New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 360K
Det er altså nogle seriøse signinger vi laver pt.

Først Kahl, så Jønson og nu MA.

Vi bruger ikke mange penge, men styrker bredden med ret høj kvalitet.

Hvis højer og Carstensen også kommer, så er det altså stærkt af CV at hente de spillere næsten uden at pungen har set dagens lys, og ret tidligt i vinduet.
Tidligt i vinduet er så også nødvendigt, når man kigger på vores program.

Jeg håber Beck kan omskoles til rendyrkert 9'er, hvis ja....så er der åbnet op for et noget støre råderum økonomisk.

og så skal vi ikke glemme alle vores boblere....det ser meget lovende ud med fødekæden fra Akademiet

Det er altså nogle seriøse signinger vi laver pt.

Først Kahl, så Jønson og nu MA.

Vi bruger ikke mange penge, men styrker bredden med ret høj kvalitet.

Hvis højer og Carstensen også kommer, så er det altså stærkt af CV at hente de spillere næsten uden at pungen har set dagens lys, og ret tidligt i vinduet.
Tidligt i vinduet er så også nødvendigt, når man kigger på vores program.

Jeg håber Beck kan omskoles til rendyrkert 9'er, hvis ja....så er der åbnet op for et noget støre råderum økonomisk.

og så skal vi ikke glemme alle vores boblere....det ser meget lovende ud med fødekæden fra Akademiet
Enig. Men jeg tror ikke Bech er i AGF efter august.

Selvfølgelig skal vi sælge, men som f.eks. FCM efter 22/23 sæsonen, hvor de lavede en 7. plads, besluttede dig sig også for ikek at sælge, men hovedsageligt hente for at tage et spring (de blev mestre året efter).

Jeg tror vi lige nu står i en situation, hvor vi kan gøre det samme, og det ved CV og det tror jeg også Fournais og Nielsen ved. Muligheden for, at få flere spillere ind fra hylder vi ikke er vant til, muligheden for at flytte holdet. Selvom Bech og Arnstad bliver et år ældre, så kan der måske kompenseres for deres værdi ved europæisk fodbold.

Engang imellem skal man flytte holdet ved, at satse og jeg tror ikke vi har haft en bedre mulighed i 40 år. Tre medaljer på 6 år, en pokalfinale og forsvarende mestre. Det er hvad folk udefra ser. Det kan lokke rigtig gode spillere til.

Tror TK med bonusser faktisk er højere, men det er med meget få millioner tror jeg.

Nu har vi hentet "de sikre kort" som vi bør kende ud og ind. Det har været de helt oplagte - der mangler kun lige Casper Højer (regner med Carstensen som sikker), for at fuldende de sikre kort. Det er ikke fordi der er noget galt med JJ/MA/SJ men det er den hylde vi har hentet på tidligere (JJ kan måske diskuteres) og pt. er de vel mere afgørende for bredden, så vi kan stå i mod de ekstra kampe og skader/karantæner.

Nu vil jeg gerne se noget af det du nævner her - nemlig at vi kan tiltrække spillere fra hylder som vi ikke er vant til. CV er nødt til at vise, at vi har rykket os - spørgsmålet er om det først er muligt sidst i vinduet og han derfor har gemt en masse krudt til det. Jeg savner virkelig vi rykker holdet og får optimeret på mesterskabet. Den sværeste position er i min verden stadig 9'eren og derfor håber jeg det er her, at CV viser vi kan tiltrække kvalitet som vi ikke har haft mulighed for tidligere. Håber virkelig JN/LF har givet ham et budget der siger spar-to til at løse den opgave🤞

Så længe vi heller ikke sælger, tænker jeg de andre klubber stadig er nervøse for hvor vi står. Ja vi har mistet PM/Beijmo/Dalsgaard men førstnævnte var kraftigt på vej ned i spilletid, sidstnævnte fik løftet niveauet mirakuløst mens den midterste umiddelbart er lidt en bet. Beijmo bør kunne erstattes, hvis vi ikke allerede mener vi har spilleren i truppen. Det bør ikke være det sværeste, at finde en kapabel højre CB - det havde været langt værre, hvis det var Kahl som smuttede.

