New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 308K
Superligaen 2025/2026

Det er altså det, der står i reglerne. Men lad ham gerne blive hjemme torsdag, og så opdage søndag at det er der, karantænen skal afsones

Siger den så ikke, at han skal afsone i næstkommende kamp som er pokalen.

1778505983923.webp

Så kan man tænke det er lidt sjovt, når der nu kunne være en guldduel i den ene turnering som det havde indflydelse på og i den anden turnering involverede andre hold:unsure:

Det er altså det, der står i reglerne. Men lad ham gerne blive hjemme torsdag, og så opdage søndag at det er der, karantænen skal afsones
Den relevante regel fremgår nedenfor. Det er anderledes for trænere end for spillere.

2f Karantænedage skal afsones straks på efterfølgende spilledag(e), uanset om de(n) forestående kamp(e) er
turnerings- eller pokalkamp(e). Karantænen gælder fra al dansk fodbold på den spilledag (i den periode),
karantænen afsones.

• Like
Reactions: fsc
Last edited:
Det er i hvert fald en forkert forståelse fra dem der påstår det. Det handler om sportsligt budget over tid vil vinde, men sportsligt budget og trupværdi er to meget forskellige ting.

For helt enig i pointen, mange af FCM spillere er ikke bedre end deres direkte konkurrenter på vores pladser - i hvert fald på øjetesten i denne sæson.
Helt enig, det er jo den måde man bruger dem pengene på.

Jeg synes FCK, og til dels FCM, i denne sæson er ramt af at de skal sælge rigtig mange spillere. FCK mistede Froholdt en sæson for tidligt, og man kan vel sige det samme om de to islændinge tidligere. FCM spiller - i hvert fald i følge dem selv - ungt for at kunne sælge spillere. De køber for at kunne sælge, og selvom de hentede Erlic og Billing i denne sæson, så var det ikke nok.

Jeg tror derudover også, at når man er på niveauer hvor man bruger f.eks. 40 millioner på Osorio, så er han ikke 4-5 gange bedre end f.eks. Tobias Bech. Jeg tror, at man i nogle nationale ligaer ser, at den forskel der er på det største og det 3-4 største budget ikke er nok til altid at vinde altid. FCK og FCM rammer snart et loft for, hvilke spillere de kan hente, fordi deres konkurrence pludselig er klubber i Bundesligaen og Holland. F.eks. Maher Carrizo, som Ajax skrev kontrakt med, selvom hans pris ikke være for høj. Jeg tror nytteværdien fra f.eks. 20 millioner til 40 millioner kroner er relativt mindre end mellem 5 og 10 millioner.

I år har Inter det største budget i Italien, og vundet. Sidste gang det største budget vandt var i 2020.

Steen Houman er normal ret dygtig til at ramme de sportslige budgetter, og havde FCK til 354 millioner, hvorefter de for første gang selv nævner det i forrige uge til netop 350 millioner. FCm skulle være på 204, Brøndby på 170 og AGF på 128 millioner.

Jeg tror godt der kan laves stærke hold, med en god ledelse, med budgetter omkring 150-175 millioner der mere eller mindre kan konkurrere med de helt store meget ofte. Så er der selvfølgelig problemer de år man rammer forbi på transfers eller rammes af mange skader - netop derfor den stærke ledelse. Specielt fordi de store klubber netop bygger så stor en del af holdet op om at sælge meget stort set hvert vindue.

Jeg lever fint uden et mesterskab næste sæson, men ser man på FCM så mister de måske Simsir, Franculino, Osorio og Diao, og skal erstatte dem. Ser vi på FCK skal de have en 4-5 nye ind. Kan vi forlænge med Beijmo og Kahl, så kan vi altså have en base der gør, at vi - måske - kan komme fra land på en måde der gør, at vi kan være top 3 igen næste år.

Starter vi næste sæson således, og de nye spillere er på niveau med f.eks Alexander Lind, så synes jeg ikke det er urealistisk at tro vi skan spille op med FCM hvis de skifter 3-4 af de absolutte profiler.

Hansen

Beijmo - Tingager - Kahl

Carstensen - Knudsen - ny spiller - Links

Bech - ny spiller

ny spiller​

Jeg tror ikke på, at der nogensinde har været større mediedækning af et dansk mesterskab.
Viasat meddeler, at flow+streaming gav det højeste seertal nogensinde.
DR dækker det også massivt, selvom de ikke har rettigheder til Superligaen på tv.
TV2 går bananas i indslag og webhistorier.
Alle netmedier har AGF-vinkler.

