New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 28.09. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 281
  • Views Views: Views 9K
Added to Calendar: 28-09-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    56
  • Poll closed .
Nu er vi kun 10-11 point fra at være sikre på top 6, der er 6 kampe tilbage, det skal kunne lade sig gøre at leve op til målsætningen 🤞
Sidste sæson var vidst første gang, at 33 point ikke var nok.

Når nummer 6 pt kun er ét point fra nedrykning, så tror jeg slet ikke vi skal derop i denne sæson.
Jeg gætter på at 28 point er nok.

Han var klasse på bolden, men synes ikke, han tog ret meget defensivt.
Men er det ikke fordi at der er brug for en anden slags defensivt spil i sådan en kamp ?
Poulsen er drønstærk på nærkampe, mens der er i dag var brug for at lukke en masse huller og spille små sikre bolde ud. Begge dele løste Solbakken rigtigt godt.

Man tør jo ikke helt tænke anderledes, men det hjælper altså helt vildt meget, at både Arnstad og Beijmo - alt efter holdets behov - kan rokere mellem flere positioner i løbet af en kamp og levere tårnhøj superligakvalitet på dem alle.

Derudover: Da transfervinduet lukkede, og Kevin Yakob havde spillet 20 minutters fodbold gennem 28 måneder, så havde jeg simpelthen ikke drømt om, at han ville have det her niveau tre uger senere. Det giver altså en absurd forstærkning af bredden på midtbanen.

Nu ser Solbakken også ud til at være kvalitet, og så mangler vi endda at se en gennemført god kamp fra Sebastian Jørgensen. Alt i alt: Ja, truppen virker tynd, men den virker også meget, meget mere robust, end jeg havde skudt den til post-MEM august.

Det er faktisk rigtigt stærkt angriber-arbejde af Paddy. Han holder sig præcist på den rigtige side og slår alle modstandere til returen.
Gode pointer! Enig. Men især to pladser er virkelig ømme punkter: Links og Tingager kan for mig at se ikke erstattes uden et markant kvalitetstab. Dertil kommer Hansen og Kahl, som helst heller ikke må blive skadede eller få formdyk.

Men svært ikke at drømme søde drømme, når man ser hvor homogent og disciplineret holdet agerer. Fantastisk trænerarbejde!

Last edited:
Vi gør det fantastisk, men truppen er nok for smal til at holde niveauet over en hel sæson
Der er VM til sommer, der er en hel masse boblere omkring landsholdene der er separate desperate efter at komme til at spille på et tophold, i en stærk liga, så de kan komme med.

Det ved CV, så han har lavet plads i truppen, til 2-3 markante forstærkninger i vintervinduet, spillere der vil med til VM, og har brug for at spille noget mere for at komme det.

Der er kun 8 superligakampe til transfervinduet åbner igen.

Bedre er FCN ikke nu her. Vi skal have point med hjem…

Jeg tror vi bliver rigtig glade for vores Solbakken.

Vi skal lave et mål i 2. halvleg.

Er der en profet tilstede?
Der er 3!!! Godt lavet, gutter! :LOL:

Kampen: Hold da kæft - jeg havde lige skamrost Arnstad overfor knægten (som kun følger perifert med i fodbold), hvorefter han (Arnstad, ikke knægten) brænder et straffe!! Fucking hell altså!!
Jeg synes Bech (som jeg har været lidt efter for dårlige førsteberøringer og uhensigtsmæssige løb) var fuldstændig outstanding i dag. Beijmo var topklasse, Arnstad var topklasse - til trods for at brænde et straffe. Jeg synes også Paddy vandt flere dueller end sædvanligt OG lykkedes med at lægge bolden godt af.
AJ synes jeg ikke var så dårlig, som jeg ser nogle gøre ham til; han vandt nogle gode dueller og brød nogle bolde.
Men at brænde et straffe 20 minutter før tid, indkassere et mål 12 minutter før tid og være foran med 1-2 inden for 10 minutter af dét, på en bane hvor ingen i ligaen henter 3 point... det er altså topholdsadfærd på et helt nyt niveau.
Jeg tror ikke engang selv på det, truppen er for smal, men set på denne kamp alene, så har holdet mentalitet og kvalitet til at blive mestre. Der er kun tre problemer:
1. Truppens bredde - eller mangel på
2. FCK's form, når de er ude af Europa senest til februar
3. FCM's form, når de er ude af Europa senest til februar

Men lige nu, vil jeg bare nyde førstepladsen for tredje spillerunde i streg. Det er sgu en pæn udsigt heroppefra :D

Edit: Fløjt så den ulige liga af!!!

JJA: Sætter knap en fod forkert og har flere stærke aktioner … Lige til han lader Alexander Lind (som er 2 cm lavere end Jonas selv) stige helt uhindret til vejrs og heade FCN foran. Det er lilleputniveau ikke at springe med og komme på kroppen der, og der er bare ingen undskyldninger! Der bliver ikke sat nogen screening eller noget - Lind hopper bare fra flade fødder og stanger den ind.
Ingen af vores øvrige stoppere laver fejl på det niveau.
Konklusionen er klar imo: JJA skal færdig/videreudvikles et andet sted (og på et lavere niveau) end i AGF. Desværre, for han er en sympatisk ung mand med mange kvaliteter.

Back