New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Jeg begynder også at nærme mig det succeskritierie som værende det mest sandsynlige. Ikke at jeg er tilfreds med, at målet bare er at være den bløde mellemvare i top-6. Det er en Randers, SIF, Viborg målsætning og er grundlæggende ikke godt nok til AGF. Jeg havde inden sæsonen frygtet en kamp om at komme i top 6, så kan vi gøre det uden de store problemer og så være i spil til 4. pladsen, så er det måske OK. Det kommer også an på, hvordan spillet på banen bliver. Hvis det bliver positivt så kan jeg bedre acceptere svipsere der gør, at vi ikke er i spil til medaljer.
Historikken på tværs af ligaer og lande, for klubber der ombygger stadions, er heller ikke super god. Så jeg kan godt leve med et mellemår, så længe vi strategisk osv. bevæger os den rette vej.
 
Jeg synes ikke problemet er om man giver nogle klubber bedre mulighed for at præstere i Europa, men om nogle andre samtidig skal have dårligere forhold, så man kunne da faktisk starte med at sige at de klubber der kvalificerer til Europa mødes indbyrdes i de første runder og så udsætter man de kampe til de kan finde en anden midtugedato, måske til jul eller før resten starter i foråret eller hvornår de eventuelt ikke har en mulig europæisk kamp eller pokalkamp. Hvis Brøndby-FCK ikke kan afvikles forsvarligt en hverdagsaften efter mørkets frembrud må det blive uden tilskuere. Spørgsmålet er om de her klubber selv er villige til at ofre noget for bedre vilkår. Som minimum kunne man da i hvert fald sige at en del af indtjente penge der skal overføres til de klubber der får dårligere forhold.

Og ja, jeg har også en forventning om at AGF er med fast indenfor nogle år og så forestiller jeg mig at vi ligeledes vil advokere for bedre forhold, det generer mig ikke, Neestrup bliver bare irriterende fordi han har de allerbedste forhold og konstant taler om hvordan alting er urimeligt for netop dem, inklusiv når de møder Malmø der havde kortere forbedrelsestid.
 
Man kan vel også sige, at programtilrettelæggerne har favoriseret FCK, FCM og Brøndby ved at undgå at de mødes indbyrdes her under kval-runderne til Europa. Faktisk var kampen mellem Randers og Brøndby i går det første indbyrdes opgør mellem top-4 fra sidste år.

Jeg mener egentligt at en planlægning af kampe mellem de hold der deltager i kval til Europa i runderne 3 og 4 vil være smart
Der vil de involverede klubber selv kunne tage stilling til at flytte kampene til efter kval runderne
 
Jeg mener egentligt at en planlægning af kampe mellem de hold der deltager i kval til Europa i runderne 3 og 4 vil være smart
Der vil de involverede klubber selv kunne tage stilling til at flytte kampene til efter kval runderne
Er det noget klubberne selv får lov at bestemme her i 2025? Det er mit indtryk, at den rettighed er solgt til Viasat og TV-2. Men det kan da sagtens være at de godt kan se en fordel i at kunne vise superliga 2. juledag.
 
Det irriterer mig lidt at Nestrups tuderi nu har virket så godt, at der også i denne tråd diskuteres diverse underlige og delvist skævvridende ligaforslag.

Det fungerer fint som det er, og vil man spise kirsebær med de store, så må man også kunne navigere i at programmet bliver lidt stramt.
FCK har spillere nok til at stille to Superligahold, så Neestrup er den sidste til at skulle råbe op.
Kent Nielsen i Silkeborg har betydeligt større udfordringer, når han skal stille hold både Europæisk og i Superligaen.
 
Er det noget klubberne selv får lov at bestemme her i 2025? Det er mit indtryk, at den rettighed er solgt til Viasat og TV-2. Men det kan da sagtens være at de godt kan se en fordel i at kunne vise superliga 2. juledag.

Det er divisionsforeningen der bestemmer kampprogrammet og det er også dem der laver datoplanen. Så de kan vel selv beslutte at planlægge det på den måde
Der vil stadigt være kampe at vise, så TV har ikke noget at klage over
 
Jeg synes ikke problemet er om man giver nogle klubber bedre mulighed for at præstere i Europa, men om nogle andre samtidig skal have dårligere forhold, så man kunne da faktisk starte med at sige at de klubber der kvalificerer til Europa mødes indbyrdes i de første runder og så udsætter man de kampe til de kan finde en anden midtugedato, måske til jul eller før resten starter i foråret eller hvornår de eventuelt ikke har en mulig europæisk kamp eller pokalkamp. Hvis Brøndby-FCK ikke kan afvikles forsvarligt en hverdagsaften efter mørkets frembrud må det blive uden tilskuere. Spørgsmålet er om de her klubber selv er villige til at ofre noget for bedre vilkår. Som minimum kunne man da i hvert fald sige at en del af indtjente penge der skal overføres til de klubber der får dårligere forhold.

Og ja, jeg har også en forventning om at AGF er med fast indenfor nogle år og så forestiller jeg mig at vi ligeledes vil advokere for bedre forhold, det generer mig ikke, Neestrup bliver bare irriterende fordi han har de allerbedste forhold og konstant taler om hvordan alting er urimeligt for netop dem, inklusiv når de møder Malmø der havde kortere forbedrelsestid.
Det er egentlig et fint spørgsmål. Man kunne godt have lagt en indbyrdes kamp i den kommende weekend mellem de 4 hold, og så måtte de selv finde ud af om de vil flytte den. Så går det kun ud over dem selv og ikke andre klubber der ikke spiller europa.
 
