New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 184K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Jeg har absolut heller ikke givet udtryk for, at jeg ønsker at skifte system eller noget i den stil. Men det er jo heller ikke det samme som bare at fortsætte i den samme rille.

Jeg synes vi laver de samme fejl igen og igen. Vi kan vel godt finde 4-5 mål, hvor vi ikke forsvarer færdigt i overtal, og to mål på frispark, som i princippet er indlæg. Det er jo konkrete ting, jeg føler spillerne er nødt til at forholde os til.

Jeg tror, den letteste måde at komme ud af en krise, hvor i livet det end er, er at erkende, at man er i den, og derefter agere derefter. I vores tilfælde kunne det eksempelvis være at spille langt mere simpelt og kynisk, indtil vi får vendt udviklingen.

Jeg kan simpelthen ikke genkende billedet af, at vi gør alt det rigtige, og at det primært handler om uheld. For mig er der nogle helt konkrete problemer, som vi bliver ved med at gentage.
Synes du læser det alt for bogstaveligt. Han siger jo også, at de skal bruge landskampspausen på at "arbejde på et par ting". Der er jo, som du også er inde på, nogle ret afgørende facetter af spillet som vi har løst rigtigt, rigtigt dårligt indtil nu. Dem skal vi selvfølgelig blive bedre til, hvilket jeg også læser det som om vi arbejder på (alt andet havde jo også været idiotisk, da de er tydelige for enhver).

Men det ændrer jo ikke på, at vi løser de 95% øvrige facetter af spillet relativt godt, så det skal man jo også holde fast i og se det positive i. Så jeg læser ikke hans udtalelse som andet end at vi skal holde fast i alt det vi gør godt, mens vi skal arbejde på de (relativt få) ting vi gør virkeligt dårligt. Det har jeg svært ved at se problemet i.

Synes du læser det alt for bogstaveligt. Han siger jo også, at de skal bruge landskampspausen på at "arbejde på et par ting". Der er jo, som du også er inde på, nogle ret afgørende facetter af spillet som vi har løst rigtigt, rigtigt dårligt indtil nu. Dem skal vi selvfølgelig blive bedre til, hvilket jeg også læser det som om vi arbejder på (alt andet havde jo også været idiotisk, da de er tydelige for enhver).

Men det ændrer jo ikke på, at vi løser de 95% øvrige facetter af spillet relativt godt, så det skal man jo også holde fast i og se det positive i. Så jeg læser ikke hans udtalelse som andet end at vi skal holde fast i alt det vi gør godt, mens vi skal arbejde på de (relativt få) ting vi gør virkeligt dårligt. Det har jeg svært ved at se problemet i.
Og det er en hel fair, at du læser ind i ting han ikke siger.

Jeg medgiver naturligvis han siger, at der skal arbejdes med ting, men samtidig siger han at de gør alt rigtigt og, at de er ramt af uheld. De to ting har jeg - modsat dig - svært ved at genkmnde.

Og det er en hel fair, at du læser ind i ting han ikke siger.

Jeg medgiver naturligvis han siger, at der skal arbejdes med ting, men samtidig siger han at de gør alt rigtigt og, at de er ramt af uheld. De to ting har jeg - modsat dig - svært ved at genkmnde.
Lad os bare ligge den der - jeg synes du læser en enkelt sætning alt for konkret. Men objektivt set er vi også (ud over vi selv laver dumme fejl) ramt af uheld/negativ varians. Hvilket bare gør det hele lidt selvforstærkende.

Der var i hvert fald intet uheldigt over resultatet i går.

Jeg synes ærlig talt ikke, at vi “gør alle de rette ting” når man gang på gang lukker mål ind, og mange af dem.
Han siger jo heller ikke "alle" eller "alt det rigtige" - han siger "vi gør de rette ting". Min personlige læsning af dét er, at der bliver arbejdet systematisk og grundigt med det til træning. De her ting tager tid. Vores betonforsvar i sidste sæson opstod jo heller ikke ud af det blå; det var resultatet af 2-3 sæsoner med cirka det samme forsvar i langt de fleste kampe. Det betyder noget.
Du skriver selv at vi kollapsede, så kan man - igen i min optik - ikke have gjort alle de rette ting.
Indtil kollapset kan det jo godt have været de rette ting man havde gang i. I den her sammenhæng er det dog væsentligt, at blive enige om, hvad vi forstår ved kollapset. For mig at se ophører vi med at gøre de rigtige ting da kollapset begynder sit tilløb, cirka da vi kommer foran 0-2. Indtil da, gjorde vi altså mange - rigtig mange - af de rigtige ting. Efter 0-2 gjorde vi rigtig mange af de forkerte ting. Dét skal der selvsagt ryddes op i.
Sidste uge talte vi 5-6 mål imod hvor vi var i overtal. I denne uge vinder Bonde 4-5 meter på Andersen og Mølgaard i eget felt på under to sekunder ved 1-2 scoringen. Igen formår vi ikke at dæmme op for et simpelt frispark. I går overlader vi bolden til dem i 20-25 minutter hvor de slår det ene indlæg efter det andet.

