New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 157K
Transfervindue Sommer 2026
Eric Kahl har skiftet agent - gør man det hvis man er ved at forlænge med sin nuværende klub, eller er det snarere et tegn på at man leder efter muligheder andre steder?

Kan betyde begge dele. Man kan sagtens forestille sig, at han forlænger fx med salgsklausuler, og planlægger et salgt til vinter eller sommer og skifter agent for at lykkes med det. Faktisk tænker jeg, at det er sent at skifte agent, hvis han skal have en ny klub på plads til sæsonstart (medmindre den nye agent allerede har klubben på plads).

Kan betyde begge dele. Man kan sagtens forestille sig, at han forlænger fx med salgsklausuler, og planlægger et salgt til vinter eller sommer og skifter agent for at lykkes med det. Faktisk tænker jeg, at det er sent at skifte agent, hvis han skal have en ny klub på plads til sæsonstart (medmindre den nye agent allerede har klubben på plads).
Han må - alt andet lige - have haft en aftale der var ved at løbe ud, ellers skifter man ikke agent.

Så kan der jo være alt muligt der gør, at man ønsker en ny agent. Klubskifte kan være en ting, salær en anden.

En vinkel kan vel også være, at Kahls gamle agent ikke har kunne finde det skifte, Kahl ønsker sig, men at en ny agent har lovet, at det kan han godt?

Uanset hvad, skal AGF nok til at forhandle med en ny agent, hvis Kahl skal blive i klubben. Så en eventuel ny aftale er nok ikke lige oppe over.
Det der er nok tættere på sandheden. Men jeg tror bare ikke Eric Kahl er så super interessant på transfermarkedet som Beijmo. Det er lang tid siden han har vist noget som back, og det er næppe heller en spiller man vil bruge i det centrale forsvar i 4-mands kæde. Han er reelt kun interessant for klubber der spiller med wingbacks og som leder efter en venstresidet stopper. Hans selling points er alder og sit venstreben, men jeg er sgu ikke helt sikker på at det er nok i forhold til større ligaer eller klubber der er voldsomt meget mere interessante end AGF. Jeg kan naturligvis tage fejl, men det er ikke utænkeligt at det ikke er helt så nemt. Det er jo ikke sikkert at en oprykkerklub er interessant ala det skifte Knudsen i sin tid lavede til Tyskland.

Bare mig eller skulle vi ikke have taget Nikolaj Larsen? Synes han er bedre end den transfer til Vejle og tager fleste dødbolde
Tjoo, men måske man vurderer Hedenstad til at være nogenlunde samme niveau. Hvis vi skal hente en målmand, så skal vi et hak op. I superligaen ser jeg kun Andreas Hansen være interessant og det tror jeg ikke er realistisk med mindre FCN beslutter at nu skal han på bænken til fordel for ham talentet.

Må indrømme, at jeg har svært ved og se hvad vi skulle bruge ham til? En god målmand ja, men om få år så vil vi igen stå med en udskiftning på målmandsposten
Tænkte han ville være et billigt alternativ med 2 års kontrakt imens vi kører næste talent op. Nok bare mig, som har kærlighed til målmænd, der taget dødbolde efter Jesper Hansen perioden

Bare mig eller skulle vi ikke have taget Nikolaj Larsen? Synes han er bedre end den transfer til Vejle og tager fleste dødbolde
Larsen kunne sikkert blive en fin målmand for os, men ikke en der ville løfte os på pladsen. Så der tror jeg alligevel at man har kigget på alderen og tænkt, at vi springer over.

Nu må vi se, hvor Hedenstads niveau er. Fra de træningskampe jeg har set, har der både været spektakulære redninger og desværre også "en Wahlstedt" imellem. Men han virker til at kunne spille med fødderne og det er jo en væsentlig kvalifikation i det spil vi har spillet under JP, så jeg gætter på at vi får set ham i kamp i starten af den nye sæson. Vi tegnede en kort kontrakt med ham, så det bliver en art eksamen for ham.

Tænkte han ville være et billigt alternativ med 2 års kontrakt imens vi kører næste talent op. Nok bare mig, som har kærlighed til målmænd, der taget dødbolde efter Jesper Hansen perioden
Men det var vel det man har tænkt sig i Silkeborg - og som Larsen ikke gad. Han vil være 1. målmand og det forstår jeg godt. Så er det nok lidt lettere med Hansen på bænken og han har jo også forlænget et år.

Nu sidder jeg lige og lejer lidt med truppen til næste sæson og tænker lidt omkring den.

Jeg er stadig ret sikker på at man tilknyttet både Rasmus Carstensen og Sebastian Jørgensen. og lidt forsimplet sat op ser det sådan ud (Skriv endelig hvis jeg har dglemt nogen.
Jeg har ligeledes noteret at Camara og Hamza måske kunne tilknyttes truppen - er der andre der står på sprintg)

1779951894123.webp

Reelt så mangler vi vel "bare" 3 startere såfremt vi gør som jeg forudsiger. 2 forsvarer og så en 9er - hvis man hiver det 2 op. så er vi en trup på 28 mand.
Så er det vel ikke så stor udskiftning - hvis man mener det med talenterne?

