New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 308K
Superligaen 2025/2026
Men pointen var ikke at lave en rangering over de bedste spillere, men at illustrere at vandbærerne har haft en enorm betydning for dette mesterskab, at det er holdet som er stjernen og her har de 3 nævnte spillere alle leveret indenfor de rammer, JP har udstukket men jeg tænkte nok diskussionen ville ende ud i en eller anden form for rangering.

Alle 3 spillere har fået mange tæsk - Emmery mindre end de 2 andre - og jeg ville egentlig bare fremhæve, de også har en stor andel i mesterskabet.
Meget enig, alle i truppen har bidraget. Helt nørdet så laver Badji et fremragende løb i Brøndby i 3-3 kampe der gør Tchamche er helt fri.

Det er i sandheden sæson, hvor mange ting klikker. Og så den portion held der også var, da Bogere f.eks laver en dårlig afslutning der ender i mål. Haugstrup kommer ind i en halvleg og spiller det bedste jeg har set ham gøre.

En af grundene til jeg tror på forlængelse til Kahl og Beijmo, og ligeledes tror vi kan starte stærkt næste år, er også at det er stort set alle mandater i truppen der har bidraget. Så jeg tror de kan mærke der er en masse at bygge videre på

Meget enige i dine valg, men som du selv skriver så er den en holdpræstation. Man kunne også have nævnt en højre wingback der laver 5 mål i bare 24 kampe.

Jeg synes dog dine, og ligeledes de typer jeg selv tænker på, glemmer lidt at vi spillede mere end halvdelen af kampene i efteråret. Hvor bl.a Serra var bag Tchamche og Badji i nogle kampe.

Jeg har f.eks Knudsen ekstremt højt, selvom jeg i efteråret havde Poulsen og Solbakken rigtig højt.

Jeg synes Hansen, Dalsgaard, Beijmo, Kahl og Links er de spillere der over hele sæsonen har været stabile. Bech og Arnstad dem der, mål på topniveau, har været bedst.
Meget enig. AGF er markant bedre i efteråret end i foråret. Jeg havde ikke Carstensen med i min opremsning af spillere der jar leveret, og det var en grov overseelse fra min side.

Janni Serra er for mig som Sebastian Jørgensen. Spillere der var med og spillede deres rolle. Men ikke centrale.

Man kan fremhæve en Jensen-Abbew, der får få og spredte indhop, men holder gejsten. Man kan fremhæve Polle, Tingager og PM, der var holdets rygrad og håndterede marginale roller på fremragende vis.

For mig står Beijmo over alle andre. Kahl, Bech, Hansen og Arnstad er tæt på. Og Dalsgaard, men han kom senere ind i forløbet.

Det er en holdpræstation.

Det var et stort højdepunkt da fansene sang om ham. Hans smil var noget stramt mens især Tøffe og Laudrup havde en fest over det.

Jeg tror, det handler om spillestil. Når deres stjerner ikke er der, så kan de som hold ikke præstere for sådan spiller eller træner de ikke. De var i perioder voldsomme i efteråret, da stjernerne var til rådighed og friske men slutspillet afslørede også de ikke aner, hvordan de skal spille, når individualiteten ikke fungerer men det er deres DNA.
Jeg tror også, at de måske er ramt lidt af Rösler/Zorninger forbandelsen med Tudeberg i spidsen. Rigtig gode i efteråret, hvor energien er der, men det er simpelthen ikke en spillestil, der kan praktiseres over en hel sæson. Spillerne kører død i det - sikkert også med for meget intensitet til træning. Jeg læste et sted, at 70% af målene imod bliver scoret efter det 70ende minut.

Alle tre er også fra den ‘tyske’-skole.

De var i perioder voldsomme i efteråret, da stjernerne var til rådighed og friske men slutspillet afslørede også de ikke aner, hvordan de skal spille, når individualiteten ikke fungerer men det er deres DNA.
Det handlede nok også om at mange hold blev overvældet af deres spillestil under Tullberg i starten. Men trænerne i Superligaen (minus Cooper) er dygtige og finder svaghederne ved alle modstandere i løbet af 10 kampes tid.

Som da FCN bare slog lange bolde mod dem på udebane og stjal sejren med et halvt u-19 hold.

Og har man kun en enkelt streng at spille på, er det svært justere ift. de andres modtræk.

Helt enig, det er jo den måde man bruger dem pengene på.

Jeg synes FCK, og til dels FCM, i denne sæson er ramt af at de skal sælge rigtig mange spillere. FCK mistede Froholdt en sæson for tidligt, og man kan vel sige det samme om de to islændinge tidligere. FCM spiller - i hvert fald i følge dem selv - ungt for at kunne sælge spillere. De køber for at kunne sælge, og selvom de hentede Erlic og Billing i denne sæson, så var det ikke nok.

