New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 339K
Jeg ser JJ som midtbanespiller og med NP ude kommer der pres på. Det højintenst og der skal løbes rigtig mange meter. Der skal vi have 5 spillere og det har vi i JJ, Solbakken, Knudsen, Yakob og Haugstrup. At han måske kan vikariere i forsvaret er en bonus. Men hey, ingen vil brokke sig hvis han laver en Beijmo og bare bliver en kæmpe chef på den højre stopper. Ideelt håber jeg dog at vi henter en stor forsvarsprofil og så er det op til Callø at bevise han skal være førstereserve foran AJ og Mølgaard.

Jeg må indrømme at jeg håber de prøver ham på lørdag som HCB. Jeg tror ikke jeg har lyst til at Callø skal spille den imod Lech.

Jeg hørte Mere AGF og synes generelt Troels slap godt fra det (mere om det nedenfor). Men især var det relevant om bagkæden.

Kahl og Beijmo har begge store forcer i de facetter, der ikke er rendyrket centerback. Callø og JJA er skolet som centerbacks. Jeg ville godt turde spille med Callø i de fleste kampe, men det er på samme måde som Andersen på wb: han kan håndtere det defensive, men giver ikke noget af det offensive der har været AGFs styrke. Jeg tror ikke øvrigt ikke der er nogen reel konkurrence fra Mølgaard og kun begrænset fra JJA.

Hvis AGF stiller med Kahl, Tingager og Callø er det sikkert solidt nok defensivt, men hvor er de offensive aktioner fra Beijmo? Det kan løses med JJ som center, eller som HCB. Det er også i det lys en Casper Højer ser spændende ud (men jeg har ikke set ham spille og kender ikke det aktuelle niveau).

På midten kan JJ også sagtens bruges, fx som makker til Knudsen. Jeg tror dog mere på Michael Anderson som 10'er og Arnstad ved siden af Knudsen.

De tre i backkæden, og de to midtbanespillere skal være meget konstante. Derfor tror jeg også JJ får én primær position, der bliver hans udgangspunkt. Og mit bud er backkæden.

-----
På angriberpositionen bliver Troels lidt skinger. Helt enig i betragtningen om Bech. 9'er var af nød, og man burde ikke stadig være i nød. Men Lind, Adamsen og Etim er særlige tilfælde. Det havde klædt CV at finde en sådan case. Me jeg ser mere en teenager der har haft en opgave i 12-18 måneder og her lidt i deadline er det for sent at winge den.

Det trækker ned i vurderingen (forudsat det ikke lykkes her i fase 1), men der er rigeligt kredit at give af. Og hvis resten af holdet er på plads (fx JJ, MA og CH), kan man godt køre med Serra eller Bech på toppen i starten.

Jeg hørte Mere AGF og synes generelt Troels slap godt fra det (mere om det nedenfor). Men især var det relevant om bagkæden.

Seriøst? Det er nok ørerne, der hører, men jeg forestiller mig, at der er flere nuancer på indersiden af en fyldt stomipose. Mage til ensidig og unuanceret kritik (af CV) har jeg sjældent hørt. Henriksen fremstår for mig i pågældende udsendelse som fuldstændigt blottet for blik for konteksten, for AGFs position i transferhierarkiet og - som du selv er inde på - for nuancerne i handlerne af Lind, Adamsen og Etim.

Jeg har oplevet drengebørn, der håndterer ventetiden juleaften bedre, end Henriksen håndterer ventetiden her i transfervinduet.

Makværket er på et niveau, hvor jeg alvorligt føler, at jeg spildte min tid.

Seriøst? Det er nok ørerne, der hører, men jeg forestiller mig, at der er flere nuancer på indersiden af en fyldt stomipose. Mage til ensidig og unuanceret kritik (af CV) har jeg sjældent hørt. Henriksen fremstår for mig i pågældende udsendelse som fuldstændigt blottet for blik for konteksten, for AGFs position i transferhierarkiet og - som du selv er inde på - for nuancerne i handlerne af Lind, Adamsen og Etim.

Jeg har oplevet drengebørn, der håndterer ventetiden juleaften bedre, end Henriksen håndterer ventetiden her i transfervinduet.

Makværket er på et niveau, hvor jeg alvorligt føler, at jeg spildte min tid.
Jeg er ikke enig. Vinklen bliver lidt for kritisk til tider, men det kan man tage højde for. Jeg synes også der er en masse godt i det.

