New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 223K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror vi er enige i det ikke er den primære placering, og jeg ser ham stærkere på både 6'er, 8'er og 10'er.

Men Links, Andersen, Emmery og Carstensen spiller WB på hver deres måde, og jeg vil ikke være bekymret over MA på WB. Da Uwe var der, var kritikken af MA ikke at han er ringe på WB, men at han var langt vigtigere på 8'eren

Helt enig. Men alle de andre spillere, du nævner, har været klart bedst på wingback. Inklusiv Emmery. MA faldt ikke igennem som wingback. Men har gjorde absolut heller intet væsen af sig.

Jeg ved ikke lige, hvor du har de specifikke beløb fra, men der er også sign-ons, skal du huske.
Derudover så svarede jeg jo blandt andet folk, som mente, at vi nok skulle bruge en 50 millioner eller lign. i det kommende vindue, og hvis dine priser holder stik, så er du allerede over det beløb på de der handler. Dine priser giver 52 millioner + sign ons.

Vi har jo lige mistet tre spillere, og folk mener også, at vi skal have mindst en ny starter til centerforsvaret, og derudover at vi skal være bredere/bedre på bænken. Og hvis vi kommer af med Badji, Gyamfi osv. så skal der vel også nye ind for dem eller hvad? Og ved vi om Polle kommer tilbage som noget reelt bud på en starter?

Så ender vi jo langt, langt over de 50 millioner, som flere af de andre snakkede om. Det er jo netop det, som jeg forholder mig til. Hvis de ca. 50 millioner er et godt bud fra andre herinde, så mener jeg helt enkelt, at Anderson tager for stor en del af budgettet.
Ja. Vi er langt over 50 millioner, men det er jo ikke en del af det sportslige budget.

Hvis de 50 bruges på 5 årige kontrakter, så vil de udgøre 10 millioner af vores sportslige budget.

Hvis vi bruger 50 millioner kroner under transfervindue, så vil de ikke påvirke vores årsregnskab i den sæson med 50 millioner, men udelukkende med den del der afskrives.

Så de 50 millioner vil i praksis forsvinde fra vores egenkapital, og istedet optræde som kontraktsrettigheder i vores balance.

Vores årsregnskab og vil blive påvirket negativt med 10 millioner samt den løn de spillere vil få.

Så øger vi det sportslige budget med 40 millioner, ville vi i praksis kunne købe spillere for 100 millioner og afskrive dem over 5 år og samtidigt betale de spillere 20 millioner samlet årligt i lønninger. Så 5 spillere til 20 millioner kroner hver, der hver tjener 4 millioner årligt.

Vores egenkapital vil så gå fra 286 til 186 millioner, men overskuddet for sæsonen 26/27 vil så tilgå til egenkapitalen, f.eks vil et salg af Emmery til 40 millioner gå direkte på egenkapitalen, hvis vi ellers er nogenlunde i balance.

Det er fuldstændigt gebet ud af min egen hukommelse. Men efter hurtig googling:

Arnstad: 2,1 mio. euro (15,7 mio. kroner)
Badji: 10 millioner kroner
Gyamfi: 9 millioner kroner
Wahlen: 3,7 millioner kroner

Det er tættere på transfermarkts 36. mio. Men hertil kommer sign on fees til Duelund, Dalsagaard og Maksimal Ekkekt.

Det reelle tal ligger nok et ste mellem 36 og 50.
Når man tænker på den markante stigning vi har fået i TV-penge + merchandise, mens vi er tæt på garanteret et europæisk ligaspil (ja, jeg tør godt kalde den), så tænker jeg godt, at vi kan gå ud og bruge 60-75 mio i ren transfersum ex sign on fees.

Selv et beløb i den størrelse får også hurtigt ben at gå på, hvis man skal hente 6-7 kvalitetsspillere og evt. slå sin egen transferrekord.

Hvor har du de 50 mio fra? :unsure:

Når jeg lige kigger på transfermarkt, så har vi maks brugt €4,85M over en hel sæson - altså 36 mio.

Men ja, budgettet er nok større i år, men til gengæld skal vi nok også fordele pengene over flere spillere
Den sæson med Badji osv var der en del forskellige tal der cirkulerede. Specielt Badji. Nogle belgiske medier have ham til 2.5 mill euro. Nogle danske meldte ham til 10 millioner danske.

