New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 341K
Talentarbejdet i AGF
Fik U15, U17 og U19 s? stor en lussing af FCN i g?r at der er blevet lukket fuldst?ndig ned omkring resultaterne af de tre kampe?

Store kampdag l?rdag: FCN kommer p? bes?g - AGF Fodbold

Edit: Jeg fandt selv resultaterne p? DBUs side:

U15 - AGF - Farum 0-1
U17 - AGF - FC Nordsj?lland 0-4
U19 - AGF - FC Nordsj?lland 1-0

S? en kneben sejr til U19, et knebent nederlag til U15 og et klart nederlag til U17. Nogen siger dog at FN Nordsj?llands 1-hold i U19 spiller superliga??

Ser lige optakten til kampen mod Aab og interviewet omkring talenter med PC/DN.

PC melder meget klart ud, at der var nogle unge spillere der skuffede i pokalkampen. Ogs? set i lyset af, at de jo spillede om at komme t?ttere p? truppen og v?re med i n?ste pokalkamp. Han pointerede dog, at man naturligvis ogs? skulle have lov at spille en enkelt d?rlig kamp.
DN var (naturligvis) diplomatisk og sagde, at de unge l?rte en masse mens de "gamle" gjorde arbejdet f?rdigt.

PC n?vner igen, at han mener de unge bliver bedre med skarpere konkurrence p? et h?jere niveau. Han siger ogs? de f?r chancen og det g?lder om de skal tage den, n?r de f?r den. Vores egne er der ikke endnu men det kommer.
Transfers denne sommer er b?de til bredden og toppen af truppen samtidig med man ser 1-2 transfervinduer frem og henimod hvem man forventer der vil v?re v?k (virker som om der er r?d til langtidsplanl?gning - hvilket er positivt i min verden).

G?r ud fra Eurosport l?ser med herinde - sp?rgsm?lene afspejlede meget godt vores diskussioner. S? tak til Eurosport:-)

Frederik Ihler har forl?nget kontrakten, s? den l?ber ungdomstiden ud AGF forl?nger med ung angriber - AGF Fodbold

Det er flotte skudsm?l han f?r med p? vejen
Frederik Ihler er en ?gte 9'er, og de h?nger ikke p? tr?erne. Han er en angriber, som vi er utrolig glade for at have i AGF, og det potentiale, han har i sig som 9'er, er p? et meget h?jt niveau. Han er utrolig kynisk foran m?l og er en dygtig afslutter med begge ben og hovedet. Han er en hurtig og st?rk spiller.
Frederik Ihler, der kom til AGF fra samarbejdsklubben VSK Aarhus i 2017, ser frem til at udvikle sig yderligere i AGF, hvor han er under vingerne hos blandt andre Dennis Ramonn, Flemming Povlsen og David Nielsen, der alle i deres aktive karrierer spillede samme position.

- Jeg er rigtig glad. AGF er min yndlingsklub, og jeg har det godt i klubben, s? det er kun dejligt, at jeg har en aftale, der g?lder resten af min ungdomstid.

Snurre Snup said:
[member=184]Dichio[/member]

Mange tak!

Jeg f?lger AGFs talentarbejde t?t og ser derfor j?vnligt ungdomskampene. Jeg ser ikke s? ofte reserveholdet, men indimellem. I mandags var det prim?rt for at besigtige Gift Links.

Hvad var dit indtryk af Links? Jeg kan godt v?re bekymret for om han har fysikken til superligaen, med 165 cm og 60 kg. Men det kan m?ske ogs? v?re en fordel, hvis man kan bruge det lave tyngdepunkt til sin fordel.

Jeg synes, fysik ofte bliver tillagt en for stor rolle i fodbold. Hvis du har teknikken, betyder fysikken ikke specielt meget som offensiv spiller. Emre Mor k?rte rundt med forsvarsspillerne efter behag i den korte tid han var i Superligaen, Zidan havde heller ikke en n?vnev?rdig fysisk, vores egen Martin J?rgensen ej heller, kleine David Silva har v?ret og er stadig blandt de absolut bedste spillere i en af de mest fysisk kr?vende ligaer overhovedet, osv.

Nu er det umuligt at konkludere noget som helst af de f? minutter Links fik endda n?sten uden at r?re bolden, men han en viste enorm speed og er hans teknik p? det niveau, som jeg har l?st Sydafrikanske fans siger, han har, s? er jeg slet ikke bekymret for ham.
Sp?rgsm?let er mere, om potentialet er der.

En artikel om talentet der pt. er i Dortmund - det m? v?re en fantastisk chance for en ung mand og alligevel en form for sikkerhedsnet, hvis det fejler af den ene eller anden grund Udlejet AGF-talent i Dortmund: Det er rimelig vildt at t?nke p? | Tipsbladet.dk
AGF kan rigtig godt lide mig og ville ikke lade mig g?, hvilket er fuldt forst?eligt, s? det var rigtig fint med lejeaftale. Jeg m? se, om jeg bliver her, eller om jeg skal hjem. Jeg f?ler, det er en win-win-situation, siger kantspilleren.

- Der er ogs? millioner af klubber, der kommer og kigger her, s? der er bare ekstremt mange muligheder. Der kan selvf?lgelig ogs? v?re den mulighed, at jeg skal et helt andet sted hen. Eller det kan v?re, Dortmund v?lger at sige, at de vil forl?nge med mig.

