New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 442K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg mener ikke at det en god investering at bruge budget omkring top 5 dyreste spiller vi nogensinde har hentet, som ikke har præsteret eller været en faktor I 2 år. Vi brugte Kahl kontinuerligt gennem alle sæsonerne og mener ikke det kan sammenlignes.
Tror den samlede pakke er ret langt fra at være top 5 i den nuværende trup, når man ser på hvad vi har hentet siden.

Men han har da ikke været en fantastisk investering endnu. Men sådan er det jo engang imellem. Man kan ikke ramme en PM med hver transfer.

Jeg synes dog det er ved at være længe siden han har begået fejl, der resulterede i mål, så måske er det noget han er ved at have styr på? 🤞
Han kostede et mål mod OB i pokalen, sidste kamp i 2025.

Derefter fik han 16 minutter i hele 2026 - fordelt på 4 kampe.

Så det kan ogs skyldes han i de 16 kampe i 2026 ikke rigtig har spillet

Synes også han blev markant bedre som foråret skred frem. Og ved ikke om man kan forvente meget højere niveau af et 4./5. valg som samtidig virker til at trives og være vellidt i truppen.
Han spiller 16 minutter i foråret. Fordelt på 1 minut mod OB i foråret første kamp. 8 minutter mod Viborg i 1-1 kampen. 1 minut i 2-1 nederlaget mod FCM og så ellers 6 minutter da vi blev mestre på Brøndby Stadion.

4 gange blev han ikke udtaget, 6 gange kom han ikke aktion. Altså i løbet af foråret.

Det synes jeg ærlig talt er for lidt, at du kan vurdere at han blev markant bedre på.

Vores fjerdevalg i forsvaret i sidste sæson var vel Beijmo? Der er en markant niveauforskel der.

Jensen-Abbew har spillet 90 minutter én gang i to sæsoner. Nu skal han gøre det fire gange på 11 dage.

Jeg forstår ikke det med JJA.

Han er ikke kommet gennem ungdomstækkerne eller via akademiet i Uganda. Han er købt for et - for AGF ' højt beløb.

Han blev brugt flittigt af Uwe det første halve år, siden bænket, da man begynde at spille mere teknisk.
Han kom på holdet igen i foråret '25, igen uden at imponere (for at sige det mildt)
Han var på holdet for JP da man startede sæsonen, men røg ud med et brag.

Er fornemmelsen at han er lige ved at bryde igennem, eller at han mangler at få chancen / tillid?

Ser man nogen som helst sammenhæng med de unge spillere i klubben og er der nogen der ser man i noget der ligner samme perspektiv som fx Callø?

For mig er det en spiller der har fået rigeligt med chancer uden at gribe chancen, og ikke en der har noget som helst med talenterne i klubben at gøre. For mig er der intet i at kassere JJA der har det fjerneste med at være talentfjendsk at tage den logiske konsekvens og kyle ham af h til ved første mulige chance. Han HAR fået chancerne og at tage konsekvensen af det lukker ingen døre ift talentsporet.

Jeg faldt jeg over et opslag omkring Mathilde Braithwaite, der spiller for kvinderne - og tanken slog mig om ikke Martin Braithwaite kunne være en mulighed for os?

Han er godt nok 35 år, men netop på grund af alderen, er der måske en mulighed for at han godt kan lokkes til Danmark nu.
Det virker til at han stadig leverer mål og på ingen måde er brændt ud aldersmæssigt.
Så to år med ham kunne måske være en mulighed.

Det største problem er at han har kontrakt i 1½ år endnu med sin Brasilianske klub - og der får han formentlig en løn som liger milevidt fra det vi kan tilbyde.
Så den del ville selvfølgelig skulle løses på den ene eller anden måde til alles tilfredshed.

Er det en helt væk tanke?

Det største problem er at han har kontrakt i 1½ år endnu med sin Brasilianske klub - og der får han formentlig en løn som liger milevidt fra det vi kan tilbyde.
Så den del ville selvfølgelig skulle løses på den ene eller anden måde til alles tilfredshed.

Braithwaite er milliardær grundet ejendomsinvesteringer, så tænker ikke han vælger klub pga økonomien, men nærmere oplevelsen.

Tænker ikke vi er relevante på nogle måder.

Jeg faldt jeg over et opslag omkring Mathilde Braithwaite, der spiller for kvinderne - og tanken slog mig om ikke Martin Braithwaite kunne være en mulighed for os?

Han er godt nok 35 år, men netop på grund af alderen, er der måske en mulighed for at han godt kan lokkes til Danmark nu.
Det virker til at han stadig leverer mål og på ingen måde er brændt ud aldersmæssigt.

Martin Braithwaite mangler ikke penge - han er milliardær eftersom han også har noget virksomhed ved siden af der har gjort ham styrtende rig - Så tror ikke han længere kigger efter lønchecken men mere udfordringen - Men tænker dog ikke lige han er aktuel for AGF.

CV kan bare tage en pakkeløsning og hente to spillere på leje - der må være landsholdspotentiale.

1784444134777.webp

Victor Nelsson spillede mange minutter i Italien sidste sæson og har interesse fra et par klubber i Serie A - så han er nok videre.

Elias Jelert har jeg ikke set de store rygter om - udover til Polen. Det virker lidt som om det ikke er gået hans vej de sidste par år. Trænger nok til en genstart af karrieren. Har egentlig spillet mest højre back men også gjort sig på venstre back mener han spillede en del der for Fck.

Martin Braithwaite mangler ikke penge - han er milliardær eftersom han også har noget virksomhed ved siden af der har gjort ham styrtende rig - Så tror ikke han længere kigger efter lønchecken men mere udfordringen - Men tænker dog ikke lige han er aktuel for AGF.

Jamen det er da perfekt, hvis pengene ikke er afgørende 😄
(Jeg kan dog google mig frem til at han selv har skudt milliadær rygterne ned)

Hvis han er 35 år og sat for livet, så kunne man også argumentere at familien og de nære værdier måske var noget han fokuserede på nu,
efter 13 år i udlandet.

Der var på et tidspunkt en opgørelse over de rigeste spillere i spansk fodbold.
Den blev toppet af Braithwaite og Messi.
Ejendomsinvesteringer i USA tror jeg det var.

Martins amerikanske investeringseventyr har en samlet værdi på over 1,5 milliarder danske kroner.
Det betyder jo ikke de står på kontoen men værdien, den er skam rigtigt nok.
Er det fraregnet lånefinansieringen? Det er "nemt" nok at have en stor balance i ejendomme, men hvis de er 80% belånt er man knap så rig.

Uden at kende de nærmere detaljer bag hans investeringer kan det nogle gange se noget flottere ud på papiret end det er i virkeligheden. Det amerikanske ejendomsmarked har i hvert fald ikke nødvendigvis været den store guldgrube de seneste år lidt afhængigt af hvilke sektorer du er investeret i.

Er det fraregnet lånefinansieringen? Det er "nemt" nok at have en stor balance i ejendomme, men hvis de er 80% belånt er man knap så rig.

Uden at kende de nærmere detaljer bag hans investeringer kan det nogle gange se noget flottere ud på papiret end det er i virkeligheden. Det amerikanske ejendomsmarked har i hvert fald ikke nødvendigvis været den store guldgrube de seneste år lidt afhængigt af hvilke sektorer du er investeret i.
Det amerikanske ejendomsselskab tromler derud af, så har han jo tøjforretninger og restauranterne. De sidste to har jeg ikke for godt styr på men det han laver med sin onkel, det er en money maker.

Latest posts

Back