New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 882
  • Views Views: Views 59K
Den store pisser mig af tråd
Jeg tager lige endnu en fascistisk klassiker:

USA's præsident, Donald Trump, vil slå hårdt ned på venstreorienterede grupper. Det siger pressesekretæren i Det Hvide Hus, Karoline Leavitt, under en pressebriefing mandag.

- Der har været koordinerede kampagner i årevis anført af radikale venstreorienterede organisationer, hvis mål er at dehumanisere, intimidere og endda angribe amerikanere, som de er uenige med.

Til gengæld kan man da glæde sig over, at Ørsted har fået midlertidigt lov til at arbejde videre på deres havvindsprojekt. Lidt har også ret.
Er det en god ting? De danske skatteborgere er af ideologiske årsager massivt eksponeret i en virksomhed som måske bare skulle have lov at leve på markedsvilkår.
Hvis Ørsted går konkurs nu, mister vi skatteværdier af en størrelsesorden som er svær at fatte.

Er det en god ting? De danske skatteborgere er af ideologiske årsager massivt eksponeret i en virksomhed som måske bare skulle have lov at leve på markedsvilkår.
Hvis Ørsted går konkurs nu, mister vi skatteværdier af en størrelsesorden som er svær at fatte.
Måske ser vi forskelligt på det. Men det er vel en god ting, at de får lov til at færdiggøre og drifte/sælge en vindmøllepark som har været planlagt og godkendt i mange år.
Det er vel netop sådan noget der gør, at de ikke går konkurs - til glæde for du og jeg.
Om Ørsted så skal være på statens hænder er jo noget der til enhver tid vil splitte befolkningen, nogenlunde ift. om man er mest rød eller mest blå, men det er vel en anden diskussion.

Ørsted har tabt ~ 75% af sin markedsværdi imens Biden var præsident.
Det har altså intet med Trump at gøre. Det er bare en elendigt drevet virksomhed, med et produkt som ikke er rentabelt, som nu får lov at brænde endnu flere danske skattekroner af.
Nej tak, Ørsted er velkommen til at blive frasolgt helt eller gå konkurs.
View attachment 5371
Underlig logik. Så fordi Ørsted har klaret det dårligt på børsen de seneste år er det ok. at Trump tvangslukker et kæmpe vindmølleprojekt som er 80% færdigt?

Vi kan sagtens diskutere om det giver mening, at den danske stat skal pumpe flere penge ind i dem (det synes jeg egentligt heller ikke den skal - ligesom den heller ikke skulle købe en lufthavn til overpris), men det er lidt en anden diskussion end om det der sker i USA er ok.

Vi kan hurtigt blive enige om at Trump er en rædselsfuld person og at hans administration gør hvad man kan, for at forme USA i eget billede ved at tolke eksisterende lov i ny retning og tilføje ny lov.
Jeg siger bare, at den danske stat gerne må holde mine skattepenge ude af dødssejleren Ørsted, og lade firmaet gå konkurs.
Så nej, jeg synes ikke kun det er en god ting at de kan arbejde videre.

Vi kan hurtigt blive enige om at Trump er en rædselsfuld person og at hans administration gør hvad man kan, for at forme USA i eget billede ved at tolke eksisterende lov i ny retning og tilføje ny lov.
Jeg siger bare, at den danske stat gerne må holde mine skattepenge ude af dødssejleren Ørsted, og lade firmaet gå konkurs.
Så nej, jeg synes ikke kun det er en god ting at de kan arbejde videre.

Så din ideologiske holdning er vigtigere end skatteyderne og de tusinde af private aktionærer skal få deres investering hjem?

Endnu en politisk diskussion 👆, ligesom Israel/Palæstina-diskussionen.

Vi er et bredt udsnit af befolkningen og repræsenterer dermed alle holdninger.

Er det virkelig værd at diskutere politik på et fodbold-site? Ikke i min verden. Min passion for AGF giver mig (normalt) et frirum, hvor jeg kan undgå politik og alle de vanvittige ting der foregår i det politiske rum.

Nej, omvendt. Jeg mener tværtimod at Ørsted skal have lov at eksistere på markedsvilkår. Så må virksomheden flyve eller falde.

Men du skriver vitterlig, du håber de går konkurs selvom virksomheden faktisk sagtens kan overleve på hvad du kalder markedsvilkår.

Når det er sagt, så synes jeg, det er bindegalt at kritisk infrastruktur skal være på private hænder.

Nu skrev jeg krasnov, men om Trump er russisk agent/truet til samarbejde, er jeg nu ikke helt sikker på. Vi ved dog at han har været på tiggergang derover flere gange for mange år siden, og russerne er gode til at tage godt for sig når det kommer til tjenester.
Forbindelsen til Rusland er der ubetinget, tilbage i 80’erne og velsagtens endnu mere senere. Det vil nok ofte være nogle suspekte typer man laver den type handler med og de vil have forbindelser til regeringen. De kan godt have noget snavs på Trump og nogle økonomiske forbindelser der giver noget indflydelse, men den er der også forbindelser til fx Saudi Arabien og Qatar og diverse miliardærer osv.

Selvfølgelig er Demokraterne også ansvarlige, der er systemet der er korrupt og mange af de samme der donerer (investerer) i begge partier. Så kan man jo bare sørge for at fjerne den lidt mere progressive i primærvalget så det ender med et valg mellem en republikaner eller en lidt mere moderat republikaner. Der er ekstrem ulighed, folk er forgældede, lever fra hånden til munden selvom de har flere jobs og bliver du syg ender du hurtigt på gaden. Der var en undersøgelse for nogle år siden der konkluderede at der stort set ingen sammenhæng var mellem det befolkningen ønskede og den politik der bliver ført. Forholdene er helt rigtige for at der kommer en og kanaliserer vreden nedad i et samfund hvor der i forvejen er tradition for det og hvor medierne opdyrker det. Det er et helt klassisk grobund for fascisme.

Jeg synes det er ret dårligt dækket (efter min mening.) Det er svært at forstå sammenhængene når det ikke behandles systemisk og historisk og korruptionen som grundelement glemmes ofte. Det pisser mig også lidt af, for at blive i tråden, når fx en "white supremacist" med nogle ekstremistiske holdninger, der rejste rundt på universiteter og spredte had og løgne skal hvidvaskes i danske medier og man aldrig nævner hvor pengene til det kom fra. Det behøver man altså ikke selvom man samtidig tager klart afstand fra politisk motiveret vold.

Men ja, nu ville jeg lige svare, men ellers skal der jo nok laves et politik-forum hvis det skal debatteres herinde så man kan undgå det hvis man vil. Det er jo også bare fordi det formentlig er emner der fylder en del for mange og der er nogle herinde jeg tænker man kan være uenig med, men have en interessant diskussion med. Det hører sig måske ikke til, men der er også et eller andet meget brugbart i at man aldrig kan blive mere uenige end at man altid har AGF tilfælles. Sådan et element kunne være godt at kaste ind i nogle sammenhænge hvor folk slet ikke kan tale sammen!

Back