Jeg ser mange ting der skal ændres.
Afhængig af, hvordan man definere "ting" så ser jeg egentlig ikke så frygteligt mange ting, der skal ændres.
For mig er forsvarsspillet to ting: de individuelle og det kollektive. Jeg tror begge dele trænger til træning, justering og tid. Jeg tror måske at landskampspausen kommer på et godt tidspunkt i den forstand.
Derudover skal der måske rettes lidt i opspillet - jeg synes Arnstad er ukarakteristisk svag i pasningsspillet i denne sæson. Jeg skal ikke kloge mig på, om han træffer de forkerte beslutninger eller om de andre løber forkert for ham, men han smider mange unødvendige bolde væk.
Og så skal der trænes afslutninger fra alle vinkler og afstande - spillerne tøver i de essentielle øjeblikke.

Så jeg tæller 4 ting, der skal ændres. Men det er klart, hvis man granulerer det mere ud, så bliver det mange. Eller hvis man tæller, som vi gjorde i min barndom: 1, 2, mange!, så bliver det faktisk til rigtig mange ting, der skal ændres. ;)

Han siger jo heller ikke "alle" eller "alt det rigtige" - han siger "vi gør de rette ting". Min personlige læsning af dét er, at der bliver arbejdet systematisk og grundigt med det til træning. De her ting tager tid. Vores betonforsvar i sidste sæson opstod jo heller ikke ud af det blå; det var resultatet af 2-3 sæsoner med cirka det samme forsvar i langt de fleste kampe. Det betyder noget.

Indtil kollapset kan det jo godt have været de rette ting man havde gang i. I den her sammenhæng er det dog væsentligt, at blive enige om, hvad vi forstår ved kollapset. For mig at se ophører vi med at gøre de rigtige ting da kollapset begynder sit tilløb, cirka da vi kommer foran 0-2. Indtil da, gjorde vi altså mange - rigtig mange - af de rigtige ting. Efter 0-2 gjorde vi rigtig mange af de forkerte ting. Dét skal der selvsagt ryddes op i.

Afhængig af, hvordan man definere "ting" så ser jeg egentlig ikke så frygteligt mange ting, der skal ændres.
For mig er forsvarsspillet to ting: de individuelle og det kollektive. Jeg tror begge dele trænger til træning, justering og tid. Jeg tror måske at landskampspausen kommer på et godt tidspunkt i den forstand.
Derudover skal der måske rettes lidt i opspillet - jeg synes Arnstad er ukarakteristisk svag i pasningsspillet i denne sæson. Jeg skal ikke kloge mig på, om han træffer de forkerte beslutninger eller om de andre løber forkert for ham, men han smider mange unødvendige bolde væk.
Og så skal der trænes afslutninger fra alle vinkler og afstande - spillerne tøver i de essentielle øjeblikke.

Så jeg tæller 4 ting, der skal ændres. Men det er klart, hvis man granulerer det mere ud, så bliver det mange. Eller hvis man tæller, som vi gjorde i min barndom: 1, 2, mange!, så bliver det faktisk til rigtig mange ting, der skal ændres. ;)
Han siger lige netop alle de rette ting

Citatet er her

Stemningen omkring holdet er en smule nede. Vi gør alle de rette ting, men vi har været lidt uheldige. Sådan er fodbold. Der kommer gode perioder og dårlige perioder, så vi børster støvet af os og vil bruge landsholdspausen på at arbejde på et par ting. Jeg skal afsted med New Zealand, men jeg er sikker på, at gutterne kommer til at arbejde ekstremt hårdt.

Det er dét jeg opponere mod, for selvfølgelig gør de visse ting rigtig, men flere ting forkerte.

Citatet er her

Stemningen omkring holdet er en smule nede. Vi gør alle de rette ting, men vi har været lidt uheldige. Sådan er fodbold. Der kommer gode perioder og dårlige perioder, så vi børster støvet af os og vil bruge landsholdspausen på at arbejde på et par ting. Jeg skal afsted med New Zealand, men jeg er sikker på, at gutterne kommer til at arbejde ekstremt hårdt.

