Cykling
Last edited:
Igen det er så fint at være skeptisk og tro og så videre.. Men uden skyggen af bevis, så er min (understreget min) mening, at man ikke skal stå skråsikkert på det. For hvad nu HVIs det er reelt nok? Jeg syntes personligt ikke det er fair at dømme en, uden beviser, fordi han er for god - hvilket vel reelt KAN være det der sker.
Naturligvis kan man ikke dømme uden beviser - men hvis man vælger, ikke at være skeptisk over den udvikling vi ser i øjeblikket, så vælger man formentlig at være naiv. En naturlig reaktion hvis man elsker sporten og tror på det bedste i mennesker. Historien viser dog at den ikke er særlig rationel. "But this time is different"....
Må jeg spørge alle direkte, for at se hvor langt den går
1. Tror i pogacar er dopet?
2. Tror i hele UAE er dopet?
3. Tror i Vinegaard er dopet?
4. Tror i alle de bedste er dopet?
5. Tror I alle i feltet er dopet?
Sådan helt reelt, bare med ja/nej svar...
1) Ja helt sikkert
2) Ja formentligt
3) ja formentligt
4) nej
5) nej
Nu har jeg svaret på ovenstående men jeg forstår simpelthen ikke præmissen. Hvorfor skal der altid peges mod alle mulige andre i et forsøg på at forsvare? Der er en hel oplagt kandidat som samtidig er med i et persongalleri som om nogen har været de mest aktive indenfor doping tidligere - Gianetti har vel ikke et tidligere hold, hvor hans topryttere ikke er dømt for doping.
Måske er det mere nærliggende om de er på noget som endnu ikke er fremme i offentligheden (ved faktisk ikke om dopingreglerne er udformet, så det kan kaldes doping under alle omstændigheder).
For et par år siden hører vi pludselig om inhalering af kulilte som nogen ikke kender til og så alligevel kender til - samtidig er der et mindre hold, hvis ryttere pludselig får kulilteforgiftning fordi de har kørt gokart (gad vide om det gokart center er lukket af myndighederne i mellemtiden, det lyder som et farligt arbejdsmiljø). Altså hvad er sandsynligheden for det sammenfald