New posts

Klubbens stab

• Thread starter Thread starter aight
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 410
  • Views Views: Views 34K
En chefscout er ikke en nyhed for andre end idioter som os der bruger for tid på vores klub. Jeg bruger ALT for meget tid på fodbold, og jeg kan ikke navnet på eneste chefscout i anden klub i superligaen.

Jeg er nu også interesseret i bevæggrunden, da han var karakteriseret som et scoop.
Jeg kan ikke lige gennemskue din pointe, men ud fra et nyhedsperspektiv er der forskellige segmenter fra samme platform. Få nyheder er rettet mod et nationalt publikum.

Da man i sin tid ansatte ham, var det en nyhed på forsiden.

Dengang har klubben set det som en god fortælling, mens man slet ikke har omtalt stoppet, som åbenbart først kommer frem en måneds tid efter.

Ergo er det ikke en god fortælling, at han er stoppet, og derfor er det også dramatisk. Man kunne jo uden besvær have skrevet en kort nyhed a la "Chefscout stopper, tak for indsatsen, held og lykke".

I stedet spekuleres der nu i stedet. Jeg synes ikke godt om håndteringen eller måske rettere manglen på samme.

I stedet spekuleres der nu i stedet. Jeg synes ikke godt om håndteringen eller måske rettere manglen på samme.
Man kan sige at der kan være noget alvorligt hvor man foretrækker at der spekuleres i hvad det er frem for at man faktisk afslører det, men den slags har det med at komme frem alligevel. Er der intet dramatisk er det lidt underligt ikke at sige noget som helst. Det kan jo godt være de ikke synes det er en stilling der er stor nok til at det berettiger en nyhed, men som du siger, det gjorde ansættelsen og de burde vel vide at fansene begynder at spekulere. Den egentlige grund kan være noget man ikke vil fortælle, fx noget personligt, men så må man vel sige fx at man omstrukturerer eller at han søger nye udfordringer.

Man kan sige at der kan være noget alvorligt hvor man foretrækker at der spekuleres i hvad det er frem for at man faktisk afslører det, men den slags har det med at komme frem alligevel. Er der intet dramatisk er det lidt underligt ikke at sige noget som helst. Det kan jo godt være de ikke synes det er en stilling der er stor nok til at det berettiger en nyhed, men som du siger, det gjorde ansættelsen og de burde vel vide at fansene begynder at spekulere. Den egentlige grund kan være noget man ikke vil fortælle, fx noget personligt, men så må man vel sige fx at man omstrukturerer eller at han søger nye udfordringer.
Man kan konstatere, at Nedergaard var ude inden CV tiltrådte, så det er ikke en direkte fyring fra den nye sportsdirektør. Men der har jo givet været drøftelser med CV i et stykke tid, formentlig lige siden fyringen i Brøndby og man må næsten forvente at man har diskuteret chef-scouten med CV. Og selvfølgelig også med SIB.

Må også indrømme jeg forstod ikke den indledende hype over SN ansættelse i sin tid. Hvordan kan så mange almindelig fans vide hvad scouting er for en størrelse og måske hvad SNs evne som scout, der gjorde flere fans nærmest så ham som en Messias?
Jeg tror egentlig lidt, som du siger det var navnet, og så tror jeg scouting har forandret sig. En chefscout i gamle dage så vel alle aktuelle spilere flere gange. Nu tror jeg nærmer han leder alle de scouts der er.

Mon ikke det mest var fordi SN kom fra FCN? Jeg ved så i virkeligheden ikke, hvor meget SN var inde over rekrutteringen fra Right to Dream. Der er jo nok mange inde over i det projekt, inden de bedste spillere sendes videre til FCN. I hvert fald en meget anderledes scouting-opgave end den han har haft i AGF de seneste 1½ år.

Fedt interview med JN, der også bidrager til min tilfredshed som abonnent, nu hvor jeg har investeret 79 kr for at læse hver dag om træningslejr:-)
JN fortæller, at han er positiv over alt det der sker på een gang i AGF: Vejlby, Akademi på Fredensvang, Uganda-akademi, nyt stadion.... han er glad for økonomien, siger de vil investere (og allerede gør) endnu mere i spillertruppen, de vil være i top 3 hvert år, og allerhelst indhente de forreste - men at det må vente til det nye stadion giver et kæmpe boost når det er klar.

Fedt interview med JN, der også bidrager til min tilfredshed som abonnent, nu hvor jeg har investeret 79 kr for at læse hver dag om træningslejr:-)
JN fortæller, at han er positiv over alt det der sker på een gang i AGF: Vejlby, Akademi på Fredensvang, Uganda-akademi, nyt stadion.... han er glad for økonomien, siger de vil investere (og allerede gør) endnu mere i spillertruppen, de vil være i top 3 hvert år, og allerhelst indhente de forreste - men at det må vente til det nye stadion giver et kæmpe boost når det er klar.
Jeg synes, det er en katastrofe, at han sviner kommunen til i det interview. Det gør ikke noget godt for os.

Hvad siger han?

Normalt ville jeg også anbefale at undlade den slags - der skal virkelig være gode argumenter for at føre den slags i medierne.
- Og så er det bare blevet meget dyrere at bygge i det hele taget, når kommunen skal ind over, fordi det er så bureaukratisk. Det er jo konsulenter til højre og venstre. Og hvis en konsulent ikke er dygtig nok, ansætter de jo bare endnu flere konsulenter. Det er rigtig mange ting på det infrastrukturelle, der gør det dyrere.

- Og så er det bare blevet meget dyrere at bygge i det hele taget, når kommunen skal ind over, fordi det er så bureaukratisk. Det er jo konsulenter til højre og venstre. Og hvis en konsulent ikke er dygtig nok, ansætter de jo bare endnu flere konsulenter. Det er rigtig mange ting på det infrastrukturelle, der gør det dyrere.
Men i bund og grund ... Er det vel sandt, det han siger?

Men hvor ligger skellet. Selvom alle ved kommunen er nogle spader, så bliver historien jo at det tilgodeser den private virksomhed AGF. Det er fint at beskytte klubbens image nu, der er jo skrevet under :)

Det fører ikke noget godt med at sige det. Tværtimod. Og hvis man ikke har noget at vinde ved en udtalelse, er der ingen grund til at åbne kæften. Deraf min tidligere kommentar.

JN og andre fra AGF har formentlig snakket direkte med de fleste af de afgørende politikere og andre i kommunen, både ifm stadion og tidligere ifm forpagtning osv, og jeg tror trods alt ikke de er så tyndhudede at det så undermineres af at JN synes beslutningsprocessen ikke er så nem og at der er for mange konsulenter i det kommunale system. Jeg tror ikke man behøver tillægge den bemærkning så megen betydning og det er jo velkendt det er anderledes i det offentlige end i det private - også af gode grunde sådan set.

Latest posts

Back