New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 363K
Transfervindue Sommer 2026
Det sætter da sælgende klub i noget af et pres og en noget ugunstig forhandlingsposition, gør det ikke?
Rent forhandlingsstrategisk synes jeg den vender begge veje. Hvis den købende klub er enige med spilleren, ligger det også et pres på dem ift. at blive enige med sælger.

Og som andre skriver indikerer det nok bare at begge klubber forventer de bliver enige om prisen.

Jeg bliver altså lidt træt af det der "de må ikke forhandle med Links, før klubberne er enige".

Selvfølgelig forhandler de med Links. CV gør med garanti det samme, når han skal hente spillere. Sådan er gamet, og det sker altså i ALLE klubber. Det er jo spild af tid for en klub at forhandle i ugevis med en anden klub, hvis de så ik kan blive enige med spilleren i sidste ende.

€5M vil være et fremragende salg af en 27-årig wingback uden nogen form for europæisk erfaring. Han er uerstattelig, og hans sportslige værdi er langt langt højere, men det vil være en fantastisk case for alle parter.

Man må ikke forhandle, medmindre man informere klubben om interessen, og får permission to speak (pånær hvis der er mindre end 6 mdr tilbage af kontrakten).

Alt andet er er misforstået.

Jeg hæfter mig ved, at klubben kategorisk har afvist et salg, også selvom han gerne vil.

Det gjorde de også med Anderson, og det virker ikke til at han bærer nag.

Man må ikke forhandle, medmindre man informere klubben om interessen (pånær hvis der er mindre end 6 mdr tilbage af kontrakten).

Alt andet er er misforstået.

Jeg hæfter mig ved, at klubben kategorisk har afvist et salg, også selvom han gerne vil.

Det gjorde de også med Anderson, og det virker ikke til at han bærer nag.
De der regler er bare til at lukke op at sk*de i.

Jeg hørte Den Gamle Hytte forleden, som er en Brøndby podcast. Der havde de en tidligere agent med, som tydeligt sagde, at ja, sådan er reglerne, men der er INGEN, som følger dem. For hvis du følger de regler, så risikerer du at spilde meget meget dyrbar tid, og det er ingen interesseret i.

Jeg knuselsker Links, men jeg tror, det er meget sundt at høste frugterne på toppen. Et direkte salg til en topklub i en Top 5 liga er guld værd rent strategisk for os.

Begge klubber ved, at AGF har en interesse i at forhale forhandlingerne til udgangen af juli, sådan at Links får kampene mod Poznan med. Lens har først en betydende kamp 16. august. Hvis Lens vil have Links med i mere af opstarten koster det ekstra i kompensation.

Jeg kan godt se et scenarie, hvor alle parter bliver enige men handlen først effektueres efter Poznan kampene. Alternativt som du siger, det koster ekstra, hvis Links skal skifte før.

De der regler er bare til at lukke op at sk*de i.

Jeg hørte Den Gamle Hytte forleden, som er en Brøndby podcast. Der havde de en tidligere agent med, som tydeligt sagde, at ja, sådan er reglerne, men der er INGEN, som følger dem. For hvis du følger de regler, så risikerer du at spilde meget meget dyrbar tid, og det er ingen interesseret i.

Jeg knuselsker Links, men jeg tror, det er meget sundt at høste frugterne på toppen. Et direkte salg til en topklub i en Top 5 liga er guld værd rent strategisk for os.
Med til historien med Lens er også, at de jo har et top 13-14 budget, og har overpræsteret. Så jeg tror ikke 6-7 millioner euro er muligt.

Jeg er nok mere på det hold, der mener han for 11 måneder siden aftale en længerevarende kontrakt. Han er enestående for vores hold. Han kan være det der afgør om vi skal spille europæisk eller ej, ligesom han kan være afgørende for vores placering i ligaen.

Mht agenterne, så er det sjovt hvordan agenter med børn der selv er dygtige (også i andre sportsgrene) ikke ønsker de skal have en agent. Men det foregår jo ofte således at Lens spørger agenter om hvilket niveau han tænker mht løn. Agenten forhandler så med Links med i unavngiven klub, mere spekulativt. Det er naturligvis omvendt, hvis det er en spiller der vil videre - som f.eks Anderson.