Kan vi få Højer ind
Holde på
Arne - Links - Bech
Samt skippe
Badji - Serra - Gyamfi
Udleje - Tchamche - Haugstrup
sælge KY på vm hype (er sikker på han gerne vil videre)
Så ser det altså riiiigtig godt ud

Vi skal have en rigtig 9’er. Alt andet er noget snak. Enten et skur eller en der er hurtig, der konstant løber i hullerne. Og de er derude, hvis man vil betale.

Vi skal have en rigtig 9’er. Alt andet er noget snak. Enten et skur eller en der er hurtig, der konstant løber i hullerne. Og de er derude, hvis man vil betale.
Den gad jeg os gerne se komme.
Der var snak om en polsk angriber for noget tilbage der mindede meget om Paddy.

Så er spørgsmålet bare om det er stadig er den profil i angrebet vi søger eller tiden er blevet til noget af?

Jeg er alt for at forfølge en strategi men som nævnt løber han tør for spillere, der kender til klubben og skandinaviske spillere med niveau til toppen af Superligaen bliver kun dyrere i fremtiden i takt med de norske og svenske klubber får bedre økonomi og konkurrencen som i forvejen er benhård bare bliver endnu hårdere.
Det er jo absurd hvad no-name spillere bliver solgt for fra Sverige og Norge.

Budgetterne skal øges og det kommer ikke af at konsekvent hente spillere uden det store videresalgspotentiale med mindre akademi spillerne lige pludselig bare brager igennem men også her mangler vi at bevise, vi evner det.
Du har en pointe, men hvis CV svarede igen med, at strategien er med til a) at øge sandsynligheden for at hente indtægter i Europa, b) øge sandsynligheden for at egne udviklingsspillere får succes med overgangen til Superligaen og derfra generere højere salgsindtægter, så ville det være svært pt at modbevise ham med empiri.

Jeg kan godt forstå, hvis der efterspørges talentfulde spillere i alderen 20-22 og med fx 30-50 ligakampe bag sig. Det er bare præcist det samme, alle andre også leder efter, og måske vil CV have en pointe i, at den gruppe simpelthen er for dyr. I stedet skal der enten prioriteres spillere, der er endnu yngre, eller et par år ældre så toppen er prisen er taget af. Den primære kilde til salg skal så komme fra spillerne af egen avl (fx Emmery) eller som netop er hentet ind til ungdomsafdelingen (fx Bogere, Kristjansson). Hvis man er gode nok til at udvikle dem, ja, så kan strategien også godt give mening for mig.

Djurgården ville meget gerne ha beholdt Anderson.
Så må de nok også have forventet som minimum få investeringen hjem, dvs det de betalte AGF minus et års afskrivning, men formentlig også lidt mere. Men vi skal jo også være derhenne hvor et par mio euro ikke er et vildt køb hvis vi tror på at han kan blive en profil de næste fire år.

Den gad jeg os gerne se komme.
Der var snak om en polsk angriber for noget tilbage der mindede meget om Paddy.

Så er spørgsmålet bare om det er stadig er den profil i angrebet vi søger eller tiden er blevet til noget af?

Hvem var Polakken - har jeg misset den eller allerede glemt et rygte?

Han SKAL være dansk. Vi lykkedes ikke ned udlændinge på den position. Flo er vel den eneste og måske Nando.

Jeg har nu stadig noget med en Nordmand som der ikke rigtig går rygter om. Men han har forladt Sparta og er transferfri. Har tidligere været rygtet til Celtic/Leicester mv.

Ellers må CV gå med min drøm fra den anden dag - nemlig Dolberg. Så kan han også lige vise Steinlein hvordan man fixer den 😂

Latest posts

Back