerforslag for at få et landsdækkende forbud mod at råbe målscorerens navn mere end én gang
IMG_1543.webp

Nej, definitionen er at vi i store dele af kampen kører rundt med OB og spiller os til mange chancer og rammer træværket er det hele 4 gange? Vi kunne sagtens gøre det bedre både i afslutningerne og især dødboldene men spillemæssigt var det tæt på at være på højde med efteråret 2025 og det efter kort restitution og hård kamp i Lissabon.
Nå ja, men så er vi jo enige i essensen. Det er også vigtigere end overskriften.

Jeg synes virkelig også, at stemningen var undervældende i dag. Jeg tilskrev det min placering helt i siden af familieafsnittet, men andre havde åbenbart samme oplevelse. Vejret var selvfølgelig ikke med os, men det var det heller ikke mod Sønderjyske og Nordsjælland i slutningen af sidste sæson, hvor det var elektrisk på trods af regn.
Tænk, jeg synes godt nok, som stående i Stemning, at Regnen faktisk var et plus, da først det regnede så kraftigt at folk blev ligeglade med at alt var vådt..

Jeg synes dog (fortsat) at Kaspar og de andre gutter proiriterer nogle sange som ikke får ret mange med, udover SFA selv..

Folk gider ikke “Snow Patrol” og “Ved siden af min far” - det får simpelhen ikke gang nok i tribunen..

Men det du skrev opfattede jeg som du mente vi var ufarlige
Vi er ineffektive, især i forhold til det krav der pt. er, om at score mange mål. Det jeg skrev, var først og fremmest at jeg ikke synes vi er "vildt gode" i øjeblikket. Vores kombinationer i opspillet fungerer stadig ret fornuftigt og det er fantastisk, for det har tidligere trænere haft besvær med at få indøvet. Men jeg synes vi mangler noget afstemthed i front, hvilket er ret ærgerligt når vi nu har fået en klassespiller som Emmery og når Links og Jørgensen spiller deres bedste kamp i år.

Men det er svært at finde den afgørende aflevering og så bliver det bare noget med at afslutte selv eller forsøge en aflevering, som ikke virker indøvet, fordi vi spiller med en helt anden type angriber end vi har gjort de sidste mange år.

Vi har masser af kvalitet, men vi bør kunne blive bedre inde i feltet og på samtlige typer dødbolde. Og så skal vi virkelig blive bedre til at bruge Bogere i det der kan blive et dødeligt våben, omstillinger. Men dem får man ikke mange af mod et hold der pakker sig, som OB.

Vi er ineffektive, især i forhold til det krav der pt. er, om at score mange mål. Det jeg skrev, var først og fremmest at jeg ikke synes vi er "vildt gode" i øjeblikket. Vores kombinationer i opspillet fungerer stadig ret fornuftigt og det er fantastisk, for det har tidligere trænere haft besvær med at få indøvet. Men jeg synes vi mangler noget afstemthed i front, hvilket er ret ærgerligt når vi nu har fået en klassespiller som Emmery og når Links og Jørgensen spiller deres bedste kamp i år.

Men det er svært at finde den afgørende aflevering og så bliver det bare noget med at afslutte selv eller forsøge en aflevering, som ikke virker indøvet, fordi vi spiller med en helt anden type angriber end vi har gjort de sidste mange år.

Vi har masser af kvalitet, men vi bør kunne blive bedre inde i feltet og på samtlige typer dødbolde. Og så skal vi virkelig blive bedre til at bruge Bogere i det der kan blive et dødeligt våben, omstillinger. Men dem får man ikke mange af mod et hold der pakker sig, som OB.
Meget enig.

Den Bogere sparker ved siden af, og den Emmery sparker ved siden af i første halvleg, har intet med spil at gøre, men alene manglende evner i situationen. Heldigvis noget begge sandsynligvis vokser fra.

Derudover så er det tydeligt at vi mangler tilstedeværelse l feltet en dag som i dag. OB er spiller helt i bund, og så er løsningen oftest et indlæg eller en kombination i små rum, fremfor bolde i dybden.

Pointmæssigt er det en meget skidt start på sæsonen, men det er lidt vildt vi kun har fået et point ud af de sidste to kampe, så forhåbentligt kan de holde fokus og bare blive ved, så skal sejrene nok komme. Det er ikke fordi alt er godt, OB's målmand blev ikke tvunget til at lave nok store redninger trods stort spilovertag og masser af berøringer i deres felt, men der var alle skuddene på træværket og også et par unødvendige mål vi gav væk i den anden ende, så det var ikke meget skarphed der manglede. Det skal selvfølgelig også snart til at være med nogle sejre så top-6 ikke driver for langt væk.

Jeg stod i stemningsafsnittet og konstaterede at det sådan set kunne være lidt lige meget at jeg ikke kunne se det lille målfelt når vi havde hjørnespark. Vi er selvfølgelig enormt svækkede ift sidste sæson, der er ikke rigtig nogen der for alvor er hovedstødstrusler når Tingager også er ude, men man kan jo starte med at lære at sparke den over forreste forsvarer eller bare beslutte at den skal spilles kort fordi sandsynligheden for at skabe noget med indlæg er så minimal.

Jeg håber satme ikke, det er den flade stemning der er undskyldningen. Der kunne være tomt på stadion bortset fra 8 FCN fans der pillede næse og kiggede ned i deres telefoner, og det ville STADIG ikke være ok at råbe navnet tre gange.

Hvis det er på grund af stemningen, så synes jeg vi skal lave et total boycott fra at råbe efternavnet. Jeg vil høre hvor længe han desperat og spørgende kan råbe "Jaaaames... Jaaaames...? Jaaaaaames...?!" til total stilhed, før det går op for ham, hvor himmelråbende dumt det er.

