New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 780K
Transfervindue Sommer 2026
Med til diskussionen om hvad vi mangler og hvor mange der skal tilføres, så bør man måske have Sportdirektørens ord i baghovedet.

Jeg tror ikke altid strategien flugter med ønskerne fra fansiden ;)

View attachment 7451

Bemærk han siger endnu flere minutter til talenterne end i sidste sæson. Det vil glæde mig hvis vi når derhen men det har jeg vist redegjort løbende for i statistik trådene for de sidste sæsoner - er stadig overbevist om det er vejen frem på den lange bane.

Lige her har strategien formentlig indflydelse på hvem og hvor mange vi henter udefra. Det kan være CV/JP lader højre CB være som den er og giver talenterne chancen for at bevise sig.

View attachment 7454
Jeg synes ikke der er noget specielt kontroversielt i det i forhold til, hvad folk snakker om her.

De fleste herinde vil gerne have en 9’er og en højre stopper. CV har forsøgt at forlænge med en 9’er og to stoppere. Rutinerede typer alle tre i øvrigt. Så her er de fleste fans vel lidt mere konservative end Sportsdirektøren selv.

Bare fordi der er en god spiller på en plads, betyder det jo ikke pladsen er lukket ned. Se blot på Emmery, hvor Links vel var bedste mand sidste sæson. Det betyder derimod at man bringer de unge spillere, når de er klar og mod modstand de kan matche.

Dermed ikke sagt, at vi ikke holde 9’eren eller stopperen åben til en fra U19.

Jeg synes ikke der er noget specielt kontroversielt i det i forhold til, hvad folk snakker om her.

De fleste herinde vil gerne have en 9’er og en højre stopper. CV har forsøgt at forlænge med en 9’er og to stoppere. Rutinerede typer alle tre i øvrigt. Så her er de fleste fans vel lidt mere konservative end Sportsdirektøren selv.

Bare fordi der er en god spiller på en plads, betyder det jo ikke pladsen er lukket ned. Se blot på Emmery, hvor Links vel var bedste mand sidste sæson. Det betyder derimod at man bringer de unge spillere, når de er klar og mod modstand de kan matche.

Dermed ikke sagt, at vi ikke holde 9’eren eller stopperen åben til en fra U19.

Jeg tror (håber) ikke vi holder 9'eren åben til et af vore talenter men man ved aldrig. Det tror jeg til gengæld godt man kan finde på at gøre på højre CB. Men det kan også være man sidst i vinduet tænker, vi bliver nødt til at hente en ny. De skal også gribe chancen når muligheden er der.

Har noteret dine argumenter om hvem man forsøgte at forlænge med. Der mener jeg dog, man skal have en ting i baghovedet = det er nemmere at forlænge med bevist kvalitet som man ved passer ind på det personlige plan.

Jeg tror (håber) ikke vi holder 9'eren åben til et af vore talenter men man ved aldrig. Det tror jeg til gengæld godt man kan finde på at gøre på højre CB. Men det kan også være man sidst i vinduet tænker, vi bliver nødt til at hente en ny. De skal også gribe chancen når muligheden er der.

Har noteret dine argumenter om hvem man forsøgte at forlænge med. Der mener jeg dog, man skal have en ting i baghovedet = det er nemmere at forlænge med bevist kvalitet som man ved passer ind på det personlige plan.
Det er selvfølgelig nemmere, i nogle tilfælde, at forlænge med spillere. Men man tilbyder joniske to forsvarsspillere - store profiler som CV og JP kalder dem - medmindre man føler man har brug for dem. Så man må antage, at klubben mener der ikke har været tilpas meget talent i truppen til, at holde positionerne åben

Det er selvfølgelig nemmere, i nogle tilfælde, at forlænge med spillere. Men man tilbyder joniske to forsvarsspillere - store profiler som CV og JP kalder dem - medmindre man føler man har brug for dem. Så man må antage, at klubben mener der ikke har været tilpas meget talent i truppen til, at holde positionerne åben
Men det er ikke ensbetydende med, at man mener der skal to ind af samme kvalitet. Der kan det være man vælger en opgradering af andre positioner.

Jeg tænker i hvert fald ikke, at det har været masterplanen, at vi skulle spille med JJA som starter i Poznan-kampene. Jo han kan stadig udvikle sig og blive bedre, men han har allerede nået den alder, hvor han aldrig bliver et stort salg - og så kan han ikke bruges i en talent-satsning sammenhæng. Det har selvfølgelig været Callø man har villet afprøve (og det kan man stadig nå), men forsvaret er simpelthen for tyndt lige nu, i forhold til at der opstår skader, træthed, karantæner, sygdom osv.

Men det er ikke ensbetydende med, at man mener der skal to ind af samme kvalitet. Der kan det være man vælger en opgradering af andre positioner.
Men mon ikke han havde været glad hvis de forlængede?