Det er selvfølgelig muligt, at jeg overser en lignende massiv dækning af mesterskabet andre år, fordi jeg dybest set er ligeglad, når en football club har vundet noget.

Mikkel skrev i et andet indlæg, dette mesterskab har mange fædre og det vil også være uretfærdigt at fremhæve nogen frem for andre, for dette mesterskab er en HOLD præstation fra ejerne til den alm. fan men jeg vil alligevel fremhæve 3 spillere, som imo opsummerer denne sæson.

Henrik Dalsgaard - Jeg var uforstående for at sige det mildt, hvorfor pokker vi skulle hente en gammel forsvarsspiller i karrierens efterår til et hold med masser af rutine. Jeg var endnu mere uforstående over, han ikke fik en fri transfer sidste sommer men jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige ingen Dalsgaard intet mesterskab.
Da Tingager gik i stykker, er det Dalsgaard som dirigent stokken og med sikker hånd eller rettere fod, har styret det forsvar i generalens fravær især hans 2026 har været fremragende og mit sikre valg som forårets spiller.

Frederik Emmery - Med sine proptrækker driblinger er han fanspiller men med sine vigtige scoringer og assists i trods alt relativ lidt spilletid, er han blevet symbolet på det mod JP har haft og den tillid JP har vist ALLE spillere. En tillid Emmery har betalt tilbage, en spiller som er fremtiden men også nutiden.

Janni Serra - Den måske mest udskældte spiller i denne sæson. Er blev kaldt alt muligt grimt, lige fra uduelig til ikke Superliga værdig men han har aldrig klynket og indimellem leveret afgørende mål. En spiller der næppe vil kunne gøre sig på et hold, hvor spillet er lagt an til stjernerne skal præstere som i FCM men på et fodboldHOLD har han vist en værdi.
hvis jeg maa tilfoeje en nuance,
Efter vores forste maal, som Dalsgaard scorede, saa luntede han stille ned paa sin plads, for at goere arbejdet faerdigt.
Hvis han vaelger at sige tak for denne gang paa sondag, saa kan man tale om at stoppe paa toppen

hvis jeg maa tilfoeje en nuance,
Efter vores forste maal, som Dalsgaard scorede, saa luntede han stille ned paa sin plads, for at goere arbejdet faerdigt.
Hvis han vaelger at sige tak for denne gang paa sondag, saa kan man tale om at stoppe paa toppen

Der var fuld fokus på opgaven og den ville han bare køre hjem 🏆 Det var godt de andre brugte lidt tid på at juble og få de positive ting med samtidig med der gik tid af klokken.
Lidt mærkeligt at se ham bare lunte tilbage men han lignede en hvor det var mindsettet til kampen.

håber næsten lidt på at fcm vinder pokalen. det ville være så sjovt hvis FCK tabte den og playoff kampen, slet ingen europa til dem

Her kunne jeg bruge den klassiske "for dansk fodbold skyld", men jeg vil faktisk hellere skrive "for AGFs skyld" er det bedre at FCK og FCM også kommer i et gruppespil (ligesom os). Det er nu vi skal tage skridtet til at spille fast i Europa og det bliver lettere, hvis Danmark fast får 5 hold i Europa. Danmark har faktisk manglet at AGF nu tager det skridt op. Vi skal i gruppespil og vi skal lave resultater, så vi får en ordentlig koefficient.

Derudover synes der er være bevægelser imod et generationsskifte i truppen, Polle, Tingager og Paddy er ikke længere så afgørende for AGF succes, og selvom erstatningen for Tingager er ældre end Tingager selv, så er der på midten og i angrebet sket et skifte, som peger på hvordan f.eks. midtbanen i fremtiden kan komme til at se ud, og hvor målene skal komme fra efter Paddy.
Jeg synes vi skal passe på med at melde Tingager færdig. Han var nærmest lige blevet kåret som månedens spiller i ligaen, da han blev skadet, men det var voldsomt svært at finde kampminutter nok til ham i slutspillet til at han genvandt sin form. Den mulighed får han nu, i opstarten til den nye sæson.

Mikkel skrev i et andet indlæg, dette mesterskab har mange fædre og det vil også være uretfærdigt at fremhæve nogen frem for andre, for dette mesterskab er en HOLD præstation fra ejerne til den alm. fan men jeg vil alligevel fremhæve 3 spillere, som imo opsummerer denne sæson.

