New posts

Klubbens stab

• Thread starter Thread starter aight
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 410
  • Views Views: Views 34K
Klubbens stab
Hvem hentede vi som erstatning, da Kahl ikke fungerede på venstre back? Hvilken etableret spiller hentede vi til at supplere Badji og Gyamfi i foråret? Hvilken VWB hentede vi til at supplere Links i sommers i stedet for Bach?

Hvornår har vi sidst hentet et dyrt talent, konstateret at han ikke var klar endnu og så hentet en profileret erstatning?

Måske skal jeg også tydeliggøre. Når jeg siger, vi ikke har råd, så handler det ikke om, hvad jeg syntes eller hvad du syntes. Jeg er interesseret i, hvordan vi har ageret hidtil, og hvad klubbens transferhistorik fortæller om, hvad vi har råd til.
Vi har pt Haugen, Serra, Mortensen, Bech, Gyamfi og Badji på kontrakt til de 2 angrebspladser. Der er cirka 25-30 millioner kroner.

Vi hentede Klaesson da Wahlstedt blev skadet. Han har været udtaget til det norske landshold.

Nej. Du skriver vi ikke har råd. Jeg skriver kassen er mere fuld end nogensinde.

Man vælger ikke at have råd.

I forsvaret skrev man med Dalsgaard, den spiller med fleste landskampe i truppen, da det så ud til Mølgaard var skadet i yderligere 6 måneder.

Hverken Mølgaard eller Dalsgaard var dyre transfers.

Lad os endelig kalde det ‘vælge ikke at have råd’. Det er semantik for mig.

Vi har pt Haugen, Serra, Mortensen, Bech, Gyamfi og Badji på kontrakt til de 2 angrebspladser. Der er cirka 25-30 millioner kroner.

Vi hentede Klaesson da Wahlstedt blev skadet. Han har været udtaget til det norske landshold.

Altså dit eksempel er en klubløs reservekeeper på en et-årig kontrakt?

Haugen og Serra skulle lejes ud, inden vi kunne hente Gyamfi og Badji. Det er præcis pointen.

Hverken Mølgaard eller Dalsgaard var dyre transfers.

Lad os endelig kalde det ‘vælge ikke at have råd’. Det er semantik for mig.
Mit gæt er, at Dalsgaard er blandt de 5 bedst lønnede. Hvad han sign-on var har jeg ingen ide om.

Min pointe er, at hvis man vil og ser et behov, så kan man godt dække sig af med dyre spillere. Klaesson, Dalsgaaard og 6 angribere på kontrakt.

At man ikke ville have hentet Badji, hvis man ikke havde lejet Serra ud først og forventede også at udleje Haugen.
Jeg er forvirret. Beklager.

Men du skriver

“Haugen og Serra skulle lejes ud, inden vi kunne hente Gyamfi og Badji. Det er præcis pointen.”

Kan du ikke præcisere pointen, for jeg forstår den ærlig talt ikke, da Gyamfi blev hentet før Haugen og Serra blev lejet ud

Jeg synes AGF er alt alt alt for polstrede lige nu. Priserne på spillere stiger generelt meget mere end det AGF kan forrente Egenkapitalen med. Egenkapitalen bliver mindre og mindre værd for hvert år.

Når det er sagt, så tror jeg helt bestemt ikke, at AGF først satser når man er etableret eller kommet ind på stadion. Man vil åbne med et brag. Der vil - med meget stor sandsynlighed- være udsolgt det første halve år alene på nyheden om stadion. Man skal komme videre på det momentum.

Der er en gang på 100 år, at man kan åbne Danmarks fedeste stadion. Brøndby og Parken er de eneste der er større, men trænger begge til en overhaling. Man kan for alvor satse der. Man skal ikke vente.

Den dag man åbner, skal man være rigtig konkurrencedygtige. Man skal spille et fedt sted. Have en god trup. Noget der kan få en Vallys (tænkt eksempel) til at tænke, hvorfor vælge Brøndby når nu AGF også er interesseret.

