New posts

Sydbank Pokalen 2022/2023

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 196
  • Views Views: Views 26K
Sydbank Pokalen 2022/2023
Et bitter indlæg men kæft det pisser mig af.

AaB er nu i deres 3. pokalfinale indenfor de sidste 10 år. Vi gik fucking 20 år før vi kom i en efter sidste sejr og nå ja AaB har været i 7 finaler siden 96. Det kan godt være pokalen betyder lidt ekstra i Århus, men vi gør et eller andet helt forkert.
Trøster mig dog med AaB kun har vundet 1 i den periode men altså kom nu lige lidt AGF.

Tiden vil vise hvilken tilgang der er rigtig, det kan måske også give ekstra energi at være i en pokalfinale og det modsatte med et nederlag hvis det havde været resultatet ved at spare spillere.
Diskuterede det med et par AaB’ere i dag og deres holdning var fuld gas for at holde momentum og bygge på selvtilliden.
Nu har de taget første skridt og så bliver det måske søndag der skal forløse dem yderligere.

Der er ved at gå gulddrømme i det her forum, men er der reelt nogen, der ikke - hånden på hjertet - i sit inderste alligevel forventer, at AaB med hjælp redder sig i sidste runde og i øvrigt vinder en pokalfinale og en tur ud i Europa, mens AGF samtidigt får bronze og en playoff mod FC Midtjylland, og at der derefter er 102% af AaBs fans, der meget højlydt mener, at det siger noget om de to klubbers "kultur" eller lignende totalt bullshit?

Et bitter indlæg men kæft det pisser mig af.

AaB er nu i deres 3. pokalfinale indenfor de sidste 10 år. Vi gik fucking 20 år før vi kom i en efter sidste sejr og nå ja AaB har været i 7 finaler siden 96. Det kan godt være pokalen betyder lidt ekstra i Århus, men vi gør et eller andet helt forkert.
Trøster mig dog med AaB kun har vundet 1 i den periode men altså kom nu lige lidt AGF.

Jeg under heller ikke AaB noget som helst. Jeg har stadig ikke tilgivet fodboldguderne for, at vi skulle spille en semifinale i Aalborg uden returopgør i vores bedste sæson i evigheder midt i tæt program. Vi var bagud 3-0 lynhurtigt - og fik spillet os tilbage i kampen, kom på 3-2, og var tæt på udligning. Havde vi haft det retur-opgør, så var vi måske gået i den finale!

AaB gik i finalen mod Sønderjyske via en mega let vej dertil samlet set. Og i år har de slået vanløse, middelfart, Viborg og SIF.
Flot at de slog Viborg ud isoleret. Men resten har jo ikke været tale om at slå tophold ud for at nå dertil. Hvor man i gamle dage sagde, at "for at vinde skulle man kunne besejre alle, så skidt med hvem man trækker" - det er stendødt.

Vi skal selv blive bedre til at udnytte det. Det er overskriften - vi kunne have været i 2 finaler de sidste par år, og skulle have været i minimum 1 af dem.
Lad bare FCK smadre AaB 5-0 i en finale, og så FCK tror de kan flyve inden de møder os!
Og så må vi fucking tage hævn på pokalen næste år.

For ofte spiller vi de kvartfinaler lige mens vi har sæsonens største dyk. Sidste sæson dog undtaget, hvor det bare blev ringere og ringere derefter.

Last edited:
Der er ved at gå gulddrømme i det her forum, men er der reelt nogen, der ikke - hånden på hjertet - i sit inderste alligevel forventer, at AaB med hjælp redder sig i sidste runde og i øvrigt vinder en pokalfinale og en tur ud i Europa, mens AGF samtidigt får bronze og en playoff mod FC Midtjylland, og at der derefter er 102% af AaBs fans, der meget højlydt mener, at det siger noget om de to klubbers "kultur" eller lignende totalt bullshit?
Som Aab har spillet på det sidste mener jeg de har set bedre ud og langt bedre end Horsens men de er stadig 4 point bagefter. Kampen på søndag bliver meget afgørende.