Jeg tror derudover også, at når man er på niveauer hvor man bruger f.eks. 40 millioner på Osorio, så er han ikke 4-5 gange bedre end f.eks. Tobias Bech. Jeg tror, at man i nogle nationale ligaer ser, at den forskel der er på det største og det 3-4 største budget ikke er nok til altid at vinde altid. FCK og FCM rammer snart et loft for, hvilke spillere de kan hente, fordi deres konkurrence pludselig er klubber i Bundesligaen og Holland. F.eks. Maher Carrizo, som Ajax skrev kontrakt med, selvom hans pris ikke være for høj. Jeg tror nytteværdien fra f.eks. 20 millioner til 40 millioner kroner er relativt mindre end mellem 5 og 10 millioner.

I år har Inter det største budget i Italien, og vundet. Sidste gang det største budget vandt var i 2020.

Steen Houman er normal ret dygtig til at ramme de sportslige budgetter, og havde FCK til 354 millioner, hvorefter de for første gang selv nævner det i forrige uge til netop 350 millioner. FCm skulle være på 204, Brøndby på 170 og AGF på 128 millioner.

Jeg tror godt der kan laves stærke hold, med en god ledelse, med budgetter omkring 150-175 millioner der mere eller mindre kan konkurrere med de helt store meget ofte. Så er der selvfølgelig problemer de år man rammer forbi på transfers eller rammes af mange skader - netop derfor den stærke ledelse. Specielt fordi de store klubber netop bygger så stor en del af holdet op om at sælge meget stort set hvert vindue.

Jeg lever fint uden et mesterskab næste sæson, men ser man på FCM så mister de måske Simsir, Franculino, Osorio og Diao, og skal erstatte dem. Ser vi på FCK skal de have en 4-5 nye ind. Kan vi forlænge med Beijmo og Kahl, så kan vi altså have en base der gør, at vi - måske - kan komme fra land på en måde der gør, at vi kan være top 3 igen næste år.

Starter vi næste sæson således, og de nye spillere er på niveau med f.eks Alexander Lind, så synes jeg ikke det er urealistisk at tro vi skan spille op med FCM hvis de skifter 3-4 af de absolutte profiler.

Hansen

Beijmo - Tingager - Kahl

Carstensen - Knudsen - ny spiller - Links

Bech - ny spiller

ny spiller​
Der er lige lagt en ny udgave af Det Hvide Snit ud, her siger Denneis Bjerre at det ikke er sandsynligt at holde på Beijmo. Som de hører det har han nogle meget lukrative tilbud på hånden, som kan give en løn som langt overgår hvad CV er i stand til at tilbyde desværre, de nævner f.eks. HSV som en mulighed (uden at jeg lige kan høre om det er et eksempel, eller om der rent faktisk ligger et tilbud derfra).

Derudover hører de at CV’s førsteprioritet er at hente en ny 9’er tidligt i vinduet. Så måske ligger der allerede en aftale med Alexander Lind, som først kan offentliggøres, når den sidste kamp er spillet i sæsonen?

Maznikar siger at AGF’s trup er alt for smal til at skulle spille Europæisk, de skulle gerne gå fra de nuværende 23 til minimum 26 spillere i truppen i næste sæson. Når man samtidig ser ind i 3-4 spillere der stopper, og måske endu et par stykker der bliver solgt, så er det lige pludselig 7-8 spillere som CV skal ud og finde. Nogle kan måske hentes fra akademiet, men nok kun et par stykker, hvis man skal have ne konkurrencedygtig trup i Europa, så han ser ind i et meget travlt vindue.

Beijmo er jo også så kongegod - både spillemæssigt og kulturelt, så selvfølgelig skal han se om han kan score kassen på sin succes. Han har jo ikke tjent de vilde penge, så hvis man kan tredoble sin løn så skal han selvfølgelig det!

Der må jeg erklæremig uenig med mindre lønbudgettet er hævet så der er plads for du kan være helt sikker på, en så stor stigning vil være benchmark for andre forlængelser og ved indkøb og lige pludselig inden ledelsen ser sig om, er lønudgifterne ude af kontrol. Det findes der utallige eksempler på ellers bare kig på BIF.

Der må jeg erklæremig uenig med mindre lønbudgettet er hævet så der er plads for du kan være helt sikker på, en så stor stigning vil være benchmark for andre forlængelser og ved indkøb og lige pludselig inden ledelsen ser sig om, er lønudgifterne ude af kontrol. Det findes der utallige eksempler på ellers bare kig på BIF.
Tror du misforstår det jeg skriver.

Jeg skriver jo at Beijmo jo nok helt forståeligt søger videre fordi AGF ikke kan matche det han kan få andre steder :)

Jeg tror ikke på, at der nogensinde har været større mediedækning af et dansk mesterskab.
Viasat meddeler, at flow+streaming gav det højeste seertal nogensinde.
DR dækker det også massivt, selvom de ikke har rettigheder til Superligaen på tv.
TV2 går bananas i indslag og webhistorier.
Alle netmedier har AGF-vinkler.

Det er selvfølgelig muligt, at jeg overser en lignende massiv dækning af mesterskabet andre år, fordi jeg dybest set er ligeglad, når en football club har vundet noget.
Det eneste andet, jeg kan huske, det er AaBs mesterskab, men jeg tror bestemt ikke, det var på samme niveau.

Latest posts

Back