Jeg ved ikke om der er nogen, som har skrevet det tidligere, men et aspekt i ansættelsen af CV er også han mangeårige samarbejde med Steen Nedergaard i FCN. De kom begge til klubben i 2014, og arbejde derefter sammen som Chief Scout og Sportsdirektør meget ala deres stillinger i GF. Det kunne være fedt, hvis det kan fremskynde processen, da de nok begge er bekendte med de samme metoder, når det kommer til scouting og køb af spillere.
Det tæller virkelig meget op, at de har arbejdet så meget sammen, trods alt. Ingen tvivl om det. De kan måske bedre drage paraleller til spillere de har hentet eller afvist før i tiden.
Når det kommer til metode, så har jeg et par tidligere holdkammerater der begge arbejder i fodboldindustrien, og over de sidste 10 år - specielt de sidste 5 år, er scouting sat så meget i system, at man som scout kan skifte fra den ene klub til den anden, og bidrage ret hurtigt. Specielt jo længere nede man er i scouting hierakiet.
Det skyldes, bl.a. det antal af frivillige scouts AGF og alle mulige andre klubber har, men også de værktøjer det bruger.
Hvis man ser på typer som Bisseck, som Noah Holm anbefalede eller da Ove Pedersen fandt Ousmane Diao, så tror jeg nærmest det er mere undtagelsen end reglen. Arbejdet bliver mere og mere systematisk, og det bliver yngre og yngre. De videoscouts der er rundt omkring i f.eks. AGF og andre klubber bruges til at systematisere scouting fra meget unge hold, og lavere rækker. Således de scouts der arbejder fuldtid i f.eks. (Tom Sjøberg f.eks) ved præcis hvem han skal kigge på, og hvilke spidskompetencer.
Det der med, at man går "blind" ud til en kamp i 2. divsion og kigger, eller for den sags skyld U13, det tror jeg simpelthen ikke på sker i Superligaen længere. Desværre