New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Jeg har glemt hvem vores AK47 er :)

Brøndby er da vores venskabsklub slår vi ikke dem efterhånden oftest?

De sidste 20 år har jeg mest set FCK som vores store blokering for at blive nr 1, og efter de har taget en hel håndfuld af vores bedste "hader" jeg dem 10-fold ift Bif. Synes alt for længe fck har støvsuget DK som Bayern. Fra 85 og 15 år frem var det Bif der støvsugede næsten alt i DK.
Det var Allan K. Jepsen. Jeg mener det var AK27 fordi han spillede med det nummer og altså et tilnavn et niveau over Anders K. Jakobsens AK47.

AGF-FCK bliver den store kamp i fremtiden, mindst på niveau med Brøndby-FCK. Det bliver den store kamp mellem provinsen og hovedstaden. Vi skal bare lige have overhalet FCM økonomisk og sportsligt…

Jo, lidt off tonic er det da…

SÆLG FOR SATAN SÆLG!!!

Det er da interessant. Måske også derfor han var sat på bænken mod OB. Det må blive et salg med et tab i så fald, men kan godt være det rigtige for at frigive noget i budgettet til noget der forhåbentlig kan komme til at fungere bedre. Jeg synes nu ikke PO har været så ringe, men vi får ikke det optimale ud af ham.

Med mindre han landet noget stort i dag så kalder jeg det en fiasko.

Ok, den får du så lov til at stå alene med herfra. :)

Kahl banker 2 pinde ind mod OB, Bisseck spiller en solid kamp, Jesper Hansen hiver lige et par gode redninger frem, og Kurminovski kommer frem til en friløber og en fin chance mod målmanden.

Jeg husker stadig Riel, Mmaee og Gersbach og når du kigger på ovenstående navne, så ser vi måske bare forskelligt på vinduet.

/Aske

Kahl banker 2 pinde ind mod OB, Bisseck spiller en solid kamp, Jesper Hansen hiver lige et par gode redninger frem, og Kurminovski kommer frem til en friløber og en fin chance mod målmanden.

Jeg husker stadig Riel, Mmaee og Gersbach og når du kigger på ovenstående navne, så ser vi måske bare forskelligt på vinduet.

/Aske
Det kan der være noget om, men der er stadig ikke gjort noget ved det kreativitetsproblem vi har haft siden sidste sommer. Og Bisseck er slet ikke vores spiller, hvilket vi netop har set er meget problematisk. Jesper Hansen har jeg endnu ikke set være bedre end Eske og Kurminowski har ikke vist sig at have top-6 niveau endnu. Så det kan sagtens drejes i begge retninger og resultaterne viser desværre det sidste indtil videre

Vi er nu 1 døgn fra at være det første vindue igennem med SIB.

Med mindre han landet noget stort i dag så kalder jeg det en fiasko.
Afgangene er jo ikke SIB’s ansvar, det er kun hans ansvar at finde så gode erstatninger som muligt for dem der er væk. Kamil Grabara er lige blevet solgt for 27 mio. til FCK som superligahistoriens dyreste målmand. Kevin Diks er vel mindst lige så meget værd, selvom han nærmest blev foræret til FCK fra Fiorentina. Casper Højer har også en værdi i det leje, selvom han gik for alt for lidt. Så det er sgu et vanskeligt udgangspunkt at starte ud fra, og det er ret tidligt at kalde transfervinduet, inden man har set spillernes egentlige potentiale.

Hvis han er i stand til at skille sig af med noget dødvægt, og hente en offensiv forstærkning i dag, så mener jeg at det er godkendt.

Patrick Olsen til Vejle ... Den tror jeg sgu ikke på han gider. Dertil kommer at, trods mangler og irritationsmomenter, PO er en af dem der kan noget specielt og han må ikke slippes uden de kommer noget igen.
Det er ellers oplagt med en byttehandel med Sousa og en sum penge deres vej😉.

Men nu er det vel SIF der er rygtet og det tvivler jeg godt nok på ellers har de en ung midtbanespiller som vi gerne vil have fingrene i?