Men du har helt ret, vi ved heller ikke om han er 100% tilfreds med 9’eren. Selvom Patrick Mortensen ikke forlængede

EDIT: Men som jeg skrev fra starten, så forventer og håber folk herinde på én forsvarer - generelt

Men du har helt ret, vi ved heller ikke om han er 100% tilfreds med 9’eren. Selvom Patrick Mortensen ikke forlængede

EDIT: Men som jeg skrev fra starten, så forventer og håber folk herinde på én forsvarer - generelt
Jeg tror i hvert fald at den tøven og det tilbud man i sidste ende gav PM pegede i retning af, at man ikke så ham som 1. angriber i denne sæson (mit gæt). Havde man udstrålet andet, ville forlængelsen have været på plads i vinterpausen. Dette er ikke en kritik af CV. Bare en konstatering af, at udskiftningen skulle komme på et tidspunkt. Det kunne bare have været genialt, hvis kontrakten først var udløbet 31/12.

Jeg tænker ikke en forlængelse med Patrick Mortensen var afgørende for CV. Man ville sikkert gerne beholde ham men det skulle være som backup og kulturbærer. Man vidste nok også det blev svært, når der blev købt hus på Sjælland ;)

Jeg håber da også på en forsvarer - er altid interesseret i at have det bedst mulige hold. Men skal det være en erfaren eller kan man gå efter en Slotsager som rykkede i serie B (det er heller ikke sikkert han vil hjem allerede).

Jeg tænker ikke en forlængelse med Patrick Mortensen var afgørende for CV. Man ville sikkert gerne beholde ham men det skulle være som backup og kulturbærer. Man vidste nok også det blev svært, når der blev købt hus på Sjælland ;)

Jeg håber da også på en forsvarer - er altid interesseret i at have det bedst mulige hold. Men skal det være en erfaren eller kan man gå efter en Slotsager som rykkede i serie B (det er heller ikke sikkert han vil hjem allerede).
Jeg aner ikke om det var budgetteret med JJ og MA, men generelt tror jeg man føler Bech er tættere på Paddy i niveau end Callø og AJ er på Beijmo og Dalsgaard

Jeg læser den anderledes end dig. Idealet er næppe at have Callø som starter og JJA som backup på HCB. Det er i hvert fald ganske friskt.

Idealet var måske mere at have to sikre til venstre og centralt, og så lade Callø spille sig ind som backup på HCB. Eller som minimum at have et solidt alternativ i stil med Dalsgaard, der kan dække centralt og i højre side - bortset fra han reelt ikke kunne spille på kanten mere.

Det hele skal balancere, og det er fedt man har den tiltro til Callø. Omvendt kan det hurtigt betyde 40 mio i forskel hvor solidt holdet er mod Poznan, og det var næppe nogens foretrukne scenarie at have JJA som starter på tirsdag.

Bemærk: det er holdsport og én spiller gør det ikke alene. Men alle er enige om en god spiller er god fordi han øger holdets chance for at vinde. Og med JJA er chancen for avancement lavere end med en spiller der 'har taget pladsen', for at benytte JPs ord.

Hvis både Beijmo og Dalsgaard skal erstattes, så skal der nogen ud, ellers bliver der for mange spillere til den position, det er lige før der skal to spillere ud, både JJA og Mølgaard, hvis man skal hente to nye til den postition. Jeg mener dog fortsat at der er brug for en ekstra sidestopper i venstreside, så Kahl ikke skal spille samtlige minutter, men det kan godt være at det bliver i form af en forfremmelse af Camara, når man hører hvad CV siger.

Hvis både Beijmo og Dalsgaard skal erstattes, så skal der nogen ud, ellers bliver der for mange spillere til den position, det er lige før der skal to spillere ud, både JJA og Mølgaard, hvis man skal hente to nye til den postition. Jeg mener dog fortsat at der er brug for en ekstra sidestopper i venstreside, så Kahl ikke skal spille samtlige minutter, men det kan godt være at det bliver i form af en forfremmelse af Camara, når man hører hvad CV siger.
Beijmo kunne jo spille den venstre stopper. Dalsgaard kunne også spille to.

Men da de blev tilbudt forlængelse var den bemanding vi har nu, jo den samme som da de blev tilbudt (planen var jo at få Callø hjem).

Jeg tror ikke AJ nødvendigvis kun ses som højre stopper. Men spiller dem lidt af nød. Han er i hvert fald det tætteste vi har på en Tingager reserve som jeg ser det.

Camara kunne være en mulighed. Men så skral han også snart forfremmes og have optimale betingelser.

Personligt synes jeg der skal hentes en stærk højrebenet stopper, og en angriber, som minimum. To forsvarer ville ikke gøre mig noget. Selvom Mølgaard blot er dødvægt, for ham kommer vi nok aldrig af med

Jeg aner ikke om det var budgetteret med JJ og MA, men generelt tror jeg man føler Bech er tættere på Paddy i niveau end Callø og AJ er på Beijmo og Dalsgaard

Jeg tror ikke man havde regnet med MA men fik et "tilbud" som var for godt til at sige nej til. Med risiko for der vil komme salg af Arnstad, Links (selvom MA helst ikke vil derud) eller Bech, så var det en nærliggende supplering. Der kommer også rigeligt med kampe.

