Cykling
Jeg er helt med på at du kan spore stoffer osv. i håret i mange måneder efter. Men har altså aldrig hørt at det er brugt i dopingsammenhænge.
Og ellers kan man jo bare lave en Britney og barbere sig skaldet. Det er der jo også en del ryttere der gør fra tid til anden![]()
En hurtig googling og googles AI fortæller mig, af det er en reel måde, der testes på, men at det bruges som en supplementær test metode af en række årsager - herunder, at man ikke kan bruge det til at teste for EPO gennem metoden, samt at afblegning af håret kan sløre prøver.
Jeg aner intet om det. Og min hensigt var egentlig ikke at spekulere i, om Pogacar snyder. Touren er jo ikke engang startet endnu
Men det er da iøjnefaldende, at Pogacar render rundt med afbleget hår, når det tager fem minutter at google sig til, at netop det er en metode til at sløre doping.
Det er i hvert fald en vild ting at gøre som en hyldest til Eminem (som vist er den officielle grund til, at håret er afbleget).
Det er lang tid, hans hyldest varer. Og det er i sig selv iøjnefaldende, at en så gigantisk stjerne er ude i så lang en hyldest af en musiker. Det ser man ikke hver dag.
Der havde jeg personligt nok prioriteret at vække lidt mindre opsigt og så finde en anden måde at hylde eminem på.