New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00
Vi vinder. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan mærke det helt ind i knogler. Det skyldes nok en kombination af tre ting:

1) for en gangs skyld har vi ingen forventninger. Før sidste sæson var det ofte der, vi var bedst
2) vi har endelig en uge til at forberede os
3) Det er vores tur

Jeg ved, at det er tre dårlige grunde men alligevel 🤷‍♂️
Hvis Serra kan holde til det, ville jeg klart stille med ham mod FCN.

For det første giver han en dimension til vores spil end alle de små hurtige afleveringsspillere. Vi har rigeligt med spillere, der løber rundt uden for feltet. Vi mangler nogen, der kan tage slåskampen inde i feltet. Det har vi kun Bech og Serra, der kan.

Min årsag til, at jeg tror vi har en chance er, at vi ikke skal bakse med et lavt forsvar, som vi skal bryde ned. Det kan selvfølgelig til dels ændre sig, hvis vi igen kommer hurtigt bagud. Men det er ikke helt FCNs stil og derfor frygter jeg det heller ikke. Jeg tror at vi kommer til en del omstillinger, hvor både Emmery og Bogere vil kunne sættes i spil.

Det HELT store spørgsmål er selvfølgelig om/hvor længe vores forsvar kan holde stand.

Last edited:
Vi er i mine øjne nødt til at spille med Serra af flere årsager.

• Han er i form, og har gjort sig fortjent til det.
  • Vi skylder både Serra og os selv at se, hvordan det egentligt vil være, hvis han får 5-7 kampe i træk (ikke nødvendigvis fuld tid, men heller ikke bare 15 minutter, hvor vi er i panik)
  • Hvis spillet går godt med en target type oppe foran, kan vi skifte Tchamche ind, og fortsætte nogenlunde uændret, eller skifte Borgere ind, hvis vi trænger til et nyt udtryk.
  • Hvis Bogere starter, vil en udskiftning uundgåeligt også betyde et nyt udtryk.

• Vi skylde både Serra og os selv at se, hvordan det egentligt vil være, hvis han får 5-7 kampe i træk (ikke nødvendigvis fuld tid, men heller ikke bare 15 minutter, hvor vi er i panik)
  • Hvis spillet går godt med en target type oppe foran, kan vi skifte Tchamche ind, og fortsætte nogenlunde uændret, eller skifte Borgere ind, hvis vi trænger til et nyt udtryk.
  • Hvis Bogere starter, vil en udskiftning uundgåeligt også betyde et nyt udtryk.
Jeg er sådan set enig. Serra har fortjent at starte - kunstgræs er bare virkelig ikke der Serra er stærkest og FCN der har bolden meget hvor der skal jagtes og spilles hurtigt kombinationsspil når man endelig får fat i bolden er heller ikke Serra styrke.

Så jeg ville nok starte med Borgere (selvom det gør lidt ondt at skulle starte Serra på Bænken).

• Vi skylde både Serra og os selv at se, hvordan det egentligt vil være, hvis han får 5-7 kampe i træk (ikke nødvendigvis fuld tid, men heller ikke bare 15 minutter, hvor vi er i panik)
Jeg er egentlig enig i, at Serra fortjener en chance nu. Så jeg ville spille ham mod AC Horsens, SønderjyskE og FCK, som er de efterfølgende tre kampe. Starter han til den her, så må det være udtryk for, at JP forventer at vi også i Farum kommer til at være spilstyrende, med mange mand og indlæg i feltet. Det kampbillede ser jeg ikke for mig.

Jeg er sådan set enig. Serra har fortjent at starte - kunstgræs er bare virkelig ikke der Serra er stærkest og FCN der har bolden meget hvor der skal jagtes og spilles hurtigt kombinationsspil når man endelig får fat i bolden er heller ikke Serra styrke.

Så jeg ville nok starte med Borgere (selvom det gør lidt ondt at skulle starte Serra på Bænken).
Hvis Serra bare får at vide at han skal have Horsens kampen i sigte fordi det bliver noget der passer ham meget bedre, så tror jeg ikke det bliver noget problem.

Så kampen på stadion i går og Nelsson ser godt nok stærk ud - gid det da var ham vi havde hentet. Vildt han kom på en fri transfer.

Serra har før overrasket men jeg tror ikke han har en chance i en fysisk kamp mod ham. Så skal han søge ud på de to andre i stedet. Eneste problem for Fcn omkring Nelsson var, at de andre ikke var helt afstemte endnu. De havde et par hovedstødsdueller, hvor de var ved at ende med to mand gik i den samme duel.
Jeg tror det vil være bedre, at udfordre dem på fart enten med Bogere eller Callum.

Ankersen så ikke alt for stærk ud og acquah lavede også hans fejl, som andre unge har gjort i Fcn. Norheim på wingbacken havde også en del udfordringer, så der kan Carstensen forhåbentlig sætte et stort pres. Lind så irriterende ud men havde hans kampe med Magnus Jensen, hvor han tabte en stor del af dem - han bliver dog ved kampen igennem og flagrede noget mere til sidst. Er lidt spændt på hvordan JP vil sætte forsvaret op mod dem - jeg ville sige kontinuitet men det skal selvfølgelig også være den rigtige der står overfor deres folk.