Jønsson har man formentlig taget ind pga. situationen med NP (forstod aldrig helt den forlængelse men det var fordi det blev værre og værre med ham).

Jeg læser den anderledes end dig.

Det er ikke overraskende :D Der har vi lidt forskellige holdninger til talenter vs. erfarne spillere.

Idealet er næppe at have Callø som starter og JJA som backup på HCB. Det er i hvert fald ganske friskt.

Idealet var måske mere at have to sikre til venstre og centralt, og så lade Callø spille sig ind som backup på HCB. Eller som minimum at have et solidt alternativ i stil med Dalsgaard, der kan dække centralt og i højre side - bortset fra han reelt ikke kunne spille på kanten mere.

Det hele skal balancere, og det er fedt man har den tiltro til Callø. Omvendt kan det hurtigt betyde 40 mio i forskel hvor solidt holdet er mod Poznan, og det var næppe nogens foretrukne scenarie at have JJA som starter på tirsdag.

Bemærk: det er holdsport og én spiller gør det ikke alene. Men alle er enige om en god spiller er god fordi han øger holdets chance for at vinde. Og med JJA er chancen for avancement lavere end med en spiller der 'har taget pladsen', for at benytte JPs ord.

Jeg tror ikke man har haft en forventning om, at kunne hente den tilstrækkelige kvalitet ind før kampene mod Poznan - der skulle man have håbet på en transferfri spiller. Der har været meget begrænset aktivitet på transfermarkedet men nu slutter VM. Vi må se om JJA løfter opgaven🤞

Helt generelt burde angriber- og forsvars-udfordringerne have været adresseret i vinterens vindue men der gik man all-in på mesterskabet og håbede spillerne ville forlænge. Mesterskabet kom i hus men ikke alle blev forlænget. Det kan jeg godt leve med:cool:

Men en yngre model af Dalsgaard som kan dække alle 3 pladser, det tror jeg alle ville sætte pris på🤞

Btw. jeg så også gerne CV fik ryddet lidt op i overskudsspillerne som vi har opgivet. Det er nok ikke altid en nem opgave men forhåbentlig kan det lykkes med flere af dem.

jeg tillod mig at høre et afsnit af en FC Midtjylland podcast, det lader til de har opsnappet at de gerne vil af med Mikael Uhre igen, eftersom han er nede på som nr.4-5 i angrebs heirakiet - Ikke at AGF er inde i billedet, men det kan jo være det blir en af kabalerne herhjemme der skal gå op.
Hvem hvad det nu herinde, der råbte højt “nej tak” til Uhre (og stod relativt alene med det standpunkt)? Han har jo fået ret, må man sige.

jeg tillod mig at høre et afsnit af en FC Midtjylland podcast, det lader til de har opsnappet at de gerne vil af med Mikael Uhre igen, eftersom han er nede på som nr.4-5 i angrebs heirakiet - Ikke at AGF er inde i billedet, men det kan jo være det blir en af kabalerne herhjemme der skal gå op.
De vil af med Uhre fordi han ikke er god nok længere, det vil han heller ikke være i AGF.

Hvem hvad det nu herinde, der råbte højt “nej tak” til Uhre (og stod relativt alene med det standpunkt)? Han har jo fået ret, må man sige.

Jeg tror vi var flere som var mod Uhre og ikke fandt det som en oplagt transfer. Men der er jo basis for CV er klogere end os ;)

Ser ud til han nåede 276 minutter for Fcm i alt i foråret men nu er skadet frem til 30-9-2026.

Det bliver igen et nej tak herfra. Der virker ikke ligefrem til at være det store perspektiv i den transfer. Måske hvis han bare skulle være backup men dem har vi pt. rigeligt af og mangler mere et stærkt førstevalg til angrebet. Vi skal heller ikke lukke øjnene for, at det er den dyreste position man kan sælge fra - måske det er dumt at allokere den til en mand på 31 år (hvis han skulle være førstevalg).

Det er altid en svær øvelse. Alle i FCM var lykkelige over, at slippe af med Dalsgaard. To år senere var han dansk mester og månedens spiller de sidste to måneder.

Men han har ikke slået til i FCM, måske han kan et andet sted

Det var en ret interessant Det Hvide Snit med Jakob Poulsen. Han var mere åbenhjertig omkring individuelle spilleres styrker og svagheder, end man oftest hører. Og jeg bed også mærke i den formulering om, at "ingen havde taget pladsen" på hcb, selv om spillerne til positionen fik afmålt ros. På en hemmelig intern liste tror jeg hcb her og nu står højere end en nier.

JP snakkede i øvrigt så meget om Links rolle på holdet, at han nok i hvertfald fortsat planlægger et efterår med ham på holdet. Men sådan må det jo nok være.

Uhre og Adamsen var underlige typer for mig, fordi de stikker ud ift positionerne man har. At Uhre ikke fungerede i FCM er ikke automatisk diskvalificerende. Vi må se om Etim bliver nogenlunde fast mand på Heden, men ellers ville mange nok alligevel gerne have set ham i AGF.

Jeg har været skeptisk helt vejen, men hvis AGF henter ham tror jeg på casen.

Latest posts

Back