New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 174K
Cykling
Remco er nøglen i første uge. Han kommer til start med pistolerne trukket fire kilo lettere end normalt. Jeg tror sgu, han napper et podie. Jonas skal være vaks.

Seixas tror jeg ikke længere på.

Imø vil det være klogt af dem at satse på etaper og eventuelt bjergtrøjen, men det er nok en naiv tanke, nu de rent faktisk har taget ham med til Touren.

Jeg haaber virkelig Sexias er ligaglad med de andre favoritter og bare koerer paa, men jeg har svaert ved at forestille mig at han er en reel trussel i den 3 uge.
Remco tror jeg, laver ravage i den forste del af loebet, for saa at blive sat lidt hver dag i bjergene, indtil han bliver Remco-Sur.

Tror langt mere på Lipowich... Han er min nummer 3 i årets Tour

Jeg ser Toro som største trussel mod Vingegaard, ikke fordi han vinder - det kan kun ske hvis Pogacar udgår - men fordi jeg tror, UAE vil spille ham ud tidligt for at mørne Visma inden den 3. uge.

Sexias tror jeg heller ikke på. Jeg tror ikke og vil være næsten naturstridigt, at han er holdbar over 3 uger i et Tour felt som vel ikke er set stærkere i årevis.

Pogacar: *****
Vingegaard: ****
Evenepoel: ***
Sexias: **
Toro: *
Ayoso: *
Lipowitz: *

Jeg ser Toro som største trussel mod Vingegaard, ikke fordi han vinder - det kan kun ske hvis Pogacar udgår - men fordi jeg tror, UAE vil spille ham ud tidligt for at mørne Visma inden den 3. uge.
Enig i at det kan sætte Vignegaard under hårdt pres, hvis UAE spiller ham ud på den måde. Det er bare ikke det de har gjort i de løb, hvor de begge har været med - der har del Toro været klassisk løjtnant, der satte den sidste forcering inden Pogacar angreb.

Og ligesom jeg ikke tror Remco er blevet klogere taktisk, tror jeg heller ikke sportsdirektørerne hos UAE er.

Mads P bliver også udfordret i jagten på den grønne trøje, efter de har ændret point systemet.

Som jeg forstår holdtidskørslen er det første mand der gælder og ikke nr 3 som tidligere. Har ikke set på etapen og om det burde gøre en forskel.

Mads P bliver også udfordret i jagten på den grønne trøje, efter de har ændret point systemet.

Som jeg forstår holdtidskørslen er det første mand der gælder og ikke nr 3 som tidligere. Har ikke set på etapen og om det burde gøre en forskel.

Korrekt at de kører efter det nye TTT format.
Man kører individuelle tider, men "holdets" tid er første mand. Man kan altså skyde sin stjerne afsted. I Barcelona er den relativt flad indtil to mindre bakker til sidst, hvor man kan bruge motorene i det første falde, og så kører til på bakken, hvor man kan have 2-3 mand med over med sin kaptajn, og så fyrer ham af op til mål på bakken.
En lille fordel til en med et godt Kick (læs. Pogacar). som kan tage nogle sekunder eller 10 på siste bakke.
Sidste bakke er Cote de du Stade Olympique (700 m, 7,9%)

Korrekt at de kører efter det nye TTT format.
Man kører individuelle tider, men "holdets" tid er første mand. Man kan altså skyde sin stjerne afsted. I Barcelona er den relativt flad indtil to mindre bakker til sidst, hvor man kan bruge motorene i det første falde, og så kører til på bakken, hvor man kan have 2-3 mand med over med sin kaptajn, og så fyrer ham af op til mål på bakken.
En lille fordel til en med et godt Kick (læs. Pogacar). som kan tage nogle sekunder eller 10 på siste bakke.
Sidste bakke er Cote de du Stade Olympique (700 m, 7,9%)
Bliver allerede der spændende om Del Toro kører sig ud for at levere Pogacar eller om de i stedet følges ad. Kommer til at give en rimeligt god indikation på hvordan UAE vil bruge Del Toro resten af løbet.

Jeg ser ikke nogen true Vingegaard ift. 2. pladsen. Alt hvad vi har set, indikerer, at han er et niveau over alle andre pånær Pogcar. Vingegards helt store styrke har alle dage været hans restitution, den tror jeg ikke, nogen af de andre kan matche. Mere konkret:

Del Toro: Han har ikke niveauet til at matche Vingegaard. Desuden tror jeg ikke et sekund på, at UAE spiller ham ud. Pogacar har ikke lyst til at havne i en situation, hvor han ikke kan køre aggressivt efter sejren, fordi Del Toro har trøjen.

Evenepoel: Han har aldrig været i nærheden af at være god nok opad. Og så er han vel at betegne som en taktisk amøbe. Jeg vil blive meget overrasket, hvis han er i nærheden 2. pladsen.

Seixas: Helt klar bedste bud på en udfordrer til de to store. Men han har aldrig kørt en GT før. Han skal være noget helt specielt, hvis han kan køre med om de to øverste pladser uden den erfaring.

Ayoso; Lipowitz: Der er intet, der indikerer, at de skulle være konkurrencedygtige.