Nope. Det var Anders Kure. Han spillede med nummer 27.
Ha, ja, men Jepsen hed vist også AK-nummer og det understreger så at AK-nummer, især 47, siden er blevet cirka det mest fantasiløse kælenavn i dansk fodbold. Så jeg forbeholder det vores egne spillere :)

For at blive ved trådens emne så kan vinduet aldrig helt vurderes lige efter det er lukket, spillerne skal vurderes over længere tid, men med de mangler og afgange der har været på midtbanen må der skulle hentes noget ind der, uanset om det er til det ene eller andet system og om det er til central midtbane eller kanterne.

/Aske

Som nizzleroy skriver, bisseck er ikke vores spiller, han er endnu en lejesvend.

Derudover er vi ikke kommet af med dødvægt og ikke hente noget fremad banen udover kurminovski.

Skal vi køre et halvt år mere med de offensive kræfter vi har nu, så frygter jeg godt nok for vores efterår.

Afgangene er jo ikke SIB’s ansvar, det er kun hans ansvar at finde så gode erstatninger som muligt for dem der er væk. Kamil Grabara er lige blevet solgt for 27 mio. til FCK som superligahistoriens dyreste målmand. Kevin Diks er vel mindst lige så meget værd, selvom han nærmest blev foræret til FCK fra Fiorentina. Casper Højer har også en værdi i det leje, selvom han gik for alt for lidt. Så det er sgu et vanskeligt udgangspunkt at starte ud fra, og det er ret tidligt at kalde transfervinduet, inden man har set spillernes egentlige potentiale.

Hvis han er i stand til at skille sig af med noget dødvægt, og hente en offensiv forstærkning i dag, så mener jeg at det er godkendt.

Du skriver jo stort set til sidst det som jeg selv skrev, landes der noget i dag, så kan jeg også ændre min opfattelse.

Last edited:
Så må jeg indrømme at jeg mister alt for ham. En ting var at han valgte Fck over os men hvis han vælger Aab over os, så må han have et problem med klubben eller træneren eller direktøren eller vaskepersonen eller.....

Er det lige før vi skal spekulere i at det bliver stort - når der nærmest er radiotavshed? (Bundu rygtet giver jo sig selv).

Selv Randers ser ud til at lande en ny angriber fra Genk. Generelt virker det til de andre klubber er aktive, så jeg håber SIB overrasker.

Ps: Kan I ikke rykke navnelegene over i en off-topic tråd, så folk bedre kan overskue alle rygterne om transfers ;)

Normalt kan vi matche jo matche AaB, men måske de vil ham mere og har mere tilbage af budgettet? Håber ikke han lader pengene være afgørende. Naturligvis kan det sportslige også spille ind AaB kan desværre ende med at blive mere attraktiv at spille i end os der leder efter mål. Er FCN, FCM eller Bif på banen så overmatcher de os måske.

Hehe ja trådene tager nogen gange en uforudset drejning ;-)

Normalt kan vi matche jo matche AaB, men måske de vil ham mere og har mere tilbage af budgettet? Håber ikke han lader pengene være afgørende. Naturligvis kan det sportslige også spille ind AaB kan desværre ende med at blive mere attraktiv at spille i end os der leder efter mål. Er FCN, FCM eller Bif på banen så overmatcher de os måske.

Hehe ja trådene tager nogen gange en uforudset drejning ;-)
Det giver en hvis mening hvis de vil ham mere. Vi taler vel om et lejemål og der burde jo være andre muligheder af den slags derude som passer umiddelbart bedre til det vi mangler. Det er selvfølgelig lidt afhængig af hvilken opstilling vi ønsker og fordelen ved Bundu er også at han kender klubben og forholdene, men omvendt har han trods alt heller ikke vist meget siden han forlod klubben. Jeg er ikke helt overbevist om at han bare vil kunne komme ind og gøre en stor forskel med det samme.

Mht vinduet

Det er kæmpe store profiler i diks, kamil, højer der er røget ud. Nærmest umulige at erstatte - men synes sib har gjort det så godt som muligt med jh og eric.