Jeg ved ikke hvad der er rigtigt

Last edited:
Når man tænker på den markante stigning vi har fået i TV-penge + merchandise, mens vi er tæt på garanteret et europæisk ligaspil (ja, jeg tør godt kalde den), så tænker jeg godt, at vi kan gå ud og bruge 60-75 mio i ren transfersum ex sign on fees.

Selv et beløb i den størrelse får også hurtigt ben at gå på, hvis man skal hente 6-7 kvalitetsspillere og evt. slå sin egen transferrekord.
Vi har i årevis lagt til side, og her en alt for stor egenkapital - som vi forrenter elendigt. Jeg er helt enig. Vi skal gøre som FCM da de blev 7’er og bruge 75 millioner.

Jeg tror ikke vi skal bruge den på 6-7 spillere, jeg tror vi henter en eller anden halv gratis. Gartenmann, Jønsson, Højer eller lignende der lukker et hul (håber på Højer). Der er en del rutinerede spillere derude.

Derudover tror jeg bi lejer en eller to med en option.

Så er vi måske nede på 4-5 spillere til 75 millioner.

75 millioner over 5 år er 15 millioner i sportligt budget. Det kan vi sagtens håndtere.

Vi har i årevis lagt til side, og her en alt for stor egenkapita - som vi forrenter elendigt. Jeg er helt enig. Vi skal gøre som FCM da de blev 7’er og bruge 75 millioner.

Jeg tror ikke vi skal bruge den på 6-7 spillere, jeg tror vi henter en eller anden halv gratis. Gartenmann, Jønsson, Højer eller lignende der lukker et hul (håber på Højer). Der er endel rutinerede spillere derude.

Derudover tror jeg bi lejer en eller to med en option.

Så er vi måske nede på 4-5 spillere til 75 millioner.

75 millioner over 5 år er 15 millioner i sportligt budget. Det kan vi sagtens håndtere.
Et par rutinerede spillere på en fri transfer bliver også nødvendigt imø.

Men går vi fx ud og bruger 25 mio på en angriber, så er der "kun" 40-50 mio til måske 4 spillere. Det kan sagtens lade sig gøre, men vi finder næppe spillere fra en "ny høj hylde" for det beløb. Det vil være spillere i det niveau, vi har hentet for tidligere.

Glasset halvt fyldt så har handler i den størrelse givet os guld. Glasset halv tomt, så har det har tidligere også givet en 5. og 6. plads 😄

Et par rutinerede spillere på en fri transfer bliver også nødvendigt imø.

Men går vi fx ud og bruger 25 mio på en angriber, så er der "kun" 40-50 mio til måske 4 spillere. Det kan sagtens lade sig gøre, men vi finder næppe spillere fra en "ny høj hylde" for det beløb. Det vil være spillere i det niveau, vi har hentet for tidligere.

Glasset halvt fyldt så har handler i den størrelse har så givet os guld. Glasset halv tomt, så har det har tidligere også givet en 5. og 6. plads 😄
Ja, jeg tænker tre af de spillere vi henter skal være enten en fri transfer eller lejemål. Jeg er med på, at bruger vi 3 millioner euro på en angriber, så er det et lidt skrabet budget til de resterende spillere, men så igen - Magnus Knudsen kostede 11 millioner.

Jeg har stor tiltro til CV, og jeg tænker at mindst én af de spillere vi betaler transfers for nok er lidt ældre end det vi nok helt optimalt ville hente, men at vi er i en fase, hvor vi er ved at bygge en trup. Et eksempel herpå kunne være en Mikael Anderson til 10 millioner kroner, specielt fordi han kan lukke huller flere steder.

Vi er vel ude i to stoppere, hvoraf en er rimelig rutineret og derfor muligvis transferfri. Et alternativ til Links, udover Emmery, her er en transferfri Højer måske en mulighed. Derudover en virkelig dygtig 9'er. Så tror jeg personligt Yakob skal erstattes. Så kunne vi nok godt bruge en ny 10'er. Det er 6 spillere.

Vi ser vel nogenlunde sådan her ud, hvor jeg tænker Mølgaard, Badji og Gyamfi skal videre, ligesom Tchamche ville have godt at mere spilletid på leje et sted.

