New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 129K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Gomez glider helt åbenlyst på skøjtebanen og trækker, såvidt jeg husker, benet delvist til sig, så anslaget på Bech bliver mildt.
Kan det passe, at han fik gult? - det var i så fald fint.

Horsens spilleren går ind med to strakte ben på forsiden af Lyngbyspillerens skinneben. Det kunne være endt i et “Allan Simonsen”-brud.
Det er en skandale, at han ikke blev smidt ud på stedet og gerne tildelt flere spilledages karantæne.
Arrhh det var det ene ben der ramte lige under knæet med knopperne først og det var ikke fuldt strakt, det var måske grunde til at VAR vurderede at Tykgaards gule kort godt kunne forsvares. Det mener jeg nu ikke det kunne og det gjorde Tykgaard heller ikke, da han så den igen, men det var ikke to strakte ben.

Jeg tænker at grundtanken er, at man ikke selv smadrer sit hoved mod en modstander som andet end et uheld. Men de fleste frispark er jo i øvrigt heller ikke forsætlige, så vi er nok (i sjælden grad) enige om at der er en mærkelig gråzone i bedømmelsen af den slags dueller.
Du kan helt professionelt lære at bruge hovedet som våben, hvis du vil og hvis du ikke har hensynet til modstanderen som øverste kontekst. 🤔

Latest posts

Back