New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Jeg tænker Egeli og Junior bliver kæmpe salg men er enig i, deres fundament virker mere skrøbeligt end i andre af deres overgangsperioder men mon ikke de bliver bedre og bedre som sæsonen skrider frem.
Men også udenfor banen er ikke alt som det plejer. En fanfraktion protesterer over FCNs model og kræver større sportslige ambitioner. Glædeligt hvis fansene er ved at få nok af, den ultimative succes er hvor stort beløb de kan hente hjem hver sæson.
Du formulerer det bedre end jeg: at deres fundament ser mere skrøbeligt ud end i andre overgangsperioder.

Egeli og Junior er dygtige og bliver store salg. Men de slår mig ikke som så store game changers som Kudus, Nuameh etc.

FCN bliver nok bedre som sæsonen skrider frem, men de står et dårligere sted end i en del år. Og de er slet ikke vant til ballade uden for banen.
 
Jeg tænker Egeli og Junior bliver kæmpe salg men er enig i, deres fundament virker mere skrøbeligt end i andre af deres overgangsperioder men mon ikke de bliver bedre og bedre som sæsonen skrider frem.
Men også udenfor banen er ikke alt som det plejer. En fanfraktion protesterer over FCNs model og kræver større sportslige ambitioner. Glædeligt hvis fansene er ved at få nok af, den ultimative succes er hvor stort beløb de kan hente hjem hver sæson.

Ahvaba? Har de nu også fans? Og fraktioner?🤯
 
Patrick Mortensen har været meget åben i forhold til at bruge en mentaltræner, men det er mig bekendt hans personlige og ikke én ansat af AGF. Jeg tror godt, at der kan være fordele ved, at det *ikke* er klub-ansatte, så det er ikke sikkert, at højere tal for antal høveder nødvendigvis giver bedre resultater.

AGF kan jo godt være behjælpelig med at facilitere ydelser, også uden at det klares med egne ansatte. (Jeg aner ikke, om det er tilfældet, men det modsatte kan ikke læses ud af tallene, I hvert fald.) Det er jo også meget normalt på andre arbejdspladser, hvor alt fra rengøring over madlavning til coaching og organisationspsykologi håndteres af indhyrede aktører.
Jeg tror generelt, der er enormt mange halvbagte tal og ‘analyser’ i omløb i hele det her parlato calcio-kredsløb (cool udtryk italienerne har der!). Folk der fyrer munden af på baggrund af reelt meget lidt. 😁

Hvis man skal lave denne type sammenligninger, forudsætter det, tror jeg, et datasæt af MEGET højere kvalitet.
 
Jeg tror generelt, der er enormt mange halvbagte tal og ‘analyser’ i omløb i hele det her parlato calcio-kredsløb (cool udtryk italienerne har der!). Folk der fyrer munden af på baggrund af reelt meget lidt. 😁
Enig, men det passer fint til et semi-useriøst program som tirsdagstrænerne, hvor Werge gerne vil lave små provokationer.
 
Patrick Mortensen har været meget åben i forhold til at bruge en mentaltræner, men det er mig bekendt hans personlige og ikke én ansat af AGF. Jeg tror godt, at der kan være fordele ved, at det *ikke* er klub-ansatte, så det er ikke sikkert, at højere tal for antal høveder nødvendigvis giver bedre resultater.

AGF kan jo godt være behjælpelig med at facilitere ydelser, også uden at det klares med egne ansatte. (Jeg aner ikke, om det er tilfældet, men det modsatte kan ikke læses ud af tallene, I hvert fald.) Det er jo også meget normalt på andre arbejdspladser, hvor alt fra rengøring over madlavning til coaching og organisationspsykologi håndteres af indhyrede aktører.
Jeg kan ret godt lide ideen om en personlig mentaltræner. Selvom der er et rum af fortrolighed vil jeg være lidt nervøs ved at krænge sjælen ud til en der også er ansat af min chef.

Det er lidt samme udfordring der er med HR, er det din bisidder som ansat, eller taler du med virksomhedens repræsentant. De fleste i HR har dog høj troværdighed og er mere drevet af at hjælpe mennesker end virksomheder (hvilket måske er en af grundene til de sidder løst når der skal spares).
 
Jeg kan ret godt lide ideen om en personlig mentaltræner. Selvom der er et rum af fortrolighed vil jeg være lidt nervøs ved at krænge sjælen ud til en der også er ansat af min chef.