MM: Hansen / Hedenstad

HS: Ny spiller / Callø / Mølgaard
MS: Tingager / Ny spiller
VS: Kahl / AJ

HWB: Carstensen / Andersen
CM: Knudsen / Poulsen / Haugstrup
CM: Yakob / Solbakken
VWB: Links / Ny spiller

V10: Bech / Jørgensen / Tommi
H10: Arnstad / Emmery / Ny spiller
ANG: Ny spiller / Bogere / Serra / Badji / Gyamfi / Tchamche

Vildt nok du har et “forhold” til dem, elsker nørderier. Tror faktisk der er mange danskere der holder med Magdeburg - håndbold.

Jeg tror bestemt han har et glimrende niveau. Må indrømme jeg er mere solgt på en Gartenmann der også er fri, og trods alt har spillet højeste niveau. Inklusiv europæisk fodbold.

Andre typer derude kunne være en Simon Graves der spillede fast i Æresdivisionen sidste sæson. Han kan spille både den højre yderstopper og midterstopperen.
Også et godt bud. Han har bare været utroligt meget skadet og har vel ikke spillet fodbold i 2026.

Enig i begge dele. Vi kan nok også godt forvente et salg på den gode side af 30 millioner.

For hvad det er værd, så ser min egen ønskeseddel nogelunde således ud, indtil vi har solgt noget:

- En ny 9er. Bliver nok dyr
- Højer/en anden VCB, der også kan spille VWB. Rotationsspiller
- En ny starter på HCB
- Carstensen
- Jørgensen
- Hvis Poulsen og Solbakken ikke er helt klar, så også en ekstra cm.

Hvis vi antager, at en af de to centrale forsvarsspillere hentes på en fri transfer, og vi ser bort fra afskrivninger mv. så kan det sagtens rummes inden for 75 mio. 30 for en angriber, 6 mio. for Carstensen, 5 mio. for Jørgensen. Så er der fint med rum til en central forsvarsspiller og en evt. midtbanespiller.

Burde AJ ikke enten kasseres eller byde sig til på højre stopper i stedet?
Jeg er i tvivl om han er for meget central forsvarsspiller.
Jeg tror han har været tæt på, men at Dalsgaard og Beijmo bare var en klasse for sig i denne sæson. AJ pressede sig på i starten af sæsonen, og gjorde at Dalsgaard skulle holde sig skarp. Jeg tror han har haft godt af trænerskiftet, og nu ikke længere er så bange for at begå fejl. Han kan godt lave en Eric Kahl, og lige pludselig ramme den lige i røven - der er trods alt en årsag til at han kostede så meget i sin tid.

I KSDH podcasten nævner de i øvrigt en del potentielle erstatninger for Beijmo/Dalsgaard:
Tobias Storm (1 år tilbage i Lyngby, burde være indenfor rækkevidde) måske 5-10 mio
Tobias Slotsager Hellas Verona er rykket ned i Serie B, han fik ikke meget spilletid, men var stærk i Odense, men det er nok på leje
Villads Nielsen, Bodø Glimt, han er kun 20 år, men hvis de gerne vil af med ham, er han så bedre end Callø?
Stefan Gartenmann, fri transfer Ferencvaros, et meget stærkt alternativ til Dalsgaard, men som andre siger også meget skadet

Ja, jeg tænker tre af de spillere vi henter skal være enten en fri transfer eller lejemål. Jeg er med på, at bruger vi 3 millioner euro på en angriber, så er det et lidt skrabet budget til de resterende spillere, men så igen - Magnus Knudsen kostede 11 millioner.

Jeg har stor tiltro til CV, og jeg tænker at mindst én af de spillere vi betaler transfers for nok er lidt ældre end det vi nok helt optimalt ville hente, men at vi er i en fase, hvor vi er ved at bygge en trup. Et eksempel herpå kunne være en Mikael Anderson til 10 millioner kroner, specielt fordi han kan lukke huller flere steder.

Vi er vel ude i to stoppere, hvoraf en er rimelig rutineret og derfor muligvis transferfri. Et alternativ til Links, udover Emmery, her er en transferfri Højer måske en mulighed. Derudover en virkelig dygtig 9'er. Så tror jeg personligt Yakob skal erstattes. Så kunne vi nok godt bruge en ny 10'er. Det er 6 spillere.