Jeg spår følgende klassement:

1. Vingegaard (det er hjertet, der taler)
2. Pogacar
3. Seixas
4. Del Toro
5. Lipowitz
6. Ayoso
7. Evenepoel

Jeg ser ikke nogen true Vingegaard ift. 2. pladsen. Alt hvad vi har set, indikerer, at han er et niveau over alle andre pånær Pogcar. Vingegards helt store styrke har alle dage været hans restitution, den tror jeg ikke, nogen af de andre kan matche. Mere konkret:

Del Toro: Han har ikke niveauet til at matche Vingegaard. Desuden tror jeg ikke et sekund på, at UAE spiller ham ud. Pogacar har ikke lyst til at havne i en situation, hvor han ikke kan køre aggressivt efter sejren, fordi Del Toro har trøjen.

Evenepoel: Han har aldrig været i nærheden af at være god nok opad. Og så er han vel at betegne som en taktisk amøbe. Jeg vil blive meget overrasket, hvis han er i nærheden 2. pladsen.

Seixas: Helt klar bedste bud på en udfordrer til de to store. Men han har aldrig kørt en GT før. Han skal være noget helt specielt, hvis han kan køre med om de to øverste pladser uden den erfaring.

Ayoso; Lipowitz: Der er intet, der indikerer, at de skulle være konkurrencedygtige.

Jeg spår følgende klassement:

1. Vingegaard (det er hjertet, der taler)
2. Pogacar
3. Seixas
4. Del Toro
5. Lipowitz
6. Ayoso
7. Evenepoel

Så tager jeg

1. Pogacar
2. Vingegaard
3. Lipowich
4. Seixas
5. Del Toro
6. Ayoso
7-10 Johannesen, Pidcock, Skjeldmose, Martinez

30+ Evenepoel

View attachment 7360
Zipowitz Lipowitz er et rigtig godt bud på nederste trin. Jeg tror som sagt rigtig meget på Remco, men jeg anerkender også, at han skal komme med et nyt niveau, hvis det skal ske.

Det bliver fandme spændende! 🤩

Jeg syntes han har set ud til at have lagt et niveau på i år. Han har en stor motor og bliver kun bedre i 3 uge. Han fik dog klø af Seixas i Baskerlandet, men har også større styrke i de høje bjerge.

Spændede Tour i år i hvert fald. Der er vel 7-8 ryttere der realistisk kan tro på at kører på podiet

Last edited:
Ja, men for hver gang han bleger det, kan man ikke teste hårene for doping, som ellers er det væv, som senest mister dokumentation for diverse indholdsstoffer.
Uden at ville forholde mig til spekulationen husker jeg tydeligt, hvordan hele Festina mødte op afblegede i 1998. Det var ulækkert. Træls periode.

Ja, men for hver gang han bleger det, kan man ikke teste hårene for doping, som ellers er det væv, som senest mister dokumentation for diverse indholdsstoffer.
Uden at ville forholde mig til spekulationen, husker jeg tydeligt, hvordan hele Festina mødte op afblegede i 1998. Det var ulækkert. Træls periode.

Uden at ville spekulere yderligere i spekulationen (jeg prøver virkeligt at lade være), så er det altså et aparte valg for den mest dominerende cykelrytter i nyere tid at afblege sit hår, hvis det oprigtigt forholder sig, som @Odonten skriver:oops:

Last edited:
Uden at ville spekulere yderligere i spekulationen (jeg prøver virkeligt at lade være), så er det altså et aparte valg for den mest dominerende cykelrytter i nyere tid at afblege sit hår, hvis det oprigtigt forholder sig, som @Odonten skriver:oops:
Det er i hvert fald noget, der åbner for spekulation, og dermed kunne det være undgået. Det kunne jo blot være et fashion statement, men jeg forstår, hvis man ikke køber den.

Edit:

Hvis jeg skal lege Djævlens advokat, kunne man godt tænke, at det fra Pogis side er et statement om, hvor urørlig han er.

Tænk Armstrong, der lyner munden til efter at have bøllet den stakkels italiener, som vovede at pippe om doping. Uden yderligere sammenligning.

Mig bekendt har man aldrig brugt hårprøver til at teste for doping. Det er blod og urin. Så beklager, med mindre i kan finde noget evidens for at antidoping myndighederne tager hårprøver så vil jeg altså kalde bullshit på den teori.

Mig bekendt har man aldrig brugt hårprøver til at teste for doping. Det er blod og urin. Så beklager, med mindre i kan finde noget evidens for at antidoping myndighederne tager hårprøver så vil jeg altså kalde bullshit på den teori.
Det er ikke en bullshit teori.
Det er fakta, at DNA kan spores længst tid i håret, men afblegning ødelægger det.

Om der er noget mht. antidoping og brug heraf, det ved jeg ikke, men der er ikke. Over hokus pokus i det.

Jeg er ret sikker på, jeg også har luftet denne tidligere fra min mekaniker, som er tidligere Pro-rytter i udlandet.
Mange tidligere ryttere tænker Festina-tanken om og om igen, beretter han.

Det er ikke en bullshit teori.
Det er fakta, at DNA kan spores længst tid i håret, men afblegning ødelægger det.

Om der er noget mht. antidoping og brug heraf, det ved jeg ikke, men der er ikke. Over hokus pokus i det.

Jeg er ret sikker på, jeg også har luftet denne tidligere fra min mekaniker, som er tidligere Pro-rytter i udlandet.
Mange tidligere ryttere tænker Festina-tanken om og om igen, beretter han.
Jeg er helt med på at du kan spore stoffer osv. i håret i mange måneder efter. Men har altså aldrig hørt at det er brugt i dopingsammenhænge.

Og ellers kan man jo bare lave en Britney og barbere sig skaldet. Det er der jo også en del ryttere der gør fra tid til anden🤷🏼‍♂️

Latest posts

Back