New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 780K
Transfervindue Sommer 2026
Vi blev tidligere meldt interesserede i Robin Van Cruijsen fra Fc Volendam.

I lørdags spillede de den anden playoff kamp om ned/op-rykning og Fc Volendam rykker ned mens Willem II tager plads i æresdivisionen. Han spillede næsten ikke i de to kampe men måske afgørelsen er relevant for en beslutning om hvad der skal ske.

Hans agentfirma er ikke uvant med at sende spillere til Danmark. De har en spiller i både VB og Viborg (Tim Friedricks). Så der kan måske være noget om det.

Campo forsøger at spekulere i hvad CV skal gøre i transfervinduet.

De mener der er behov for:
1 ny angriber (de foreslår Mikael Uhre!!!)
2 nye midtstoppere
1 ny kantspiller

De forholder sig ikke til forlængelser og spillere retur fra leje.

_____________________________________________________________________________________________________________

I princippet kommer der 3 udlejede spillere tilbage, og så er truppen numerisk komplet, men i praksis er det kun den ene der er potentiale i. Samtidig er der noget dødvægt som skal videre i form af Serra og Mølgaard, samt måske et par talenter som Haugstrup, Kristjansson og Hamza der skal prøve sig af på leje.

Jeg kan ikke helt følge behovet for hele 2 nye midtstoppere, hvis Dalsgaard er klar på en forlængelse, så er der Tingager, Dalsgaard, Jensen-Abbew og Callø til 1 position, det burde være tilstrækkeligt, også med det udvidede program med europæiske kampe. Til gengæld nævner de ikke yderstoppere med et ord, selvom det er her der mest behov for forstærkning. En forlængelse af Eric Kahl, og en spiller mere på den position, der er nævnt et par stykker, med Igor Drapinski og Jan Plug, og så har Stiften nævnt at Casper Højer er tilbage og mingelerer med klub repræsentanter. Så mon ikke der kommer til at ske noget på den position.

Derudover har der været rygter om en ny ung offensiv midtbanespiller fra Holland Robin van Cluijsen, mon ikke han er tænkt på enten Bech’s eller Arnstads position? Og så er der noget mediesnak omkring Alexander Lind, jeg ved ikke hvor konkret det er, men det er nok i hvert fald en position som der bliver scoutet meget intenst på.
Jeg tror ikke man skal regne med Van Cruijsen. Han er et ret stort talent og efterspurgt af større klubber.

Jeg tror ikke man skal regne med Van Cruijsen. Han er et ret stort talent og efterspurgt af større klubber.

Det lyder godt hvis han er et stort talent - så lad os håbe vi får noget ud af anstrengelserne 💪 Han har ikke spillet så meget på det seneste men har vel fået ok med spilletid henover sæsonen - fyldte 20 tidligere i år. Har du set nogen klubber nævnt? Syntes bare der er blevet skrevet flere klubber.

Campo fik lyst til at skrive om det i dag:

Edit: Kan se Twente skulle være interesseret i ham, samt den unge målmand og en midtbanespiller.

Det lyder godt hvis han er et stort talent - så lad os håbe vi får noget ud af anstrengelserne 💪 Han har ikke spillet så meget på det seneste men har vel fået ok med spilletid henover sæsonen - fyldte 20 tidligere i år. Har du set nogen klubber nævnt? Syntes bare der er blevet skrevet flere klubber.

Campo fik lyst til at skrive om det i dag:
Sidste år i Oktober var der en artikel om PSV og Feyenoord, på noget der ligner en Feyenoord side der minder om vores KSDH

Last edited:
Jeg har gået en tidlig morgenturen med hunden med Det Hvide Snit i ørerne og tænkt lidt på Felix Beijmo. Jeg synes virkeligt, at han har været god i sæsonen og en stærk stærk leder. Al ære til ham.

Men hvis man laver en rangliste over alle verdens bedste fodboldspillere, er Felix vel ikke i top 2000 (alene de 20 klubber i PL har vel 500 spillere).

Nu får han så - angiveligt - 10 mio. euro for 4 år i FCK. Det er en sum, der ikke bare sikrer ham for livet. Men hvis han får 80 % af de penge godt investeret, så er det jo en "generational wealth". Han sikrer ikke bare sig selv, men hans kommende børn og børnebørn vil også være privilegerede og blive løftet ind i en overklasse i generationer frem.

Igen - jeg under ham det egentligt, men det er en formue skabt på at være en habil fodboldspiller (men ikke landsholdsspiller eller verdensstjerne) - ikke ved at have brugt mange år på at opbygge en virksomhed, man så sælger for 10 mio euro.

Det synes jeg er crazy.

Jeg forstår sgu godt Beijmo. Alle ville have gjort det samme. Som tidligere nævnt sikrer du dig og din familie resten af livet. Medmindre du fucker op.

