New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 157K
Transfervindue Sommer 2026
Måske fordi de betaler ham for det?

Altså Lind skal varetage Pisas interesser i forbindelse med hans ønskede klubskifte til FCN? Det tvivler jeg stærkt på, står i hans kontrakt.

Lind gør udelukkende, hvad han mener er gavnligt for ham selv ift. et klubskifte. Han er på ingen måder forpligtet til at spille et spil, så Pisa kan maksimere deres salgspris.

Jeg tvivler også stærkt på, at Pisa forventer, at Lind laver et 'farvel' opslag efter endt lejemål.

Tak for uddybning. Og tak for at dele din information iøvrigt, det er altid spændende med kød fra kilder. Jeg tillader mig at betvivle din kildes indsigt en smule, men det er ikke ment som en kritik af dig eller din videregivelse, mere som en videre diskussion af emnet - det er trods alt sjovere end at diskutere, hvad Beijmo får i FCK.

Jeg kan ikke se, hvorfor en agent med tilknytning til FCNs omklædningsrum skulle have det fulde indblik i Linds prioriteringer.

Jeg kan sagtens købe, at din kilde ved 'noget'. Jeg er mere tvivlende over for, om det, din kilde ved, er sandheden. Det kan det sagtens være, men det kan ligeså vel være, at din kilde ikke har det fulde billede. Han reprænsenterer trods alt nærmere klubben end spilleren (sådan lyder det i hvert fald).

Jeg syntes det er fedt @ClausR deler hans input og så må man tillægge udsagnene den værdi som man nu mener er relevant.

Hvis jeg var Lind, ville jeg holde døren åben til FCN, til AGF og til alle andre interesserede, helt indtil jeg havde landet den aftale, jeg ønskede.

Lind har vel tidligere haft modstand mod AGF og måske han stadig har det. Det ved vi vel reelt ikke og derfor kan vores ønsker være døde på forhånd. Det er fint nok vi sidder her og debatterer men hvis manden allerede har truffet en beslutning om det aldrig bliver AGF/Jylland, så er det underordnet.
Men det betyder vel generelt ikke, at han lukker døren til andre klubber, fordi der bliver viderebragt information fra en agent, der kender en spiller osv. osv. osv. Ellers enig - normalt vil man som lønmodtager holde alle sine muligheder åbne, indtil der foreligger en aftale.

Jeg syntes det er fedt @ClausR deler hans input og så må man tillægge udsagnene den værdi som man nu mener er relevant.

Jamen enig. Det er sådan set også det, jeg forsøger at skrive. Inputtet er fedt (rigtigt fedt endda), men det er også fedt at diskutere videre på baggrund af det. Det havde jeg håbet var klart?

Lind har vel tidligere haft modstand mod AGF og måske han stadig har det. Det ved vi vel reelt ikke og derfor kan vores ønsker være døde på forhånd. Det er fint nok vi sidder her og debatterer men hvis manden allerede har truffet en beslutning om det aldrig bliver AGF/Jylland, så er det underordnet.
Men det betyder vel generelt ikke, at han lukker døren til andre klubber, fordi der bliver viderebragt information fra en agent, der kender en spiller osv. osv. osv. Ellers enig - normalt vil man som lønmodtager holde alle sine muligheder åbne, indtil der foreligger en aftale.

Mere eller mindre alt debat her på forum er jo spekulation i et eller andet omfang. Ja, alle vores ønsker kan være døde på forhånd. Vi ved dog, at Lind har 'udtalt' sig særdeles positivt om AGF ('fuck, de er gode') uden at være blevet promtet til det. Det er nærmest det eneste, vi faktuelt ved om Linds syn på AGF.

Det bliver en trist transfertråd, hvis vi ikke engang kan diskutere muligheden for, at vi henter Lind, uden at skulle tage hensyn til, om det hele er underordnet. Så kan vi ligeså godt lade være med at have en transfertråd.

Og nej. Hvis Lind har fortalt i FCNs omklædningsrum, at han bare gerne vil spille i FCN, så betyder det ikke, at han har lukket døren til andre klubber. Det har jeg vidst heller aldrig skrevet.