Vi ser vel nogenlunde sådan her ud, hvor jeg tænker Mølgaard, Badji og Gyamfi skal videre, ligesom Tchamche ville have godt at mere spilletid på leje et sted.

MM: Hansen / Hedenstad

HS: Ny spiller / Callø / Mølgaard
MS: Tingager / Ny spiller
VS: Kahl / AJ

HWB: Carstensen / Andersen
CM: Knudsen / Poulsen / Haugstrup
CM: Yakob / Solbakken
VWB: Links / Ny spiller

V10: Bech / Jørgensen / Tommi
H10: Arnstad / Emmery / Ny spiller
ANG: Ny spiller / Bogere / Serra / Badji / Gyamfi / Tchamche
I din opremsning gør det ondt at se på den lange række af angribere. Badji og Gyamfi er dyre fejlcasts og Serra vel reelt et 3. eller 4. valg. Tchamche har jeg desværre ikke fremtidstro på. Og Bogere er stadig uskolet. Vi er kommet alt for sent i gang på den plads, og det kan komme til at koste vores momentum.

I defensiven har AJ aldrig slået til, og han skulle også være solgt. Jeg har stadig et lille bitte håb til, at Mølgaard kan komme tilbage. Da han og Tingager blev forlængede var de suveræne. Vi har brug for, at de kommer tilbage, men vi skal alligevel også forstærkes her.

Problemet lige nu er timingen, da vi skal være klar til en tidlig sæsonstart både ude i Europa og i ligaen, og det passer dårligt til CVs sædvanlige modus.

Jeg tror han har været tæt på, men at Dalsgaard og Beijmo bare var en klasse for sig i denne sæson. AJ pressede sig på i starten af sæsonen, og gjorde at Dalsgaard skulle holde sig skarp. Jeg tror han har haft godt af trænerskiftet, og nu ikke længere er så bange for at begå fejl. Han kan godt lave en Eric Kahl, og lige pludselig ramme den lige i røven - der er trods alt en årsag til at han kostede så meget i sin tid.

I KSDH podcasten nævner de i øvrigt en del potentielle erstatninger for Beijmo/Dalsgaard:
Tobias Storm (1 år tilbage i Lyngby, burde være indenfor rækkevidde) måske 5-10 mio
Tobias Slotsager Hellas Verona er rykket ned i Serie B, han fik ikke meget spilletid, men var stærk i Odense, men det er nok på leje
Villads Nielsen, Bodø Glimt, han er kun 20 år, men hvis de gerne vil af med ham, er han så bedre end Callø?
Stefan Gartenmann, fri transfer Ferencvaros, et meget stærkt alternativ til Dalsgaard, men som andre siger også meget skadet
Tobias Storm er ekstremt dygtig. Jeg er sikker på, at han med tiden vil være en habil Beijmo afløser. Der er dog nok et niveau dyk her i starten. Lidt samme type er Sabil Hansen. Men det er lige før jeg synes bedst om Storm.

Villads Nielsen er et kæmpe talent. Hvorfor han ikke spiller mere undre mig. Slotsager er også god. Måske lidt dårligere på bolden end Nielsen.

Storm er nok højre stopper. Slotsager og Nielsen nok bedst centralt

I din opremsning gør det ondt at se på den lange række af angribere. Badji og Gyamfi er dyre fejlcasts og Serra vel reelt et 3. eller 4. valg. Tchamche har jeg desværre ikke fremtidstro på. Og Bogere er stadig uskolet. Vi er kommet alt for sent i gang på den plads, og det kan komme til at koste vores momentum.

I defensiven har AJ aldrig slået til, og han skulle også være solgt. Jeg har stadig et lille bitte håb til, at Mølgaard kan komme tilbage. Da han og Tingager blev forlængede var de suveræne. Vi har brug for, at de kommer tilbage, men vi skal alligevel også forstærkes her.

Problemet lige nu er timingen, da vi skal være klar til en tidlig sæsonstart både ude i Europa og i ligaen, og det passer dårligt til CVs sædvanlige modus.
SIB fandt af og til guld. Men for hulan hvor havde han mange dyre svipsere...

Den med CVs modus: Er det ikke Brøndby fans simple fortælling om hvorfor de ikke er universets stærkeste klub ?
Var realiteten ikke, at de havde en masse udløb og solgte Lindstrøm samtidigt med at de ingen penge havde ?
At Jan Bech var ved at kaste håndklædet i ringen men det var før GFH kom ind ?