@T-Knogle

Lad os tage det negative f?rst. Jeg deler din bekymring ang. fysikken, og det er da en reel bekymring. Det er ikke kun "p? papiret", han bliver most fysisk, og det kan potentielt betyde, at han ikke kan spille det spil, han er vant til (og som jeg beskriver nedenfor). Han var dog ogs? lille ift. modstanderne i Sydafrika. Samtidig klarede Mandla Massango sig ganske glimrende i Superligaen, og han vejede ogs? kun 59 kg., og han havde ikke samme fart og tempo i sit spil som Gift Links.

Vi m? dog g? ud fra, at den sportslige stab i AGF f?ler sig overbevist om, at fysikken ikke bliver et st?rre problem. Han har jo (ansl?et) kostet omkring 5 mio. kroner, og det ville man n?ppe smide efter en lottokupon, omend den potentielle gevinst kan v?re s? stor, at man v?lger at tage chancen.

For mig at se er der ogs? tale om en spiller, som har meget forskelligt at byde p?. Ift. fysikken, tror jeg, at de st?rre spillere, f?r sv?rt ved at fange Gift Links, da han har tempo i stort set alt, han foretager sig. Jeg har researcet mig frem til, at hans k?lenavn er "Mosquito", hvilket giver god mening, n?r man ser ham spille, da han sv?rmer rundt om modstanderne for at eroble den, og n?r han har bolden p? f?dderne, s? g?r det ogs? virkelig st?rkt. Han er en h?rdtarbejdende spiller, som arbejder begge veje. I kraft af sine hurtige f?dder og direkte spil, tror jeg, han kommer til at tr?kke mange frispark.

PC udtalte, at han er moden i sin spillestil, og det er ogs? det, jeg ser. Jeg synes, han er god til at veksle mellem at aflevere (ogs? de lette afleveringer) og bruge sin fart og driblinger samt vision til at blive farlig offensivt.

I den nuv?rende AGF-trup minder han mest om Kasper Lunding, synes jeg, men til forskel fra Lunding foreg?r det meste i et h?jt tempo, hvor Lunding g?r mere ned i fart og laver temposkift.  Derudover er han, modsat Lunding, ogs? rimelig god med h?jre ben. Han g?r meget direkte mod m?l, men er samtidig god i det relationelle spil. Her mangler han fortsat at l?re spillestilen og holdkammeraterne bedre at kende (det er ogs? mit bud p?, at han ikke har haft bolden s? meget i de indhop, han har f?et), men man kan se, at han har en god spilforst?else. Det ses ogs? ift. at bryde modstandernes opspil, hvorefter han er god til at finde gode fremadrettede afleveringer eller g? selv. Det er naturligt nok, at han skal bruge en tilv?nningsperiode, men n?r han har f?et spillestilen og kendskabet til spillerne mere p? plads, og herunder den danske fodboldkultur, s? tror jeg, han bliver en stor gevinst.

Han fylder jo f?rst 21 ?r om halvanden uge, s? han vil jo sandsynligvis endda udvikle sig en hel del de kommende ?r.

8000 said:
Snurre Snup, hvordan vil du vurdere de nye ungdomsspillere fra Randers p? din power ranking-liste?

Majaliwa Msabaha, Sune Balle og Sebastian Beraque.

Og Mathias Sauer for den sags skyld.

Derudover var Jonas Yderholm med truppen til ?r?. Hvordan vurderer du ham?

Af de tre fra Randers har jeg kun set Sune Balle, og han er ikke en, jeg tror p?, s? det m? blive 25%.

Mathias Sauer (?rgang 04) har jeg kun set en enkelt gang men han ser sp?ndende ud. S?rligt lagde jeg m?rke til hans vendinger med bolden og herunder f?rsteber?ringer, som har et h?jt niveau. Han er ikke udpr?get hurtig, men har en fornuftig teknik og et godt blik for spillet. Lidt off topic, s? havde jeg forventet, at AGF havde skrevet kontrakt med flere af spilerne fra ?rgang 04, da den af Anders Madsen blev udr?bt til at v?re den bedste nationalt sammen med OBs, da jeg talte med ham for nogle ?r siden, men der kan jo v?re sket meget siden. Resultaterne har da ogs? indimellem v?ret sl?je, hvilket jeg talte med deres tr?ner om. Han sagde, at det skyldtes, at de havde mange sm? spillere. Vi m? se, hvad der sker den kommende tid.

Jonas Yderholm (?rgang 02) er en dygtig dribler, der samtidig har fysikken med sig. Han er imidlertid ikke s? hurtig, men der er en chance for, at han kan blive til noget. Han har ikke spillet i ligaen s? l?nge, s? han kan stadig have en stejl udviklingtskurve. Derfor er det da muligt, han n?r et niveau, hvor han kan blive aktuel i Superligaen. Han er dog endnu ikke p? kontrakt. Jeg v?lger at placere ham p? 37,5%, da han ligger et sted mellem 25 og 50%

Morgendagens talenter findes i det ?stjyske, ham kunne vi godt have brugt, nu m? vi se om vi kan snuppe ham om et par ?r.

Men ellers ogs? selv f? forl?nget med Th?gersen og hente ham hjem som backup hvis H?jer bliver skud af. Ellers udleje Th?ger som nu hvor han er p? gr?s med succes i N?stved.

S? Marouff fik scoret p? u19 - godt at f? ham i gang igen. Sp?ndende spiller.

Nogen der ved om Anders F?ster er skadet?

SIF forl?nger med Frederik Carstensen ? Silkeborg IF

Latest posts

Back