Bestyrelsen
Hvem har dog skrevet det?Men de har stadig den funktion. Det kan jeg læse mig til at vi er alt for gode til at skulle bruge i AGF, med alle de store resultater vi laver i den sektor.
Hvem har dog skrevet det?Men de har stadig den funktion. Det kan jeg læse mig til at vi er alt for gode til at skulle bruge i AGF, med alle de store resultater vi laver i den sektor.
Jeg kan ikke se at man tier stille? Man laver bare ikke de her langsigtede mål, fordi de ikke er hensigtsmæssige at lave nu.Måske vurderer man bare, at det bedste i den nuværende situation er, at tie stille indtil der er mere vished omkring trupstyrke, stadionforhold, økonomi, talentudvikling, konkurrenterne med videre.
Jeg ved ikke, hvor mange der føler at de sidder med et puslespil der har en løsning. Jeg gør i hvert fald ikke. Her sommeren 2025 er vi i hvert fald et ret anderledes sted end jeg forventede for et år siden og en ny 5-års plan fra klubben i 2024 ville allerede have set dum ud.
Jeg tror helt ærligt at JP og Fournais har mere fokus på forretningen AGF end fodboldklubben AGF i disse år. De sportslige ambitioner står lidt lavere på prioritetslisten og så håber man at fansene accepterer det pga stadion. Men samtidig tør man ikke rigtig være ærlig omkring det og melde det ud. Det er dog sagt helt uden belæg for noget ud over mine tanker.
Jeg tror helt ærligt at JP og Fournais har mere fokus på forretningen AGF end fodboldklubben AGF i disse år. De sportslige ambitioner står lidt lavere på prioritetslisten og så håber man at fansene accepterer det pga stadion. Men samtidig tør man ikke rigtig være ærlig omkring det og melde det ud. Det er dog sagt helt uden belæg for noget ud over mine tanker.
Det håber jeg. Nu hvor vi har fået en styrkelse af direktionen med CVJeg tror helt ærligt at JP og Fournais har mere fokus på forretningen AGF end fodboldklubben AGF i disse år. De sportslige ambitioner står lidt lavere på prioritetslisten og så håber man at fansene accepterer det pga stadion. Men samtidig tør man ikke rigtig være ærlig omkring det og melde det ud. Det er dog sagt helt uden belæg for noget ud over mine tanker.
Ved du hvad, det har du ret i. Jeg var for hurtig med det link. Jeg sad og fandt ældre artikler, og så faldt jeg over den nævnte. Det er min fejl.Jeg husker svagt noget om et opgør, men ikke mere. Hvis 'sparker bagud' er en artikel fra 2023 hvor han kommenterer et valg fra 2018 - i en situation hvor man kan konstatere COOP stadig er et dårligt sted, synes jeg du har en ret lav tærskel.
Derudover virker det til Fournais havde fat i den længste ende dengang.
Jeg er lodret uenig i, at LF opstiller en præmis for at svare på spørgsmålet.
LF ved udmærket godt, at journalisten ikke kan afsløre sin kilde. Med hans svar lukker han effektivt ned for de kritiske spørgsmål. Det er en anden måde at sige ‘ingen kommentarer’ på. Og det er langt fra første gang i verdenshistorien, at man afviser at kommentere på et spørgsmål med begrundelse i, at man ikke kender kilden.
Jeg kan godt forstå, at det pirrer din journalistiske integritet. Og man kan naturligvis mene om hans kommunikationsstrategi, hvad man vil. Jeg synes dog også, at det virker som om, at du er farvet af din generelle holdning til manden. Der er i hvertfald meget langt til, at LF forlanger navnet på kilden for at svare.
Det er iøvrigt helt muligt, du har ret ift. LFs generelle karakter. Personligt er jeg ret ligeglad med, hvad LF laver i andre sammenhænge. LF interesserer mig kun ift. hans arbejde i AGF.
Nu er det vist journalisten i dig som skriverLangt de fleste virksomheder har ingen interesse i mudderkastning i medierne/offentligt - det er journalisterne der har det, for at sælge aviser og clicks. Derfor er det nemmest at lukke ned effektivt og ikke få flere spørgsmål til det.
I min verden det eneste rigtige som virksomhed selvom min nysgerrighed er pirret
Det var en noget drastisk konklusion at drage pga. de tre forhenværende. Der tænker jeg slet ikke vi er.
Jeg tror måske, du kun har læst mit citat - det citerer nemlig ikke det oprindelige citat. Her følger det fulde indlæg af T-Knogle:Der bliver bare ikke nævnt noget om noget med en kilde som LF ikke vil forholde sig til. Jeg antager at det er i den artikel i Stiften, men den har jeg ikke adgang til og det fremgår ikke af indlæggene herinde hvad den kilde sagt til hvem. Hvad er det for en udtalelse LF ikke vil forholde sig til? En der har fortalt Bjerre at Uffe var utilfreds med at Uwe blev fyret?
Han udtaler at Uffe Jakobsens ønske om at udtræde af bestyrelsen er et bestyrelsesanliggende, og han ikke ønsker at forholde sig til de rygter der opstår som følge af dette, samt:Hvis Fournais har nægtet at svare, medmindre han fik kilden oplyst, er det imø meget dramatisk. Det er en giftig måde at kommunikere på; det klæder ingen.