Hvis vi går efter, at en af afløserne skal være en yngre dansker er der en del typer synes keg

Tobias torm - Lyngby.
stor, superliga erfaring, kæmpe motor.
Har spillet en masse på højre wingback, men også i midten af en 4'er

Sabil Hansen - Randers
Lidt som Storm, men dog ikke sepillet centralt i en 4'er
Skulle være på blokken i Udinese

Marcus McCoy - OB
Stor og stærk. troede han var højrebenet, men har spille venstre back
Kan sagtens spille en yderstopper. God motor

VIllads Nielsen - Bodø
Kæmpe talent. God på bolden, SPiller Champions League
Spiller ikke ret meget i Bodø nu. Nok bedst i midten, men kan spille til højre

Ludwig Vraa - Grazer
Kæmpe talent i BIF, tror de troede meget på ham
Spillet en masse i den bedste østrigske række

Julius Berthel Askou - OB
Stor og stærk, nok lidt hård i spillet
Ryger nok til udlandet, rygtet til Weder Bremen

Lukas Kierkegaarrd - Viborg
Stort gennembrud, men kun en sæson på det niveau.
Kan vel også spiller til højre til nøds.

Sebastian Otoa - Genoa
Kæmpe stor. Godt hovedspil. RImelig rolig på bolden
Spillet en del i Genoa efter de Rossi kom til

Tobias SLotsager Verona
Rykket ned med Verona. Meget begrænset spilletid
Bedst i midten, kan nok spille en højre - men ikke hurtig nok i vendingerne.

Hvis jeg var CV, havde jeg hentet en spiller i midt 20'erne til en stor transfer, og så hentet en ældre transferfri som Dalsgaard afløser. Men går man ungt, så tror jeg de to fra Italien kan lejes, og så kan man købe en rutineret stopper (midt 20'erne) der kan spille centralt og til højre.

Hvis vi går efter, at en af afløserne skal være en yngre dansker er der en del typer synes keg

Tobias torm - Lyngby.
stor, superliga erfaring, kæmpe motor.
Har spillet en masse på højre wingback, men også i midten af en 4'er

Sabil Hansen - Randers
Lidt som Storm, men dog ikke sepillet centralt i en 4'er
Skulle være på blokken i Udinese

Marcus McCoy - OB
Stor og stærk. troede han var højrebenet, men har spille venstre back
Kan sagtens spille en yderstopper. God motor

VIllads Nielsen - Bodø
Kæmpe talent. God på bolden, SPiller Champions League
Spiller ikke ret meget i Bodø nu. Nok bedst i midten, men kan spille til højre

Ludwig Vraa - Grazer
Kæmpe talent i BIF, tror de troede meget på ham
Spillet en masse i den bedste østrigske række

Julius Berthel Askou - OB
Stor og stærk, nok lidt hård i spillet
Ryger nok til udlandet, rygtet til Weder Bremen

Lukas Kierkegaarrd - Viborg
Stort gennembrud, men kun en sæson på det niveau.
Kan vel også spiller til højre til nøds.

Sebastian Otoa - Genoa
Kæmpe stor. Godt hovedspil. RImelig rolig på bolden
Spillet en del i Genoa efter de Rossi kom til

Tobias SLotsager Verona
Rykket ned med Verona. Meget begrænset spilletid
Bedst i midten, kan nok spille en højre - men ikke hurtig nok i vendingerne.

Hvis jeg var CV, havde jeg hentet en spiller i midt 20'erne til en stor transfer, og så hentet en ældre transferfri som Dalsgaard afløser. Men går man ungt, så tror jeg de to fra Italien kan lejes, og så kan man købe en rutineret stopper (midt 20'erne) der kan spille centralt og til højre.

Meget spændende tanker, men mange af de navne er umiddelbart udenfor AGFs rækkevidde.

Last edited:
Jeg føler mig faktisk ret overbevist om Jens Stryger Larsen er en af dem vi kigger på mht afløsning af Dalsgaard - stadig god fart, kan spille back, wingback, yderstopper, har erfaring på landsholdet og fra Champions L.

Selvom det måske ikke er så sexet, så kan det godt give god mening med en som ham.

Latest posts

Back