Man åbnede Royal Arena med 4 udsolgte koncerter med Metallica. Ikke 4 gange Nikolaj og Piloterne.

Spillerne skal føle de er usårlige på hjemmebane i det øjeblik det nye stadion er klar.
Det er svært at vide uden rigtig at vide hvordan deres beregninger er og hvad de forventer. De kommer fra en situation hvor de skulle være forsigtige og sorte tal på bundlinjen var et vigtigt mål i sig selv, men de sidder næppe heller på pengene for sjov skyld. Som sagt tror jeg de vil have en åbningsdato for det nye stadion de føler sig sikre på, før de for alvor skruer op. Det betyder ikke at det står stille i mellemtiden, man følger nok en nogenlunde støt kurve. Et andet aspekt kunne være at bevise lidt flere gange at man kan sælge for store beløb før man vil indregne et meget større underskud før spillersalg. Muligheden for at lave de salg er så også influeret af investeringer, men man har jo investeret en del i talentafdelingen, som tager lidt at slå igennem, og så mangler nogle af indkøbene at vise at det giver mening at skrue rigtig op. Man vil måske være sikker på at man er i stand til med en god sandsynlighed at ramme rigtigt inden man siger at man bare kan købe et par spillere til 20 mio. CV skal dog under alle omstændigheder nok have fået at vide at der nogle penge til at adressere nogle huller og der kommer selvfølgelig også til at være afgange senest i næste vindue.

Jeg er forvirret. Beklager.

Men du skriver

“Haugen og Serra skulle lejes ud, inden vi kunne hente Gyamfi og Badji. Det er præcis pointen.”

Kan du ikke præcisere pointen, for jeg forstår den ærlig talt ikke, da Gyamfi blev hentet før Haugen og Serra blev lejet ud

Du er ikke forvirret. Jeg har modereret den oprindelige pointe til, at man først hentede Badji, da man havde afhændet Serra og var kommet til den konklusion, at Haugen skulle videre. Den oprindelige pointe var en anelse forhastet. Men pointen er stadig, at der skulle angribere ud, for at der kunne komme angribere ind.

Du er ikke forvirret. Jeg har modereret den oprindelige pointe til, at man først hentede Badji, da man havde afhændet Serra og var kommet til den konklusion, at Haugen skulle videre. Den oprindelige pointe var en anelse forhastet. Men pointen er stadig, at der skulle angribere ud, for at der kunne komme angribere ind.
I det interview med Hansas træner forleden, afslørede han jo også at AGF først ville slippe Haugen, da de havde fået Badji. Selvom det er mere en numerisk diskussion omkring antal af spillere til pladser, så er din pointe omkring økonomien stadig valid. Uanset om det er hønen eller ægget der kom først. Det er positivt Haugen har en varm bejler, men den FEM årlige kontrakt Serra har, bliver en katastrofe for dem. Svært at se dem komme af med den byrde.

I det interview med Hansas træner forleden, afslørede han jo også at AGF først ville slippe Haugen, da de havde fået Badji. Selvom det er mere en numerisk diskussion omkring antal af spillere til pladser, så er din pointe omkring økonomien stadig valid. Uanset om det er hønen eller ægget der kom først. Det er positivt Haugen har en varm bejler, men den FEM årlige kontrakt Serra har, bliver en katastrofe for dem. Svært at se dem komme af med den byrde.
Det var nu "kun" en fire-årig kontrakt Serra fik i 2023, så vidt jeg kan se. Stadig en katastrofe dog.

Det var nu "kun" en fire-årig kontrakt Serra fik i 2023, så vidt jeg kan se. Stadig en katastrofe dog.
Uden jeg er sikker, så lader det til, at Serra har mentale issues.
Tænker klubben HAR gjort alt, hvad står i deres magt for at få ham på ret køl, men skulle man overveje et godt og grundigt psyko-terapeutisk forløb?