Derudover binder fck mange penge i en spiller der vel ikke er garanteret en start 11.

Samtidig frigiver det en plads og mulighed hos os for at det næste kuld kan brænde igennem.

Det er sgu ikke all bad.

Jeg forstår sgu godt Beijmo. Alle ville have gjort det samme. Som tidligere nævnt sikrer du dig og din familie resten af livet. Medmindre du fucker op.

Derudover binder fck mange penge i en spiller der vel ikke er garanteret en start 11.

Samtidig frigiver det en plads og mulighed hos os for at det næste kuld kan brænde igennem.

Det er sgu ikke all bad.
Helt enig. Og iøvrigt har jeg hele tiden ment at en forlængelse med Kahl er vigtigere…men tror der er stor risiko for han også får et for godt tilbud fra anden side. Sådan er mekanismerne.

Jeg har gået en tidlig morgenturen med hunden med Det Hvide Snit i ørerne og tænkt lidt på Felix Beijmo. Jeg synes virkeligt, at han har været god i sæsonen og en stærk stærk leder. Al ære til ham.

Men hvis man laver en rangliste over alle verdens bedste fodboldspillere, er Felix vel ikke i top 2000 (alene de 20 klubber i PL har vel 500 spillere).

Nu får han så - angiveligt - 10 mio. euro for 4 år i FCK. Det er en sum, der ikke bare sikrer ham for livet. Men hvis han får 80 % af de penge godt investeret, så er det jo en "generational wealth". Han sikrer ikke bare sig selv, men hans kommende børn og børnebørn vil også være privilegerede og blive løftet ind i en overklasse.

Igen - jeg under ham det egentligt, men det er en formue skabt på at være en habil fodboldspiller (men ikke landsholdsspiller eller verdensstjerne) - ikke ved at have brugt mange år på at opbygge en virksomhed, man så sælger for 10 mio euro.

Det synes jeg er crazy.
Det er ikke ligegyldigt hvilken branche man er i. Indenfor atletik kan man være verdens 25. bedste til fx kuglestødning og få girokort for at udøve sin sport. Og 3. bedste men stadig kun få til at klare dig mens du er aktiv. Sidder Kipketer med en stor formue og hygger sig et sted?

Troels Henriksen nævnte i sin podcast at Beijmo måske får €1m i sign-on, hvilket svarer til hvad han samlet har tjent i sin tid hos AGF. Det taler også lidt ind i tilfældigheder. Beijmo har måske brugt Farzams podcast til at presse FCK.

Der er også held involveret for os andre. Hvis man lægger mange års trofast og kvalificeret indsats i en virksomhed, får man måske bare et håndtryk. Lægger man den i en anden virksomhed får man måske warranter eller optioner, og bliver virksomheden solgt, er det som at se en shawarma kød-ting på spyd. Der kommer hele tiden nogen og høvler dele af, rådgivere, advokater, banker, ledende medarbejdere osv.

Jeg tror simpelthen ikke på, at Felix Beijmo får 75 mio. kr over fire år i FCK.

Beijmo har naturligvis været i en god forhandlingsposition og har fået et rigtig godt tilbud, men at han skulle få mere end fx. Philip Billing er altså for usandsynligt imø. Jeg tænker, at vi er tættere på det halve. Dermed ikke sagt, at logikken ændres markant. Et tilbud, hvor AGF slet ikke kan være med og Beijmo sikrer sig for livet.

Det er sgu ikke all bad.

Helt enig. Men hold op jeg synes også fck dummer sig. Hvis 10 mil euro er rigtig er det en helt vanvittig overpris.

Beijmo har naturligvis været i en god forhandlingsposition og har fået et rigtig godt tilbud, men at han skulle få mere end fx. Philip Billing er altså for usandsynligt imø.
Det svarer til 5,5 pct. af deres spillerbudget. Det er vel ikke helt usandsynligt, at hvad man må forvente er en profil får det? En god del af den pakke er sandsynligvis sign on fee.

Den samlede pakke for Billing er markant større. En transfersum på 52,5 mio. kr., løn på 16 mio. kr. + (plus bonusser) i fem år og en sign on fee. Det giver ca. eller lige knap det dobbelte af Beijmos pakke.

Beijmo har naturligvis været i en god forhandlingsposition og har fået et rigtig godt tilbud, men at han skulle få mere end fx. Philip Billing er altså for usandsynligt imø. Jeg tænker, at vi er tættere på det halve. Dermed ikke sagt, at logikken ændres markant. Et tilbud, hvor AGF slet ikke kan være med og Beijmo sikrer sig for livet.

Pointen er, at 10 mio euro ikke bare sikrer Felix for livet. Det sikrer nærmest de næste to generationer.

Billing får også 17m om året + bonuser.