Det var mig, der bragte rygtet. Jeg har selv tænkt siden, at der må være et eller andet udeladt af viderebringelsen.

Fx vil jeg selv mene, at sign-on på 20 mio. og løn oveni giver mening. Jeg prøver lige at rykke for detaljer. Det er også altid muligt, at jeg har hørt forkert, misforstået eller ønsketænkt (så er jeg vist dækket ind, Hæ).

Men jeg kan godt garantere, at det ikke bare er et fan-rygte. 🙂
Et forsigtigt bud herfra er, at de €10m vil være inklusive sign-on samt en række bonusser - formentligt betinget af en kombination af europæiske gruppespil, mesterskaber og antal optrædender.

Så begynder det lige pludseligt ikke at være så absurd en pakke, i hvert fald ikke i betragtning af at FCK sparer 5-6 millioner euro i transfer, som en spiller på tilsvarende niveau ellers hurtigt kunne koste.

Et forsigtigt bud herfra er, at de €10m vil være inklusive sign-on samt en række bonusser - formentligt betinget af en kombination af europæiske gruppespil, mesterskaber og antal optrædender.

Så begynder det lige pludseligt ikke at være så absurd en pakke, i hvert fald ikke i betragtning af at FCK sparer 5-6 millioner euro i transfer, som en spiller på tilsvarende niveau ellers hurtigt kunne koste.
Tror du virkelig en type som Beijmo ville være 1-2 millioner euro dyrere end f.eks. Mads Emil Madsen?
Og 3-4 millioner dyrere end Lopez?

Tror du virkelig en type som Beijmo ville være 1-2 millioner euro dyrere end f.eks. Mads Emil Madsen?
Og 3-4 millioner dyrere end Lopez?
Well, du kunne godt overbevise mig om, at 1) FCK er mere desperate denne sommer end i tidligere vinduer, 2) Det krævede en større løncheck at overbevise Beijmo denne sommer end MEM sidste sommer.

FCK har gjort det meget tydeligt, at de vil have en skandinavisk spiller med lederegenskaber. Beijmo passer også den profil bedre end Mads Emil Madsen, i hvert fald når lederegenskaber rimeligt direkte fortolkes som 'ild i øjnene'. Det kan godt være, at 'en type som Beijmo' har en temmeligt begrænset værdi på det internationale fodboldmarked, men for FCK og i FCKs nuværende situation så har netop hans type sikkert haft premium-værdi. Hvor mange af den type findes realistisk set på markedet?

Well, du kunne godt overbevise mig om, at 1) FCK er mere desperate denne sommer end i tidligere vinduer, 2) Det krævede en større løncheck at overbevise Beijmo denne sommer end MEM sidste sommer.

FCK har gjort det meget tydeligt, at de vil have en skandinavisk spiller med lederegenskaber. Beijmo passer også den profil bedre end Mads Emil Madsen, i hvert fald når lederegenskaber rimeligt direkte fortolkes som 'ild i øjnene'. Det kan godt være, at 'en type som Beijmo' har en temmeligt begrænset værdi på det internationale fodboldmarked, men for FCK og i FCKs nuværende situation så har netop hans type sikkert haft premium-værdi. Hvor mange af den type findes realistisk set på markedet?
Jeg betvivler ikke hans lederskab, der er hans største aktiv. Jeg betvivler om hans markedsværdi er 5 millioner Euro, som du indikerede.

Det er den her del jeg er i tvivl om.

i betragtning af at FCK sparer 5-6 millioner euro i transfer, som en spiller på tilsvarende niveau ellers hurtigt kunne koste.

Jeg vil være ærgerlig over at miste Dalsgaard, sikke en mandfolk - dog kan jeg også godt forstå hvis det skulle blive AaB og slutte ringen.

Han er præcis hvad de har brug for, og det kan jo være manden ikke orker at skulle rejse Europa tyndt i efteråret.
Hvis der er Europa der er problemet, så kan man jo eventuelt dele spilletiden mellem ham og Tingager (Europa og Superligaen).

Eric Kahl har skiftet agent - gør man det hvis man er ved at forlænge med sin nuværende klub, eller er det snarere et tegn på at man leder efter muligheder andre steder?

Latest posts

Back