Presset skal vi være bedre til eller lade være. Det betyder Bogere og de andre skal være afstemte (hvis han starter). Fcn er alt for boldsikre, så det nytter ikke noget han forsøger selv og de andre kommer med deres pres for sent - så spiller de lynhurtigt op igennem kæderne. Enten eller.
Jeg syntes dog de smed en del bolde i opspillet i går, den slags skal vi have fat i og få sat et hurtigt angreb i gang.

Så kampen på stadion i går og Nelsson ser godt nok stærk ud - gid det da var ham vi havde hentet. Vildt han kom på en fri transfer.

Serra har før overrasket men jeg tror ikke han har en chance i en fysisk kamp mod ham. Så skal han søge ud på de to andre i stedet. Eneste problem for Fcn omkring Nelsson var, at de andre ikke var helt afstemte endnu. De havde et par hovedstødsdueller, hvor de var ved at ende med to mand gik i den samme duel.
Jeg tror det vil være bedre, at udfordre dem på fart enten med Bogere eller Callum.

Ankersen så ikke alt for stærk ud og acquah lavede også hans fejl, som andre unge har gjort i Fcn. Norheim på wingbacken havde også en del udfordringer, så der kan Carstensen forhåbentlig sætte et stort pres. Lind så irriterende ud men havde hans kampe med Magnus Jensen, hvor han tabte en stor del af dem - han bliver dog ved kampen igennem og flagrede noget mere til sidst. Er lidt spændt på hvordan JP vil sætte forsvaret op mod dem - jeg ville sige kontinuitet men det skal selvfølgelig også være den rigtige der står overfor deres folk.

Presset skal vi være bedre til eller lade være. Det betyder Bogere og de andre skal være afstemte (hvis han starter). Fcn er alt for boldsikre, så det nytter ikke noget han forsøger selv og de andre kommer med deres pres for sent - så spiller de lynhurtigt op igennem kæderne. Enten eller.
Jeg syntes dog de smed en del bolde i opspillet i går, den slags skal vi have fat i og få sat et hurtigt angreb i gang.
Victor Nielsson er en drømmesigning for FCN.
Dels på den korte bane mens han er der.
Men også signalet på den lange bane - for tænk nu hvis de kunne begynde at få flere af deres stærke salg til at komme hjem og afslutte karrieren i Farum.

Jeg forestiller mig slet ikke at han har været aktuel for andre klubber end FCN. Han var ret tydelig om at gerne ville hjem til dem.
Nok kun FCK der teoretisk kunne have hijacket den handel (og der har han jo også været).

Men vi ændrer vel ikke rigtigt spillestil afhængigt af om det er Bogere eller Serra der spiller?

Men kunne da være meget fint at prøve at komme foran for en gangs skyld, så vi kan spille lidt mere henholdende. Det vil nok gøre mange ting lettere for os.
Jeg synes nogle gange vores wingbacks underlader at slå indlæg. Jeg har ikke noget statistisk på det, så blot en øjetest.

F.eks Links i en europæisk kamp knalder på mål, rammer en modstander - mener det var Sabah - og det ver en fejl kontra imod. Havde Patrick Mortensen været med, så var der blevet slået et indlæg.

Ligeledes Emmery på et tidspunkt spiller slået tilbage til Solbakken der skyder fra 20 meter.

Virker som om vi skyder meget mere fra distancen end tidligere. Hvilket et eller andet sted også hænger sammen med den høje xG men på mange forsøg. Mener vores xG pr skuder var 0.06 i en kamp, det indikerer svære afslutninger (langskud)

Jeg håber på en opstilling der ser sådan her ud. (Det tror jeg dog ikke gør).

Serra
Arnstad Bogere
Emmery Solbakken Knudsen Anderson
Kahl Gretarsson Callø
Hedenstad.

Igen jeg tror ikke det bliver sådan her
Det er ikke dumt - håber også solbakken er klar. Lidt vildt hvis Gretarsson bliver kastet ind. Hvis man prioriterer spillere efter underlaget (kunst) kunne det være:

Hansen
Callø, Gretarsson Kahl
Carstensen Solbakken, Arnstad, Emmery
Jørgensen, Borgere, Mccowatt

Selvom der mangler noget fart i bagkæden - men det gør der uanset hvem man stiller med.

Det er ikke dumt - håber også solbakken er klar. Lidt vildt hvis Gretarsson bliver kastet ind. Hvis man prioriterer spillere efter underlaget (kunst) kunne det være:

Hansen
Callø, Gretarsson Kahl
Carstensen Solbakken, Arnstad, Emmery
Jørgensen, Borgere, Mccowatt

Selvom der mangler noget fart i bagkæden - men det gør der uanset hvem man stiller med.

Spændende opstilling.