I og med du sparer en transfersum vil spilleren selvfølgelig kræve mere.

Rygterne siger alene 7.5-10m dkk i sign on

Det må alligevel være ærgerligt at betale 17 millioner om året for en 29 årig Philip Billing og så ikke blive mester i en sæson, hvor FCK er helt væk fra skiven.

Jeg har den samme mavefornemmelse. Faktisk siger min mavefornemmelse mig, at kontrakten allerede er underskrevet, men at vi bare har afventet, at Serie A blev afsluttet. Men man kan som bekendt ikke stole på mavefornemmelser. Især ikke min.

Mine lidt mere rationelle overvejelser går på følgende:

- Lind var - som du skriver - angiveligt vildt benovet over vores spil i den hjemmekamp
- I samme kamp bytter Hansen og Lind trøje i ren venskabelighed over en vild Hansen redning på et vildt Lind forsøg. Uventet god stemning
- Lind ville gerne hjem til Danmark sidste år. Det er relativt sandsynligt, at han fortsat gerne vil til Danmark
- Lind har sagt farvel til FCN. Ikke på et niveau, hvor han ikke kan sige goddag igen. Men i hvert fald et tak for opholdet, som ikke giver mening, hvis det er en prioritet at spille for FCN næste år
- Jeg tror, FCK fisker efter Wind, og jeg tror, FCM fisker efter Dollberg - og omvendt. De går efter et større navn. Brøndby satser på Ambæk og vil nok supplere med en mere rutineret backup
- Lind slår mig som en spiller, der prioriterer ro omkring sig. I så fald er Brøndby udelukket for ham, tror jeg. Og nok også Tullberg
- Lind slår mig som en spiller, der vægter spillestil ret højt. Jeg tror ikke, han finder Hernings spillestil interessant
- Der er reelle rygter om Lind til AGF og en salgspris på 20 millioner. Det er et greb i lommen for AGF, hvis vi vinder den første runde af CL kvallen (sammenlignet med, hvis vi ender i Conference League). Der vil være alt mulig grund til at have Lind med i de sidste kampe
- Endelig, så har vi endnu ikke offentliggjort en aftale med Mortensen. Så lige nu har vi plads i truppen.

Det er stadig en meget søgt tankerække. Men jeg tror, vi henter Lind, og jeg tror, det er oppe over med en offentliggørelse. Som jeg har skrevet før, skal vi også gerne lukke den, inden FCK og FCM misser deres førstevalg og vi skal til at konkurrere med dem.
Lind vil blive i FCN. "Farvel-beskeden", var til ære for omverdenen (læs: Pisa). Info fra velinformeret kilde. Så vi må nok kigge andre steder.

Det svarer til 5,5 pct. af deres spillerbudget. Det er vel ikke helt usandsynligt, at hvad man må forvente er en profil får det? En god del af den pakke er sandsynligvis sign on fee.

Den samlede pakke for Billing er markant større. En transfersum på 52,5 mio. kr., løn på 16 mio. kr. + (plus bonusser) i fem år og en sign on fee. Det giver ca. eller lige knap det dobbelte af Beijmos pakke.

Men hvor sandsynligt er det, at man vil gøre Beijmo til lønførende i FCK?

FCKs lønstruktur bliver jo helt smadret, hvis de giver Beijmo så meget.

Og indtil videre har ingen medier bragt den lønsum i spil. Det virker mest som fanrygter, som AGF'ere gerne vil have skal være sande, så FCK har lavet en skidt aftale.

Men hvor sandsynligt er det, at man vil gøre Beijmo til lønførende i FCK?

FCKs lønstruktur bliver jo helt smadret, hvis de giver Beijmo så meget.

Og indtil videre har ingen medier bragt den lønsum i spil. Det virker mest som fanrygter, som AGF'ere gerne vil have skal være sande, så FCK har lavet en skidt aftale.
Præcis.

Deer vil stå en hulens masse spillere oppe ved Koppen eller hvem der er chef, hvis det er korrekt. Og tro mig, alle ved hvad alle tjener i den trup.

Lind vil blive i FCN. "Farvel-beskeden", var til ære for omverdenen (læs: Pisa). Info fra velinformeret kilde. Så vi må nok kigge andre steder.
Har han ikke allerede givet dem den besked da han skiftede til FCN

Det kan sagtens værre du har ret, men IMO giver det ikke ret meget mening, at den skulle være til ære for omverdenen

Det vil være en skam. Han lader til at være en af de mest plug and play angribere, man kunne forestille sig. Kender ligaen, passer som spillertype, er dansk. Det bliver svært at matche for CV. Men mon ikke der er en løsning derude, og mon ikke vi allerede har mindst 10 andre angribere på listen, som også vil være ret godt matches. Det er jeg rimelig sikker på.

Latest posts

Back