New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 323K
Kontraktfodbold kan vel også være 'du betaler kontingent, så accepterer vi at holde dit spillercertifikat og lade dig spille for klubben. Mens kontrakten gælder, er du omfattet af vores forsikringer osv.'.

Hvis spørgsmålet er, om man kan spille for AGF uden en eller andenformel registrering af spillercerfifikat mm, er svaret formentlig nej. Hvis spørgsmålet et, om man skal modtage honorar for sin ydelse, er svaret .... gad vide om Spillerforeningen møder op med strejkevagt i så fald? Men hvorfor skulle man ellers være forbudt at spille gratis?
Jeg vil tro at man fra AGF's side vil skulle lave en eller anden form for kontrakt, som egentlig var det jeg tænkte på, men spørgsmålet er også om det er nok med en "amatørkontrakt." Hvis en standardkontrakt er påkrævet er der en minimumsløn indbefattet i den. Men det kan godt være problemet så mere er AGF end DBU/Divisionsforeningen, selvom de udelukker amatørklubber og de klubber der kan få licens til Superligaen sikkert ikke ville stille op med en amatør af forskellige grunde.
 
Cheriff til GF vil være en klar forstærkning, han var en en-mands hær i den sidste kamp på hjemmebane hvor vi vandt i overtiden. Han nåede også lige at lave en Kevin Yakob og afdrible en 3-4 GF´ere, så han er et fantastisk talent, jeg tror vil passe godt ind hos os.

Lad os se om den lander.
Han ville ikke en gang komme på holdet.
 
Sjovt, at diskussionen om Jønsons skatteforhold dukker op igen og fylder 4-5 sidder efter at vi havde afklaret det en gang allerede.

Jeg tror, at han præsenteres til august. Tror agf går med til, at han først skal skrives med, når han kan få forskerordning

Nej det er ikke muligt at afvente i næsten to måneder. Skal han på forskerordning skal skiftet mellem kontrakten i udlandet og Danmark ske indenfor en måned.

Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)

Ja, det handler om ansættelsesforhold.

Hvis du er bosiddende i Danmark i en måned inden du underskriver kontrakt så frafalder forskerordningen.
Han kan opholde sig, hvor han vil. Men hvis han vil på forskerordningen skal han have en kontrakt i udlandet i juli måned også. Og hans nuværende udløber 30. juni.

I praksis kan Jønsson ikke komme på forskerordningen denne sommer.
 
Sjovt, at diskussionen om Jønsons skatteforhold dukker op igen og fylder 4-5 sidder efter at vi havde afklaret det en gang allerede.



Nej det er ikke muligt at afvente i næsten to måneder. Skal han på forskerordning skal skiftet mellem kontrakten i udlandet og Danmark ske indenfor en måned.



Ja, det handler om ansættelsesforhold.


Han kan opholde sig, hvor han vil. Men hvis han vil på forskerordningen skal han have en kontrakt i udlandet i juli måned også. Og hans nuværende udløber 30. juni.

I praksis kan Jønsson ikke komme på forskerordningen denne sommer.
Hvis han bliver boende med hele familien i Grækenland, i juli og august måned, alt imens han leder efter et nyt arbejde, kan han han godt flytte hjem i september og komme på forskerordning.
 
Måske. Jeg synes så jeg læner mig op af såvel statistik såvel som øjetesten. Skulle jeg købe en 10er ville jeg nok kigge efter andre spidskompetencer.
For mig er han lidt i mellemting mellem Bech og Arnstad. Tager mange højintensive pres tidligt. Også mange dybdeløb når andre har bolden (bl.a 2-1 målet mod os).

Derudover kan han også drive bolden som Arnstad. Det før han bl.a også mod os, i vores 2-1 sejr. Hvor han printe bolden foran deres felt og bringer den op til vores.

Om han nødvendigvis ville slå Arnstad eller Bech af, det ved jeg ikke, men vi skal også spille mange kampe, så det går nok.
 
For mig er han lidt i mellemting mellem Bech og Arnstad. Tager mange højintensive pres tidligt. Også mange dybdeløb når andre har bolden (bl.a 2-1 målet mod os).

Derudover kan han også drive bolden som Arnstad. Det før han bl.a også mod os, i vores 2-1 sejr. Hvor han printe bolden foran deres felt og bringer den op til vores.

Om han nødvendigvis ville slå Arnstad eller Bech af, det ved jeg ikke, men vi skal også spille mange kampe, så det går nok.
Jeg er ikke enig. At han har lavet et par løb mod os overbeviser mig ikke om at vi skal bruge x antal millioner på Cherif som 10er. Vi har en Adam Fuglsang (18) på U19 der kan noget af det samme som Arnstad, som jeg synes man skulle dyrke istedet.
 
Jeg er ikke enig. At han har lavet et par løb mod os overbeviser mig ikke om at vi skal bruge x antal millioner på Cherif som 10er. Vi har en Adam Fuglsang (18) på U19 der kan noget af det samme som Arnstad, som jeg synes man skulle dyrke istedet.
Men er vi ikke et sted hvor vi har brug for noget mere “proven” på de første pladser. Jeg er alt for talenterne men vi har brug for at beefe lidt op.
 
Last edited:
Jeg er ikke enig. At han har lavet et par løb mod os overbeviser mig ikke om at vi skal bruge x antal millioner på Cherif som 10er. Vi har en Adam Fuglsang (18) på U19 der kan noget af det samme som Arnstad, som jeg synes man skulle dyrke istedet.
Det er jeg - omvendt - ikke enig i, det ene udelukker jo ikke det andet. Fuglsang kan jo bruge denne sæson på at vinde sin startplads tilbage på U19, og når Arnstad er solgt næste sæson, så kan han kæmpe med Cheriff.

At smide Fuglsang ind nu, det virker ikke ambitiøst nok må jeg indrømme
 

Latest posts

Back
Top