New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Jeg er fuldstændig ligeglad med 1. pladsen (i spillerunde 9) - men en god præsentation med den nye centrale midt vil være dejligt
Jeg er lige præcis ikke ligeglad med 1. pladsen i 9. spillerunde, da den vil betyde en sejr mod Brøndby. Så kan vi altid snakke om vigtigheden af 1. pladsen i de kommende runder ;)
 


Hop gerne ind og giv en stemme med - og evt. en kommentar.
Jeg vil gerne promovere lørdagskampe lidt mere.

Fredag aften har mange svært ved at nå med (udebane især)
Søndag aften kan nogle have svært ved at nå hjem i god tid til job. (udebane især)
Lørdag har folk fri hele dagen - som udgangspunkt ift normale arbejdsuger.

Jeg ville elske at se AGF vs BIF kl 18 en lørdag aften frem for søndag kl 18.
Meeen jeg bor jo også i Aabenraa, så har næsten 2 timer hjem fra Vejlby. Det er lidt sent når kampen først slutter kl 20. Vi kører - og tager afsted, men jeg beder lidt ekstra for sejr hver gang - da det fandme er nederen at køre hjem søndag sent - med job dagen efter - og skulle i seng nærmest lige når man kommer hjem.

Vi har alle forskellige liv/situationer, I know.
Ville elske lidt besyv.
Jeg kan konstatere at kommentatorer, og aktører/spillere var overraskede over kulissen i Herning er til aften med Tifoer og fans der mødte tidligt op og sang igennem inden opvarmning mm... Så vil gerne "forklare", hvordan det kunne være muligt hver weekend - hvis man ville... og ikke bare når europæsik rykker rundt på tingene.... Men folk har haft bedre tid til at ankomme, og skal ikke tidligt hjem i seng - og giver den gas. Det klæder ligaen med sådanne kampe - uden de normale "store klubber".

Det er i hvert tilfælde fandens meget bedre end mandagskampe!
 
Fik startet tirsdagstrænerne afsnit 121 og der er et par gode diskussioner.

Under debat omkring de "mange" trænerfyringer får Graulund bl.a. udnævnt Uwe's ledelsesstil til management by fear (sammen med Zorninger) - han mener lidt fodbolden lever sit eget liv på det punkt og den slags ledelse ville man ikke se i det private erhvervsliv. Der er jeg nok enig med Hammer i, at han formentlig har en begrænset erfaring fra det private erhvervsliv ;) Men vil da gerne medgive, at der måske er en større andel end i resten af samfundet.

Derudover har de en diskussion omkring tiltagene fra politisk side og de fremsatte forslag.

 
Den altoverskyggende grund til at vi ikke har lørdagskampe er, at Viapjat i stort omfang har PL rettigheder hele lørdag, og en SL kamp vil skabe en uønsket konkurrence på et tidspunkt, hvor de ellers har godt fat i fodboldseerne.

Alle andre argumenter er bare udenomsnak.

Nu er der efterhånden så mange søndagskampe i PL - ofte de bedste i runden, så ved ikke om det argument holdet mere for Viaplay.

I dag har de fx AGF-BIF oveni Arsenal- Man City.

Tror mest det handler om at danske fodboldfans laver alt muligt andet om lørdagen og derfor ikke tænder for kukkassen i samme omfang som om søndagen.
 
Nu er der efterhånden så mange søndagskampe i PL - ofte de bedste i runden, så ved ikke om det argument holdet mere for Viaplay.

I dag har de fx AGF-BIF oveni Arsenal- Man City.

Tror mest det handler om at danske fodboldfans laver alt muligt andet om lørdagen og derfor ikke tænder for kukkassen i samme omfang som om søndagen.

Tro mig, det er det, der er grunden.

Det er rigtigt, at der er mange gode søndagskampe i PL. Men det er for så vidt irrelevant for, om man kan flytte fredags- eller eventuelt mandagskampe SL kampe til om lørdagen.

Der er ret få seere til fredagskampene. Grunden til, man ikke vil flytte fredagskampen til om lørdagen er, at man ville skabe konkurrence til sin egen PL dækning, og det ville gå ud over seerne på begge produkter. Så lever man med, at man har en fredagskamp, som ikke rigtigt for alvor bliver set.

Dispositionen hænger også sammen med, at man kan sende PL seerne videre fra den ene kamp til den anden kamp til den tredje kamp om lørdagen.
 
Nu er der efterhånden så mange søndagskampe i PL - ofte de bedste i runden, så ved ikke om det argument holdet mere for Viaplay.

