Artikler om spillerne og klubben 2026
Synes du læser det alt for bogstaveligt. Han siger jo også, at de skal bruge landskampspausen på at "arbejde på et par ting". Der er jo, som du også er inde på, nogle ret afgørende facetter af spillet som vi har løst rigtigt, rigtigt dårligt indtil nu. Dem skal vi selvfølgelig blive bedre til, hvilket jeg også læser det som om vi arbejder på (alt andet havde jo også været idiotisk, da de er tydelige for enhver).Jeg har absolut heller ikke givet udtryk for, at jeg ønsker at skifte system eller noget i den stil. Men det er jo heller ikke det samme som bare at fortsætte i den samme rille.
Jeg synes vi laver de samme fejl igen og igen. Vi kan vel godt finde 4-5 mål, hvor vi ikke forsvarer færdigt i overtal, og to mål på frispark, som i princippet er indlæg. Det er jo konkrete ting, jeg føler spillerne er nødt til at forholde os til.
Jeg tror, den letteste måde at komme ud af en krise, hvor i livet det end er, er at erkende, at man er i den, og derefter agere derefter. I vores tilfælde kunne det eksempelvis være at spille langt mere simpelt og kynisk, indtil vi får vendt udviklingen.
Jeg kan simpelthen ikke genkende billedet af, at vi gør alt det rigtige, og at det primært handler om uheld. For mig er der nogle helt konkrete problemer, som vi bliver ved med at gentage.
Men det ændrer jo ikke på, at vi løser de 95% øvrige facetter af spillet relativt godt, så det skal man jo også holde fast i og se det positive i. Så jeg læser ikke hans udtalelse som andet end at vi skal holde fast i alt det vi gør godt, mens vi skal arbejde på de (relativt få) ting vi gør virkeligt dårligt. Det har jeg svært ved at se problemet i.