Patrick Mortensen har været meget åben i forhold til at bruge en mentaltræner, men det er mig bekendt hans personlige og ikke én ansat af AGF. Jeg tror godt, at der kan være fordele ved, at det *ikke* er klub-ansatte, så det er ikke sikkert, at højere tal for antal høveder nødvendigvis giver bedre resultater.
AGF kan jo godt være behjælpelig med at facilitere ydelser, også uden at det klares med egne ansatte. (Jeg aner ikke, om det er tilfældet, men det modsatte kan ikke læses ud af tallene, I hvert fald.) Det er jo også meget normalt på andre arbejdspladser, hvor alt fra rengøring over madlavning til coaching og organisationspsykologi håndteres af indhyrede aktører.