Det er dét jeg opponere mod, for selvfølgelig gør de visse ting rigtig, men flere ting forkerte.
OK, fair play. Jeg huskede citatet forkert.

Jeg læser det stadig som en henvisning til arbejdet på træningsbanen og vil fastholde, at det ER muligt at gøre alle de rette ting og stadig få et lorteresultat.
Jeg har for nylig f.eks. mistet mit job og søger derfor et nyt. Jeg skriver - i al beskedenhed - ret gode ansøgninger, har et virkelig godt CV, jeg ringer før og efter og jeg følger op på ting. Jeg søger desuden kun jobs, jeg er kvalificeret til at bestride. Jeg gør med andre ord ALT det rigtige. Alligevel er jeg ikke engang blevet kaldt til samtale endnu.

På samme måde kan man træne alt det rigtige, have den rigtige analyse af modstanderen og den rigtige taktik sat op. Og alligevel tabe.

Det kunne f.eks. være fordi dommeren ikke giver rødt kort, når modstanderen giver vores spiller en albue i brystet efter 12 minutter (apropos at være uheldig - det var elendigt dommerarbejde og uheldigt for os).

Men jeg forstår lidt bedre, at du bliver trættekær af det. ALLE de rette ting er måske lige at stramme den. Det er i hvert fald ikke tilfældet i kamp.

OK, fair play. Jeg huskede citatet forkert.

Jeg læser det stadig som en henvisning til arbejdet på træningsbanen og vil fastholde, at det ER muligt at gøre alle de rette ting og stadig få et lorteresultat.
Jeg har for nylig f.eks. mistet mit job og søger derfor et nyt. Jeg skriver - i al beskedenhed - ret gode ansøgninger, har et virkelig godt CV, jeg ringer før og efter og jeg følger op på ting. Jeg søger desuden kun jobs, jeg er kvalificeret til at bestride. Jeg gør med andre ord ALT det rigtige. Alligevel er jeg ikke engang blevet kaldt til samtale endnu.

På samme måde kan man træne alt det rigtige, have den rigtige analyse af modstanderen og den rigtige taktik sat op. Og alligevel tabe.

Det kunne f.eks. være fordi dommeren ikke giver rødt kort, når modstanderen giver vores spiller en albue i brystet efter 12 minutter (apropos at være uheldig - det var elendigt dommerarbejde og uheldigt for os).

Men jeg forstår lidt bedre, at du bliver trættekær af det. ALLE de rette ting er måske lige at stramme den. Det er i hvert fald ikke tilfældet i kamp.

Beklager, at du har mistet dit job, det er en ordentlig omgang, og AGF’s resultater hjælper selvfølgelig heller ikke på det.

Jeg synes, det klinger hult, og det er netop derfor, jeg fandt citatet frem. Når man siger, at man gør alt rigtigt, så synes jeg, det er svært at få til at hænge sammen med de resultater, man står med. Jeg tror ikke, han udelukkende taler om træning, medmindre han mener, at de også er uheldige til træning, men det giver ikke rigtig mening.

Jeg skrev også i går, at han kunne have sagt alt muligt andet. Men igen, som min egen fortolkning, læser jeg næsten hans udtalelse som om, at de kan ikke rigtig gøre mere, fordi de allerede gør alt rigtigt.

Personligt ville jeg, også hvis jeg selv skulle evalueres professionelt, være langt mere ydmyg omkring, at der nok er nogle områder, hvor jeg kunne gøre tingene bedre. Min anke er først og fremmest, at hvis man vitterligt mener, at man gør alt rigtigt, så er det jo et kæmpe paradoks, at man ligger, hvor man ligger. Så kan det samtidig være svært at forklare det hele med lidt uheld, som han også gør. Der var intet uheldigt i kampen i søndags.

Hvis vi tager et eksempel væk fra vores hjerteklub. Danmarks manglende kvalifikation til VM. Jeg ville også synes, det var grinagtigt, hvis konklusionen var, at vi havde gjort alt det rigtige, men bare været lidt uheldige. Den erkendelse flytter man sig altså ikke af. Hvis man vil ud af en krise, må man også være villig til at se på, hvad man selv kan gøre anderledes og erkende at alt ikke er rigtigt.