Jeg synes ikke umiddelbart at det lyder dramatisk, men nu har jeg heller ikke hørt interviewet. Det ville dog ikke være et kæmpe chok, hvis Dennis Bjerre prøver at gøre en fjer til fem høns her.- Jeg ved ikke, hvilke kilder, du har talt med. Og når jeg ikke kender dem, kan jeg heller ikke forholde mig til det. Men jeg vil gerne sige, at både jeg og bestyrelsen har været utrolig glade for 11 års samarbejde med Uffe, der har gjort en god indsats.
Jeg tror ikke JN er specielt bange for at tabe et par kunder på gulvet med sin stil.Dit indlæg er præcis, hvorfor jeg mener, ledelsen skal være mere åbne. Hvorfor skal vi fans som bruger en pokkers masser af vores tid og penge på klubben holdes hen?
Ja, vi har ikke krav på andet end 90 minutters fodbold 32 gange på en sæson men det er squ ærligt talt fattigt og ikke fan venligt.
Fodbold lever af fans, de lever af engagerede fans men så skal de også give os noget tilbage udover den fodbold som spilles. Så kan den enkelte fan selv sortere i det, de synes, er vigtigst for dem selv.
Jeg sagde det allerede dengang: Det er dumt at begynde med officielle 5 års planer, hvis man ikke har tænkt sig at fortsætte med dem.Jeg kan ikke se at man tier stille? Man laver bare ikke de her langsigtede mål, fordi de ikke er hensigtsmæssige at lave nu.
Mig bekendt har AGF også kun lavet en 5-års plan en gang i klubbens 145 årige levetid. Vi taler om det, som noget klubben gør fast. Jeg forstår godt, at potentielle sponsorer gerne vil kende klubbens planer, men jeg er ikke sikker på at det er vigtigt for dem at de kan læses i Stiften.
- Jeg ved ikke, hvilke kilder, du har talt med. Og når jeg ikke kender dem, kan jeg heller ikke forholde mig til det. Men jeg vil gerne sige, at både jeg og bestyrelsen har været utrolig glade for 11 års samarbejde med Uffe, der har gjort en god indsats.
11 år ikke 20Hvis det er 20 år Uffe Jacobsen har siddet i bestyrelsen og det sportslige udvalg, så har han (som den angiveligt fodboldkyndige) været med til at bestemme, at BSN ikke skyldes fyres som sportschef.
Ikke bare én gang, men to gange.
Mon ikke der kan findes en mindst lige så fodboldkyndig til bestyrelsen nu….
Beklager, jeg læste forkert. Sletter indlægget.
Jeg har ikke hørt podcasten, men synes ét eller andet sted det er positivt. Vi skal rykke os hele tiden, og indhente de andre. Så måske Uffe Jakobsen efter 11 år har givet det han skulle.Der var ikke meget kød på Stiftens podcast om emnet, men det er også svært at få. Selv hvis de har været rygende uenige kan der sagtens være stor professionel respekt, og selvom der ikke er, er der professionel adfærd.
Og selv hvis de har været rygende uenige behøver det ikke betyde alt er galt, det er man bare ind i mellem.
Timingen er interessant, men hvis sæsonen var startet lift bedre ville man nok undre sig, men ellers trække på skuldrene.
Jeg forventningen er top-6 hvert år, men også at fokus er flyttet fra 'vinde noget (inkl kvalifikation)', til at få etableret talentarbejdet. Det synes jeg ville være ret fornuftigt i arbejdet frem mod nyt stadion - men top-6 hvert år kræver også investering i truppen.
Mit bud er man har tilskrevet Uwe mere af fejlen end mange mener, og som konsekvens deraf undervurderet udfordringen i truppen, og overvurderet det talent der var i næste række. Nu håber jeg bare man tager konsekvensen og får rettet op - og at man får held med det.
Jeg synes ikke der er noget der tyder på man ønskede at komme af med Uffe Jakobsen. Man kan naturligvis antage han mærkede dagene var talte og valgte at gå ud 'Guns blazing', i stedet for den mere kedelige afsked i forbindelse med en generalforsamling.Jeg har ikke hørt podcasten, men synes ét eller andet sted det er positivt. Vi skal rykke os hele tiden, og indhente de andre. Så måske Uffe Jakobsen efter 11 år har givet det han skulle.
Jeg ser det som en kærkommen mulighed for, at få forbedret klubben endnu mere.
Stilstand er tilbagegang
Jeg tror da helt bestemt heller ikke det var planlagt. Omvendt tror (håber inderligt) ikke, at Bestyrelsen blander sig voldsomt meget i dagligdagen. Ej heller tror jeg vi ikke kan erstatte Uffe Jakobsen, hvis ikke bedre så som minimum 1:1.Jeg synes ikke der er noget der tyder på man ønskede at komme af med Uffe Jakobsen. Man kan naturligvis antage han mærkede dagene var talte og valgte at gå ud 'Guns blazing', i stedet for den mere kedelige afsked i forbindelse med en generalforsamling.
Hvis AGF havde initieret afskeden er jeg overbevist om kommunikationen havde afspejlet det, fordi det ville være en langt 'bedre' historie, i stil med din udlægning
Det kunne jo også tyde på, at Formandskabet måske lytter lidt mere til Carsten V Jensen, og mindre til Uffe Jakobsen, hvilket jeg også håber er korrekt.