Nu er det spændende om selvtilliden fylder mest hos Aab eller om de møder op med trætte stænger på søndag og det bliver afgørende. De havde et par spillere som så trætte ud i kampen - den ene spiller så ikke på søndag pga. karantæne. Hvis Horsens får en sejr, er det tæt på de har sikret sig overlevelse (alt afhængig af Lyngbys kamp). Det virker næsten umuligt for Aab at hente 7 point på 4 kampe men mærkeligere ting er sket.

Hvis det bliver Aab vs. Fck i pokalfinalen forventer jeg sidstnævnte napper den men bolden er rund og alt kan ske i en finale.

Drømmene om guld har jeg men anser det for meget urealistisk. Sol & måne skal godt nok stå rigtigt, hvis det skal lade sig gøre men igen er den kommende søndag rimelig afgørende. Der kan drømmen slukkes helt eller fodboldfeberen kan rigtig starte i Aarhus :p

Btw. en Pokalfinale med Fck bliver spillet 3 dage inden vi skal møde dem i Parken - måske den kamp er fuldstændig irrelevant for os eller måske meget afgørende ;)

Det er muligt - har de ikke også et eller andet slogan med at Ålborg er Nordjyllands Randers? - men så er det jo også bare misundelse over at være en mindre klub, der er sat økonomisk og i stigende grad sportsligt. Et par tyskere i direktionen gør dem ikke til det tophold de selv synes de skal være. Hvis jeg skulle vælge tror jeg nu faktisk også jeg tager bronzemedaljerne frem for en pokaltitel og overlevelseskamp i bunden, den er mere værd i den udvikling vi har gang i hvor vi skal op i toppen permanent og så øger det også sandsynligheden for pokaltitler fremover.

AaB gik i finalen mod Sønderjyske via en mega let vej dertil samlet set. Og i år har de slået vanløse, middelfart, Viborg og SIF.
Flot at de slog Viborg ud isoleret. Men resten har jo ikke været tale om at slå tophold ud for at nå dertil. Hvor man i gamle dage sagde, at "for at vinde skulle man kunne besejre alle, så skidt med hvem man trækker" - det er stendødt.
Ja, og de fik så også Viborg på det tidspunkt hvor de var lidt nede, i starten af foråret. Men alligevel utroligt at man kan nå finalen, mens man generelt har haft så sløjt et hold som AaB har haft. De klarede sig jo også kun videre fra de første runder mod 3. div. hold efter forlænget spilletid.

Ja, og de fik så også Viborg på det tidspunkt hvor de var lidt nede, i starten af foråret. Men alligevel utroligt at man kan nå finalen, mens man generelt har haft så sløjt et hold som AaB har haft. De klarede sig jo også kun videre fra de første runder mod 3. div. hold efter forlænget spilletid.

Ja det viser meget godt, at man netop skal satse meget på pokalen, da man ikke ved om næste runde er mod en meget let modstander, og man nærmest er let i en semifinale.

Hvis de vinder kommer Fck vel til at matche os på antal pokalsejre - er vi ikke stadig en foran?

Der var også en lille episode fra Fcn som viser at de også gerne vil vinde trofæer. Personligt syntes jeg man skal holde sig fra den slags og det vil også gælde AGF-spillere. Det er lidt for langt ude og drejer sig ikke om et spil der er i gang.

Ja FCK har fundet den 8 gange, og vi har vundet den 9 gange. (BIF med 7 gange i øvrigt af andre "normale tophold")
Så altså der er plads til, at FCK kan vinde den nu her, og så kan vi selv være første hold til at nå den 10. titel.

Ift antallet af finaler, så var AGF, AaB og FCK vist på en delt 1.plads med 12, og AaB og FCK nu på 13.
AaB har kun vundet den 3 gange i 12 forsøg, mens vi har vundet den 9 gange i 12 forsøg. Kæmpe forskel.

Aarhus har af gode grunde ikke været i spil de næste tre år.
Spørgsmålet er om man ikke bare bør holde sig til Parken fast, hvis det alligevel kun står mellem KBH, Brøndby og Aarhus.
Vi har ikke noget Wembley og så er Parken næstbedste løsning.