Det er klart at andre ud så også skal erstattes, men det er muligt at holde rimeligt sammen på truppen. Desværre bare med nyt forsvar.

OBS. Forlængelser til Kahl eller Dalsgaard vil jo gøre udskiftningen endnu mindre.

Det der er nok tættere på sandheden. Men jeg tror bare ikke Eric Kahl er så super interessant på transfermarkedet som Beijmo. Det er lang tid siden han har vist noget som back, og det er næppe heller en spiller man vil bruge i det centrale forsvar i 4-mands kæde. Han er reelt kun interessant for klubber der spiller med wingbacks og som leder efter en venstresidet stopper. Hans selling points er alder og sit venstreben, men jeg er sgu ikke helt sikker på at det er nok i forhold til større ligaer eller klubber der er voldsomt meget mere interessante end AGF. Jeg kan naturligvis tage fejl, men det er ikke utænkeligt at det ikke er helt så nemt. Det er jo ikke sikkert at en oprykkerklub er interessant ala det skifte Knudsen i sin tid lavede til Tyskland.
med så relativt offensivt som vi spiller med vores yderstoppere, så er der altså ikke langt til en ordinær back. kan ikke huske hvilken expert der sagde det, men vi spiller jo i perioder med 1 forsvarsspiller, fordi vores yderstoppere er omskolede backs der til tider kommer enormt meget med offensivt

Nu sidder jeg lige og lejer lidt med truppen til næste sæson og tænker lidt omkring den.
Jeg kunne godt se Jakob Andersen som direkte erstatning for Beijmo på højre centerback. Jeg synes at han er en virkelig god spiller, især stærk defensivt, men en som måske ikke er helt så dynamisk offensivt, som JP ønsker det. Men jeg er da også spændt på at se, hvor meget Callø har udviklet sig.

Som det ser ud lige nu, skal CV koncentrere sig om at finde en 9'er og en venstrebenet centerforsvarer. Men vi må nok forvente at der kommer nogle salg også, som skaber huller andre steder.

Jeg kunne godt se Jakob Andersen som direkte erstatning for Beijmo på højre centerback. Jeg synes at han er en virkelig god spiller, især stærk defensivt, men en som måske ikke er helt så dynamisk offensivt, som JP ønsker det. Men jeg er da også spændt på at se, hvor meget Callø har udviklet sig.

Som det ser ud lige nu, skal CV koncentrere sig om at finde en 9'er og en venstrebenet centerforsvarer. Men vi må nok forvente at der kommer nogle salg også, som skaber huller andre steder.
Jeg er også spændt på om man vil gribe de europæiske kampe - især hvis vi når et gruppespil - anderledes an end superligakampene. Om man f.eks. vil bruge JA som centerback i superligaen, hvor vi må forventes at dominere på bolden, men som wingback i Europa, med en rendyrket forsvarer som Callø som centerback, hvor vi mod nogle hold må forvente at være mere under pres.

Jeg er også spændt på om man vil gribe de europæiske kampe - især hvis vi når et gruppespil - anderledes an end superligakampene. Om man f.eks. vil bruge JA som centerback i superligaen, hvor vi må forventes at dominere på bolden, men som wingback i Europa, med en rendyrket forsvarer som Callø som centerback, hvor vi mod nogle hold må forvente at være mere under pres.
Det kan i hvert fald være interessant at have alternativer til de enkelte pladser, som ikke byder ind med helt det samme.

Jeg har kloget mig lidt for tipsbladet (Overskriften har de selv fundet på :-) ) Der ligger en del spillere højere end Pedro Ganchas på min personlige ønskeseddel. Men mit kendskab til venstrebenede stoppere er begrænset, så han kunne IMO godt være interessant :-)

Jeg er stadig ret sikker på at man tilknyttet både Rasmus Carstensen og Sebastian Jørgensen. og lidt forsimplet sat op ser det sådan ud (Skriv endelig hvis jeg har dglemt nogen.
Jeg har ligeledes noteret at Camara og Hamza måske kunne tilknyttes truppen - er der andre der står på sprintg)

View attachment 7102

Reelt så mangler vi vel "bare" 3 startere såfremt vi gør som jeg forudsiger. 2 forsvarer og så en 9er - hvis man hiver det 2 op. så er vi en trup på 28 mand.
Så er det vel ikke så stor udskiftning - hvis man mener det med talenterne?

Det er klart at andre ud så også skal erstattes, men det er muligt at holde rimeligt sammen på truppen. Desværre bare med nyt forsvar.

OBS. Forlængelser til Kahl eller Dalsgaard vil jo gøre udskiftningen endnu mindre.

Det er en god oversigt. Den håber jeg, du holder ved lige :)
Det er jo ret tydeligt, at der hellere snart må skrives under med Casper Højer!

Nikolai Poulsen er jeg ikke sikker på, at vi skal forvente meget mere fra, så en ekstra CM vil også være godt.
Og så self vigtigst af alt en spidsangriber.

Latest posts

Back