Jeg har læst en del bag scenen transferartikler og uanset om det har været en sportsdirektør, agent eller spiller, siger de nøjagtig det samme. Ingen overholder de regler og alle ved det også forbundene.

Begge klubber ved, at AGF har en interesse i at forhale forhandlingerne til udgangen af juli, sådan at Links får kampene mod Poznan med. Lens har først en betydende kamp 16. august. Hvis Lens vil have Links med i mere af opstarten koster det ekstra i kompensation.
Hvis AGF overhovedet ønsker at sælge. Det er altså ikke givet. Der var mange bud i vinterens vindue også.

Jeg kan godt se et scenarie, hvor alle parter bliver enige men handlen først effektueres efter Poznan kampene. Alternativt som du siger, det koster ekstra, hvis Links skal skifte før.
Det vil uden tvivl være det mest gunstige for os. Spørgsmålet er bare, om Links ku blive utilfreds over det.

Han misser en ret vigtig opstart, og der vil jo altid være en risiko for at blive skadet, så er han 100% til stedet til de kampe?

Hvis AGF overhovedet ønsker at sælge. Det er altså ikke givet. Der var mange bud i vinterens vindue også.

Så forhandlede CV næppe videre altså hvis rygterne taler sandt.

Det gør han kun, fordi han er villig til at sælge Links men naturligvis også vil have sig betalt for en profil.

At Links forlængede i sidste sæson betyder intet heller ikke CVs kalkule. Det handler udlukkende om pris og om erstatning.

Det vil uden tvivl være det mest gunstige for os. Spørgsmålet er bare, om Links ku blive utilfreds over det.

Han misser en ret vigtig opstart, og der vil jo altid være en risiko for at blive skadet, så er han 100% til stedet til de kampe?
Det tror jeg ikke er et problem. Spillerne er professionelle.

Da Brøndby sælger Lukas Hradescky spiller de europæisk op til salget. Der bliver aftalt to priser, en hvis han sælges efter den første kamp og en hvis han sælges efter den anden (kan ikke huske om det var fordi de troede de kunne vinde stort eller risikere at tabe stort i den første).

Med til historien med Lens er også, at de jo har et top 13-14 budget, og har overpræsteret. Så jeg tror ikke 6-7 millioner euro er muligt.

Jeg er nok mere på det hold, der mener han for 11 måneder siden aftale en længerevarende kontrakt. Han er enestående for vores hold. Han kan være det der afgør om vi skal spille europæisk eller ej, ligesom han kan være afgørende for vores placering i ligaen.

Mht agenterne, så er det sjovt hvordan agenter med børn der selv er dygtige (også i andre sportsgrene) ikke ønsker de skal have en agent. Men det foregår jo ofte således at Lens spørger agenter om hvilket niveau han tænker mht løn. Agenten forhandler så med Links med i unavngiven klub, mere spekulativt. Det er naturligvis omvendt, hvis det er en spiller der vil videre - som f.eks Anderson.
Han er enestående for vores hold og 100% uerstattelig. Han er uden tvivl den spiller, jeg mindst vil miste, men han er også den spiller, der fortjener det her skifte allermest. En forlængelse kan jo også være en lovning på, at hvis det rigtige tilbud kommer, så får du lov at skifte. Det har vi jo set 100 gange.

Links ved jo også godt, at det her måske er hans eneste chance for virkelig at tage et stort skridt. Han er 27 og har været fuldstændigt blændende de sidste 12 måneder. Hvem ved, om Lens eller en anden stor klub kommer igen om 6 måneder?

Klubberne kontakter selvfølgelig ikke spillerne direkte, men det er jo det, agenterne er til for. De lægger en føler ud til agenten, og så kan agenten jo fortælle, hvor løn osv cirka skal ligge henne. Så kan du jo få en nogenlunde aftale på plads, og så kan du forhandle det sidste og helt konkrete på plads, når klubberne er blevet enige.

Last edited:
Er det ikke bare at få skudt Links afsted for de 5 millioner euro plus bonusser? Vi skal have en topmotiverede fodboldspillere klar til at dø med støvlerne på? Jeg siger ikke Links ikke vil gøre det godt dertil er han ALT for professionel, men synes bare han fortjener det skifte! - en Casper Højer eller Emmery må udfylde indtil vi får en ny spiller af høj kvalitet ind på venstre wing back?