Jeg synes overhovedet ikke, det er vildt, hvis Gretarsson bliver sat ind. Vi har manglet den centrale styrmand i alle kampe, og hverken Callø, Camara eller Rösler har vist sig at være svaret. De to første har gjort det fint i betragtning af deres alder, men det er også et stort ansvar at give to så uerfarne spillere.

Jeg forventer, at Gretarsson er købt til at spille centralt. Ellers forstår jeg ikke rigtigt handlen, da vi har rigeligt med spillere, der kan spille på siderne.

Gretarsson har haft en uge til at træne med holdet. Vi har lukket to mål ind i de seneste seks Superligakampe. Det brænder, og det bliver det nok ved med, hvis vi fortsætter som hidtil. Det kan nærmest umuligt gå værre.

Jeg bliver nærmest skuffet, hvis Grettarson ikke spiller. Jeg forventer klart, at han kan præstere et niveau, der gør det til en selvfølge, at han i den nuværende situtation skal gå ind og lede det forsvar.

Men han er formentlig den type fri transfer, som ville smadre vores lønstruktur fuldstændigt. Gad godt vide, hvad hans månedsløn er i FCN. Og han har sikkert også fået et betragteligt sign-on fee.

Men han er formentlig den type fri transfer, som ville smadre vores lønstruktur fuldstændigt. Gad godt vide, hvad hans månedsløn er i FCN. Og han har sikkert også fået et betragteligt sign-on fee.

Der blev meldt nogle familie årsager til han gerne ville hjem. Mon ikke han tager turen til San Diego på et tidspunkt.

Jeg tror heller ikke vi realistisk har kunne være med økonomisk, men tænker heller ikke han går i top 10 over højeste lønninger i ligaen.

Jeg tror Bogere bliver et kæmpe hit på 10'eren.
1. Han kan sagtens score på langskud.
2. Han har fart.
3. Han kan godt sætte en Serra op med en pasning.

Serra er en fin boksspiller hvilket jeg synes vi har brug for på 9'eren. Med Emmery der hamrer indlæg efter indlæg ind i feltet hvor Bogere bare ikke er så kan Serra score mange flere mål end Bogere. Hvis Nordsjællands forsvar står meget flat og langt bagud så hamrer Bogere den bare ind. Men for guds skyld ikke sæt Tchamche ind. Noget jeg mangler at pointere?

Jeg har en god fornemmelse for denne her kamp.

På papiret er det jo en af de sværeste kampe i sæsonen. Og vi har lukket mål ind på samlebånd.

Men vi er også bare et hold, der bør være rigtigt gode på kunstgræs.

Vi har den højeste possesion i hele ligaen. Det vinder man ikke fodboldkampe på. Men det tilsiger, at vi bør kunne spille bolden på plasticbanen.

I Carstensen, McCowatt, Jørgensen, Arnstad, Solbakken, Knudsen, Rösler og Hedenstad har vi mange spillere, der er vant til at spille på kunst og som måske endda kan hæve deres niveau på underlaget.

Samtidig kommer FCN fra en dårlig oplevelse i sidste runde. Det kan påvirke selvtilliden en anelse.

Og så bliver FCN måske også gjort en anelse bedre end de egentlig er? Deres hjemmebanestatistik i denne sæson hedder 1-0 over Randers, 1-0 over Silkeborg og 3-1 over Brøndby. Det er jo ikke fordi, de bare har kørt modstanderen ud af banen.

Endelig skal det jo vende på et eller andet tidspunkt.

Jeg er ganske overbevist om, at vi er væsentligt bedre til at spille på kunsten Farum end både Brøndby, Randers og Silkeborg.

Jeg tror sgu på, at vi vinder den kamp.

Jeg har en god fornemmelse for denne her kamp.

På papiret er det jo en af de sværeste kampe i sæsonen. Og vi har lukket mål ind på samlebånd.

Men vi er også bare et hold, der bør være rigtigt gode på kunstgræs.

Vi har den højeste possesion i hele ligaen. Det vinder man ikke fodboldkampe på. Men det tilsiger, at vi bør kunne spille bolden på plasticbanen.

I Carstensen, McCowatt, Jørgensen, Arnstad, Solbakken, Knudsen, Rösler og Hedenstad har vi mange spillere, der er vant til at spille på kunst og som måske endda kan hæve deres niveau på underlaget.

Samtidig kommer FCN fra en dårlig oplevelse i sidste runde. Det kan påvirke selvtilliden en anelse.

Og så bliver FCN måske også gjort en anelse bedre end de egentlig er? Deres hjemmebanestatistik i denne sæson hedder 1-0 over Randers, 1-0 over Silkeborg og 3-1 over Brøndby. Det er jo ikke fordi, de bare har kørt modstanderen ud af banen.

Endelig skal det jo vende på et eller andet tidspunkt.

Jeg er ganske overbevist om, at vi er væsentligt bedre til at spille på kunsten Farum end både Brøndby, Randers og Silkeborg.

Jeg tror sgu på, at vi vinder den kamp.
Du er ikke alene om følelsen. Jeg kan mærke sejren i mine knogler. Nu får vi 3 point ind på kontoen.

Latest posts

Back