New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 156K
Cykling
tjah, det har du nok ret i
50 sek ville nok være for meget at hente.
Almeida er bare super god til at pace sig selv, men både ham og Jonas har set lidt kogte ud de sidste par dage.
Der er bare ikke meget pacing i en 12 km. enkeltstart. Det er stort set bare all out lige fra start til mål.

Må i øvrigt se med Mads P. Har også været lidt småsyg, men normalt ville han også være blandt favoritterne på så kort en enkeltstart.

Så alle der synes Vinge ikke var suveræn nok i Vueltaen, så må man jo sige at når man ser Tadej her, så forstår man måske bedre hvor meget energi Touren suger ud af de to.
De har også begge kæmpet med sygdom. Det beviser bare deres høje klasse, at de hhv. kan vinde Vueltaen og en stor klassiker* på bagkant af sygdom.

*Pogi forærede McNulty sejren.

Mads Wurtz Schmidt fik ikke forlænget kontrakten men skiftede i stedet til proff i gravel.

Det har kastet et em guld af sig i suveræn stil💪

Det er fedt at se. Han hygger sig virkelig på gruset, ganske som en del andre tidligere landevejsryttere gør det.

Mads Würtz havde imø niveau til meget mere på landevejen, og hans etapesejr i Tirreno 2021 er den dag i dag stadig det højeste odds, jeg har vundet på i cykling (@ 250).

Derudover havde jeg den fornøjelse at interviewe ham i min studietid. Han var nykåret verdensmester i TT. Desværre havde jeg fucket diktafonen op og sat den på long play, så det blev helt ubrugeligt 😂

Last edited:
Det er fedt at se. Han hygger sig virkelig på gruset, ganske som en del andre tidligere landevejsryttere gør det.

Mads Würtz havde imø niveau til meget mere på landevejen, og hans etapesejr i Tirreno 2021 er den dag i dag stadig det højeste odds, jeg har vundet på i cykling (@ 250).

Derudover havde jeg den fornøjelse at interviewe ham i min studietid. Han var nykåret verdensmester i TT. Desværre havde jeg fucket diktafonen op og sat den på long play, så det blev helt ubrugeligt 😂
Har hørt nogle podcast med ham i år, hvor ham fortæller om livet som prof. Kæmpet rigtigt meget med stress i løbet af karrieren og så en alvorlig rygskade det sidste år som prof. Så nok derfor talentet aldrig rigtigt blev indfriet.

Har virkeligt fået lysten tilbage i år nu hvor han selv kan styre kalenderen og han er eftersigende i sit livs bedste form. Giver også et helt andet indtryk nu, hvor han tidligere virkede meget mut og indelukket.

Har været den altdominerende gravelrytter i år og fører verdensranglisten og er favorit til VM medmindre Pogacar e.lign. pludseligt får lyst til at stille op. Også virkeligt godt disponeret til gravel-cykling, med fornuftige klatreevner og en stor tt-motor.

Men bliver nok svært at omsætte det til en WT-kontrakt næste år, selvom tallene burde være til det. Nok ikke så mange der henter en 30+ årig rytter tilbage, men måske Uno-X kan se en ide i det, hvor han kombinerer landevej og gravel. Deres cykelsponsor Ridley er i hvert fald også ok. inde på gravel-markedet.

Men Mads Würtz burde også kunne få en god økonomi i det næste år. I år var det i sidste øjeblik han skulle finde sponsorer osv. men med dette års dominans burde han kunne få nogle gode sponsorater, selv om han primært kører i Europa.

I USA (hvor der er flere penge i det) har de bedste gravel-ryttere kunnet tjene over 0,5 mio USD om året. Så meget kan Würtz nok ikke skrabe sammen, men kan han tjene bare det halve er det nok også langt bedre end en evt. landevejs-kontrakt.

Dagens enkeltstart viser endnu engang, at Tour de France bare suger energi ud af dig.
Kan håbe at Remco og Pogacar kigger så meget på hinanden i linjeløbet, at Skjelmose kan lave en ny Amstel og udnytte det🤞

Og på trods af suveræn kørsel i Montreal er der sat nogle spørgsmålstegn ved Pogacars form og/eller om det er en ny gang sygdom der har ramt ham.

Men Mads Würtz burde også kunne få en god økonomi i det næste år. I år var det i sidste øjeblik han skulle finde sponsorer osv. men med dette års dominans burde han kunne få nogle gode sponsorater, selv om han primært kører i Europa.

I USA (hvor der er flere penge i det) har de bedste gravel-ryttere kunnet tjene over 0,5 mio USD om året. Så meget kan Würtz nok ikke skrabe sammen, men kan han tjene bare det halve er det nok også langt bedre end en evt. landevejs-kontrakt.
Uden de kan sammenlignes direkte
Men jeg tror EF er rigtig glade for den eksponering de får fra Laclan Morten og hans alternative kalender, laclan er karismatisk og new at holde af,
Og som du skriver skal han måske til USA for at tjene en fin hyre.

Latest posts

Back