New posts

Bestyrelsen

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 179
  • Views Views: Views 4K
Bestyrelsen
Det kan også være Uffe mente man skulle få aktiveret egenkapitalen og leveret de rigtige spillere til træneren men de andre har været uenige. De har måske hellere ønsket at øge egenkapitalen. Tilsyneladende mente han ikke, at SIB havde leveret det rigtige materiale til Uwe.
Det ville ikke overraske, hvis Uffe Jakobsens rolle i bestyrelsen har ændret sig, efter der blev skabt en ny direktørstilling i klubben til CV, og han blev en del af bestyrelsen. Man kan nemt forestille sig at CV har afvist UJ, og at UJ efter 11 år, har følt at hans stemme burde have mere vægt end den måske har i dag. Så jeg tror egentligt godt at det kan have været ret udramatisk, UJ har følt sig tilsidesat, og i mindretal i forhold til CV, og så er han stoppet. Et det skulle ske straks, kan godt bunde i en “dråben der fik bægeret til at flyde over” situation, men jeg tror ikke på at det kun handlet om fyringen af Uwe Rösler. Der har ligget mere bag, som til sidst har gjort at UJ har følt at hans bestyrelsesrolle er blevet reduceret så meget så han ønskede at træde ud.

Det ville ikke overraske, hvis Uffe Jakobsens rolle i bestyrelsen har ændret sig, efter der blev skabt en ny direktørstilling i klubben til CV, og han blev en del af bestyrelsen. Man kan nemt forestille sig at CV har afvist UJ, og at UJ efter 11 år, har følt at hans stemme burde have mere vægt end den måske har i dag. Så jeg tror egentligt godt at det kan have været ret udramatisk, UJ har følt sig tilsidesat, og i mindretal i forhold til CV, og så er han stoppet. Et det skulle ske straks, kan godt bunde i en “dråben der fik bægeret til at flyde over” situation, men jeg tror ikke på at det kun handlet om fyringen af Uwe Rösler. Der har ligget mere bag, som til sidst har gjort at UJ har følt at hans bestyrelsesrolle er blevet reduceret så meget så han ønskede at træde ud.
Min pointe er egentligt, at vi ikke ved det men spekulerer. Du kan sagtens have ret men ingen af os ved det🫣

Som @Martinstranger skriver, kan det godt være.

Min logik siger dog følgende: hvis din tese er korrekt, har Uffe J været en del af indkøbsstrategien før, og dermed med til at hente de spillere SIB blev fyret for at have hentet.

Jeg tror mere på CVs rolle var for at mindske Jacob Nielsens involvering, end for at skubbe bestyrelsen ud.

Mengsens håndtering af Ockhams ragekniv fører til ophedede diskussioner om den generelle tilgang, inkl vurdering af talenter og Uwes ansvar. Det må enten have givet så store udslag før sommerferien at Uffe Jakobsen har fundet ud af hannikke ønsker at være med mere efter en sommerferie, eller også har der været bølgegang og efterfølgende fortsat uenighed om hvor kompetitive AGF skal være på kort og mellemlang sigt.

Som @Martinstranger skriver, kan det godt være.

Min logik siger dog følgende: hvis din tese er korrekt, har Uffe J været en del af indkøbsstrategien før, og dermed med til at hente de spillere SIB blev fyret for at have hentet.

Jeg tror mere på CVs rolle var for at mindske Jacob Nielsens involvering, end for at skubbe bestyrelsen ud.

Mengsens håndtering af Ockhams ragekniv fører til ophedede diskussioner om den generelle tilgang, inkl vurdering af talenter og Uwes ansvar. Det må enten have givet så store udslag før sommerferien at Uffe Jakobsen har fundet ud af hannikke ønsker at være med mere efter en sommerferie, eller også har der været bølgegang og efterfølgende fortsat uenighed om hvor kompetitive AGF skal være på kort og mellemlang sigt.
Det ville ikke være første gang i verdenshistorien at en ny direktør kommer ind, og Formandsskabet “æder alt hvad han siger råt” og dermed ønsker mere information fra ham.

Igen. Vi ved det ikke

CV er ikke bestyrelsesmedlem - men en del af Direktionen.....hidtil, altså indtil CV´s ansættelse, var Uffe Jakobsens rolle at han var Bestyrelsens deltager i det sportslige udvalg, som tidligere så var UJ, JN og SIB.....hvilke betingelser CV er ansat under er jeg ikke vidende om, men han har jo fået en direktørtitel, så måske noget er ændret? Synes det er et tab at UJ træder ud - trods det er 30 år siden har han alt andet lige selv haft prof-bold under huden; anser dette som en fordel alt andet lige...

CV har titel af fodbolddirektør. Det betyder helt konkret at han sidder med til møderne i bestyrelsen i modsætning til hvad SIB gjorde. Det har selvfølgelig betydning for dynamikken i bestyrelseslokalet. Men han er som andre skriver IKKE medlem af bestyrelsen. Men som direktører i alle andre virksomheder eller offentlige institutioner har hans stemme selvfølgelig en stor magt i lokalet, hvor jeg tror de fleste om bordet godt ved, at hvis de ikke lytter til CV så siger han på et tidspunkt farvel og tobak (for hvorfor ansætte ham hvis man ikke vil lytte på ham)

Jeg tænker det har været et af de mest afgørende punkter. Hans kræfter kan og skal bruges andre steder i organisationen, hvor han kan bringe langt mere værdi. Det gik heller ikke alt for godt, dengang vi stod uden sportschef og han var interim. Det var nok heller ikke verdens bedste forarbejde SIB arvede der.