Så forhandlede CV næppe videre altså hvis rygterne taler sandt.

Det gør han kun, fordi han er villig til at sælge Links men naturligvis også vil have sig betalt for en profil.

At Links forlængede i sidste sæson betyder intet heller ikke CVs kalkule. Det handler udlukkende om pris og om erstatning.
Jeg læste blot dette.

En handel lader dog vente på sig. Ifølge mediet nægter AGF fortsat at sælge den 27-årige back og har afvist hans ønske om et skifte.

Er det ikke bare at få skudt Links afsted for de 5 millioner euro plus bonusser? Vi skal have en topmotiverede fodboldspillere klar til at dø med støvlerne på? Jeg siger ikke Links ikke vil gøre det godt dertil at han ALT for professionel, men synes bare han fortjener det skifte! - en Casper Højer eller Emmery må udfylde indtil vi får en ny spiller af høj kvalitet ind på venstre wing back?
Jeg har aldrig oplevet Anderson som ikke værende topmotiveret i de to vinduer hvor vi nægtede at sælge ham.

Jeg synes også Bech gav alt hvad han havde i dette forår.

Det vil overraske mig meget. Hele miseren med ikke at blive udtaget til VM, har han håndteret forbilledligt selvom han helt sikkert var dybt skuffet.

Men ja, der er en risiko for at moralen får et knæk, hvis han for 2. vindue i træk får et nej til at prøve sig af i en meget større liga.

Han er enestående for vores hold og 100% uerstattelig. Han er uden tvivl den spiller, jeg mindst vil miste, men han er også den spiller, der fortjener det her skifte allermest. En forlængelse kan jo også være en lovning på, at hvis det rigtige tilbud kommer, så får du lov at skifte. Det har vi jo set 100 gange.

Links ved jo også godt, at det her måske er hans eneste chance for virkelig at tage et stort skridt. Han er 27 og har været fuldstændigt blændende de sidste 12 måneder. Hvem ved, om Lens eller en anden stor klub kommer igen om 6 måneder?

Klubberne kontakter selvfølgelig ikke spillerne direkte, men det er jo det, agenterne er til for. De lægger en føler ud til agenten, og så kan agenten jo fortælle, hvor løn osv cirka skal ligge henne. Så kan du jo få en nogenlunde aftale på plads, og så kan du forhandle det sidste og helt konkrete på plads, når klubberne er blevet enige.
Enig.

En virkeligt tricky case.

Ingen af os ved hvilke nedskrevne og mundtlige aftaler CV lavede med Links i forbindelse med forlængelsen. Hvis der slet ikke er noget hensyn at tage til Links, ville han ikke være en spiller jeg ville slippe til almindelig markedsværdi (hvad så end den er). Jeg ville kræve 20 % mere. Men jeg tror nu alligevel, der i et eller andet omfang skal tages et hensyn til Links karrieremuligheder.

Ingen af os ved hvilke nedskrevne og mundtlige aftaler CV havde med Links i forbindelse med forlængelsen. Hvis der slet ikke er noget hensyn at tage til Links, ville han ikke være en spiller jeg ville slippe til almindelig markedsværdi (hvad så end den er). Jeg ville kræve 20 % mere. Men jeg tror nu alligevel, der i et eller andet omfang skal tages et hensyn til Links karrieremuligheder.
Hvis det er nedskrevet er det en klausul, som med Anderson, og så kan vi ikke nægte.

Vi har mistet 3 hjørnesten på vores mesterhold. Den ene løb vist fra noget der minder om en mundtlig aftale.

Hvad gør vi hvis der kommer bud på Knudsen, Links, Yakob, Bech og Arnstad? Skal vi så miste 8 startere?

Tingene går stærkt i fodbold, og spillerne har jo - ikke i Danmark - skrevet under med en pistol for panden. Så hvis klubben mener, at der har været afgange nok, eller vi ikke er godt nok positioneret til at afløse ham, så må spilleren acceptere det.

Latest posts

Back