Måske er det fordi han har søgt job som håndboldhal-speaker i Herning og forsøger at vise sine kompetencer frem?

Jeg fatter det ikke, men det SKAL stoppes.

Jeg håber satme ikke, det er den flade stemning der er undskyldningen. Der kunne være tomt på stadion bortset fra 8 FCN fans der pillede næse og kiggede ned i deres telefoner, og det ville STADIG ikke være ok at råbe navnet tre gange.

Hvis det er på grund af stemningen, så synes jeg vi skal lave et total boycott fra at råbe efternavnet. Jeg vil høre hvor længe han desperat og spørgende kan råbe "Jaaaames... Jaaaames...? Jaaaaaames...?!" til total stilhed, før det går op for ham, hvor himmelråbende dumt det er.

Måske er det fordi han har søgt job som håndboldhal-speaker i Herning og forsøger at vise sine kompetencer frem?

Jeg fatter det ikke, men det SKAL stoppes.
Så er det vidst heller ikke meget værre eller hvad ? Skal vi også forbyde strobelys, lysshow på det nye stadion? Fordi det er 100 % sikkert det kommer.
Not a Hill jeg ville dø på i hvert fald.

OK men det vil jeg gerne
Interessant. Jeg vil gerne vide mere, om hvorfor formen på speak er noget der går folk på? Og hvorfor er det lige ved gentagelse af målscore 3x lige præcis trigger?
Er bare nysgerrig fordi jeg vil mene det netop bidrager til folks engagement på stadion. Og det vil lyde afsindigt højt på det nye stadion og dermed fedt.

• Like
Reactions: fsc
Interessant. Jeg vil gerne vide mere, om hvorfor formen på speak er noget der går folk på? Og hvorfor er det lige ved gentagelse af målscore 3x lige præcis trigger?
Er bare nysgerrig fordi jeg vil mene det netop bidrager til folks engagement på stadion. Og det vil lyde afsindigt højt på det nye stadion og dermed fedt.
Jeg svarer alene på egne vegne, men det hidser mig op, fordi det giver associationer til klappepølser, håndbold og "For evigt" af Volbeat (fy for satan da!). Det startede i håndboldhallerne og så har koleriske stadionspeakere forsøgt at piske en stemning op på halvtomme, sjælløse provinsstadions i hele landet. Det føles falskt, hult og unødvendigt. Som forceret glæde.

Jeg ved godt, at det er ganske udbredt i den meget roste tyske Bundesliga, som jo er kendt for ret god (og ægte) stemning. Men tyskerne er altså meget, meget mere kitchede end vi er, så de kan slippe godt fra den slags.

Havde vi været først, så lad gå. Nu føles det som om vi kopierer grødbønderne og narkomanerne. Nej tak. Bare nej tak.

Det er i dén grad en bakke jeg er klar til at dø på.

Jeg svarer alene på egne vegne, men det hidser mig op, fordi det giver associationer til klappepølser, håndbold og "For evigt" af Volbeat (fy for satan da!). Det startede i håndboldhallerne og så har koleriske stadionspeakere forsøgt at piske en stemning op på halvtomme, sjælløse provinsstadions i hele landet. Det føles falskt, hult og unødvendigt. Som forceret glæde.

Jeg ved godt, at det er ganske udbredt i den meget roste tyske Bundesliga, som jo er kendt for ret god (og ægte) stemning. Men tyskerne er altså meget, meget mere kitchede end vi er, så de kan slippe godt fra den slags.

Havde vi været først, så lad gå. Nu føles det som om vi kopierer grødbønderne og narkomanerne. Nej tak. Bare nej tak.

Det er i dén grad en bakke jeg er klar til at dø på.
Det er noget jeg forbinder rigtigt meget med “Small Club Mentality”, det er sgu ikke noget rigtige fodboldklubber med ægte fodbold og inkarnerede fans har brug for at gøre, det er noget man gør, fordi man ikke har det andet og er nød til at gøre et eller andet. Det passer godt til Herning og Randers, men det passer overhovedet ikke til Aarhus, så det må han gerne stoppe med igen.

Det er noget jeg forbinder rigtigt meget med “Small Club Mentality”, det er sgu ikke noget rigtige fodboldklubber med ægte fodbold og inkarnerede fans har brug for at gøre, det er noget man gør, fordi man ikke har det andet og er nød til at gøre et eller andet. Det passer godt til Herning og Randers, men det passer overhovedet ikke til Aarhus, så det må han gerne stoppe med igen.
Hvorfor nævner du ikke Brøndby og jeg mener faktisk også FCK også er gået i gang med gentage x3 i et par sæsoner nu.

@Stone Cold er du parat til ikke at komme til kampe hvis det blev permanent indført? Synes jeg nu alligevel er vildt nok 😂

Hvorfor nævner du ikke Brøndby og jeg mener faktisk også FCK også er gået i gang med gentage x3 i et par sæsoner nu.

@Stone Cold er du parat til ikke at komme til kampe hvis det blev permanent indført? Synes jeg nu alligevel er vildt nok 😂
Bare fordi, de er begyndt at opføre sig hedekræmmere i hovedstaden, behøver vi sgu ikke også gøre det.

Og nej, jeg kommer stadig på stadion. Jeg kommer bare til at holde min kæft og sætte mig ned på råb nummer 2 og 3. Og jeg kommer til kontinuerligt at spamme klubben med kommentarer om at droppe det plastikpis igen.

Latest posts

Back