New posts

Sydbank Pokalen 2022/2023

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 196
  • Views Views: Views 27K
Sydbank Pokalen 2022/2023
Er det ikke altid lavestrangerede hold der har hjemmebane?

Jo men Vatanspors hjemmebane i Jyllandsserien er sandsynligvis ikke sikker nok, til an kamp med flere tusinde tilskuere (jeg mener de spiller på kunstgræsbanen ved Gellerupbadet), så de vælger sikkert at leje Ceres Park til kampen.

Ja, det tror jeg også, Brabrand stadion stadion er vel også for småt, Risvangen er måske bedre men så kan man jo lige så godt tage på Ceres Park og det må også være lidt sjovere for deres spillere. Men teknisk set vil Vatanspor være på hjemmebane så AGF's sæsonkortholdere skal også betale.

Vi slog engang Viby J hele 7-1 på deres hjemmebane, hvor vi havde spillere som Søren Larsen med. Husker ikke hvilken liga de spillede i dengang.

Vi slog engang Viby J hele 7-1 på deres hjemmebane, hvor vi havde spillere som Søren Larsen med. Husker ikke hvilken liga de spillede i dengang.

Viby Stadion, Vejlby Stadion og Riisvangen kan også sagtens rumme det antal tilskuere der kommer til disse tidlige pokalkampe.
Men Sødalskolens bane er dog bare en bane, så den kan ikke.
Vatanspor kan i øvrigt godt mobilisere en pæn slat tilskuere fra deres side også.

Viby Stadion, Vejlby Stadion og Riisvangen kan også sagtens rumme det antal tilskuere der kommer til disse tidlige pokalkampe.
Men Sødalskolens bane er dog bare en bane, så den kan ikke.
Vatanspor kan i øvrigt godt mobilisere en pæn slat tilskuere fra deres side også.

Ja og os der var i Tønder for et par år siden kan da også bevidne, at det kunne lade sig gøre der med endnu mindre eller lignende forhold.
Der er jo intet ballade til de kampe, så det kan som oftest forløbe fint. Der et stykke fra VSK Aarhus til det her, men alligevel mindre end man tror.

Ja og os der var i Tønder for et par år siden kan da også bevidne, at det kunne lade sig gøre der med endnu mindre eller lignende forhold.
Der er jo intet ballade til de kampe, så det kan som oftest forløbe fint. Der et stykke fra VSK Aarhus til det her, men alligevel mindre end man tror.
Øh....var selv i Tønder og de har da et stadion med tribune m.m.....Vatanspor har intet. INTET.

Last edited:
Øh....var selv i Tønder og de har da et stadion med tribune m.m.....Vatanspor har intet. INTET.
Ah så overvurderede jeg hvad Vatanspor har :D
Jeg var også i Tønder, og tænke de havde en lille langside og lidt :D Ala VSK eller Skanderborg, bare lidt mindre.
Men mon ikke det går? Hvis det ikke gør, så tænker jeg de kan leje sig ind billigere hos nogle af de andre Aarhus-stadion. Kan vores stadion ikke nærmest blive for dyrt at starte op for den kamp? Nuvel, hvis man bare har A-tribunen og C centralt åben, så går det nok.

Tænker at B-holdet i den grad må i spil her. Problemet er blot, at vi knap kan spare alle fra A-kæden, da truppen er så smal. Håber vi får noget virkelig offensiv kvalitet sidst i vinduet, som så kan få lidt kamptræning her med det samme.
Kurmi - Jelle/Daghim
Links, Hvidt/Beck, Duncan, Brandhof/ny, D’Alberto
Olsson- Lund- Hausner/Munksgaard
Gadegaard

Edit: med andre ord er det ikke et problem at spare de 11 faste startende med spillere i vores førsteholdstrup

Kurmi - Jelle/Daghim
Links, Hvidt/Beck, Duncan, Brandhof/ny, D’Alberto
Olsson- Lund- Hausner/Munksgaard
Gadegaard

Edit: med andre ord er det ikke et problem at spare de 11 faste startende med spillere i vores førsteholdstrup
Jeg tror man starter med en 4-5 stamspillere...og så forhåbenlig senere kan erstatte disse så vi senere spiller udelukkende med reserver.

AGFs problem er snarere, at truppen er lige til den brede side end at den er for smal.
Normalt er der vel 2 mand til alle pladser plus det løse. FCK, FCM og BIF har henholdsvis 32, 29 og 27, så der er vores 23 i den lave ende. Lidt for mange backs og lidt for lidt fremadrettede, hvis vi har skader (f.eks. Anderson skadet og Grønbæk solgt).

Nu kender jeg ikke til Uwes holdning men nogen trænere vil gerne have en stor trup andre en mindre trup. Jeg vil personligt hellere have en trup på omkring de 23, hvor reserverne til gengæld har et højere niveau end hvis truppen var på 28-30.

23 er fint. Så mange kampe spiller AGF altså heller ikke.

Latest posts

Back