Ja, jeg har ikke sagt andet? Prøver sådan set bare at nuancere det lidt. Pogacar kører 30 sekunder fra Vingegaardz Vingegaard kører 1 minut fra de øvrige..
Det er en helt fair nuance, at Vingegaard også er markant bedre end de andre. Det er utroligt let at komme til at fremstille det som om, at Vingegaard og Pogacar er på samme niveau, men det lyder som om, vi er enige.
Ikke det store, andet end at der altså nogen gange er nogen der følger med ham og kan, ikke tit, men det sker.
Og det ved vi alle godt. Men det er jo måske i under 5% af de løb, Pogacar kører. Så det giver i min optik meget lidt mening at fremhæve i en debat om hans suverænitet - medmindre formålet er at udstille den som mindre end den reelt er.
Han øger som jeg ser det ikke gradvist. Han tager 6-8 sekunder i rykket, så ligger den længe mellem 7-12.. inden den stiger til de der 25-30 relativt hurtigt.
Mange fokusere også entydigt (overordent set på some) også på at han vinder med 2,40. Uden at se på hvor det er han slår Vingegaard markant, det er imo ikke opad.
Gradvist er måske det forkerte ord. Jeg er helt ligeglad med, om det sker i ryk eller gradvist. Pogacar kørte også fra Vingegaard op ad Tourmalet. Hvis Tourmalet havde været to km længere, var Forskpringet nok også blevet mere end 30 sekunder.
Men jeg er helt med på, at han også i høj grad profiterer på et favorabelt etapedesign.
Tjaaa, har sgat at Vingegaard var tættere på ham, end de andre var på Vingegaard... det var vel faktuelt korrekt?
Det er sikkert faktuelt rigtigt. Jeg kan ikke huske, hvad tiden var fra Vingegaard til de næste på toppen, men det lyder sandsynligt.
Men du skrev: ‘ Det er tydeligt at Pogacar og Vingegaard er langt over de andre opad.’ Hermed sætter du de to i samme i samme bås/kategori. Og det er det, jeg opponerer imod.
Ok, det er sådan set fair nok - og reelt enig. Nogen gang tillægger vi bare også personer en agenda, og bygger forståelsen derfra.. Men husk det næste gang en bruger læser "dopinganklage" i dine indlæg
Det er jeg helt enig i. Netop derfor skal vi være endnu bedre til at tydeliggøre, hvad vi reelt mener.
Du - og sikkert også flere andre - læser alle mine indlæg i kontekst af, at jeg tror, Pogacar snyder (hvilket jeg gør). Derfor skal jeg gære endnu mere for at tydeliggøre, at det ikke er det, et indlæg handler om.
Jeg læser alle dine indlæg som et forsvar for Pogacar eller som et forsøg på at tale hans præstationer ned. Derfor kan du med fordel gøre endnu mere for at tydeliggøre, når det ikke er det.
Så du har ret, den går begge veje.
I stedet for det konkrete citat ovenfor, kunne du have skrevet:
Pogacar er i en klasse for sig. Men Vingegaard er altså også markant bedre end de næstbedste. Det havde været præcist, og så havde jeg nok bare liket dit opslag