New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 60K
Superligaen 2026/2027
Last edited:
Det betyder mindre for mig, hvis det øger vores chancer for at vinde kampen. Jeg var der også i 2016, og ja det var fedt på lægterne, men lidt ligemeget når vi tabte.

Fck har haft hjemmebane i 15 pokal finaler og vundet 10 af dem. Det havde måske set anderledes ud hvis det havde været en neutral bane.

Selvfølgelig er hjemmebane da en fordel, alle klubber vinder jo mere hjemme end ude, så det gælder jo også her.
At FCK vinder 10 ud af 15 finaler er vel et realistisk scenarie uanset hvor kampene spilles.
Jeg kan se, at de blandt andet har mødt Horsens, Silkeborg, FC Vestsjælland og AB. Endvidere AaB i 2023. Det var vel næppe i Aabs velmagtsdage.

Pokalen hører til i Parken uanset hvilke hold der spiller!
Hvert år på Krymmelfartsdag bør der være Pokalfinale i Parken - jeg var selv med til vores finale mod FCK, og det var altså ikke FCKs “hus” den dag - det var en gigantisk festdag for både Københavnere og Aarhusianere, på en lokation som kunne bære det!

I øvrigt fuldstændig åndssvagt logistisk at FCK ALTID i en finale vil skulle spille i enten Odense eller i Jylland..

Og så vil jeg sige: FCKs titler har ikke været på baggrund af at det har været i Parken.. De har vundet fordi de har været de bedste set over de sidste 25 år..

I Stiftens udmærkede podcast plejer man at stå fast på, at man er journalister og ikke GF fans. Men i den seneste udgave er man næsten lige ved at gå over den ellers hårdt optrukne grænse: Man spår simpelthen enstemmigt GF i top 6 🤗. Det er sådan noget en optimistisk fan gør. Journalisten begynder at lave noget sandsynlighedsregning og finder så ud af, at af de sidste 15 kampe skal GF vinde alle deres 9 kampe mod alle andre end de 6 kampe mod FCK, FCM, FCN og BIF og måske også få lidt med derfra. Lige nu virker det ikke helt tænkeligt, når man endnu ikke har formået at vinde en eneste 😉. Er Det Hvide Snit alligevel lidt en fan podcast 🤗.
De kan jo så også læne sig op af, at vi er et af de to hold med højest expected points (det gør de nok ikke) i ligaen. Spillet er soleklart til top 6, og så plejer resultaterne jo også at komme.

Så mere skørt lyder det ikke på mig - selvom det selvfølgelig af praktiske grunde strammer til på et tidspunkt, hvis ikke snart sejrene kommer.

Top 6 er bestemt realistisk.
Horsens, Randers osv rammer jo ikke stimer af mange point.
Beklager. Det du siger giver god mening, men jeg er for evigt brændemærket:

1789106073604.webp

Forskellen er bare, at AGF har et elendigt udgangspunkt denne gang.

Det kan trække ud med at komme derop, og måske sker det først i runde 20-22.
Men jeg tror også på det.

Grundlæggende enig. Men det forudsætter der kommer styr på defensiven - eller at angrebet bliver langt mere effektivt.

Efter kommende runde, kan AGF være 9 points efter top-6. Og der er 14 runder tilbage. Jeg eliminerer den i Herning. Så er der reelt 13 runder. Det giver nogle intense interne opgør.

Der er 45 mulige point tilbage at hente, og man skal rundt regnet have omkring 30-31 point for at komme i top seks.

Vi mangler at møde FCM og BIF en gang og FCK og FCN to gange. Vi skal have point i disse seks opgør og derudover skal vi stort set vinde alle andre kampe for at komme i top seks.

Det kan sagtens lade sig gøre at komme i top seks. Men det kræver, at vi kommer i gang ASAP. Og med i gang menes rigtigt i gang med sejre i stimer.

Jeg tror personligt ikke på det, når vi også skal ballancere Europa. Jeg tror vi får svært ved at holde den kontinuitet i resultaterne, som er nødvendig.

For mig vil en godkendt sæson ud fra det nuværende udgangspunkt være syvendepladsen, gå videre fra ligaspil i CoL og forsøg at vind pokalen. Især hvis vi kan kvalle til Europa gennem pokal eller bastardkamp.

