New posts

Bestyrelsen

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 179
  • Views Views: Views 4K
Så skulle det være i samme omfang som det bliver breaket at han investerer et større beløb i klubben, og samtidig fx har købt Uffe's aktier. Det er selvfølgelig ren spekulation. Men han har tidligere nævnt han elsker AGF og klubben, og hey smidt 500 af de heeeelt lange blindt efter Aarhus Kommune så de kunne bygge et stadion til sin hobby :)

Tror ikke du skal lægge så meget i den kortfattede formulering. Det er ikke en pressemeddelelse, men alene en meddelelse som skal sikre man overholder lovgivningen.
Formentlig ikke men som de andre skriver var han vist den sportslige del og hvis man gerne vil kommunikere med markedet, så var det oplagt at gøre samtidig. Umiddelbart er der heller ikke noget på hjemmesiden.

Det kan selvfølgelig også være personlige årsager men så havde man måske skrevet det - nu står den op til fortolkning.
På den anden side, så har de måske mest fokus på de store aktionærer og de kender nok baggrunden.

Nå, der stak altså noget under: https://stiften.dk/agf/stiften-erfa...ferral=53823592-b873-46c2-beaa-88f656b0a587-9
Kunne være interessant om de hørte fra manden selv, hvori uenigheden består. Nogen der kan se bagom stiftens betalingstæppe?
Han ville beholde Uwe og gav skylden til truppens sammensætning og kvalitet. At han vælger at gå nu, giver mig panderynker for det siger mig at man ikke vil adressere sidstnævnte problematik

Det han forlader os på er vel det vi fans har bemærket de sidste 8 mdr - en forældet trup der blev satset hårdt på til en gang medaljer, men som slog fejl allerede i marts - manglende signings i vinters der kunne have konkurreret i foråret og stået klar til her denne sommer.
Vi må antage CV har bedre styr på dagligdagen end os og også Bestytelsen

Som professionelt Bestyrelsesmedlem er man forhåbentlig ikke så fintfølende, at én beslutning gør at man stopper.

Vi må antage CV har bedre styr på dagligdagen end os og også Bestytelsen

Som professionelt Bestyrelsesmedlem er man forhåbentlig ikke så fintfølende, at én beslutning gør at man stopper.
Som bestyrelsesmedlem er man sit ansvar voksent hvis man er uenig i klubbens beslutning, så klubben har en mand der er aligned med strategien. Det betyder ikke man ikke må være uenig, men hvis man er decideret uenig så gavner det ingen at blive i stolen.

Som bestyrelsesmedlem er man sit ansvar voksent hvis man er uenig i klubbens beslutning, så klubben har en mand der er aligned med strategien. Det betyder ikke man ikke må være uenig, men hvis man er decideret uenig så gavner det ingen at blive i stolen.
Jeg har ikke adgang til artiklen, og det er klart at såfremt Uffe Jakobsen er uenig omkring brugen af flere unge spillere, penge brugt på akademi osv, så er det rigtigt at gå.

Men jeg håber helt generelt at der er en vis uenighed i en Bestyrelse når man skal afskedige dygtige ansatte

Præcis.

Lars Fournais har gjort det samme i 2000. Dengang var han endda næstformand.

Om strategien er god eller ej er i den henseende ligegyldigt.

Last edited:
Han ville beholde Uwe og gav skylden til truppens sammensætning og kvalitet. At han vælger at gå nu, giver mig panderynker for det siger mig at man ikke vil adressere sidstnævnte problematik
Hvad er det at man ikke vil adressere? Man er vel netop i gang med at ændre truppen, ved at hente nye spillere ind og presse på med at bruge flere unge spillere. Uffe har vel haft et ønske om at fortsætte kursen under Uwe (den kurs det var i efteråret) og bygge ovenpå med yderligere profiler. Den valgte kurs er netop mere en nystart og formentlig i hvert fald en sæson, hvor vi ikke kommer i nærheden af medaljer eller Europa.

Jeg forstår godt Uffe. Han ville det stærkest sportslige mulige i denne sæson, men bestyrelsen har kigget mere bredt og langsigtet og skelet en del mere til den vigtige økonomiske faktor, der hedder mulige fremtidige spillersalg. Alternativt har han ment, at Uwe også var den bedste til at videreføre den nye strategi, hvilket jeg også er tilbøjelig til selv at tænke. Men det er svært at vide, hvor meget mere der var tilbage i tanken hos Uwe.

Back