Uden jeg er sikker, så lader det til, at Serra har mentale issues.
Tænker klubben HAR gjort alt, hvad står i deres magt for at få ham på ret køl, men skulle man overveje et godt og grundigt psyko-terapeutisk forløb?
Har du noget viden som begrunder din mistanke?
Du kan jo sagtens have ret, men med alt mulig respekt vil jeg godt opponere mod at sætte et mærkat som “mentale issue” mental sygdom på en spiller/menneske medmindre det kan bakkes op af noget konkret.
Det er blevet sådan en Forums-sandhed, at Serra problemer er mentale.
Jeg synes ikke det er ordentligt medmindre det et på en legitim baggrund.
Skrevet med den størst mulige respekt

Har du noget viden som begrunder din mistanke?
Du kan jo sagtens have ret, men med alt mulig respekt vil jeg godt opponere mod at sætte et mærkat som “mentale issue” mental sygdom på en spiller/menneske medmindre det kan bakkes op af noget konkret.
Det er blevet sådan en Forums-sandhed, at Serra problemer er mentale.
Jeg synes ikke det er ordentligt medmindre det et på en legitim baggrund.
Skrevet med den størst mulige respekt
Fair point - beklager, hvis jeg har udtryk mig nedladende/forudindtaget.
Jeg skriver egentlig blot, hvad jeg tænker KAN være en plausibel forklaring på hans manglende performance og tilstedeværelse, da han flere gange er meldt fit.

Jeg har den dybeste respekt for mental usundhed og sygdomme - det vil jeg gerne slå fast.

Jeg ved ikke om der er nogen, som har skrevet det tidligere, men et aspekt i ansættelsen af CV er også hans mangeårige samarbejde med Steen Nedergaard i FCN. De kom begge til klubben i 2014, og arbejdede derefter sammen som Chief Scout og Sportsdirektør meget ala deres stillinger i GF. Det kunne være fedt, hvis det kan fremskynde processen, da de nok begge er bekendte med de samme metoder, når det kommer til scouting og køb af spillere.

Jeg ved ikke om der er nogen, som har skrevet det tidligere, men et aspekt i ansættelsen af CV er også han mangeårige samarbejde med Steen Nedergaard i FCN. De kom begge til klubben i 2014, og arbejde derefter sammen som Chief Scout og Sportsdirektør meget ala deres stillinger i GF. Det kunne være fedt, hvis det kan fremskynde processen, da de nok begge er bekendte med de samme metoder, når det kommer til scouting og køb af spillere.
Det tæller virkelig meget op, at de har arbejdet så meget sammen, trods alt. Ingen tvivl om det. De kan måske bedre drage paraleller til spillere de har hentet eller afvist før i tiden.

Når det kommer til metode, så har jeg et par tidligere holdkammerater der begge arbejder i fodboldindustrien, og over de sidste 10 år - specielt de sidste 5 år, er scouting sat så meget i system, at man som scout kan skifte fra den ene klub til den anden, og bidrage ret hurtigt. Specielt jo længere nede man er i scouting hierakiet.

Det skyldes, bl.a. det antal af frivillige scouts AGF og alle mulige andre klubber har, men også de værktøjer det bruger.

Hvis man ser på typer som Bisseck, som Noah Holm anbefalede eller da Ove Pedersen fandt Ousmane Diao, så tror jeg nærmest det er mere undtagelsen end reglen. Arbejdet bliver mere og mere systematisk, og det bliver yngre og yngre. De videoscouts der er rundt omkring i f.eks. AGF og andre klubber bruges til at systematisere scouting fra meget unge hold, og lavere rækker. Således de scouts der arbejder fuldtid i f.eks. (Tom Sjøberg f.eks) ved præcis hvem han skal kigge på, og hvilke spidskompetencer.

Det der med, at man går "blind" ud til en kamp i 2. divsion og kigger, eller for den sags skyld U13, det tror jeg simpelthen ikke på sker i Superligaen længere. Desværre

Latest posts

Back