Og så er det sgu kritisk at CV stadig ikke har fundet den angriber. Det er kompliceret, så tidligt i vinduet og hellere den rette, end den første. Men det er 3. Vindue i træk med opgaven at finde en angriber. Det er kritisk det ikke er løst, men ens temperament må beslutte om fet er mangel på rettidig omhu eller kritik af ikke at kunne kompensere for samme i dette vindue.

Jeg er ikke enig. Vinklen bliver lidt for kritisk til tider, men det kan man tage højde for. Jeg synes også der er en masse godt i det.

Og så er det sgu kritisk at CV stadig ikke har fundet den angriber. Det er kompliceret, så tidligt i vinduet og hellere den rette, end den første. Men det er 3. Vindue i træk med opgaven at finde en angriber. Det er kritisk det ikke er løst, men ens temperament må beslutte om fet er mangel på rettidig omhu eller kritik af ikke at kunne kompensere for samme i dette vindue.
Stiftens drenge mente at med AGFs nuværende økonomi ser vi nok ikke klubben være i stand til at købe en etableret "garanteret" topscorende 9'er i en rum tid. Priserne er simpelthen blevet for høje. Så man må bruge alternativer og selv kultivere op igennem talentmassen.

absolut, men at transferbudgettet er på X betyder jo ikke at vi SKAL bruge X i dette vindue, hvis det vi skal bruge kan findes for mindre, så er det vel også fint, så er der flere penge til et fremtidigt vindue eller et sats i dette.

men ja, signinger af carstensen, jønson, jørgensen og højer er nok en af de billigere løsninger i dette vindue, hvilket jo bare betyder vi har mere at smide på en 9'er, eller mere til et fremtidigt vindue
Det er klart at kigger man efter en BMW og den ene forhandler har den til salg 20% lavere end den anden, så tager man den billige, hvis man mener det er samme model osv. Men man skal ikke begynde at kigge efter en Dacia bare fordi der lige kommer et tilbud ind med posten. Så skal man lige besinde sig selv, og minde sig selv om at man gik efter kvalitet og ikke at spare penge.

Stiftens drenge mente at med AGFs nuværende økonomi ser vi nok ikke klubben være i stand til at købe en etableret "garanteret" topscorende 9'er i en rum tid. Priserne er simpelthen blevet for høje. Så man må bruge alternativer og selv kultivere op igennem talentmassen.
Nuværende økonomi? Den har vel aldrig været bedre og den kan kun være opadgående, når nu vi årevis har hørt, at det nye stadion nærmest katapulterer AGF op i stratosfæren. Lige præcis på økonomidelen vil jeg ikke lytte så meget til Stiftens podcast - men jeg ville sikker heller ikke lytte til mig selv :)

AGF har altid været i stand til at finde målscorer. Graulund, Duncan, Mortensen, Thorninger og Flo. Det har bare knebet med afløserne.

AGF har altid været i stand til at finde målscorer. Graulund, Duncan, Mortensen, Thorninger og Flo. Det har bare knebet med afløserne.
Alle dem du nævner er mange år siden. Fodboldverdenen er et helt andet sted i dag. 1. div, sælger spillere til flere millioner nu (mener at have set 1 mio Euro et sted). Selv med inflation og den slags er det jo en vanvittig udvikling.

Alle dem du nævner er mange år siden. Fodboldverdenen er et helt andet sted i dag. 1. div, sælger spillere til flere millioner nu (mener at have set 1 mio Euro et sted). Selv med inflation og den slags er det jo en vanvittig udvikling.
Men så er de jo også mere værd, når de præsterer for en topklub. Men jeg er da åben for en lejeaftale, hvis det giver den bedste spiller. FCN har i øvrigt kun betalt 15 mio. kr. for Adel. Så det er bestemt muligt at finde gode angribere til rimelige priser. Men det var en spiller de havde fulgt i lang tid, og slog til når chancen bød sig. Det regner jeg også CV er, for en angriber bør have stået øverst på hans ønskeliste siden han blev ansat i AGF.

Vi gav selv mere for Gyamfi. Jeg er helt enig i, at sikre målscorere er svære at komme i nærheden af. Problemet er så, at (antaget) potentiale nærmest koster det dobbelte af nuværende værdi på banen. Lad os få en hjemmelavet striker ind hurtigst muligt. Thieler kan vi fx håbe på 🤞🏻

Latest posts

Back