Jeg ser JJ som midtbanespiller og med NP ude kommer der pres på. Det højintenst og der skal løbes rigtig mange meter. Der skal vi have 5 spillere og det har vi i JJ, Solbakken, Knudsen, Yakob og Haugstrup. At han måske kan vikariere i forsvaret er en bonus. Men hey, ingen vil brokke sig hvis han laver en Beijmo og bare bliver en kæmpe chef på den højre stopper. Ideelt håber jeg dog at vi henter en stor forsvarsprofil og så er det op til Callø at bevise han skal være førstereserve foran AJ og Mølgaard.
Jeg må indrømme at jeg håber de prøver ham på lørdag som HCB. Jeg tror ikke jeg har lyst til at Callø skal spille den imod Lech.
Jeg hørte Mere AGF og synes generelt Troels slap godt fra det (mere om det nedenfor). Men især var det relevant om bagkæden.
Kahl og Beijmo har begge store forcer i de facetter, der ikke er rendyrket centerback. Callø og JJA er skolet som centerbacks. Jeg ville godt turde spille med Callø i de fleste kampe, men det er på samme måde som Andersen på wb: han kan håndtere det defensive, men giver ikke noget af det offensive der har været AGFs styrke. Jeg tror ikke øvrigt ikke der er nogen reel konkurrence fra Mølgaard og kun begrænset fra JJA.
Hvis AGF stiller med Kahl, Tingager og Callø er det sikkert solidt nok defensivt, men hvor er de offensive aktioner fra Beijmo? Det kan løses med JJ som center, eller som HCB. Det er også i det lys en Casper Højer ser spændende ud (men jeg har ikke set ham spille og kender ikke det aktuelle niveau).
På midten kan JJ også sagtens bruges, fx som makker til Knudsen. Jeg tror dog mere på Michael Anderson som 10'er og Arnstad ved siden af Knudsen.
De tre i backkæden, og de to midtbanespillere skal være meget konstante. Derfor tror jeg også JJ får én primær position, der bliver hans udgangspunkt. Og mit bud er backkæden.
-----
På angriberpositionen bliver Troels lidt skinger. Helt enig i betragtningen om Bech. 9'er var af nød, og man burde ikke stadig være i nød. Men Lind, Adamsen og Etim er særlige tilfælde. Det havde klædt CV at finde en sådan case. Me jeg ser mere en teenager der har haft en opgave i 12-18 måneder og her lidt i deadline er det for sent at winge den.
Det trækker ned i vurderingen (forudsat det ikke lykkes her i fase 1), men der er rigeligt kredit at give af. Og hvis resten af holdet er på plads (fx JJ, MA og CH), kan man godt køre med Serra eller Bech på toppen i starten.