New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 383K
I BTs fodboldpodcast (det er den, der har taglinen; hvis du gerne vil imponere svigerfar med din viden om Superligaen, men som alligevel ynder kun at tale om FCK, BIF, FCM og Ob) fortæller de, rygter siger, at GFH er ved at lukke for pengestrømmen i Brøndby.
Nu er jeg på ingen måder inde i Brøndbys økonomi, men det er vel både godt og skidt, hvis de smutter?

Godt fordi det skaber endnu mere kaos i en kaotisk klub. Og man må antage at det sætter dem dårligt på kort sigt.

Skidt fordi de virkelig ikke er gode til at drive den klub. Jo længere tid de bliver jo længere tid går der med halvfærdige og dårlige løsning. Derudover kan man frygte at en lokal ejerkreds vil købe klubben og de risikerer at få mere styr på klubben.

Nu er jeg på ingen måder inde i Brøndbys økonomi, men det er vel både godt og skidt, hvis de smutter?

Godt fordi det skaber endnu mere kaos i en kaotisk klub. Og man må antage at det sætter dem dårligt på kort sigt.

Skidt fordi de virkelig ikke er gode til at drive den klub. Jo længere tid de bliver jo længere tid går der med halvfærdige og dårlige løsning. Derudover kan man frygte at en lokal ejerkreds vil købe klubben og de risikerer at få mere styr på klubben.
At lukke for pengestrømmen vil nok i første omgang mere være det de indikerede på et tidspunkt kunne ske hvis ikke der snart kom mere balance i regnskabet. Det vi har snakket om gerne skal ske på et tidspunkt hvis vi skal overhale dem økonomisk. Vi skal så også lige se om det sker først og om det mest bliver lidt stilstand eller ligefrem nedskæring. Umiddelbart kunne det sikkert handle om at de ikke vil skyde en masse penge ind i endnu et reset denne sommer med en ny træner der får lov til at hente en hel masse spillere.

Det vil heller ikke nødvendigvis være bedre for dem, de kunne nok vinde noget med lidt kontinuitet, men det er selvfølgelig problematisk hvis Cooper har fået sammensat en trup som en anden træner heller ikke kan få topresultater ud af. Lidt vil der nok også ske, der kommer en ny sportsdirektør og selv hvis det bliver en mere fornuftig og pragmatisk løsning som Nørgaard på trænerposten, bliver det nok stillet nogle penge til rådighed til at rette op på de værste mangler de identificer.

Skulle de blive solgt ved man selvfølgelig ikke hvad der vil ske, det kan også ende med noget endnu værre. Sidste gang var der formentlig ikke lokale der ville lægge de helt store penge, i så fald tror jeg Jan Bech Andersen havde solgt til dem. Det ligner ikke en mere attraktiv investering lige nu med de store underskud og gælden til Blackrock. Jeg ved ikke hvordan det vil ske i praksis, men måske kan Blackrock lige køre en klassiker og tømme butikken først, så klubben kan sælges med en økonomi i balance, men også udhulet sportsligt.

Edit: glemte lige at de faktisk har ansat ham der Ohnesorge som sportsdirektør. Men når træneren kommer er der nok lidt at handle for. Det kan selvfølgelig også være vi skal se et salg eller to.

Jeg har ikke hørt podcasten, men der er jo også stor forskel på, om de sælger klubben, eller om de beholder den og fortsætter på lavere blus og på en lidt mere bæredygtig måde.

Det sidste vil formentlig være rigtig attraktivt for os, da det jo kan kombinere mindre budget med dårlig klubledelse 😉

Var det ikke de lokale der stod for Interbank projektet? 🤭

Jeg tror ikke der er meget der virker i den klub, uanset om det er med udenlandske eller lokale ejere.

Edit: glemte lige at de faktisk har ansat ham der Ohnesorge som sportsdirektør. Men når træneren kommer er der nok lidt at handle for. Det kan selvfølgelig også være vi skal se et salg eller to.
Er Ohnesorge egentligt ikke tysk for Sorgløs - fedt navn til en sportsdirektør i Brøndby, og også en yderst brugbar kompetence i den position.

I BTs fodboldpodcast (det er den, der har taglinen; hvis du gerne vil imponere svigerfar med din viden om Superligaen, men som alligevel ynder kun at tale om FCK, BIF, FCM og Ob) fortæller de, rygter siger, at GFH er ved at lukke for pengestrømmen i Brøndby.
Det er podcasten selv, der starter rygtet. Ved at ansatte Sorgenfri slipper GFH måske billigere, end hvis de skulle hyre en ekstern, hvorved BT spekulere i, at GFH måske er ved at skrue ned for pengestrømmen. Rimeligt søgt.

Jeg tror det værste der kunne ske for os på den korte bane er, at de bliver solgt. Så kommer der en ny køber der lader dem bruge 75-100 millioner hver sæson.

På den lange - meget lange - bane tror jeg måske det er det bedste for dem, at man arbejder hen mod en mere sund klub. Masterclass er bare blandt de allerbedste steder for talenter i Danmark. Der er så mange gode spillere.

Bygge holdet op om Villadsen, Ibsen, Binks, Canut, Køhlert, Jensen, Wass, Divkovic, Frøkjær, Poulsen, Ambæk, Vallys, Bundgaard og Fokuda.

Komme af med Slisz, Pentz og Tahirovic pga deres landshold. Skabe noget ro.

Finde en 2-3 mere fra Masterclass. Måske beholde lidt af dem man ikke helt kan sælge, f.eks Klaiber, Lauritsen m.fl. og skabe et rigtig Brøndby hold. Finde 1-2 spillere hver sæson fra U19 og 1-2 udefra. Snart skal Lindstrøm, Frendrup osv hjem igen, og så kan man dér toppe holdet med en Brøndby DNA.

Det sker heldigvis ikke

Jeg tror det værste der kunne ske for os på den korte bane er, at de bliver solgt. Så kommer der en ny køber der lader dem bruge 75-100 millioner hver sæson.

På den lange - meget lange - bane tror jeg måske det er det bedste for dem, at man arbejder hen mod en mere sund klub. Masterclass er bare blandt de allerbedste steder for talenter i Danmark. Der er så mange gode spillere.

Bygge holdet op om Villadsen, Ibsen, Binks, Canut, Køhlert, Jensen, Wass, Divkovic, Frøkjær, Poulsen, Ambæk, Vallys, Bundgaard og Fokuda.

Komme af med Slisz, Pentz og Tahirovic pga deres landshold. Skabe noget ro.

Finde en 2-3 mere fra Masterclass. Måske beholde lidt af dem man ikke helt kan sælge, f.eks Klaiber, Lauritsen m.fl. og skabe et rigtig Brøndby hold. Finde 1-2 spillere hver sæson fra U19 og 1-2 udefra. Snart skal Lindstrøm, Frendrup osv hjem igen, og så kan man dér toppe holdet med en Brøndby DNA.

Det sker heldigvis ikke
Det er fordelen ved Sorgløs - det kan han ikke se noget perspektiv i - det er meget bedre at leje en masse nye spillere, som man ikke har råd til at købe, og så se om ikke man kan få det til at fungere.

Latest posts

Back