New posts

Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 379
  • Views Views: Views 32K
Artikler om spillerne og klubben 2025
Har ikke læst så meget med og ved ikke om Jønssons huskøb i Skåde har været på banen.
Kontraktfri til sommer og har været ude i 10 år, og så gælder forskerordningen 😉.
Uh. Lad os endelig ikke begynde på den igen. Det eneste, der mangler i den diskussion, er en lapset læderhandske til kinden og en duel ved daggry 😁

Endelig en brugbar Bold+ artikel. Om Arnstad:

- Jeg prøvede at hente ham i tidligere vinduer, men hans situation i Anderlecht og interessen fra flere andre markeder var for stærk, og vi var ikke i en position, hvor vi kunne gøre det.
- Men det ændrede sig i 2024, hvor vi fik en chance for at være med. Vi drøftede selvfølgelig det hele internt, for det er ikke hver dag, man kan hente en spiller af hans kaliber. Jeg lagde mit hoved på blokken, for jeg troede på hans mentalitet, og hans DNA talte lige ind i det, vi gerne ville i AGF, lyder ordene fra Stig Inge Bjørnebye, når han ser tilbage på forhandlingsdagene.

- Jeg mærkede det jo, da jeg var i FCK og AaB, indleder Ståle Solbakken.
- Aarhus er en by, og AGF er en klub, hvor man tørster efter fodbold, og hvor alle er optaget af det, hvilket efterlader et vist pres. Sådan var det også i Anderlecht, og det har han lært af. Han er i en klub, hvor der er stor interesse, og det er godt.
- Kristian er en spiller, vi løbende følger. I forhold til A-landsholdet er han en del af den gruppe, hvor der er ekstrem konkurrence på de positioner, han dækker. Men han er en interessant spiller, som tager fine skridt i AGF nu, hvor han har fået en lidt ny, offensiv position som en slags 10’er, der dækker banen godt.

Ca. 16 mio. kr. betalte AGF i transfersum, da Anderlecht slap Kristian Arnstad sidste sommer, hvilket gør nordmanden til en af de dyreste udenlandske spillere i Aarhus-klubbens historie

- Jeg har kendt Kristian og hans familie, siden han var knægt, så det var helt naturligt for mig at holde øje med ham, for jeg kunne ret tidligt se, at han var noget særligt, siger Stig Inge Bjørnebye.
- Det har for mig meget at gøre med mentalitet. Han er ekstrem ydmyg, men samtidig tror han meget på sig selv. Det er som regel en god kombination.

Brian Riemer mener det var hans skyld, Arnstad ikke slog igennem i Anderlecht:

- Det var faktisk ikke Kristians skyld, at han ikke fik det endelige gennembrud i Anderlecht. Det var sgu mere min skyld. Der var så mange dygtige spillere, og i fodbold handler det bare nogle gange om timing.
- Theo Leoni – for at bruge ham som eksempel – var egentlig bag køen, men pludselig kom han ind i kamp to og fik scoret et mål, og han blev ligesom en publikumsdarling. Så der skete bare nogle ting, der gjorde, at Kristian spillede, blev skiftet ind og gjorde mange gode ting, men han manglede det endelige gennembrud. Og det var vitterligt ikke, fordi han manglede kvaliteterne. Det var 100 procent min skyld.

Det er en meget lang artikel men 2 ting går igen og igen og det Arnstads vindervilje og meget store potentiale. Der er også lidt om CV i BIF tiden, var meget interesseret i ham.

Endelig en brugbar Bold+ artikel. Om Arnstad:

Brian Riemer mener det var hans skyld, Arnstad ikke slog igennem i Anderlecht:

Det er en meget lang artikel men 2 ting går igen og igen og det Arnstads vindervilje og meget store potentiale. Der er også lidt om CV i BIF tiden, var meget interesseret i ham.

Fedt at Bold endelig går i dybden med andet end farven på Grev Ingolfs underbukser.
Jeg synes dog artiklen mangler at adressere den helt store elefant i rummet vedr Arnstad … At AaB fik ham tilbudt førs…

Langt det meste af tiden er jeg sur og gnaven på Viaplay, men ret skal være ret: de fortjener ros for denne: https://viaplay.dk/film/patrick-mortensen-og-de-100-mal-for-agf-2025
At Paddy er en gentleman og fantastisk ambassadør for AGF, vidste man jo - men det kommer ekstra tydeligt frem i denne tur ned af mindernes alle, som udover sjov ping-pong med journalisten byder på fede gensyn (Panenka på Grabara, samlebåndsmål mod BIF, skønne overtidsscoringer).
Når Paddys legendetrøje kommer i handlen køber jeg et eksemplar til mig selv, konen og alle tre unger.

Kevin Yakob blev interviewet til lokalavisen, og siger bl.a.:

Og det var virkelig sjovt at spille fra start igen, og jeg gik ind til kampen med en tanke om, at jeg gerne ville levere solidt defensivt såvel som offensivt, og det synes jeg, at jeg gjorde. Men det var et første skridt – et første skridt, som jeg håber at kunne bygge videre på

————————————————————————————————-

Jeg synes det er opløftende at Yakob allerede viser så højt niveau, det giver håb om at han kan komme tilbage på sit gamle niveau igen, og måske allerede her i efteråret?

Kevin Yakob blev interviewet til lokalavisen, og siger bl.a.:

————————————————————————————————-

Jeg synes det er opløftende at Yakob allerede viser så højt niveau, det giver håb om at han kan komme tilbage på sit gamle niveau igen, og måske allerede her i efteråret?
Jeg er ekstremt positivt overrasket over, at han kan holde 60 minutter. Niveauet er også imponerende.

Jeg synes stadig der er - meget - langt til det niveau, hvor han var inden han blev skadet. Han var virkelig god. Jeg så ham som det næste store salg.

Spørgsmålet er, om han bliver ligeså dynamisk som tidligere, eller bliver mere end spilfordeler inde på midten. Altså om han selv driver bolden som før, og selv søger bolden eller om han bliver et kreativt opspilspunkt.

Helt uden sammenligning i øvrigt, så mister nogle spillere eksplosivitet efter en korsbåndsskade og ændre deres spillestil f.eks del Pierro og Xavi.

Artikel

Jeg synes det er klasse at Arnstad får råd af Nicolai Poulsen til at få færre gule kort

Du har fået en del flere gule kort i forhold til den seneste sæson, og er nu den AGF’er med flest strafpoint. Er det tilfældigt, eller er din spillestil blevet mere aggressiv?

»Jeg synes, at jeg har været lidt uheldig, når det kommer til de gule kort.«

Er det noget, du er opmærksom på?

»Ja, nu har jeg begyndt at blive lidt opmærksom på det, for jeg får jo karantæne ved næste gule kort. Jeg prøver at være lidt forsigtig og har da fået nogle gode råd af Nicolai Poulsen, der har noget erfaring med den slags.«

Back