Det er divisionsforeningen der bestemmer kampprogrammet og det er også dem der laver datoplanen. Så de kan vel selv beslutte at planlægge det på den måde
Der vil stadigt være kampe at vise, så TV har ikke noget at klage over
JN er i ovrigt meningt bestyrelsesmedlem, hvilket umiddelbart saetter de paastande om at han skulle have vetoet aendringer lidt i perspektiv.
bestyrelsen 24/25

de fastansatte fungerer vel bare som en slags embedsmaend som sender pokalfinaler til vestegnen eller til Herning, men som folge at de samledes klubber interesser.
 
Midt i al jammeren er det væsentligt at bide mærke i, at hverken FCM eller -K har har øffet, når kampprogrammet er blevet foreslået. De kunne have gjort indsigelser, men har ikke gjort det...

 
Midt i al jammeren er det væsentligt at bide mærke i, at hverken FCM eller -K har har øffet, når kampprogrammet er blevet foreslået. De kunne have gjort indsigelser, men har ikke gjort det...


Det glæder jeg mig til Viasat og tv2 spørger Neeeees om næste gang det kommer op.
 
Midt i al jammeren er det væsentligt at bide mærke i, at hverken FCM eller -K har har øffet, når kampprogrammet er blevet foreslået. De kunne have gjort indsigelser, men har ikke gjort det...

Selvfølgelig, fristes man til bare at sige, men det var også min pointe som flere af deres kilder åbenbart er inde på, “at der er en opfattelse af, at de store klubber vil ‘have det hele’ uden at afgive noget.” Hvis det vitterligt kun er nogle hundredetusinde kroner det drejer sig om ville det ikke betyde noget at kompensere klubberne, men jeg mener nu også det er lidt mere end bare et tab i tilskuertal. Hvis AGF ikke havde spillet mod FCK var vi nu gået 15 dage siden sidste kamp, hvilket næppe er en fordel på det her tidspunkt af sæsonen, til gengæld skulle vi så senere presse ind i midtugen mellem to andre hvor modstanderne ikke har spillet i midtugen. Med andre ord en urimelig ulempe for hold, hvor den almindelige Superligakamp kan være lige så vigtig og afgørende som nogle andres europæiske kampe og det vil samtidig oftest være hold, der ikke på samme måde har råd til nær den samme bredde i truppen. Hvis der skal flyttes mener jeg nok at der skal kompenseres lidt mere. Det kan da også være der på det område findes noget i andre lande man kan skele til.
 
Midt i al jammeren er det væsentligt at bide mærke i, at hverken FCM eller -K har har øffet, når kampprogrammet er blevet foreslået. De kunne have gjort indsigelser, men har ikke gjort det...


Hold kæft det er sjovt, hvis det er sandheden :ROFLMAO:

De to trænere står og tuder i medierne(Neestrup snart i flere år) men ingen af deres egne organisationer har fremkommet med et forslag til ændringer:oops: Man må da håbe der for en gangs skyld, er en vaks studievært som tør konfrontere dem med den slags - håbet lever selvom det nok ikke er særlig sandsynligt. Det viser måske lidt mere om studieværterne som gang på gang kører med på f.eks. Neestrups dagsorden, når han skal flytte fokus til noget.

Men var det ikke fremme et eller andet sted, at det var JN som havde sat en stopper for det?
 
Selvfølgelig, fristes man til bare at sige, men det var også min pointe som flere af deres kilder åbenbart er inde på, “at der er en opfattelse af, at de store klubber vil ‘have det hele’ uden at afgive noget.” Hvis det vitterligt kun er nogle hundredetusinde kroner det drejer sig om ville det ikke betyde noget at kompensere klubberne, men jeg mener nu også det er lidt mere end bare et tab i tilskuertal. Hvis AGF ikke havde spillet mod FCK var vi nu gået 15 dage siden sidste kamp, hvilket næppe er en fordel på det her tidspunkt af sæsonen, til gengæld skulle vi så senere presse ind i midtugen mellem to andre hvor modstanderne ikke har spillet i midtugen. Med andre ord en urimelig ulempe for hold, hvor den almindelige Superligakamp kan være lige så vigtig og afgørende som nogle andres europæiske kampe og det vil samtidig oftest være hold, der ikke på samme måde har råd til nær den samme bredde i truppen. Hvis der skal flyttes mener jeg nok at der skal kompenseres lidt mere. Det kan da også være der på det område findes noget i andre lande man kan skele til.
Tak for at formulere en fornemmelse snarere end en konkret tanke, jeg selv gik med. Dén ville have kløet i min hjerne, indtil jeg fik den ud - du har sparet mig for megen frustration og grublen! :D
 
At nogle klubber ønsker sig ændringer, der kommer dem til gode, er der jo ikke noget usædvanligt i. Ikke god stil, hvis det er ude af propertioner eller på bekostning af andre ud over rimelighed. Men ikke usædvanligt. Problemet er, når det bliver ophøjet til en slags universel forståelse af at være det bedste for alle. Og er man ikke med på den, så vil man ikke dansk fodbold og vores fælles interesse det bedst. Det er helt go nat.

Jeg gentager fra tidligere. Det er ikke min skyld, hvis de ikke har den optimale forberedelse. De kan jo bare prioriterer Europa. Og ofre den optimale forberedelse til ligakampen. Desuden. Gad nok vide hvor meget dårligere man bliver stillet med 3 hele dages pause. I stedet for 4 eller 5. Det kan vist ikke være mange promiller.
 

Latest posts

Back
Top