Til gengæld har CV fået meget mere at sige og sidder med ved højbordet. Jeg har dog svært ved at se, at det skulle være et afgørende punkt for Uffe J - det har jo været på tegnebrættet siden CV blev hentet. Det må være noget andet (CV lød da heller ikke som om han forventede en fyring af Uwe op til det skete, så måske bestyrelsen er gået imod på flere områder).

Super bagklogt at grine af nu.
Tænker man kan finde en holdning til en spiller eller en træner på os alle herinde, der ser super dumt ud at læse i dag.
Enig - men derfor er det stadig sjovt, fordi det i dette øjeblik er så fundamentalt bagvendt at ville hævde, at det var en fejl at fyre Uwe og ansætte JP.

Jeg var i øvrigt ikke entydigt for fyringen ej heller imponeret eller overhovedet "for" ansættelsen af JP. Det er sgu en fornøjelse at tage så grundigt fejl.

Tænker man kan finde en holdning til en spiller eller en træner på os alle herinde, der ser super dumt ud at læse i dag.

Selvfølgelig kan man det, forskellen er bare, manden vitterlig var sat i bestyrelsen for at have den sportslige ekspertise, så ser det squ dumt ud ligefrem at have taget så eklatant fejl. Så stor jeg egentlig er glad for han (angiveligt) skred.

Enig - men derfor er det stadig sjovt, fordi det i dette øjeblik er så fundamentalt bagvendt at ville hævde, at det var en fejl at fyre Uwe og ansætte JP.

Jeg var i øvrigt ikke entydigt for fyringen ej heller imponeret eller overhovedet "for" ansættelsen af JP. Det er sgu en fornøjelse at tage så grundigt fejl.

Uffe J. var formentlig kun modstander af at fyre Uwe.
Ikke af hvem der skulle ansættes i stedet.

Jeg var heller ikke entydig tilhænger af at Uwe skulle væk, selvom det til sidst virkede uundgåeligt.

Selvfølgelig kan man det, forskellen er bare, manden vitterlig var sat i bestyrelsen for at have den sportslige ekspertise, så ser det squ dumt ud ligefrem at have taget så eklatant fejl. Så stor jeg egentlig er glad for han (angiveligt) skred.
Du er tidligt at du drager så bastant en konklusion efter 10 kampe.
Lad os nu se sæsonen færdig.

Du er tidligt at du drager så bastant en konklusion efter 10 kampe.

At det var rigtigt at fyre Uwe? Ja, det vil jeg hellere end gerne stå på mål for.

Jeg sagde flere gange i foråret, han burde fyres. Så mange røde lamper lyste, at det er mindblowing et bestyrelsesmedlem med det sportslige som kompetenceområde der ligefrem satte sin post på spil enten ikke kunne se de røde lamper eller negligerede dem.

At det var rigtigt at fyre Uwe? Ja, det vil jeg hellere end gerne stå på mål for.

Jeg sagde flere gange i foråret, han burde fyres. Så mange røde lamper lyste, at det er mindblowing et bestyrelsesmedlem med det sportslige som kompetenceområde der ligefrem satte sin post på spil enten ikke kunne se de røde lamper eller negligerede dem.
Men ved vi rent faktisk, at det var derfor han gik - eller er det bare gisninger? Erindrer ikke at have læst udtalelser om det …

Jeg vil gerne give dig, at du var den der oftest og mest ytrede dig omkring at Uwe skulle fyres, og vist allerede var skuffet da vi forlængede med ham.

Jeg aner ikke hvorfor Uffe var imod, der kan være årsager vi ikke kender, men det klinger hult når folk, efter 7 sejre tilskrevet JP, pludselig bringer Uwe op.

Det bliver holdninger præget af den aktuelle stemning.
Havde JP tabt de seneste fem kampe, var der sikkert også en masse der ville konkludere at Uwe aldrig skulle være fyret.

Last edited:
Jeg aner ikke hvorfor Uffe var imod, der kan være årsager vi ikke kender, men det klinger hult når folk, efter 7 sejre tilskrevet JP, pludselig bringer Uwe op.

Som jeg skrev, er det lidt sjovt. Det er dig, som gerne vil gøre et stort nummer ud af det men bag humoren synes jeg stadig, det er mindblowing, hvis Jakobsen vitterlig gik pga. fyringen.

Havde JP tabt de seneste fem kampe, var der sikkert også en masse der ville konkludere at Uwe aldrig skulle være fyret

Tja, ikke her. De mange sejre er naturligvis dejlige men det vigtigste for mig var og stadig er, vi fik en anden spillestil og JP brugte tiden på at implementere den ændrede spillestil. Det har jeg fået, så jeg er mere end tilfreds også hvis vi taber de næste 5 kampe.

Som jeg skrev, er det lidt sjovt. Det er dig, som gerne vil gøre et stort nummer ud af det men bag humoren synes jeg stadig, det er mindblowing, hvis Jakobsen vitterlig gik pga. fyringen.

Jeg gør kun et stort nummer ud af bagklogskaben, der udvises i dit postede tweet.

At Uffe Jakobsen smuttede på grund af uenighed, synes jeg også virker skørt.
Det er trods alt en del af vilkårene, ved at sidde i en hvilken som helst bestyrelse, at man af og til er uenige i diverse standardbeslutninger.

Back