Men mon ikke det hedder Aarhus i 2027
Jo, jeg kunne ikke forestille mig andet end, at man godt vil give AGF den første pokalfinale efter et helt nyt og forhåbentlig topfedt stadion er taget i brug - også selvom der vil være færre tilskuere end i Parken.

Jo, jeg kunne ikke forestille mig andet end, at man godt vil give AGF den første pokalfinale efter et helt nyt og forhåbentlig topfedt stadion er taget i brug - også selvom der vil være færre tilskuere end i Parken.
Ud fra et sportsligt perspektiv ville det også være mere fair, hvis finalen f.eks. gik på skift mellem de tre (eller flere relevante) stadions.
Det er ret ufedt, og en sportslig fordel, at FCK år efter år kan se frem til en finale på 'hjemmebane'.

Ud fra et sportsligt perspektiv ville det også være mere fair, hvis finalen f.eks. gik på skift mellem de tre (eller flere relevante) stadions.
Det er ret ufedt, og en sportslig fordel, at FCK år efter år kan se frem til en finale på 'hjemmebane'.
Især når nu (1) Parken er indrettet som den er med den ene endetribune dobbelt så stor som den anden og (2) at F*CK altid får lov til at få deres fans ind på den største af disse, hvor de hører til normalt. Så vidt jeg husker var både GF og AaB 'hjemmehold' i finalerne i 2016 og i år, men det var alligevel normal sektion 12 på den store endetribune. Noget af det er DBU-politik, men Parken er under alle omstændigheder i den forstand et lousy nationalstadion efter den seneste ombygning (som i øvrigt også er pisse grim, men lad nu det ligge...)

/W

Især når nu (1) Parken er indrettet som den er med den ene endetribune dobbelt så stor som den anden og (2) at F*CK altid får lov til at få deres fans ind på den største af disse, hvor de hører til normalt. Så vidt jeg husker var både GF og AaB 'hjemmehold' i finalerne i 2016 og i år, men det var alligevel normal sektion 12 på den store endetribune. Noget af det er DBU-politik, men Parken er under alle omstændigheder i den forstand et lousy nationalstadion efter den seneste ombygning (som i øvrigt også er pisse grim, men lad nu det ligge...)

/W
Med tre stadions af en acceptabel størrelse kunne man ideelt set vente til man ved hvilket der vil være neutralt, men det kan risikere først at blive efter semifinalerne, så det er nok for sent. Jeg mener dog nok at man har kunnet beslutte det i samme sæson og der var jo også snak om at det fx skulle være i Jylland hvis det var to jyske hold, men hvis kriteriet er neutralt hvis muligt, er der mange sæsoner hvor enten AGF, FCK eller Brøndby er røget ud tidligt nok til at man så kan placere finalen der. Det bliver nok ikke sådan, men så kan vi glæde os over at der formentlig kommer nogle finaler til Århus og så må vi jo sørge for at kvalificere os til dem og bare tage vestenden selv (der bliver vist heller ikke den samme forskel inde på stadion, det handler mere om fanzone og den slags.)

Især når nu (1) Parken er indrettet som den er med den ene endetribune dobbelt så stor som den anden og (2) at F*CK altid får lov til at få deres fans ind på den største af disse, hvor de hører til normalt. Så vidt jeg husker var både GF og AaB 'hjemmehold' i finalerne i 2016 og i år, men det var alligevel normal sektion 12 på den store endetribune.

Vi fik muligheden for at vælge B/Sektion 12 i 2016.
Mener vi kunne vælge mellem A+B eller C+D - hvor der var 18.000 pladser på C+D og 2-4000 færre på A+B, da DBU optager en del pladser på A.

Der var overvejelser om hvorvidt man skulle drille FCK og tage A+B, men der var vist grundlæggende enighed hos både JN og diverse faggrupper, om at det måtte være 1. Prioritet at få flest Aarhusianere til Parken.

Latest posts

Back