Henrik Dalsgaard - Jeg var uforstående for at sige det mildt, hvorfor pokker vi skulle hente en gammel forsvarsspiller i karrierens efterår til et hold med masser af rutine. Jeg var endnu mere uforstående over, han ikke fik en fri transfer sidste sommer men jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige ingen Dalsgaard intet mesterskab.
Da Tingager gik i stykker, er det Dalsgaard som dirigent stokken og med sikker hånd eller rettere fod, har styret det forsvar i generalens fravær især hans 2026 har været fremragende og mit sikre valg som forårets spiller.

Frederik Emmery - Med sine proptrækker driblinger er han fanspiller men med sine vigtige scoringer og assists i trods alt relativ lidt spilletid, er han blevet symbolet på det mod JP har haft og den tillid JP har vist ALLE spillere. En tillid Emmery har betalt tilbage, en spiller som er fremtiden men også nutiden.

Janni Serra - Den måske mest udskældte spiller i denne sæson. Er blev kaldt alt muligt grimt, lige fra uduelig til ikke Superliga værdig men han har aldrig klynket og indimellem leveret afgørende mål. En spiller der næppe vil kunne gøre sig på et hold, hvor spillet er lagt an til stjernerne skal præstere som i FCM men på et fodboldHOLD har han vist en værdi.
Meget enige i dine valg, men som du selv skriver så er den en holdpræstation. Man kunne også have nævnt en højre wingback der laver 5 mål i bare 24 kampe.

Jeg synes dog dine, og ligeledes de typer jeg selv tænker på, glemmer lidt at vi spillede mere end halvdelen af kampene i efteråret. Hvor bl.a Serra var bag Tchamche og Badji i nogle kampe.

Jeg har f.eks Knudsen ekstremt højt, selvom jeg i efteråret havde Poulsen og Solbakken rigtig højt.

Jeg synes Hansen, Dalsgaard, Beijmo, Kahl og Links er de spillere der over hele sæsonen har været stabile. Bech og Arnstad dem der, mål på topniveau, har været bedst.

Så lige en oversigt over mesterhold siden Superligaens indførelse og gik op for mig at FCM kun er blevet mestre én gang de sidste seks år (mod tre gange de foregående seks år). Det synes jeg faktisk er en ret voldsom underpræstation når de har haft ligaens klart næsthøjeste budget og FCK strategisk har sejlet fuldstændig en god del af tiden.

Jeg har nok haft dem til at være langt foran os på mange parametre, men når jeg ser den oversigt kommer jeg faktisk alvorligt i tvivl. Al deres snak om brug af data, kultur, Guldminen osv. resulterer i hvert fald ikke i et hold der præsterer bedre end deres økonomi berettiger dem til. Tværtimod.

Bech og Arnstad dem der, mål på topniveau, har været bedst.

Jeg har allerede givet min credit til hele truppen, men jeg er meget enig i jeres betragtninger om de enkelte spillere. Det slog mig, at havde nogen spurgt mig før jul, og havde præmissen været at diskutere et faktisk vundet mesterskab, så havde jeg gættet på, at 80% af indlæggene havde handlet om Arnstad. Det gør de ikke, og jeg er lige ved at sige, at vi nu undervurderer Arnstads betydning for det her hold. Han var heller ikke på listen over de nominerede til årets spiller, men han er i mine øjne ret beset mesterholdets bedste og mest iøjnefaldende fodboldspiller, og han havde en helt afgørende fod med i sæsonen. Især i efteråret, men de point tæller jo også med, og når der har været plads omkring ham til andre spillere, så skyldes det jo også, at Arnstad i perioder har været så god.

Så lige en oversigt over mesterhold siden Superligaens indførelse og gik op for mig at FCM kun er blevet mestre én gang de sidste seks år (mod tre gange de foregående seks år). Det synes jeg faktisk er en ret voldsom underpræstation når de har haft ligaens klart næsthøjeste budget og FCK strategisk har sejlet fuldstændig en god del af tiden
Hvis vi rider med på mediebølgen og afskriver 2024 som Brøndbys tabte mesterskab (og ikke FCMs vundne), så ser det endda næsten værre ud. FCM er blevet bedre i Europa, især i år, men ellers har de vel ikke løftet sig meget? Måske snarere tværtimod.

Latest posts

Back