New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Ja handler vel også om at Gers næppe kunne skimte spilletid med Eric på 5 års, som AGF naturligvis vil satse 100% på.

Det var også vild (og dyr) luksus med to stærke i gers og højer - men kommer der en skade er det altid godt især på en plads hvor der ikke er så mange alternativer.

Synes dog den problematik ændrer sig lidt ved at vi går fra back til wingback, så kommer en masse nye i spil som links, brandhof og albert - udover backtyper der så står svagere julle og lund (efter min mening - men DN spillede Lund mod OB). Lassen er vel lige så god som wingback som back næsten.

Lidt samme i højreside, hvor Munks ikke rigtig er så vigtig længere at have som backup synes jeg.

Med mindre vi vil spille 5-3-2 (med lund, julle, munks) og ikke 3-5-2 (med links, brandhof, albert, eric)

Det giver god mening, at Gersbach skifter væk, men det efterlader os dog mere udsatte på venstre wingback - i hvert fald på papiret, da Gersbach ofte har været skadet eller ude af truppen af andre årsager.
Det efterlader os i en uændret situation men med lidt lønkroner løst fra budgettet. Godt for alle parter. Ubrugelig spiller.

En norsk fodboldjournalist med 23.000 følgere på Twitter nævner, at Jevtovic underskriver en 3-årig aftale med Odds. Det lyder jo formidabelt!

Gad vide, hvad vi må slippe for at komme af med ham.

Jeg linkede tidligere til en oversigt, der viste, at Jevtovic får

42: Jevtovic: 175.000/m. = 2,1 mio./år

En oversigt fra 2020 viser, at de 5 bedstbetalte spillere i Odds tjente hhv. £2.300, 2.100, 1.900, 1.600 og 1.600. Hvis vi antager, at Jevtovic får gennemsnittet af det: £1.900. Over en måned giver det 71.500 dkr. Alt en lønnedgang på 100.000 dkr/måned eller 3,6 mio. kr i den resterende del af hans 3-årige kontraktperiode hos os.

Hvor meget tror I, vi giver ham med?

Man skal godt nok have mistet AL tro på en spiller, hvis man er villig til at betale 3,6 mio. for at slippe af med dem. Omvendt har vi sparet 2,6 mio. i lønninger de næste 3 år.

En norsk fodboldjournalist med 23.000 følgere på Twitter nævner, at Jevtovic underskriver en 3-årig aftale med Odds. Det lyder jo formidabelt!

Gad vide, hvad vi må slippe for at komme af med ham.

Jeg linkede tidligere til en oversigt, der viste, at Jevtovic får

En oversigt fra 2020 viser, at de 5 bedstbetalte spillere i Odds tjente hhv. £2.300, 2.100, 1.900, 1.600 og 1.600. Hvis vi antager, at Jevtovic får gennemsnittet af det: £1.900. Over en måned giver det 71.500 dkr. Alt en lønnedgang på 100.000 dkr/måned eller 3,6 mio. kr i den resterende del af hans 3-årige kontraktperiode hos os.

Hvor meget tror I, vi giver ham med?

Man skal godt nok have mistet AL tro på en spiller, hvis man er villig til at betale 3,6 mio. for at slippe af med dem. Omvendt har vi sparet 2,6 mio. i lønninger de næste 3 år.
Jeg tænker det er en 3 parts løsning, hvor den nye klub betaler lidt, agf giver lidt og spilleren må gå ned i løn. Alternativet er 3 år på bænken ingen spilletid og færdig når de 3 år er gået - nu kan han komme i gang igen og, så for spilleren er der også incitament.

Endelig er der det skattemæssige, han betaler 33% i DK. Kender ikke norsk skat og evt. forsker lign deals, men han kan i hvert fald slippe billigt første 6-12 måneder mener jeg. Hvis han ellers været ude af norge længe nok til det.

B.T. afslører: Mustapha Bundu tæt på aftale med AGF

En gammel kending er på vej tilbage til Superligaen.

B.T. kan afsløre, at Mustapha Bundu er tæt på et skifte tilbage til AGF.

Det er i den klub, han fik sit gennembrud, inden han i sommeren 2020 blev solgt til Anderlecht, hvor Bundu dog ikke har fået succes.

