New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 238K
Talentarbejdet i AGF
@Odonten kan jeg ikke lige greje om er viden eller generelt afstandtagen fra det de gør ude i Herning. Det lyder måske mest som det sidste
Jeg er selv fra egnen og kender udemærket til arbejdsgangen.

Læs gerne mit opslag igen…jeg anfægter deres integritet.
Det, de siger, er sjældent, det de mener og gør.

Jeg er total PRO ift. at give mennesker indhold og værdi, men det udtaler jeg mig heller ikke om 👍🏼

Hvis vi snakker fuldtidsprofessionelle teenagere er den korrekte sammenligning vel med andre unge, der i stedet starter på en ungdomsuddannelse? Havde jeg en talentfuld søn, ville jeg ikke ønske, at han blev fuldtidsprofessionel før efter ungdomsuddannelsen.
Jeg deler din holdning (mine børn bliver nok ikke professionelle, så det er et let standpunkt).

Jeg forstår dog også godt forældrene til Andreas Christensen, Kasper Dolberg, Christian Eriksen, Pierre-Emil Højbjerg, Jannik Vestergaard m.fl., der sendte deres børn tidligt afsted.

Talentudvikling afhænger af tid og sted – og det er svært at vide, hvad der er rigtigt. Det må være hårdt at være forældre til barnet, der bliver holdt hjemme, mens jævnaldrene som Christian Eriksen eller Rasmus Falk rykker frem, og ens eget barn går i stå og ender med en halvdårlig studentereksamen, mens drømmen stadig jagtes.

Nogle børn giver slip tidligt, andre alt for sent. Til syvende og sidst er det kun forældrene, der kan vurdere, hvad der er rigtigt.

Last edited:
Jeg er selv fra egnen og kender udemærket til arbejdsgangen.

Læs gerne mit opslag igen…jeg anfægter deres integritet.
Det, de siger, er sjældent, det de mener og gør.

Jeg er total PRO ift. at give mennesker indhold og værdi, men det udtaler jeg mig heller ikke om 👍🏼
Jeg frygter desværre, at meget få klubber længere kan sige sig bedre end andre.

Alle jagter de samme talenter med stort set de samme metoder. Når FCM og FCN går efter spillere i en tidlig alder, følger AGF også trop.

FCM har fået flere spillere hjem fra udlandet – det styrker deres fortælling om integritet. Om AGF på sigt får TK, Jønsson, Daghim, Trenskow, Ihler m.fl. retur, må tiden vise.

Pengene i fodbold er så store, at klubberne ofte går på kompromis med værdier, mens forældre presser på for at sikre deres børn de bedste vilkår. Tidligere AGF’er Thomas Juel-Nielsen lever i dag af at special- og enetræne børn, så de kan rykke fra Lyngby II til Lyngby I som 10-12-årige.

Jeg bilder mig selv ind, at AGF har en stærk integritet – fordi jeg har en forkærlighed for klubben. Men jeg ved reelt ikke, om de lever op til det, de lover de spillere, der forlader U19, før de bliver seniorer. For sandheden er, at alle Superliga-klubber i princippet lover et program hele vejen til U19 – og ikke altid kan indfri det.

Jvf. mit indlæg i mandags i denne tråd...den klub er så PISSE usympatisk og lsesk at man tror det er løgn.
Så hvis man stadig tror på deres "det hele menneske" so be it - de er så VAMLE.

Jvf. mit indlæg i mandags i denne tråd...den klub er så PISSE usympatisk og lsesk at man tror det er løgn.
Så hvis man stadig tror på deres "det hele menneske" so be it - de er så VAMLE.

Det er sådan en lidt mærkelig melding at komme med, når han nu tidligere har været så positiv. Det virker da ikke som om Fcm har forsøgt at komme ud af kontrakten men at de "spinner" en udmelding tænker jeg er meget normalt - det samme sker helt sikkert i AGF.

Der er som regel altid to sider af en sag og han er nu tilbage i 4 bedste Svenske række hos IK Sleipner. Man kan have al mulig medfølelse med en mand som har været udsat for noget så forfærdeligt - men måske kan han bare ikke komme på et niveau der ligner det som han havde tidligere - han fik heller ikke en kontrakt i Norrkøping.
Jeg ved ikke helt hvad du mener de skulle have gjort? Udover skrive det var at ønske fra spilleren at ophæve kontrakten.

Kan man ikke også angående FCM nye statsning, tænke at danske talenter evt. kunne vælge FCM fra, hvis konkurrencen bliver så meget større, hvor de skal kæmpe med fuldtidsproffer om at komme op til 1.holdet? Kunne AGF ikke være stedet hvor de så valgte at tage hen, hvis de vurderede muligheden for at slå igennem her var bedre?

Ved godt det så vil være "den næst bedste", men jeg vil næsten hellere have den næst bedste, som så er dansk, end en Brasiliener, der bare er i klubben for at komme videre og ikke har noget kulturelt i landet. Syntes tit at et homogent hold, men mange inden for samme geografiske områder passer bedre sammen.

Noget af det jeg pt. elsker AGF for. Utrolig meget skandinavisk, krydret med Links :D

Kan man ikke også angående FCM nye statsning, tænke at danske talenter evt. kunne vælge FCM fra, hvis konkurrencen bliver så meget større, hvor de skal kæmpe med fuldtidsproffer om at komme op til 1.holdet? Kunne AGF ikke være stedet hvor de så valgte at tage hen, hvis de vurderede muligheden for at slå igennem her var bedre?

Ved godt det så vil være "den næst bedste", men jeg vil næsten hellere have den næst bedste, som så er dansk, end en Brasiliener, der bare er i klubben for at komme videre og ikke har noget kulturelt i landet. Syntes tit at et homogent hold, men mange inden for samme geografiske områder passer bedre sammen.

Noget af det jeg pt. elsker AGF for. Utrolig meget skandinavisk, krydret med Links :D
Jo, men hvornår har agf vist en bedre vej fra akademiet til førsteholdet end FCM. Man må også lige se hvad niveauet bliver på det ny akademi ift. til at konkurrere.

Jo, men hvornår har agf vist en bedre vej fra akademiet til førsteholdet end FCM. Man må også lige se hvad niveauet bliver på det ny akademi ift. til at konkurrere.

Enig.. Det var en strøg tanke, og en mulighed.. Det kræver selvfølgelig at vi blive bedre til at implementere de unge, men som jeg ser det, er det også noget man prioritere nu, og de kommende år.
Altså ikke så meget fortid, men mere se ind i fremtiden

Back