Det er lidt samme udfordring der er med HR, er det din bisidder som ansat, eller taler du med virksomhedens repræsentant. De fleste i HR har dog høj troværdighed og er mere drevet af at hjælpe mennesker end virksomheder (hvilket måske er en af grundene til de sidder løst når der skal spares).
Jeg kommer straks til at tænke på de agenter FCM fandt til de unge afrikanere de hentede, som også tilfældigvis lige var 'venner af huset.' Det er vist ikke lovligt (længere) og der er også andre regler omkring dobbeltrepræsentation i mange sammenhænge. Er det en seriøs virksomhed kan man godt stole på HR, men tanken er jo reelt nok for det er virksomheden der betaler deres løn. Mht mentaltrænere skal man måske i virkeligheden have lidt begge dele: nogle der overordnet forholder sig truppen og dynamikker imellem spillerne osv og som også kan komme med nogle øvelser og også kan lave det der er sammenligneligt med individuel træning, men altså også er en del af trænerstaben og så nogle man måske sætter spillerne sammen med, men som er eksterne, lidt mere noget a la en konsultation ved en sportspsykolog.
 
Det er godt nok med en bittersød smag at se Duelund i Vejle. Jeg synes fandme han er startet pænt, og bliver bedre for hver kamp. Han ville altså klæde vores trup i det nuværende setup.

Generelt spiller Vejle altså noget pænt fodbold lige pt, Hemmersam og co. har været dygtige i transfervinduet og ramt rigtig med Prelec ser det ud til.
 
Det er godt nok med en bittersød smag at se Duelund i Vejle. Jeg synes fandme han er startet pænt, og bliver bedre for hver kamp. Han ville altså klæde vores trup i det nuværende setup.

Generelt spiller Vejle altså noget pænt fodbold lige pt, Hemmersam og co. har været dygtige i transfervinduet og ramt rigtig med Prelec ser det ud til.

Han får plads i dag mod FCM, og også mod OB - og der er han super dygtig.
Men man så ham ikke meget mod BIF, som nemt lukkede ham ned.

Lad os lige se når der er spillet 11 kampe og grundspillet er halvvejs.
Skulle han spille i stedet for Arnstad? Nej.
Skulle han spille i stedet for MEM? Nej.
Skulle han spille i stedet for Emmery?
Skulle han spille i stedet for Yakob når han er fuldt tilbage?

Jeg savner Duelund. Men forstår godt det ikke gik - når spillestilen ikke er til ham, og vi har Arnstad, MEM og Emmery, såvel som Yakob på vej tilbage.

EDIT: Så skulle vi have beholdt Duelund frem for at hente Sebastian Jørgensen hvis det var.
 
Han får plads i dag mod FCM, og også mod OB - og der er han super dygtig.
Men man så ham ikke meget mod BIF, som nemt lukkede ham ned.

Lad os lige se når der er spillet 11 kampe og grundspillet er halvvejs.
Skulle han spille i stedet for Arnstad? Nej.
Skulle han spille i stedet for MEM? Nej.
Skulle han spille i stedet for Emmery?
Skulle han spille i stedet for Yakob når han er fuldt tilbage?

Jeg savner Duelund. Men forstår godt det ikke gik - når spillestilen ikke er til ham, og vi har Arnstad, MEM og Emmery, såvel som Yakob på vej tilbage.

EDIT: Så skulle vi have beholdt Duelund frem for at hente Sebastian Jørgensen hvis det var.

Det var slet ingen kke ment som kritik af at vi ikke beholdte ham, det forstår jeg sådan set udmærket oven på det forløb der har været, samt hans løn niveau.

Det var mere bare ment som ros af Duen og Vejle indtil videre i år. Men nu ser det måske ud til Mbabu fik sat en stopper for det.
 
Hvor er det dog beskæmmende at se sådan en omgang pølle "fodbold", som FCM praktiserer.
Som vestjyde har jeg ikke det had til FCM, som mange andre har men jeg hader den form for fodbold. Det er lige ved, jeg tror den bedste vej til at overhale FCM, er ved, de i tid og evighed fortsætter den spillemæssige strategi.

Vores ledelse tog endelig konsekvensen efter 8 år, at der skal mere til.
 
Hvor er det dog beskæmmende at se sådan en omgang pølle "fodbold", som FCM praktiserer.
Som vestjyde har jeg ikke det had til FCM, som mange andre har men jeg hader den form for fodbold. Det er lige ved, jeg tror den bedste vej til at overhale FCM, er ved, de i tid og evighed fortsætter den spillemæssige strategi.

Vores ledelse tog endelig konsekvensen efter 8 år, at der skal mere til.

Ja det var mere held end forstand de slap fra Aarhus med point, og har point på tavlen lige nu.
Men altså de er stærke i defensiven, og kan sætte mange offensive spillere og individualister ind - som jo bare kan afgøre kampe.
Det gør de desværre tit.

Håber de rasler ned i tabellen hvert år.
 

Latest posts

Back
Top