I foråret var Mustapha Bundu udlejet til FCK, men slog heller ikke til her, og så var det retur til Belgien.

Nu mangler kun detaljer, før han er tilbage, hvor det hele passede sammen.

Også AaB og Vejle er sat i forbindelse med Bundu, men det er AGF, der ser ud til at løbe med ham.

- Farzam Abolhosseini

Bundu. Jeg synes det er uopfindsomt og en dårlig idé, hvis vi skal spille 3-5-2. Men den idé er måske allerede puttet i graven igen. Det så ellers godt ud i første halvleg i søndags.

Og så har vi stadig ikke lært noget omkring lejeaftaler. Om mindre end et år står vi så i en situation hvor Bisseck formentligt skal erstattes, Jons kontrakt løber ud og Bundu smutter tilbage til Anderlecht. Det er bare fee´

Jeg kan ikke se, hvorfor Bundu ikke skulle kunne spille som den ene af de 2 forreste i en 3-5-2. Han har da alt, der skal til, såfremt han ikke har mistet det hele siden sidst han var her.

Fart og fysik. Derudover har han en glimrende sparketeknik og en god teknik.

Og så kan han få lov til at spille højre wingback indtil han er kommet i form. Det kan da ikke være værre end Oliver Lund. Og der ville også være et sportsligt afkast, nemlig at Bundu kommer i form.

Tja. På den ene side er det en stor helt, der kommer tilbage. Det skal nok give noget god energi. Men hvis han er tænkt som endnu et alternativ til Thorsteinsson og Kurminowski oppe foran, så ville jeg hellere have en varig løsning som gardering for Patrick Mortensen eller som alternativ til Grønbæk.

Det svære lige nu, er at det er kompliceret at regne matematikken ud ift. opstillinger vi vil kunne spille, og hvordan de forskellige spillere indgår. Og så er det svært at leve med endnu en lejekontrakt, som skaber problemer for os i den anden ende af kontraktperioden.

Jeg kan ikke se, hvorfor Bundu ikke skulle kunne spille som den ene af de 2 forreste i en 3-5-2. Han har da alt, der skal til, såfremt han ikke har mistet det hele siden sidst han var her.

Fart og fysik. Derudover har han en glimrende sparketeknik og en god teknik.

Og så kan han få lov til at spille højre wingback indtil han er kommet i form. Det kan da ikke være værre end Oliver Lund. Og der ville også være et sportsligt afkast, nemlig at Bundu kommer i form.
Men han er jo udpræget fløj. Jeg kan slet ikke se ham spille en anden plads og som højre wingback! Det er jo igen bare en spiller man propper ned i en forkert plads fordi man vil bruge ham. Hvis man henter Bundu så SKAL man simpelthen gå tilbage til 4-3-3. Jeg synes mest af alt det minder om umådelig dårlig planlægning og at man ikke ved hvad man vil, og så ringer man til Bundu på vinduets sidste dag fordi det nok kan gøre fansene glade. En mand der ikke har været i form i halvandet år. Hvor er SIB henne i det her? Har han ingen fantasi eller netværk til at finde noget der passer bedre ind?

Bundu som wingback lyder som et eksperiment, vi ikke har tid til at finde ud af, om det kan lykkes. Bundu i det gamle system har større chance for at lykkes, alt den stund at DN om nogen kender Bundu og ved hvordan, han skal få til at lykkes.
Uanset hvad er det en handel jeg ikke er stor fan af og slet, slet ikke på endnu en lejeaftale. Kortsigtet, igen.

Min SIB skeptisk er ikke blevet mindre.

Det kunne være spændende at afprøve Bundu som højre wingback i en 3-5-2.
Ja, det vil helt sikkert koste defensivt men offensivt vil det forhåbentlig give god produktion med Bundu i højre side og Kahl i venstre.
Bundu vil når han kommer i form, kunnegive os nogle offensive muligheder (uanset talkombination) som vi ikke har i dag.
Interessant at SIB nu er ved at afhænde det dyre skrald (Gers, Milan, håber også Eske) fra vores tidligere håbløse sportschef.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back