Last edited:
Man kan lege lidt med denne side.
Simuleres der bare ud fra nuværende vurderet styrkeforhold, slutter vi som nr 8 i grundspillet.

Går man så manuelt ind og feks taster ind, at vi helt sikkert vinder i Horsens.
Så er vi nr 7 og manger kun 1 point mere.

Simuleres der bare ud fra nuværende vurderet styrkeforhold, slutter vi som nr 8 i grundspillet.

Ved du, hvordan styrkeudregningen er blevet til? At OB, Horsens og Randers fx vurderes at være stærkere end Viborg. Det er en beregning baseret på bookmaker data, men det er lidt svært at forstå.

Vores styrke er bekymrende nok allerede sat til at være meget høj (højere end FCM), så vi skal nærmest overperforme i det her scenarie for at nå top 6.

Ved du, hvordan styrkeudregningen er blevet til? At OB, Horsens og Randers fx vurderes at være stærkere end Viborg. Det er en beregning baseret på bookmaker data, men det er lidt svært at forstå.

Vores styrke er bekymrende nok allerede sat til at være meget høj (højere end FCM), så vi skal nærmest overperforme i det her scenarie for at nå top 6.
Nej jeg ved det ikke, har også undret mig over det.

Jeg har leget med manuelt at gå ind og taste resultatet af AGFs kampe og så simulere resten.
Det er ret spændende at lege med.
Uanset hvordan, ser det ud til at blive utroligt tæt omkring 6. pladsen.

Man får i hvert fald øje på, at Horsens-kampen bliver ret vigtig, ligesom at hjemmekampene mod Randers, OB og Viborg skal prioriteres.

Nej jeg ved det ikke, har også undret mig over det.

Jeg har leget med manuelt at gå ind og taste resultatet af AGFs kampe og så simulere resten.
Det er ret spændende at lege med.
Uanset hvordan, ser det ud til at blive utroligt tæt omkring 6. pladsen.
Som jeg ser det kommer det meget an på, hvor hurtigt vi kan få fundet et normalt defensivt niveau. Kan vi ramme et normalt nu her og slå Horsens i den kommende kamp, så er jeg ikke så nervøs for det. Men fortsætter vi det defensive niveau bare 2-3 kampe endnu, bliver det endog rigtigt svært.

Jeg synes, at finalen bør spilles i Parken.

Men det er en systematisk fordel for FCK, at den spilles i Parken. Det er en ulempe som man må leve med, når man modsat f.eks. Skotland ikke har et nationalstadion, som ikke er et klubstadion.

Den eventuelt økonmiske fordel de får ved at lægge hus til finalen er den eneste jeg ser som et større problem.
Og den fordel bør dog kunne løses uden at skifte stadion.

Den eventuelt økonmiske fordel de får ved at lægge hus til finalen er den eneste jeg ser som et større problem.
Og den fordel bør dog kunne løses uden at skifte stadion.
Det koster også noget at have det største stadion.
Hvis misundelsen er for stor, må en anden klub vurdere, om der er en god forretning i at bygge et stadion til 50.000.

I den perfekte verden havde vi selvfølgelig et nationalstadion, der ikke blev fast brugt af nogen klub.

Det koster også noget at have det største stadion.
Hvis misundelsen er for stor, må en anden klub vurdere, om der er en god forretning i at bygge et stadion til 50.000.

I den perfekte verden havde vi selvfølgelig et nationalstadion, der ikke blev fast brugt af nogen klub.

Ja, og deres udgifter skal selvfølgelig dækkes.
Jeg mener at de selvfølelig ikke skal tjene en masse millioner på at afholde pokalfinalen.
(Jeg kender ikke indtægterne for en finale og ved ikke om der allerede er taget højde for dette i mellemregningen med DBU)

Ja, og deres udgifter skal selvfølgelig dækkes.
Jeg mener at de selvfølelig ikke skal tjene en masse millioner på at afholde pokalfinalen.
(Jeg kender ikke indtægterne for en finale og ved ikke om der allerede er taget højde for dette i mellemregningen med DBU)
FCK afholder ikke pokalfinalen, er jeg ret sikker på.

DBU betaler vel et beløb for at låne stadion, næjagtigt ligesom til landskampene.
Hvis andre hold vil have den kage, må de bygge et stadion, der kan bruges til det.

Latest posts

Back