I dag har de fx AGF-BIF oveni Arsenal- Man City.

Tror mest det handler om at danske fodboldfans laver alt muligt andet om lørdagen og derfor ikke tænder for kukkassen i samme omfang som om søndagen.

Faktisk en GOD pointe for indførelsen af flere lørdagskampe i SL...

Flere og flere af topkampene i premier league har været om søndagen.
 
Fedt du tager det op @Stig AKA Frank Heskjær

TV-selskaberne har betalt i dyre domme for rettighederne, så selvfølgelig prøver de at makse deres seertal. De er fløjtende ligeglade med fans. Der er så meget fodbold i en weekend, at det giver mening for DEM med fredags- og mandagskampe.

Jeg har lavet min egen meget uvidenskabelige undersøgelse.
På YouSee-appen er det første billede der dukker op en "mest sete på TV lige nu".
Her ligger superligakampene næsten altid nummer 1 eller 2. Selv når det er Sønderjyske-Randers en fredag aften eller FCN-Viborg en mandag aften.
Men når der er PL samtidigt, så ligger PL kampen ofte foran SL kampen.
Min lille undersøgelse siger ikke noget om antallet af seere, men den giver et fingerpeg om interessen.

Til gengæld undrer det mig meget, at Divisionsforeningen ikke går ind og forbyder kampe på tværs af Storebælt til kl. 19 kampe. De er decideret fan-fjendske.
 
:
Faktisk en GOD pointe for indførelsen af flere lørdagskampe i SL...

Flere og flere af topkampene i premier league har været om søndagen.

Jeg gad godt, det her var spilletidspunkterne for SL:

1. Valg: Søndag klokken 15
2. Valg: Lørdag klokken 15
3. Valg: Søndag klokken 17
4. Valg: Mandag klokken 19*
5./6. Valg: søndag klokken 13

*Jeg ville helst af med mandagskampe, men det er et godt tidspunkt for TV.
 
De sløser tilsyneladende i Fck, når de kan lugte savsmuldet fra manegen i CL. Det var så slemt at Nees inddrager fridagen.

Nå men jeg håber stadig ikke de andre tophold bare rydder bulen og vinder deres kampe - jeg er stadig tilhænger af uafgjort og så lad os se hvor længe vi kan hænge på i toppen. Det er meget sjovere :love:

Vi må nyde det så længe det varer men nu har vi vundet over fck og Bif samt spillet uafgjort med Fcm💪

 
Med to kampe tilbage inden første udbetaling af tv-penge, ser det virkelig godt ud. Vi har pt. 8 point ned til FCN på 5. pladsen, så hvis de ikke vinder i Randers i aften er vi sikre på at være i top-4. Da Brøndby nu er 5 point efter og FCK-FCM spiller i 11. runde, vil "bare" tre point i de næste to kampe sikre os en top-2 placering halvvejs gennem grundspillet.
 
Fine ord, vi får med på vejen her 👇 :love:

Og netop her bliver jeg altid bange, når medierne begynder at tale os op :oops:

Spørgsmålet er, om truppen er bred nok til at gå hele vejen, men jeg tror at AGF i denne sæson vil være med helt fremme til det sidste. Og selvom jeg var overbevist om, at Jakob Poulsen var manden, der kunne vende tingene i AGF, så er jeg alligevel overrasket over, at det har været så markant og at de efter ni spillerunder ligger på førstepladsen i Superligaen.
 
Og netop her bliver jeg altid bange, når medierne begynder at tale os op :oops:

Spørgsmålet er, om truppen er bred nok til at gå hele vejen, men jeg tror at AGF i denne sæson vil være med helt fremme til det sidste. Og selvom jeg var overbevist om, at Jakob Poulsen var manden, der kunne vende tingene i AGF, så er jeg alligevel overrasket over, at det har været så markant og at de efter ni spillerunder ligger på førstepladsen i Superligaen.

I forhold til bredden, så har CV udtalt at det er en del af strategien at truppen ser ud som den gør, men også at ikke den kan tåle at blive smallere. Grunden til at den ser ud som den gør, er at det giver plads til talenter som Emmery og Tchamche, samt i andet geled, Elkjær og Storch osv. Samtidig er der kun tale om 10 kampe og nogle pokalkampe, inden transfervinduet åbner igen, så det var muligt at gøre lige nu.

Det lyder som om CV vil hente forstærkninger til vinter, hvis AGF ligger rigtigt i tabellen til den tid.
 

Latest posts

Back
Top