D'alberto burde heller ikke være helt tosset, selvom den ved første øjekast efter min mening ikke var ambitiøs nok både sportsligt (men dog bedre end Oliver Lund og Munks), i mål-aftryk og videresalgspotentiale. Men overrask mig gerne. Tager helst fejl!

Bror var erstattet af Brandhof inden sib kom, det synes jeg er et fint bytte med tanke på alder og pilen begyndte at pege lidt ned af for Bror med manglende mål, og Albert der kunne tage over.

Vi skal have offensiv tilgang, men nytter heller ikke noget med noget der ikke rykker, så er det bedre at vente på den rigtige end binde os 4 år med en "ny Milan case", og SIB har også antydet vi skulle af med Milan først for at få midler til at rykke på noget. SIB kan jo ikke trylle, hvis han binder en hyre på 175.000 og ingen vil have have eller vi skal binde penge i halen af ham, så bliver der jo ikke fuld budget til at hente en erstatning. Plus den skal være transferfri. Med mindre han har midler han kan tilføre oven i byttet med Milan til fx at betale transfers.

I forvejen gik 3 som vi fik 5 mio for og vi har betalt over 20 mio eric, dawid og jh - og har allerede fået en offensiv forstærkning i Dawid istedet for MJ (som var skadet) som vi slet ikke kan evaluere endnu. Arzani tror jeg vi fik næsten gratis pga skadeshistorik, det var et træningsophold som city gav ham.

Oliver Lund har vi diskuteret meget, han er ikke den nye Diks eller Tingager, men hvis vi får en transfer på Munks (og dermed penge til noget offensivt), så synes jeg det ligner en god kabale med Lund som backup for D'Alberto. Om et år er Lund væk og Anbo eller Lassen rykker ind, og Julle rykker ud. Lassen tænker jeg som en bedre forsvarsspiller end Julle i 3 mands pga vild fart. Kan også spille wingback.

Yann er godt set og spændende - et mere perspektiv rigt bytte med Buba som er gået i stå og faktisk også oppe i årene. Men dog i en anden liga før Anderlecht-fald

Altid svært at konkludere, synes ofte det tager en anden drejning end førstehåndsindtryk.
De store signings eller talenter skuffer ofte. Og dem som man ikke kunne se forstærke os blev et hit. Synes en del ikke kunne se hvad vi skulle bruge Yann til og var begejstret for D'Alberto. Uanset lad os nu se til nytår eller sommer hvor de to ender.

Personligt husker jeg Junker som jeg godt have tænkt på fordi han scorede så vildt mange mål på deres 2. hold, men også blev skuffet over ham som mangel på ambtioner og samme med Amini der ikke var en kæmpe succes i Randers pga manglende mål. Osv osv. Omvendt helt oppe at ringe over YT, Nando osv - som vi ikke fik nok ud af.

Det giver en hvis mening hvis de vil ham mere. Vi taler vel om et lejemål og der burde jo være andre muligheder af den slags derude som passer umiddelbart bedre til det vi mangler. Det er selvfølgelig lidt afhængig af hvilken opstilling vi ønsker og fordelen ved Bundu er også at han kender klubben og forholdene, men omvendt har han trods alt heller ikke vist meget siden han forlod klubben. Jeg er ikke helt overbevist om at han bare vil kunne komme ind og gøre en stor forskel med det samme.
Nej men trods alt kun en sæson Bundu ikke har fået så meget spilletid, men dog trænet i klubber som fck og anderlecht. Synes også han var uheldig i FCK, og var tæt på at score mere - bl.a. mod os i den famøse 3-3 kamp, ramte han ikke 3-kants sammenføjningen i sidste minutter. Han lavede da et mål og et par ass, og var vel også ramt af at spille på et hold der ikke performede.

Tænker faktisk leje ikke er så tosset med tanke på alle usikkerheds ting omkring at forløse Bundu. Men ville heller ikke være bange for et køb og 5 års deal. Helt galt går det aldrig med ham. Men om han lige kan ramme et niveau igen fra dag1 med 25 mål-ass ved fuld spilletid 90 min i alle kampe er ikke til at sige.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back