Last edited:
De sidste 20 minutter mod ACH har INTET med uheld at gøre; det er et mentalt ramt hold, som presses i bund og ACH bombarderede AGF med indlæg. ACH scorer 2 mål i den periode. AGF laver fejl på fejl, som ikke har skyggen af uheld i sig. Dumt frispark af MA (som måske kunne dømmes den anden vej), men dommeren tolker det som frispark til ACH, dette har en lille snært af uheld, men resten af seancen under det frispark er simpelthen et mentalt sammenbrud, hvor en uerfaren Tchamche hopper baglæns ind i Tinagager, men opdækning, mur og muren sættes af målmanden er direkte elendigt.
AGF er i krise og jeg bange for at alle ikke er klar over de er på vej i dybere krise - alt fra spillere, trænere, bestyrelsen m.fl. og specielt CV som er helt væk i dette vindue.
Jeg taler ikke om fyringer lige pt. Jeg mangler selv indsigt og handling.

• Like
Reactions: fsc
Personligt ville jeg, også hvis jeg selv skulle evalueres professionelt, være langt mere ydmyg omkring, at der nok er nogle områder, hvor jeg kunne gøre tingene bedre. Min anke er først og fremmest, at hvis man vitterligt mener, at man gør alt rigtigt, så er det jo et kæmpe paradoks, at man ligger, hvor man ligger.
Lige her gik det op for mig, at vi forstår hans udsagn meget forskelligt.
Jeg tror du læser det "alt det rette" som "alt er rigtigt".
Jeg læser det som at man gør de alle de rigtige ting, men ikke at man nødvendigvis gør dem godt nok, eller som at det ikke kan gøres bedre. Lidt som at skrive ansøgninger: det kan godt være gjort rigtigt, men der skal bare være 5 andre, der har gjort det rigtige lidt bedre, så er man ikke engang kaldt til samtale.

Jeg forstår det sådan, at de synes, at de gør det, der skal til. Det er jeg som sådan ikke uenig i, fordi det er ca. det samme som i sidste sæson. Det er kvaliteten i udførslen, der halter. Giver det mening?

Last edited:
Lige her gik det op for mig, at vi forstår hans udsagn meget forskelligt.
Jeg tror du læser det "alt det rette" som "alt er rigtigt".
Jeg læser det som at man gør de alle de rigtige ting, men ikke at man nødvendigvis gør dem godt nok, eller som at det ikke kan gøres bedre. Lidt som at skrive ansøgninger: det kan godt være gjort rigtigt, men der skal bare være 5 andre, der har gjort det rigtige lidt bedre, så er man ikke engang kaldt til samtale.

Jeg forstår det sådan, at de synes, at de gør det, der skal til. Det er jeg som sådan ikke uenig i, fordi det er ca. det samme som i sidste sæson. Det er kvaliteten i udførslen, der halter. Giver det mening?

Jeg forstår godt hvad du mener. Men for mig, og det er helt for egen regning, så giver delen med uheld så omvendt ikke mening

FCN kampen som eksempel.

Vi er 5 plus målmand mod to fra FCN, det er det rette. Så langt så godt. At ingen formår at dække Lind op, er så omvendt ikke uheld, men manglende evner.

Bonde er i denne runde også et eksempel. Han er placeret onside mellem Andersen og Mølgaard. Fint, og sikkert det rette. På under to sekunder løber han en 2-3 meter fra dem. Det er igen ikke uheld.

Jeg er ikke i tvivl om, at de gør mange rigtige ting god og rigtigt. Men alle de rette ting, og kun lidt uheld, gør forskellen. Jeg synes det bliver lidt overfladisk.

EDIT: Sagt på en anden måde, jeg håber ikke evalueringen fra staben når spillerne igen møder ind er, at man har gjort alt det rette, men blot er uheldige og fortsætter hvor man slap.

Citatet er her

Han har næppe sagt det på dansk, så citatet er som minimum oversat af en journalist. Alene derfor skal man ikke tage hvert ord bogstaveligt, men lede efter den reelle mening. Og selvfølgelig er han ikke komiske Ali, og siger at alt er godt. Det er helt vildt at tro.

Han har næppe sagt det på dansk, så citatet er som minimum oversat af en journalist. Alene derfor skal man ikke tage hvert ord bogstaveligt, men lede efter den reelle mening. Og selvfølgelig er han ikke komiske Ali, og siger at alt er godt. Det er helt vildt at tro.
Hvis han har sagt det på engelsk, det ved vi ret beset ikke, så er journaliststandens engelsk kundskaber er under det gængse niveau i Danmark!?

Så du tror ikke han f.eks har sagt “we are doing all the right things, but we are just a little unlucky” men derimod noget andet.

Det er en journalist der bringer et citat, mit umiddelbare gæt er at de er ret grundige i deres arbejde netop når det kommer til citater

Latest posts

Back